Röviden – Citroën DS3 Cabrio | |
---|---|
Mi ez? |
Az utolsó csavarig személyre szabható, divatos ötszemélyes kabrió |
Mit tud? | Nem igazi kabrió, de hatalmas vászonteteje van, ami még nagyobb tempónál is nyitható, csukható |
Mibe kerül? | Egyelőre nem tudni, de legkésőbb áprilisra kiderül |
Kinek jó? | Pénzes, igényes városi fiataloknak |
A cifra kivitelű DS-széria nagy siker a Citroën legujabb kori történelmében. Az elmúlt 30 hónapban 300 ezer darab talált belőlük gazdára – 200 ezer DS3-as, 65 ezer DS4, és 35 ezer DS5-ös – és emellett rengeteg új vevőt is hoztak a márkának. Hogy az aranyat érő lendület ne fogyjon el, lett belőle nyitható tetejű változat is.
Videón a DS3 kabrió:
Kabrió? Nem!
A DS3-as nem igazi kabrió, de ne bánkódjunk miatta. Ugyan a tető valóban eltűnik a fejünk fölül, de a tető kerete, illetve az oszlopok fixen megmaradnak, tehát az igazán szabad kabriós élményt hiába várjuk. De akad előnye is ennek a megoldásnak, például így mindenféle rafinált, kipattanó biztonsági berendezés nélkül is megmaradnak az utasok, ha fejre találna állni a járgány.
Szintén előny, hogy alig 25 kilogrammnyi extra tömeg került az autóba, amit egy igazi kabriónál biztosan nem ússzuk meg ilyen csekély hízással, ott néha mázsás nagyságrendű plusz tömeggel is lehet számolni. Emellett az sem utolsó, hogy 120 km/órás sebességig menet közben is lazán nyitható, csukható a vászontető. Sőt, ez az igazán tuti. Nincs cikibb, mint szárnyat szárító, tehetetlen cserebogárként állni az útszélen, míg becsukódik felettünk a tető.
A DS3-as vászontetejét villanymotor hajtogatja hátra, 16 másodperces szintidővel. Ha akarjuk akár résnyire is nyithatjuk a tetőt – a folyamat közben bárhol megállítható a motor – de van fix hátsó ablakos, és teljesen lenyitott állás is.
A Webastóval közösen fejlesztett, többrétegű, a trópusi esőtesztet is kiálló, összesen 180 darabból álló tető 3-féle külső megjelenéssel rendelhető. A klasszikus fekete mellett kék, és a DS emblémáját ábrázoló mintás kivitel is elérhető. Bár a hangszigetelésre nagyon odafigyeltek, a vászon mégis vászon marad, ha a mérnök megfeszül akkor is, így menet közben a DS3-as sem hasonlít egy süketszobára.
Van némi kibírható szélzaj, és az utca zaja még csukott tetővel is olyan, mintha valamelyik hátsó ablak le lenne engedve. Pedig szó nincs róla.
Ötszemélyes, nagy csomagtartóval
245 literes a nyitható tetős DS3-as csomagtartója, ami igen jónak számít. Persze csak ebben a kategóriában. Nagy kár, hogy csak keserves kínok között lehet megtömni csomagokkal. A gyártó egyedi nyitómechanizmusnak becézi, de ne dőljünk be a dumának, ezt nem fogjuk szeretni, ha rendeltetésszerűen kívánjuk használni a csomagtartót.
Nyitáskor a fedél kicsit hátra, majd felfelé mozdul, úgy, hogy nyitott állapotban fémpajzsként mered a csomaggal vesződő ember arca és a csomagtartó közé. Teljesen nyitott tetővel ki sem lehet nyitni a csomagtartót, ilyenkor pillanatnyi hezitálás után elkezdi bezárni a vászontetőt, és ahogy szabaddá válik a raktér, már fel is pattan az ajtó.
Persze mondhatjuk, hogy ezzel az autóval amúgy sem valószínű, hogy valaha mosógépet, vagy svéd Lego-bútort kell ide-oda szállítani, de azért mégsem árt, ha nem hétrét görnyedve kell belogikázni a szajrét az autó fenekébe. Bár gondolom egy díszdobozos Jimmy Choo cipőt különösebb nehézségek nélkül be lehet vetni a mélyére.
A gyári képgalériáért elég az alábbi képre kattintani:
Végtelen variáció
Divatos, csajos autónál – lehet, hogy csak nekem az, hiszen férfiak és nők fele-fele arányban viszik – nem meglepő, ha elképesztő mélységig bele lehet nyúlni a kocsi összeállításába. Így a DS3 alkatrészeiből is vagy egymillió variáció is kikeverhető, 7-féle külső szín, 8-féle kárpitozás, 6-féle belső dizájn, 7-féle kerék, 3-féle tető és még ki tudja miféle mütyűrökkel szabható személyre az autó. A tető, illetve a nagy csomagtartó mellett még a rafinált hátsó lámpatestre büszke a Citroën, és valóban látványos is a féligáteresztő- és igazi tükrökből kialakított 3D-s hatású lámpa.
Motorok
Három benzines és egy dízelmotor választható a vászontetős DS3-asba, a benzinesek 82 és 156 LE közötti teljesítményűek, és lesz közöttük háromhengeres kivitel is, dízelből pedig a 90 lovas e-HDi kerül majd még a listára.
Motorváltozatok:
MODELL | DS3 Cabrio VTi 82 |
DS3 Cabrio VTi 120 |
DS3 Cabrio THP 155 | DS3 Cabrio e-HDi 90 FAP | ||||
Sebességváltó | Manuális (5) | Manuális (5) | Manuális (6) | Manuális (6) | ||||
MOTOR | Stop & Start | |||||||
Üzemanyag | Ólommentes 95 RON | Ólommentes 95 RON | Ólommentes 95 RON | Gázolaj | ||||
Környezetvédelmi besorolás | Euro V | Euro V | Euro V | Euro V | ||||
Típus | EB2 | EP6C | EP6DTE | DV6DTED | ||||
Hengerek száma – Szelepek száma | 3 – 12 | 4 – 16 | 4 – 16 | 4 – 8 | ||||
Furat x Löket mm |
75 x 90,5 | 77 x 85,8 | 77 x 85,8 | 75 x 88,3 | ||||
Hengerűrtartalom cm3 |
1199 | 1598 | 1598 | 1560 | ||||
Sűrítési arány | 11 : 1 | 11 : 1 | 11 : 1 | 16 : 1 | ||||
Befecskendezés | Valeo V46 | Bosch MEV17.4 | Bosch MEV17.4 | Common Rail Bosch 1 700 bars | ||||
Feltöltés | – | – | turbó | fix geometriájú turbó | ||||
Maximális teljesítmény kW |
60 / 5 750 | 88 / 6 000 | 115 / 6 000 | 68 / 4 000 | ||||
Maximális teljesítmény LE |
82 / 5 750 | 120 / 6 000 | 156 / 6 000 | 92 / 4 000 | ||||
Maximális teljesítmény Nm |
118 / 2 750 | 160 / 4 250 | 240 / 1 400-tól 4 000-ig | 230 / 1 750 |
Azt, hogy a DS3-as szerethető, és nem utolsó sorban igen látványos autó, már többször megírtuk. Járt nálunk versenyzői génekkel kezelt példány, illetve kicsit szerényebb, de még mindig sportosabb karakterrel megáldott darab is. Próbáltunk már baromi takarékosat is ebből a szériából, és a mazochista sem maradhatott ki a sorból.
Most a kabriózáson volt a hangsúly, és a Citroën itt is sikerrel beletette azt, amitől egy kicsit más, mint a többiek. Hogy ez jó-e, azt majd eldöntik a vásárlók. De a dögös forma, a vásárló ízléséhez idomítható külső és belső, illetve a korrekt műszaki tartalom miatt nem kell félteni a modellt. Csak kérdés, van-e itthon olyan gazdag, igényes, magamutogató fiatal vásárlóréteg, akik majd elkapkodják.
Mikor, mennyiért?
Idehaza a jó idővel együtt érkezik majd a nyitható tetős DS3-as, valamikor április táján. Egyelőre árakat még tudott mondani az importőr, de majd tavasszal visszatérünk a kérdésre, és akkor minden kiderül.