Röviden – Citroën DS3 Cabrio

Mi ez?

Az utolsó csavarig személyre szabható, divatos ötszemélyes kabrió
Mit tud? Nem igazi kabrió, de hatalmas vászonteteje van, ami még nagyobb tempónál is nyitható, csukható
Mibe kerül? Egyelőre nem tudni, de legkésőbb áprilisra kiderül
Kinek jó? Pénzes, igényes városi fiataloknak

A cifra kivitelű DS-széria nagy siker a Citroën legujabb kori történelmében. Az elmúlt 30 hónapban 300 ezer darab talált belőlük gazdára – 200 ezer DS3-as, 65 ezer DS4, és 35 ezer DS5-ös – és emellett rengeteg új vevőt is hoztak a márkának. Hogy az aranyat érő  lendület ne fogyjon el, lett belőle nyitható tetejű változat is.

Videón a DS3 kabrió:

Kabrió? Nem!

A DS3-as nem igazi kabrió, de ne bánkódjunk miatta. Ugyan a tető valóban eltűnik a fejünk fölül, de a tető kerete, illetve az oszlopok fixen megmaradnak, tehát az igazán szabad kabriós élményt hiába várjuk. De akad előnye is ennek a megoldásnak, például így mindenféle rafinált, kipattanó biztonsági berendezés nélkül is megmaradnak az utasok, ha fejre találna állni a járgány.

Szintén előny, hogy alig 25 kilogrammnyi extra tömeg került az autóba, amit egy igazi kabriónál biztosan nem ússzuk meg ilyen csekély hízással, ott néha mázsás nagyságrendű plusz tömeggel is lehet számolni. Emellett az sem utolsó, hogy 120 km/órás sebességig menet közben is lazán nyitható, csukható a vászontető. Sőt, ez az igazán tuti. Nincs cikibb, mint szárnyat szárító, tehetetlen cserebogárként állni az útszélen, míg becsukódik felettünk a tető.

A cifra kivitelű DS-széria nagy siker a Citroën legújabbkori történelmében. Az elmúlt 30 hónapban 300 ezer darab talált belőlük gazdára és emellett rengeteg új vevőt is hoztak a márkának. Hogy az aranyat érő  lendület ne fogyjon el, lett belőle nyitható tetejű változat is.
Igazi ötszemélyes autó a DS3 Cabrio

Igazi ötszemélyes autó a DS3 Cabrio

Az oszlopok és a tetőkeret még nyitott tetőnél is a helyén marad. Elmarad az igazi kabrió-érzés.

A DS3-as vászontetejét villanymotor hajtogatja hátra, 16 másodperces szintidővel. Ha akarjuk akár résnyire is nyithatjuk a tetőt – a folyamat közben bárhol megállítható a motor – de van fix hátsó ablakos, és teljesen lenyitott állás is.

A Webastóval közösen fejlesztett, többrétegű, a trópusi esőtesztet is kiálló, összesen 180 darabból álló tető 3-féle külső megjelenéssel rendelhető. A klasszikus fekete mellett kék, és a DS emblémáját ábrázoló mintás kivitel is elérhető. Bár a hangszigetelésre nagyon odafigyeltek, a vászon mégis vászon marad, ha a mérnök megfeszül akkor is, így menet közben a DS3-as sem hasonlít egy süketszobára.

Van némi kibírható szélzaj, és az utca zaja még csukott tetővel is olyan, mintha valamelyik hátsó ablak le lenne engedve. Pedig szó nincs róla.

16mp alatt vetkőzik: Citroën DS3 Cabrio 56
Ötszemélyes, nagy csomagtartóval

245 literes a nyitható tetős DS3-as csomagtartója, ami igen jónak számít. Persze csak ebben a kategóriában. Nagy kár, hogy csak keserves kínok között lehet megtömni csomagokkal. A gyártó egyedi nyitómechanizmusnak becézi, de ne dőljünk be a dumának, ezt nem fogjuk szeretni, ha rendeltetésszerűen kívánjuk használni a csomagtartót.

Nyitáskor a fedél kicsit hátra, majd felfelé mozdul, úgy, hogy nyitott állapotban fémpajzsként mered a csomaggal vesződő ember arca és a csomagtartó közé. Teljesen nyitott tetővel ki sem lehet nyitni a csomagtartót, ilyenkor pillanatnyi hezitálás után elkezdi bezárni a vászontetőt, és ahogy szabaddá válik a raktér, már fel is pattan az ajtó.

Egy közepes hátizsákot is durva meló beletömködni az amúgy nagy csomagtartóba

Egy közepes hátizsákot is durva meló beletömködni az amúgy nagy csomagtartóba

Egy közepes hátizsákot is durva meló beletömködni az amúgy nagy csomagtartóba

Persze mondhatjuk, hogy ezzel az autóval amúgy sem valószínű, hogy valaha mosógépet, vagy svéd Lego-bútort kell ide-oda szállítani, de azért mégsem árt, ha nem hétrét görnyedve kell belogikázni a szajrét az autó fenekébe. Bár gondolom egy díszdobozos Jimmy Choo cipőt különösebb nehézségek nélkül be lehet vetni a mélyére.

A gyári képgalériáért elég az alábbi képre kattintani:

Végtelen variáció

Divatos, csajos autónál – lehet, hogy csak nekem az, hiszen férfiak és nők fele-fele arányban viszik – nem meglepő, ha elképesztő mélységig bele lehet nyúlni a kocsi összeállításába. Így a DS3 alkatrészeiből is vagy egymillió variáció is kikeverhető, 7-féle külső szín, 8-féle kárpitozás, 6-féle belső dizájn, 7-féle kerék, 3-féle tető és még ki tudja miféle mütyűrökkel szabható személyre az autó. A tető, illetve a nagy csomagtartó mellett még a rafinált hátsó lámpatestre büszke a Citroën, és valóban látványos is a féligáteresztő- és igazi tükrökből kialakított 3D-s hatású lámpa.

Motorok

Három benzines és egy dízelmotor választható a vászontetős DS3-asba, a benzinesek 82 és 156 LE közötti teljesítményűek, és lesz közöttük háromhengeres kivitel is, dízelből pedig a 90 lovas e-HDi kerül majd még a listára.

Még nincs elég jó idő a nyitott autózáshoz, így áprilisig kell rá várni

Még nincs elég jó idő a nyitott autózáshoz, így áprilisig kell rá várni

A DS3-asok egyharmada az izmosabb motorral felszereltek közül kerül ki

Motorváltozatok:

MODELL DS3 Cabrio VTi
82
DS3 Cabrio VTi
120
DS3 Cabrio THP 155 DS3 Cabrio e-HDi 90 FAP
Sebességváltó Manuális (5) Manuális (5) Manuális (6) Manuális (6)
MOTOR




Stop & Start
Üzemanyag Ólommentes 95 RON Ólommentes 95 RON Ólommentes 95 RON Gázolaj
Környezetvédelmi besorolás Euro V Euro V Euro V Euro V
Típus EB2 EP6C EP6DTE DV6DTED
Hengerek száma – Szelepek száma 3 – 12 4 – 16 4 – 16 4 – 8
Furat x Löket mm
75 x 90,5 77 x 85,8 77 x 85,8 75 x 88,3
Hengerűrtartalom cm3
1199 1598 1598 1560
Sűrítési arány 11 : 1 11 : 1 11 : 1 16 : 1
Befecskendezés Valeo V46 Bosch MEV17.4 Bosch MEV17.4 Common Rail Bosch 1 700 bars
Feltöltés turbó fix geometriájú turbó
Maximális teljesítmény kW
60 / 5 750 88 / 6 000 115 / 6 000 68 / 4 000
Maximális teljesítmény LE
82 / 5 750 120 / 6 000 156 / 6 000 92 / 4 000
Maximális teljesítmény Nm
118 / 2 750 160 / 4 250 240 / 1 400-tól 4 000-ig 230 / 1 750

Azt, hogy a DS3-as szerethető, és nem utolsó sorban igen látványos autó, már többször megírtuk. Járt nálunk versenyzői génekkel kezelt példány, illetve kicsit szerényebb, de még mindig sportosabb karakterrel megáldott darab is. Próbáltunk már baromi takarékosat is ebből a szériából, és a mazochista sem maradhatott ki a sorból.

Most a kabriózáson volt a hangsúly, és a Citroën itt is sikerrel beletette azt, amitől egy kicsit más, mint a többiek. Hogy ez jó-e, azt majd eldöntik a vásárlók. De a dögös forma, a vásárló ízléséhez idomítható külső és belső, illetve a korrekt műszaki tartalom miatt nem kell félteni a modellt. Csak kérdés, van-e itthon olyan gazdag, igényes, magamutogató fiatal vásárlóréteg, akik majd elkapkodják.

Sötétben még jobban néz ki

Sötétben még jobban néz ki

Rafinált, 3D-s hatású a hátsó lámpatest

Mikor, mennyiért?

Idehaza a jó idővel együtt érkezik majd a nyitható tetős DS3-as, valamikor április táján. Egyelőre árakat még tudott mondani az importőr, de majd tavasszal visszatérünk a kérdésre, és akkor minden kiderül.

 

Tetszik az autó? Értékeld!
átlag
10.00
szavazat
2
Tetszik az autó? Értékeld!