Foci, borjú, vörösbor
Mi jut eszünkbe Argentínáról? Talán a pampa, a rajta legelő steak-alapanyaggal és a vörösbor. Kolléganőimnek Evita Peron és a madonnás film betétdala, nekem a foci és Passarella, aki szövetségi kapitányként nem válogatott be hosszú hajú és fülbevalós focistákat. Még Batistutának is választania kellett a borbély vagy a címeres mez között, és a lobonc győzött.
Az argentin autóiparról kevesebbet hallani, de náluk is vannak autógyárak, csak hozzánk nem jutnak el a termékek. A C4 Pallast azonban argentínai üzeméből importálja a Citroën, nem pedig a kínaiból, ahol szintén készül a C4 limuzin.
Itthon Pallas, Kínában C-Triomphe
A C4 Pallas név hazai találmány, Kínában ugyanezt az autót C-Triomphe-nak hívják.
A Pallas elvileg a luxuskivitelek utóneve volt a DS-CX-Xm modellsorban, de a C6-nál ez már nincs így, itt az Exclusive a legdrágább.
A C4 limuzin 51 centivel hosszabb a testvéreinél, és a tengelytávolsága is gyarapodott 10 centit. Ezekkel az adottságokkal a szedánnak hű de mennyire tágasnak kellene lennie hátul is, de nem az.
Leghátul a legnagyobb
Ne értsék félre, a 3 és az 5 ajtós C4-gyel szemben nem szűk, de a Lancer vagy a Vágási Feri-féle Astra Sedan tágasabb volt hátul.
A 477 centi nem a hátsó lábhelyre, hanem a formatervre és a csomagtartóra ment el. A csomagtérbe szinte beköltözhetünk, annyira tágas. 513 liternyi a hely, őrületesen sok. A magasabbaknak is rendesen kepeszkednie kell, ha a sarkában maradt valami.
Francia logika
A MINI-től az előző X-Trailen át a Yarisig még sosem lelkesedtünk a középre tett műszerekért. A Citroën ezt összekombinálta a digitális kilométerórával, ami szintén a bögyünkben van. 25-30 éve még csodaként néztünk volna rá, de gyengébb megoldás hagyományosnál, persze gyártani olcsóbb.
Az információkat sikerült több kijelzőre szerteszét szórni. A fordulatszám csíkja a kormány mögött kúszik fel, a tempót középen látjuk, a fedélzeti számítógép adatait egy harmadik helyen találni.
A dudát is nehéz megtalálni, amikor épp ránk rántja az autóját a mellettünk haladó vakegér. Hiába préseltem a kormányborítást bele a légzsákba, nem szólalt meg semmi. Persze, mert a duda a rögzített kormányközép alsó ívén van, ami még az indexkar végénél is bornírtabb hely.
Még nincs vége. A sok ellenérv mellett talátlunk egyvalamit, ami nagyon a C4 Pallas mellett szól
Sajátságos tervezési elveket követ az ülés is. Vállmagasságban feszes, a derekunkat meg behorpasztja, kiemelés és támasz híján ülhetünk enyhén előregörnyedve. Valahogy még így sem végzetesen kényelmetlen, de a jótól szomorúan messze van.
A hátsó ülések barátságosabbak, ha nem a külső méretekhez viszonyítjuk, akkor jó a térkínálat. Van zseb az elsők háttámláján és egy igazi felső kategóriás extra is jut: hátul négyállású ventilátorral segíthetünk rá a szellőzésre. Kompakt autóban még sosem láttam hasonlót, már egy sima levegőrostély is nagy szám volna.
1,6 HDi: megint jó
Lassan ronggyá dicsérjük a PSA 1,6 literes dízelmotorját, aki unja, az ugorjon lejjebb két bekezdést, mert a lépcsőshátú C4-ben is ugyanúgy tetszett. Először is megkímél hidegindításkor a borzalmas géppuskázástól, bemelegedve dízelhez mérten elfogadhatóan jár és 150-160-nál sem zajos.
A dízeleknek jutó, máshol is szűk tartományban oszlik el a nyomatéka. Erőtlen helyzetből indulunk, még 2000 alatt megjön az életkedve és intenzív gyorsulással szalad végig a 3500 körül végződő erőteljes tartományon. Bátran előzhetünk, autópályán is van benne tartalék.
6,6 liter
Amikor 330 Ft körül mérik a gázolajat, jó érzés azt látni, hogy a tank 480 kilométer után még félig van. A C4 szedán egyrészt takarékos, másrészt értékes gázolajkészletet halmozhatunk fel benne: a 60 literes tank ritka nagyvonalú a kategóriában.
Országúton sietve, autópályán egyenletes 140-et tartva a motor 6,4 litert fogyasztott. Aki nagyon ráér, az 5,1 literrel elporoszkálhat vele, a teljes tesztre a városi utakkal együtt is csupán 6,6 liter jött ki.
A sikeres motornak szerencsétlen egy váltó van a nyakába akasztva, mintha mindene gumiból volna. Városon kívül nagy mázli, hogy az 1,6 HDi rugalmassága miatt ritkán kell kivenni ötödikből.
Extrák, akciók, árak
A C4 Pallas Exclusive-kivitelében sikerült pöffeszkedni, bőrüléssel, kétzónás automata légkondival és az életet kellemessé tevő egyéb felszerelésekkel.
A csomagtartón kívül a C4 Pallasban főleg a kényelem tetszett. Viszonylag csendes, a rugózási kényelem is rendben van. Egy átlagos autótulajdonosnak valószínűleg mindegy, milyen konstrukciójú vasat tesznek a kocsi alá, csak jól szolgáljon. A C4 Pallas ezt meg is teszi a célcsoportnak.
Akció nélkül 5 670 000 forintba kerülne a dízelmotoros C4 Pallas az Exclusive tengernyi extrájával, ami akcióval 4,6 millióra szelídül. Felszereltségéhez képest ez az ár is vonzó, de a Citroën ugyanezt az 1 050 000 forintot elengedi a szintén gazdagon extrázott Prestige árából, amely így 4,3 millióba kerül. Az árán kívül egy döntő érvet sem tudnék a merőben középszerű C4 Pallas mellett, de ezért a pénzért mégis megfontolandó.
Jönnek a sok mindenről döntő számok
Műszaki adatok – Citroën C4 Pallas 1,6 HDi Exclusive | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1560 |
Furat x löket (mm) | 75 X 88,3 |
Hengerek / szelepek száma | S4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 80(109)/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 240 (túltöltéssel 260)/1750 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 11,8 |
Végsebesség (km/h) | 190 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 6,5 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 4,4 |
Vegyes (l/100 km) | 5,2 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 136 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4771/1773/1512 |
Tengelytáv (mm) | 2715 |
Csomagtér (liter) | 513 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1356/524 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 60 |
Gumiméret | 215/55 R16 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 5 670 000 |
Konkurensek (forint) | Ford Focus 1,6 TDCi Ghia, 5 545 000 Opel Astra Sedan 1,7 CDTI Cosmo, 5 298 000 Renault Mégane 1,5 dCi Privilege, 5 240 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Lásd itt |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Ha olcsón adják, egy legfeljebb közepes autó is lehet jó vétel. Ez a helyzet a C4 Pallas esetében. |
Pontszám (max. 10) | 6,5 pont |