Mi is az a C3 Picasso?

Vicces gyári fotó a C3 Picassóról
A KIA Soul-ra hasonlít leginkább

A KIA Soul-ra hasonlít leginkább

A KIA Soul-ra hasonlít leginkább

 

Olyan piacra tévedt a Citroën, ahol alsó hangon is hét modellel kell osztoznia a vásárlókon. A C3 Picasso tehát nem egy tipikus hiánypótló autó, gyakorlatilag kötelező válasz a többiek kínálatára. Ennél azonban sokkal fontosabb, hogy tökéletesen illeszkedik a Citroën hosszú távú terveibe.

A terv lényege (elnagyolva és leegyszerűsítve), hogy megmaradnak az alapmodellek (C3, C4) és köréjük épülnek majd fel az extra változatok. A Picasso név a családi méretű kivitelek jelzője lesz, míg a prémium kivitelt a legendás DS-előtaggal jelölik majd. Lesz tehát C3, C3 Picasso és DS3. Nem egyszerű ügy.

Jelenleg a Citroënnél…

Barátságos arc

Barátságos arc

Barátságos arc

 

…van a kis Nemo, a haszongépjárműből átalakult régi és új Berlingo, a C4 Picasso rövid és a hosszabb verziója, valamint az elektromos tolóajtókkal felturbózott C8. A C3 Picasso méretben a Nemo és a Berlingo között helyezkedik el, minőségben viszont a C4-es Picasso-k szintjén van.

A jelenleg kapható C3-hoz egyelőre csak a neve köti. Az új C3-as előhírnökeként, már a Peugeot 207 alapjaira épült.

Aki mereven elzárkózik a családi autók puffadt küllemétől, az a C3 Picassótól sem fog hanyatt zuhanni. A család kényeleméért kénytelenek vagyunk kompromisszumokat kötni, erre eddig nem született tökéletes megoldás.

Az autó kívül-belül vidámságot sugároz, ami leginkább a felárért kínált üvegtetőnek köszönhető. A 250 ezer forintos extra a hátsó utasoknak nyújt nagyszerű élményt. Sokat javít az életminőségen egy tágas, világos belső tér.

Praktikák

Rámolható

Rámolható

Rámolható

 

Más Citroënekből már ismerős lehet az A-oszlop kettészelése, ami rendkívül jó kilátást biztosít kanyarodásnál. A legtöbb egyterűben ilyenkor a fél világ eltűnik és tekergethetjük a fejünket a biztonságos kilátásért. A legjobb persze az lenne, ha a szélvédő egy darabból állna ajtótól-ajtóig, de erre egyelőre kicsi az esély.

A csomagtér bőséges: 385 literes alaphelyzetben, de az előre-hátra mozgatható hátsó üléseknek köszönhetően, alakítás nélkül 500 literesre lehet növelni. A kétfelé osztott ülés egyszerűen hajtható le és ilyenkor tökéletesen tartja a szintet a csomagtér padlójával.

A belső térben használt kellékek 80%-a ismerős lehet más Citroën modellből, de vannak teljesen új megoldások is. A szellőzők például teljesen új körvonalakat kaptak és szintén újdonság a kormány mellett, illetve a kesztyűtartó fölött kialakított apró tároló vájat. Előbbi a cukorkák, aprópénz, utóbbi a napszemcsi pihentetésére kiváló.

FEláras, de nagyon megéri

FEláras, de nagyon megéri

Még több kép a galériában! Katt!

Tesztautónkban a kisebbik dízel volt, de így sem lehet rá panasz. Lapozzon, a videó és a konkurensek árai is a következő lapon bújtak el!


1.6 HDI (90 LE)

A kétféle dízelmotor közül ez a kisebbik változat, amely viszont nem vallott szégyent. Vegyes használat mellett 5,2, autópályán 6,6-es átlagot sikerült összehozni. Utóbbi egy kicsit soknak tűnik, de mivel minden a városi viszonyoknak lett alárendelve érthető. Jól húz, jól megy alacsony fordulaton, magasabb tempónál viszont hamar elfogy, nagyon hiányzik a hatodik.

Biztonság
Csak 4-est kapott

Csak 4-est kapott

Csak 4-est kapott

 

A családi egyterű négy csillaggal fejezte be az EuroNCAP tesztjét. A frontális ütközésnél az utastér ép maradt, de a vezető helyén ülő tesztbábu mellkasa a kormánykerékhez ért.

Ez bizony pontlevonással járt. Az elöl ülők lába sértetlen maradt, de a fejtámla csak a leggyengébb minősítést érte el az ostorcsapásos sérülések elleni védelemben.

Az oldalirányú ütköztetésnél a C3 Picasso maximális pontszámot gyűjtött, az oszloptesztnél azonban a tesztbábu mellkasa elég nagy ütést szenvedett.

A teljes eredmény

Videón a C3 Picasso

Konkurensek

A vásárlók kegyeiért ebben a kategóriában vannak a nagy öregek és az új csirkék. A rutinos versenyzőket a C3 Picassóval megegyező méretű Nissan Note, az Opel Meriva, a Renault Grand Modus és a Skoda Roomster képviseli. Az idén felzárkózó modellek pedig a Toyota Urban Cruiser, a Honda Jazz és a KIA Soul.

Árak
Citroën C3 Picasso Elegance 1.6 HDI (90 Le) 4 820 000 Ft
Nissan Note Tekna 1.5 dCi (86LE) 4 399 000 Ft
Opel Meriva Cosmo 1.7 CDTI (100LE) 4 748 000 Ft
Renault Grand Modus Dynamique 1.5 dCi (86LE) 3 860 000 Ft
Skoda Roomster Comfort 1.4 PD TDIi (80 LE) 4 868 200 Ft
Toyota Urban Cruiser Még nincs ára
Honda Jazz Nincs dízel
KIA Soul 1.6 CRDI EX (115 Le) 4 599 000 Ft

Össz.:

A Peugeot 207-el közösködik

A Peugeot 207-el közösködik

Kellemes meglepetés

 

Nagy öröm, hogy a kisebb dízel ellenére sem volt hiányérzetem. Nagyon szépen szaladt a 90 lovas kis Picasso. A teszt alatt egyszer sem jutott eszembe a „francia autós” sztereotípia, az ötletes belső tér mellett kiemelhető a minőségi javulás is.

A lelkesedésemet egy cseppet letörte az a tény, hogy az Exclusive felszereltség mellé még pluszban kéne megrendelni például a csodaszép 17-es felniket, a napfénytetőt, az ESP-t és az MP3-csatlakozót. Ezek így együtt még vagy 600 ezer forintos tételt jelentenek.

KATT MOTORADATOKLégszennyezési NormaEuro VLökettérfogat (ccm)1560Hengerek / szelepek száma4/16Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)66(90)/4000Max. nyomaték (Nm/ford.)215/1750MENETTELJESÍTMÉNYEKGyorsulás (s, 0-100 km/h)13,4 – 14,7Végsebesség (km/h)173FOGYASZTÁSVáros (l/100 km)6,1Lakott területen kívül (l/100 km)4,1Vegyes (l/100 km)4,8CO2 kibocsátás (g/km)128MÉRETEKHosszúság/szélesség/magasság (mm)4078 / 1730 / 2050Tengelytáv (mm)2540Csomagtér (liter)385-500Menetkész tömeg/össztömeg (kg)1364/1771Üzemanyagtank kapacitás (liter)50Gumiméret205 / 45 R17 VÁR, KÖLTSÉGEKA szériafelszereltség fontosabb tételeiItt érhető el!Pontszám (max. 10) 7,5 pont

Mellette – Ellene
  • Feltűnő, izgalmas külső
  • Vidám belső
  • Tökéletesen használható dízelmotor
  • Tágas, praktikus utastér
  • Húzós extraárak
  • Magas alapár