Nincs több kiaknázandó lehetőség a legkisebb BMW-ben: 5-ajtós, 3-ajtós, kupé, illetve kabrió kipipálva. 4×4-es nincs, de reménykedjünk, hogy nem is lesz. Előrukkolhatnának egy X1-es névre hallgató Polo Cross-Nissan Qashqai konkurenssel, de minek is? Az alapvetően elsőkerekes gyártók próbálkozásai érthetőek: ki ne szeretné, ha a hátsókerekek is hajtanák a vasat? A BMW-nél ez ugye adott.
Visszafogott színvilág
Anno, amikor még Udo Brinkmann népszerűsítette a kabriózást, voltak vidám színek. Ezt egy 11 milliós BMW már nem engedheti meg magának. A nálunk kapható változatok között hiába keresünk sárgát, vagy egyéb élénk színt. Egy tökéletesen precíz autóhoz nem illik ilyen alantas megjelenés.
De vajon a célközönség nem igényelne fiatalosabb kinézetű verdát? Egyáltalán ki a célközönség? Már az ötajtós egyesről is tudjuk, hogy nem a gyerekes családok álma, mert még egy normális babakocsi se fér bele. A kabrió pláne nem nekik készült. Sokkal inkább a dögös cicababáknak, akik a város legelitebb diszkójában vadásszák hétről hétre a parti arc bankárjelölteket. Ennek ellenére időnként én is szívesen cirkálnék vele a városban.
Én vagyok a király?
Az igazság az, hogy nem csak cirkálnék a városban. Egész pontosan ezt tettem a teszthét alatt, sőt felderítettük Székesfehérvárt és a Velencei tavat. Azt, hogy ezalatt úgy éreztem, én vagyok a király nem meglepő, de ezt más is megerősítette. Épp egy lámpánál álltam, amikor egy muki, fura fejjel bólogatott, miközben az autót sasolta. Így zajlott a párbeszéd:
– Nagyon szép autó
– Igen
– Te vagy a király!
– Igazából nem, mert ez egy tesztautó.
– Te vagy a király!
– Ja, még két napig.
– Haver nem tudnál adni pár forintot?
…
Miután elindultam, még azért utánam kiabált, hogy én vagyok a király. A következő sarkon a dög meleg ellenére felcsuktam a tetőt. Életemben nem égtem ekkorát. Vagy 15-en nézték ezt a beszélgetést. Ja és ugye itt kell beleépíteni a szövegbe, hogy menet közben 40 km/h sebességig bármikor fel-le mozgatható a vászontető.
A hosszúra nyúlt bevezető után jöjjenek a tapasztalatok. Tudod, olyan megállapítások, amik általában a tesztekben szoktak lenni. Lapozz!
Varriációk, érdekességek
A cégnél mindenkit nagyon érdekelt az autó, ezért ha öten nem is, de négyen utaztunk vele. Elfértek simán mögöttem, viszont amikor a Nap kisebb intenzitással sütött, 30 km/h fölött már nem tűntek vidámnak a visszapillantó tükörben. Elöl ilyenkor elég, ha 32 fokosra állítjuk a fűtést és nyomatjuk az ülésfűtést. Így autózva a városban, arcmérettől függően, akár télen is elkaristolhatunk a kabriónkkal.
Pláne, ha kihajtogatjuk a szélfogót, amivel városban egyáltalán nem csapódik vissza az elöl ülők nyakába a cidri, de autópályán is nagyszerű hatékonysággal tessékeli arrébb a szelet.
Az egyik leghasznosabb feláras extra a kulcsnélküli indítás. Ha valaki épp az árlistával mojolna, ezt a komfortbejutásnál keresse. Tartalma: ajtónyitás kilincsről, motorindítás, tető nyitás/csukás. Ha menetközben egy GTA-rajongó kirángatna az autóból, a kulcsba épített jeladó pár méteren belül leállítja a motort. Pont, mire mi felkeltünk a sárból.
Hat henger
Az első dolog, amit mindenki jelzett, hogy a motor hangja állat. Ez kétség kívül így van, gyönyörűen duruzsol. A tesztkörök általában a mélygarázsból indultak, ami még jobban erősítette ezt az élményt. Az autó menetteljesítménye már korántsem volt ennyire meggyőző. A 220 lovas motor nem tépte szét az aszfaltot, de érdekes módon túl nagy késztetést nem is éreztem rá.
Sokan beleesnek abba a csapdába, hogy a BMW típusjelzéseit megpróbálják motortérfogatra konvertálni. Ez jelen esetben sem működik. A 125i jelzéshez 2996 cm3 párosul. Teljesen vegyes használatban (város, autópálya, autóút) 9,3-as fogyasztást mértünk, ami nem rossz.
Az 1-es kabrióban, minden motorváltozathoz jár az EfficientDynamics névre keresztelt károsanyag-csökkentő technológia, aminek a leglátványosabb tulajdonsága a Start&Stop rendszer. Ez a remek találmány minden megállásnál leállítja a motort és a gázpedál érintésére újra bepöccinti. Na ez az, ami automata váltóval nem rendelhető, szóval az eltelt 1 hét alatt nem tudtam sokat hozzátenni a Föld megmentéséhez.
A lényeg viszont, hogy engem nagyon meggyőzött. Hiába csajos, büszkén vállalnám. A 120d-t még jobban akarnám.
Műszaki adatok – BMW 125i Cabrio |
|
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 2996 |
Furat x löket (mm) | 85 X 88 |
Hengerek / szelepek száma | 6/4 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 160(218)/6100 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 270/2500 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 6,8 |
Végsebesség (km/h) | 238 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 11,7 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 6,0 |
Vegyes (l/100 km) | 8,1 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 195 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4360/1748/1411 |
Tengelytáv (mm) | 2660 |
Csomagtér (liter) | 305 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár | 11 100 000 Ft |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Itt érhető el |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | A hangja nagyobb, mint a teljesítménye. Persze tökéletes,mint minden BMW. Inkább a 120d lenne ideális. |
Pontszám (max. 10) | 8,5 pont |