Röviden – BMW i3

Mi ez?

Négyszemélyes városi villanyautó 
Mit tud? Rettentő erős, fürge és jól is néz ki. A belseje különösen ütősre sikerült.
Mibe kerül? Hazai ára még nincs, de máshol durván 35 ezer euróért kapható
Kinek jó?  Aki olyan BMW-re vágyik, amiben senki nem fogja utálni

Vagány külső, ultramodern, ízléses belső. Pont ilyennek kell lennie egy vonzó villanyautónak
Vagány külső, ultramodern, ízléses belső. Pont ilyennek kell lennie egy vonzó villanyautónak

Vagány külső, ultramodern, ízléses belső. Pont ilyennek kell lennie egy vonzó villanyautónak

Az i3-as BMW valami teljesen mást ad, mint amit egy BMW-től normális esetben elvárna az ember. Hátsókerekes létére kínszenvedés, csak egy kicsit is megnyikkantani a gumikat, nincs ordító motorhangja, és utálni sem fogják benne a sofőrt. Legalábbis alanyi jogon nem. Jó hír, hogy a bitang gyorsulás és a hátsókerékhajtás megmaradt. 

Külső

A BMW i3-as formáját lehet szeretni és utálni, köztes állapot nem igazán van. Akik hánynak tőle, azok a követhetetlen övvonalat, a vékonyka, 19 colos, de csupán arasznyi szélességű kereket, vagy éppen a magas építést hozzák fel előszeretettel. Pedig nincs baj a hajszál híján négyméteres autó formájával, egyszerűen csak nagyon más, mint amit hagyományosan szépnek, harmonikusnak gondolunk. A kerekek a sarkokban ülnek, a megszokottnál magasabb építés a hátsó kerekek közé helyezett motornak, akkumulátornak köszönhető, míg az óriási, Citroën Kacsát idéző virsli kerekek pedig a kis gördülési ellenállásnak szólnak. Utóbbit sikerült egészen valószínűtlen mértékűre csökkenteni. Meg is mutatom mennyire:
Hétéves, pálcikaalkatú gyerek és az i3-as BMW:
(A mutatványt egy négyéves is meg tudta csinálni, de neki meg kellett kicsit lökni az autót. Utána a környék összes gyereke fel-alá tologatta a járgányt.)
Az elektromos hajtás egyik járulékos előnye, hogy elöl és hátul is van csomagtartó. Igaz, előre csupán apróságok férnek el, ide tették a defektjavító készletet, a kompresszort, de a többféle töltőkábelnek is itt van a legjobb helye. Bentről gombnyomásra, illetve a távirányítóval is nyitható az első rekesz. A hátsó rész már jóval nagyobb, de közel sem zavarba ejtő méretű. Itt legfeljebb 260 liternyi csomag fér el, a két darabba osztva is lehajtható hátsó ülések eltüntetése után pedig 1100 liternyi térrel lehet gazdálkodni. 
Nem azért szeretjük, mert BMW 88

Belső

Akár egy duplaajtós szekrény. Csak nem a régen kihízott érettségi öltöny néz vissza, hanem egy barátságos, apró nappali

Akár egy duplaajtós szekrény. Csak nem a régen kihízott érettségi öltöny néz vissza, hanem egy barátságos, apró nappali

Szeretnél ilyen BMW-t? Igen? Mennyire?
átlag
7.61
szavazat
96
Szeretnél ilyen BMW-t? Igen? Mennyire?