Érzéki csalódás vagy valóság? – jogosan tehetnénk fel a kérdést a Cadillac CTS láttán. Kívülről a valaha létező egyik
legdögösebb, legagresszívabb formával megáldott személyautó belül is valami olyat mutat, amit nem hogy az amerikai, de még egyes német prémiummárkák is megirigyelhetnének. A gagyi, ízléstelen műanyagok és formák hazájából a CTS egy igazi gyöngyszem.
Ujjal mutogatnak rá
Nem ritka, hogy tesztautóinkat az átlagosnál jobban megbámulják a forgalomban, sőt az is előfordul, hogy leszólítanak bennünket egy-egy érdekes, vagy netán extrém kinézetű autóban.
A Cadillac CTS-ben mindez megtörtént, sőt kihajoltak az ablakon a mentőautóból és ujjal mutogattak ránk a járdáról is.
Hogy nekik mi volt a véleményük, azt nem tudjuk pontosan, de azt tudjuk, miért bambultak az autóra. A CTS-nél feltűnőbb járgány aligha járt még nálunk, ami nem a színének vagy a méretének volt köszönhető, hanem kizárólag a formájának. Szögletes, agresszív, pont olyan, mintha baltával faragták volna valamikor a jövőben és visszaküldték
volna nekünk.
Winchester, nagyképernyő, mi szem-szájnak ingere
A belsőre eddig csak az európaiaknak szánt Cadillac, a BLS tudott Saabos rokonságával kiemelkedni, ami igencsak szomorú, mert a svédek sajátos formavilágáról nem feltétlenül az igényességre asszociálunk. A többi modell tipikus amerikai igény szerint készült, ezért kellemes meglepetés a CTS.
A bőrrel borított műszerfal, az igényes karbon utánzatú műanyagbetétek, a műszeregységek, a szép analóg kijelzős óra egy Alfa Romeóban is megállná a helyét. Létezik elegánsabb és sportosabb utastér is, de a kettőt ilyen szépen még egyikben sem kombinálták.
Tesztautónkban egy 750 ezer forintos navigációs egységgel ellátott szórakoztató rendszer is javított az összhatáson, amit gombnyomásra kiemelhettünk a műszerfalból, és úgy már tévé vagy DVD-nézésre is alkalmassá
vált. Az aranyárban mért eszköz egyik különlegessége, hogy CD-ről, pendrive-ról, vagy bármilyen külsőleg csatlakoztatott eszközről képes zenét rögzíteni saját beépített winchesterére.
Pirinyó debella
Bármennyire is igényes, több mint 4,8 méteres hosszához viszonyítva mégsem tudjuk elnézni az utastér egyes hiányosságait a csillogó, zenélő extrák és egyebek ellenére sem. A kritika a hátsó sorban ülőktől érkezett, akik a közepesnek mondható lábtér mellett a fejtérre panaszkodtak leginkább.
Tessék lapozni, ott kiderül milyen egy amerikai alapmotor
Az elöl még a panorámatető mellett is elegendő fejtér úgy megfogyatkozik mire hátraér, hogy 190 centivel már nem is a hajunk ér bele a tetőkárpitba, hanem normál ülőhelyzetben még a fejünket is alig tudjuk nekitámasztani a fejtámlának. A lábtér ehhez képest elfogadható, de itt is inkább csak közepes kényelemről beszélhetünk az európai konkurensekkel összehasonlítva.
A CTS-nél még a több zsák krumplinak elegendő csomagtérről is le kell mondanunk, mert az autó hátuljába mindössze 373 liternyi jutott belőle. Ez nagyon kevés.
Nem temető, de zabálja
Magától érthetődő, hogy ilyen agresszív fellépéshez egy brutális V8-ast képzel el a nagytöbbség, de az is biztos, hogy a mostani üzemanyagárak mellett kevesen lennének, akik így is fizetnének érte. Erre itthon esély sincs, mert csak V6-ossal kínálják a CTS-t, amiből az erősebbiket néhány hónapja már kipróbáltuk.
Most a kisebbik, a 2,8 literes, V6-os szívómotoron volt bizonyítási kényszer, aminek részben eleget tett, részben nem. A 211 lóerős benzines elég haloványnak tűnik indulás után, aminek részben a hatsebességes automata váltó is lehet az oka. Ezt támasztja alá, hogy automatával 20 km/órával alacsonyabb a végsebesség, valamint a 100-as
osztásig is 9 másodperc kell, amíg elér a mutató.
Tempósabb haladáshoz rendesen oda kell lépni a pedálnak, ami a gyárilag is 17 liter közeli városi fogyasztást könnyen 20 liter közelébe juttathatjuk. Ennyivel pedig egy V8-asnak is illene lassan beérnie. Vegyes használatban jobb a helyzet, óvatosan vezetve 13 literes fogyasztással is sikerült megúsznunk.
Feszes, kicsit darabos
Semmi gond sem volt a CTS futóművével, amíg úgy használtuk az autót, ahogy az a motorerőhöz illett. A csillapítás kellően feszes és kényelmes egyszerre, amivel városban és autópályán egyaránt biztonságban éreztük magunkat.
Gyorsabb kanyarokban néhol kicsit nehézkesnek tűnik a CTS, néhol kicsit darabosnak, de az a1,8 tonnás saját tömeg mellett ez nem is csoda. Amerikai származásához képest még így is dicséret illeti az autót.
Sokat ad elfogadható áron
A végső ítélkezésben érdemes összevetni az árakat a konkurensekével, amiből biztosan a Cadillac kerül ki győztesen. Egy hasonló teljesítményű és felszereltségű BMW vagy Mercedes legalább 2-3 millióval többe kerül, igaz motorikusan mind többet nyújtanak.
Akinél ez a szempont másodlagos, utazásra használja az autót, vagy csak egyszerűen nem akar beleolvadni a tömegbe, annak érdemes megfontolnia a CTS-t is. Amerikaiban ennél jobbat nem talál. Szőröstől-bőröstül 13 millió alatt megúszhatja.
Műszaki adatok -Cadillac CTS 2.8 V6 Sport Luxury | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 2792 |
Furat x löket (mm) | 89 X 74,8 |
Hengerek / szelepek száma | S6/24 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 155(211)/6800 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 246/3600 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 9,0 |
Végsebesség (km/h) | 205 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 16,8 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 7,7 |
Vegyes (l/100 km) | 11 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 263 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4867/1575/1473 |
Tengelytáv (mm) | 2880 |
Csomagtér (liter) | 373 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1775/585 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 68 |
Gumiméret | 235/50 R18 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | kb. 12 000 000 Ft |
Konkurensek (forint) | BMW 525i: 13 442 000 Mercedes E300 Bluetec: 13 900 000 Audi A6 2.8: 14 761 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | kb. 13 000 000 |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | hm, megfontalandó |
Pontszám (max. 10) | 7,25 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|