Röviden – Citroën DS3 Cabrio 1.6 THP Sport |
Mi ez? |
Kis francia vászontetős félkabrió, a Citroën terve a Mini legyőzésére |
Mit tud? |
Beleférnek négyen, jó vezetni, szép és jó drága |
Mibe kerül? |
1,2 literes, 82 lovas háromhengeressel 5,3 millió, de ez a fehér autó a remek 1,6-os turbóval alapáron 6,76 millió Ft |
Kinek jó? |
Aki nem igazi kabriót akar, hanem különleges, fürge szuperminit, és elviseli a Citroën-emblémát prémiumminőségű lifestyle-kocsiján |
Hosszú idő telt el a Louis de Funes-filmek csendőreinek vicces történeteiből is ismert, hátrahúzható ponyvás, harmonikatetős Citroën Kacsa fénykora óta. De a francia márka még emlékszik a sikerre, ezért mai kisautójánál is a vászontetős, fix tetőkeretes megoldás mellett döntött a kabriósításkor. Sajnos?
Tetőbetegségek
A DS3-ról már régóta tudjuk, milyen remek, élénk, mozgékony, agilis kis gombóc, pláne a BMW-eredetű (a MINI-kből is ismert) 1,6 literes turbómotorral. A Cabrio csapnivalóra sikeredett tetőmegoldására az egyetlen mentség, hogy a könnyű vászontetővel a kocsi nyitott kasztnival sem vesztett semmit fickósságából.
Adatlap
Citroën DS3 Cabrio 1.6THP
Könnyű, erős, játékos autó a 156 lóerős DS3 Cabrio csúcsváltozat
Könnyű, erős, játékos autó a 156 lóerős DS3 Cabrio csúcsváltozat
Fotó megosztása:
Megnézik, megmosolyogják, amerre jár, de kár lenne elkönyvelni csajos autónak: bizony vannak kifejezetten férfias tulajdonságai is
Megnézik, megmosolyogják, amerre jár, de kár lenne elkönyvelni csajos autónak: bizony vannak kifejezetten férfias tulajdonságai is
Fotó megosztása:
A dizájn telitalálat. A kontrasztos, sötét ponyvatető alatt hangsúlyosabb a hátrafelé úszó cápa uszonya, mint a keménytetős DS3-é
A dizájn telitalálat. A kontrasztos, sötét ponyvatető alatt hangsúlyosabb a hátrafelé úszó cápa uszonya, mint a keménytetős DS3-é
Fotó megosztása:
A kabrióságot főként az utca népe és a hátul ülők élvezhetik. Az elöl ülőket továbbra is bezárva tartja a tető- és az ajtókeret
A kabrióságot főként az utca népe és a hátul ülők élvezhetik. Az elöl ülőket továbbra is bezárva tartja a tető- és az ajtókeret
Fotó megosztása:
A BMW- pontosabban Mini-eredetű 1,6-os turbómotor takarékos, ugyanakkor nagyon fickós, igazi kanyarvadász vele az agilis, élénk futóművű és kormányzású DS3
A BMW- pontosabban Mini-eredetű 1,6-os turbómotor takarékos, ugyanakkor nagyon fickós, igazi kanyarvadász vele az agilis, élénk futóművű és kormányzású DS3
Fotó megosztása:
A függőleges menetjelző fények az ál-légbeömlőkben messziről jelzik: DS3 közeleg
A függőleges menetjelző fények az ál-légbeömlőkben messziről jelzik: DS3 közeleg
Fotó megosztása:
A DS3 formája részleteiben szétesős (nézzék ezt a lámpát!), de összességében nagyon is egységes
A DS3 formája részleteiben szétesős (nézzék ezt a lámpát!), de összességében nagyon is egységes
Fotó megosztása:
A tömzsi, széles, könnyű testtel kabrióként is sportos, mozgékony marad a DS3
A tömzsi, széles, könnyű testtel kabrióként is sportos, mozgékony marad a DS3
Fotó megosztása:
A fehérre lakkozott, 17 collos felni szép kiegészítője a Cabriónak
A fehérre lakkozott, 17 collos felni szép kiegészítője a Cabriónak
Fotó megosztása:
Dupla kipufogó utal az erőre
Dupla kipufogó utal az erőre
Fotó megosztása:
DS3-logó az amúgy is szépséges hátsó lámpatestben
DS3-logó az amúgy is szépséges hátsó lámpatestben
Fotó megosztása:
A DS a prémiummárkákkal versengő Citroënek jelzése
A DS a prémiummárkákkal versengő Citroënek jelzése
Fotó megosztása:
Az összeharmonikázott ponyvatető végállásában a lehajtott hátsó szélvédő helyére ereszkedik, így aztán nem lehet tőle kilátni hátra
Az összeharmonikázott ponyvatető végállásában a lehajtott hátsó szélvédő helyére ereszkedik, így aztán nem lehet tőle kilátni hátra
Fotó megosztása:
Egyszerű, kisautós, de szép a tükör. Motor hajtja be parkoláskor
Egyszerű, kisautós, de szép a tükör. Motor hajtja be parkoláskor
Fotó megosztása:
2013-ban már nagy szégyen egy kulcsos tanksapka, de persze a kulcs önmaga is: kulcsmentes bejutás-indítás nincs DS3-hoz
2013-ban már nagy szégyen egy kulcsos tanksapka, de persze a kulcs önmaga is: kulcsmentes bejutás-indítás nincs DS3-hoz
Fotó megosztása:
Elöl mélyen ülnek az utasok, a térérzet és a minőségérzet egyaránt kiváló
Elöl mélyen ülnek az utasok, a térérzet és a minőségérzet egyaránt kiváló
Fotó megosztása:
Izzasztóak, de szépek és egy kicsit még tartanak is a bőrülések. Feláruk negyedmillió forint
Izzasztóak, de szépek és egy kicsit még tartanak is a bőrülések. Feláruk negyedmillió forint
Fotó megosztása:
A kormány minden irányban állítható, az utasülés magassága is állítható
A kormány minden irányban állítható, az utasülés magassága is állítható
Fotó megosztása:
Retrós-divatos a színes műanyag műszerfalbetét
Retrós-divatos a színes műanyag műszerfalbetét
Fotó megosztása:
Csodaszépek és könnyen leolvashatók műszerek
Csodaszépek és könnyen leolvashatók műszerek
Fotó megosztása:
Csak egyzónás a klíma és a könnyen áthevülő ponyvatető alatt a negyvenfokos hőségben nem elegendő a teljesítménye sem
Csak egyzónás a klíma és a könnyen áthevülő ponyvatető alatt a negyvenfokos hőségben nem elegendő a teljesítménye sem
Fotó megosztása:
A feláras navigáció képe, a kijelző mérete cseppet sem kisautós
A feláras navigáció képe, a kijelző mérete cseppet sem kisautós
Fotó megosztása:
A hatfokozatú váltó messze-messze kilóg a francia átlagból pontosságban, finomságban
A hatfokozatú váltó messze-messze kilóg a francia átlagból pontosságban, finomságban
Fotó megosztása:
Nem a legszerencsésebb helyre kerültek a konnektorok
Nem a legszerencsésebb helyre kerültek a konnektorok
Fotó megosztása:
A gyári illatosítópatron a Citroënek védjegye manapság
A gyári illatosítópatron a Citroënek védjegye manapság
Fotó megosztása:
Automatikusan nyílik a ponyva, de teljesen bezárni csak a gombot végig nyomva tartva lehet
Automatikusan nyílik a ponyva, de teljesen bezárni csak a gombot végig nyomva tartva lehet
Fotó megosztása:
A Sport kivitelhez hozzátartozik a fémrátétes pedál
A Sport kivitelhez hozzátartozik a fémrátétes pedál
Fotó megosztása:
Rém sivár az ajtóbelső, és vajon miért nem húzták rajta végig a tárolórekeszt? A lyuk mögött feleslegesen dudorodik a plasztik, nincs alatta merevítés
Rém sivár az ajtóbelső, és vajon miért nem húzták rajta végig a tárolórekeszt? A lyuk mögött feleslegesen dudorodik a plasztik, nincs alatta merevítés
Fotó megosztása:
A szélfogó szedi a bogarakat és nagyon zajos. A hátul ülőket védi egy kicsit a széltől, de még kellett volna agyalni rajta
A szélfogó szedi a bogarakat és nagyon zajos. A hátul ülőket védi egy kicsit a széltől, de még kellett volna agyalni rajta
Fotó megosztása:
A szélfogó szedi a bogarakat és nagyon zajos. A hátul ülőket védi egy kicsit a széltől, de még kellett volna agyalni rajta
A szélfogó szedi a bogarakat és nagyon zajos. A hátul ülőket védi egy kicsit a széltől, de még kellett volna agyalni rajta
Fotó megosztása:
Négy átlagos felnőtt elfér a DS3 Cabrióban, nem csak dísz a hátsó ülés
Négy átlagos felnőtt elfér a DS3 Cabrióban, nem csak dísz a hátsó ülés
Fotó megosztása:
Három teljesértékű fejtámlával jelzi a Citroen: a DS3 több, mint egy Mini
Három teljesértékű fejtámlával jelzi a Citroen: a DS3 több, mint egy Mini
Fotó megosztása:
Mini-szélfogó a hátsó fejtámlák mögött
Mini-szélfogó a hátsó fejtámlák mögött
Fotó megosztása:
Egyszer vicces a kreatívan nyíló csomagtér-fedél (a ponyva teljesen nyitott állásában nem nyitható, ilyenkor a zár érintésére előrecsúszik a tető), de ha gyakran kell használni, hamar elkezdi átkozni az ember
Egyszer vicces a kreatívan nyíló csomagtér-fedél (a ponyva teljesen nyitott állásában nem nyitható, ilyenkor a zár érintésére előrecsúszik a tető), de ha gyakran kell használni, hamar elkezdi átkozni az ember
Fotó megosztása:
245 liter, mely az aszimmetrikusan osztott hátsó támla ledöntésével bővíthető
245 liter, mely az aszimmetrikusan osztott hátsó támla ledöntésével bővíthető
Fotó megosztása:
Jópofán de nagyon nem praktikusan nyílik a csomagtér-fedél. A Mini-féle lehajlós megoldás jobb lenne
Jópofán de nagyon nem praktikusan nyílik a csomagtér-fedél. A Mini-féle lehajlós megoldás jobb lenne
Fotó megosztása:
245 literes, nem is kicsi, de csak ezen a lőrésen keresztül megközelíthető a raktér
245 literes, nem is kicsi, de csak ezen a lőrésen keresztül megközelíthető a raktér
Fotó megosztása:
A BMW-fejlesztésű turbómotor remek szerkezet, erős és takarékos egyszerre
A BMW-fejlesztésű turbómotor remek szerkezet, erős és takarékos egyszerre
Fotó megosztása:
210 a vége, 8 másodperc alatt van százon, vegyes üzemben, klímával 6,5 literből kijött alattam
210 a vége, 8 másodperc alatt van százon, vegyes üzemben, klímával 6,5 literből kijött alattam
Fotó megosztása:
Motor |
1598 cm3, Benzin, S4 |
Teljesítmény |
165 LE |
Nyomaték |
240 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
10,9 sec |
Végsebesség |
190 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
5,6 l / 100 km |
A Webastóval közösen fejlesztett tető 16 másodperc alatt nyílik, akár 120 km/h sebességig. Viszont mindezt már a tízezer kilométert futott tesztautóban is csikorogva-nyikorogva teszi, a lehajló vászon feketére dörgöli a csomagtérfedél lemezének felső élét. A rugós, hálós elülső kis szélfogó körülbelül megduplázza a zajszintet, amikor felemelkedik, gyűjti a bogarakat és csak a hátul ülők fejtetőit védi valamennyire a menetszéltől.
A tető nem nyitható a kulcsról, pedig milyen menő lenne! Leghátsó állásában nem lehet tőle kilátni hátra és a csomagtér se nyitható tőle ilyenkor. Ha meghúzzuk a kilincset, először visszacsúszik a tető, felemelkedik a hátsó ablak és csak utána nyitható a fedél. Mintha két hét alatt kellett volna elkészíteni a prototípust.
Viszont a Mini Cabrio 1230 kiló, a BMW 118i Cabrio 1420 kiló, a Peugeot 207 CC ugyanezzel az 1,6-os turbóval 1484 kiló, a Fiat 500C a mindössze százlovas csúcsmotorral is 1045 kiló. És mennyit nyom a DS3 ponyvatetős változata? 1175 kilót! Nem csoda, hogy meg tudta őrizni fürgeségét kabrióként is.
Az összeharmonikázott ponyvatető végállásában a lehajtott hátsó szélvédő helyére ereszkedik, így aztán nem lehet tőle kilátni hátra
Takarékos kabriógokart
Közvetlen a kormányzása, kemény, feszes a futóműve, remekül tapadnak a 205/45 R 17-es gumik a csekély súly alatt. Bár a tetőkeret néha meg-megremeg úthibákon áthajtva, a kasztni kellően merev, cseppet sem kabriós. A vászontetős kiskocsi ezzel az erős motorral kifejezetten sportosan viselkedik, minden kanyar élmény vele, és egyenesben, előzéskor vagy autópályán meghajtva sem kisautósak a menetteljesítmények.
Pontos, rövid utakon jár a hatfokozatú váltó, kemény a kuplung, érzékeny a fék. Turbólyuk szinte semmi, a nyomaték már alapjárat-közelben is óriási, de a felsőbb fordulatszám-tartományban is nagyon él a motor. 6,76 millió forintba kerül a 156 lóerős csúcsváltozat, 5,3 millió lenne a háromhengeres, 82 lóerős alapkivitel, de bizony mondom néktek, ott is van az a másfél millió forintnyi érték minden gázadásban. Nincs ott ellenben a benzinkútnál.
Sok országúti, sok városi, nagyon kevés autópálya-használatban a DS3 6,5 litert evett alattam százon, pedig a mindig izzó, lüktető, menni, gyorsulni vágyó motorral cseppet sem finomkodtam. Ha hét és felet evett volna, akkor sem szóltam volna semmit.
Szokatlan értékek egy kis kabriótól
Az a fura, hogy ez a négy méternél rövidebb, nagyon szép, nagyon látványos, divatos kiskocsi még praktikus is. Bár a rettentő szűk hátsó nyíláson a hülyén nyíló ajtó alatt nehezen pakolható a csomagtér, no de kérem: 245 liter! A Miniben 125 literünk van csupán.
A 207 CC-ben bezzeg 405 literes a raktér! No de ott meg a hátsó ülés egy rossz vicc. A DS3-ban négy átlagos felnőtt igenis képes elférni! Bár hátul az a három teljes értékű fejtámla és az 1/3-2/3 arányban dönthető üléstámla azért kissé barokkos túlzás a Citroëntől.
A navigációs rendszer feláras még ebben a csúcsmodellben is, a mélynyomós hifivel együtt 290 ezer forintot kérnek értem de a kijelző grafikája, fényereje szokatlanul nívós a kisautók mezőnyében. Látszik, hogy a Citroën a DS almárkát a prémiumkocsik megszorongatására teremtette meg.
Elöl mélyen ülnek az utasok, a térérzet és a minőségérzet egyaránt kiváló
Kár, hogy nincs sok értelme – de ettől lesz tényleg prémium
A DS3 Cabrio minden hibájával együtt is annyira kerek történet, annyira jó kiskocsi és annyira francia – a szó klasszikusan jó értelmében -, hogy szinte győzködnöm kell magam annak belátásához, miszerint valójában hülyeség lenne bárkinek is ajánlani. A vászontető inkább nyűg rajta, mint előny, a sima DS3 750 ezer forinttal olcsóbban sokkal logikusabb választás.
De azt nem néznék meg ennyien. Az nem tűnik érdekesebbnek egy Mininél. Az nem ennyire francia. És abból pont ez a kis értelmetlenség hiányzik, ez a több kényelmetlenséggel, mint előnnyel járó rongytető, amitől a DS jelzés valóban elkezd a luxus fényében csillogni. Hiszen mi más a luxus, ha nem valami olyan dolog, ami túl van a józan ésszel megmagyarázhatón?
|
- Szép
- Jó vezetni
- Meglepően praktikus
- Remek motor (1.6THP)
- Komoly minőségérzet
- Eltalált futómű
- Mininek olcsó
|
|
- Tökéletlen ponyvatető
- Nehéz hozzáférni a csomagtérhez
- Hiányzik pár triviális extra az árlistáról
- Citroënnek drága
|
Rácz Tamás
DS3 és a Mini – dízellel
DS3 Cabrio bemutató, videóval, sok érdekes adattal
Mennyire tetszik a ponyvás DS3?
Mennyire tetszik a ponyvás DS3?