Foci, borjú, vörösbor

Olcsóbb, de nem jobb a hagyományosnál a digitális sebességmérő
Nem valami szép

Nem valami szép

Nem valami szép


Mi jut eszünkbe Argentínáról? Talán a pampa, a rajta legelő steak-alapanyaggal és a vörösbor. Kolléganőimnek Evita Peron és a madonnás film betétdala, nekem a foci és Passarella, aki szövetségi kapitányként nem válogatott be hosszú hajú és fülbevalós focistákat. Még Batistutának is választania kellett a borbély vagy a címeres mez között, és a lobonc győzött.

Az argentin autóiparról kevesebbet hallani, de náluk is vannak autógyárak, csak hozzánk nem jutnak el a termékek. A C4 Pallast azonban argentínai üzeméből importálja a Citroën, nem pedig a kínaiból, ahol szintén készül a C4 limuzin.

Itthon Pallas, Kínában C-Triomphe

Olyan hosszú mint egy Passat

Olyan hosszú mint egy Passat

Olyan hosszú mint egy Passat


A C4 Pallas név hazai találmány, Kínában ugyanezt az autót C-Triomphe-nak hívják.

A Pallas elvileg a luxuskivitelek utóneve volt a DS-CX-Xm modellsorban, de a C6-nál ez már nincs így, itt az Exclusive a legdrágább.

A C4 limuzin 51 centivel hosszabb a testvéreinél, és a tengelytávolsága is gyarapodott 10 centit. Ezekkel az adottságokkal a szedánnak hű de mennyire tágasnak kellene lennie hátul is, de nem az.

Leghátul a legnagyobb

Ne értsék félre, a 3 és az 5 ajtós C4-gyel szemben nem szűk, de a Lancer vagy a Vágási Feri-féle Astra Sedan tágasabb volt hátul.

Van hely, de ehhez miért kell 4,8 méter?

Van hely, de ehhez miért kell 4,8 méter?

Van hely, de ehhez miért kell 4,8 méter?


A 477 centi nem a hátsó lábhelyre, hanem a formatervre és a csomagtartóra ment el. A csomagtérbe szinte beköltözhetünk, annyira tágas. 513 liternyi a hely, őrületesen sok. A magasabbaknak is rendesen kepeszkednie kell, ha a sarkában maradt valami.

Francia logika

A MINI-től az előző X-Trailen át a Yarisig még sosem lelkesedtünk a középre tett műszerekért. A Citroën ezt összekombinálta a digitális kilométerórával, ami szintén a bögyünkben van. 25-30 éve még csodaként néztünk volna rá, de gyengébb megoldás hagyományosnál, persze gyártani olcsóbb.

Buta helyen van a duda

Buta helyen van a duda

Buta helyen van a duda


Az információkat sikerült több kijelzőre szerteszét szórni. A fordulatszám csíkja a kormány mögött kúszik fel, a tempót középen látjuk, a fedélzeti számítógép adatait egy harmadik helyen találni.

A dudát is nehéz megtalálni, amikor épp ránk rántja az autóját a mellettünk haladó vakegér. Hiába préseltem a kormányborítást bele a légzsákba, nem szólalt meg semmi. Persze, mert a duda a rögzített kormányközép alsó ívén van, ami még az indexkar végénél is bornírtabb hely.

Még nincs vége. A sok ellenérv mellett talátlunk egyvalamit, ami nagyon a C4 Pallas mellett szól


Sajátságos tervezési elveket követ az ülés is. Vállmagasságban feszes, a derekunkat meg behorpasztja, kiemelés és támasz híján ülhetünk enyhén előregörnyedve. Valahogy még így sem végzetesen kényelmetlen, de a jótól szomorúan messze van.

Jó az anyagminőség belül

Jó az anyagminőség belül

Jó az anyagminőség belül


A hátsó ülések barátságosabbak, ha nem a külső méretekhez viszonyítjuk, akkor jó a térkínálat. Van zseb az elsők háttámláján és egy igazi felső kategóriás extra is jut: hátul négyállású ventilátorral segíthetünk rá a szellőzésre. Kompakt autóban még sosem láttam hasonlót, már egy sima levegőrostély is nagy szám volna.

1,6 HDi: megint jó

Lassan ronggyá dicsérjük a PSA 1,6 literes dízelmotorját, aki unja, az ugorjon lejjebb két bekezdést, mert a lépcsőshátú C4-ben is ugyanúgy tetszett. Először is megkímél hidegindításkor a borzalmas géppuskázástól, bemelegedve dízelhez mérten elfogadhatóan jár és 150-160-nál sem zajos.

Közel 1000 km a HDi hatósávolsága

Közel 1000 km a HDi hatósávolsága

Közel 1000 km a HDi hatósávolsága


A dízeleknek jutó, máshol is szűk tartományban oszlik el a nyomatéka. Erőtlen helyzetből indulunk, még 2000 alatt megjön az életkedve és intenzív gyorsulással szalad végig a 3500 körül végződő erőteljes tartományon. Bátran előzhetünk, autópályán is van benne tartalék.

6,6 liter

Amikor 330 Ft körül mérik a gázolajat, jó érzés azt látni, hogy a tank 480 kilométer után még félig van. A C4 szedán egyrészt takarékos, másrészt értékes gázolajkészletet halmozhatunk fel benne: a 60 literes tank ritka nagyvonalú a kategóriában.

Nem az igaziak az első ülések

Nem az igaziak az első ülések

Nem az igaziak az első ülések


Országúton sietve, autópályán egyenletes 140-et tartva a motor 6,4 litert fogyasztott. Aki nagyon ráér, az 5,1 literrel elporoszkálhat vele, a teljes tesztre a városi utakkal együtt is csupán 6,6 liter jött ki.

A sikeres motornak szerencsétlen egy váltó van a nyakába akasztva, mintha mindene gumiból volna. Városon kívül nagy mázli, hogy az 1,6 HDi rugalmassága miatt ritkán kell kivenni ötödikből.

Extrák, akciók, árak

A C4 Pallas Exclusive-kivitelében sikerült pöffeszkedni, bőrüléssel, kétzónás automata légkondival és az életet kellemessé tevő egyéb felszerelésekkel.

Egymilliót enged az árból a Citroën

Egymilliót enged az árból a Citroën

Egymilliót enged az árból a Citroën


A csomagtartón kívül a C4 Pallasban főleg a kényelem tetszett. Viszonylag csendes, a rugózási kényelem is rendben van. Egy átlagos autótulajdonosnak valószínűleg mindegy, milyen konstrukciójú vasat tesznek a kocsi alá, csak jól szolgáljon. A C4 Pallas ezt meg is teszi a célcsoportnak.

Akció nélkül 5 670 000 forintba kerülne a dízelmotoros C4 Pallas az Exclusive tengernyi extrájával, ami akcióval 4,6 millióra szelídül. Felszereltségéhez képest ez az ár is vonzó, de a Citroën ugyanezt az 1 050 000 forintot elengedi a szintén gazdagon extrázott Prestige árából, amely így 4,3 millióba kerül. Az árán kívül egy döntő érvet sem tudnék a merőben középszerű C4 Pallas mellett, de ezért a pénzért mégis megfontolandó.

Jönnek a sok mindenről döntő számok


Műszaki adatok – Citroën C4 Pallas 1,6 HDi Exclusive
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1560
Furat x löket (mm) 75 X 88,3
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 80(109)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 240 (túltöltéssel 260)/1750
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 11,8
Végsebesség (km/h) 190
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 6,5
Lakott területen kívül (l/100 km) 4,4
Vegyes (l/100 km) 5,2
CO2 kibocsátás (g/km) 136
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4771/1773/1512
Tengelytáv (mm) 2715
Csomagtér (liter) 513
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1356/524
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 60
Gumiméret 215/55 R16
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 5 670 000
Konkurensek (forint) Ford Focus 1,6 TDCi Ghia, 5 545 000
Opel Astra Sedan 1,7 CDTI Cosmo, 5 298 000
Renault Mégane 1,5 dCi Privilege, 5 240 000
Tesztelt autó ára (forint)
A szériafelszereltség fontosabb tételei Lásd itt
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Ha olcsón adják, egy legfeljebb közepes  autó  is lehet jó vétel. Ez a helyzet a C4 Pallas esetében.
Pontszám (max. 10) 6,5 pont