Tanulságos, hogy egy-egy márka megítélése az idők során mekkorát tud változni. A Chevrolet idehaza hosszú időn át álom volt csupán. Hatalmas méretek, igazi amerikai hangulat jutott eszünkbe a márka nevének hallatán. Aztán nem is olyan régen a nagy GM magába szippantotta a Daewoo-t, amely bekerülve a nagy közös olvasztókemencébe gyorsan új nevet és személyazonosságot kapott.

Rajzon minden autó jóval vadabb a véglegesnél
Csak nem a lovag közeleg fehér lovon?

Csak nem a lovag közeleg fehér lovon?

A képre kattintva a gyári galéria nyílik meg

Hátrafelé lejt

Hátrafelé lejt

Hátrafelé lejt


Eleinte a Chevrolet nagy ragtapasz emblémája még idegenül feszített a kocsik elején, de mindenki megtanulta, hogy a Chevrolet már az átlagember számára is elérhető távolságba került.

Most pedig megint változott valamelyest a kép, a Cruze teljesen felnőtt, ránézve már egyáltalán nem érezni azt, hogy ja, ja, látszik, igyekeznek ezek a koreaiak. Egy remek kinézetű, egyedi hangulattal rendelkező, jó vételnek ígérkező típus néz szembe velünk. Nézzük a részleteket!

Az Astra alapjaira épülő modern, kissé talán agresszív formájúra rajzolt autó kívül amerikai, belül pedig még az európai vásárlók igényeit is maradéktalanul kielégíti. Az acéltest formás, a hangulattal, berendezéssel sem lesz nagyobb bajunk, ez hamar meglátszik rajta.

Biztonság
A Chevrolet Cruze magabiztosan hozta az ötcsillagos eredményt az EuroNCAP töréstesztjein. Frontális ütközésre maximális pontszámot kapott, a tesztbábuknak az ütközésekkor hajuk szála sem görbült. Ugyanilyen jó eredmény jött ki az oldalütközésnél és az oszloptesztnél is. Az autó 96 százalékos eredménnyel végzett ebben a műsorszámban. Gyermekvédelmét a szokásos tájékoztatási hiányosságokkal indokolva 84 százalékosra értékelték. Bővebben ide kattintva olvashatnak az eredményről.

Első osztályon

Ez a legjobban felszerelt modell

Ez a legjobban felszerelt modell

Ez a legjobban felszerelt modell


Az elöl ülőknek nincs okuk panaszkodni, ha lábtérről, kényelemről kérdezik őket. Fűthetőek a hosszú távon is kényelmes, masszív bőrülések, a klíma automata. A könyöklőben USB csatlakozó várja az adatutaztatón tárolt zenéket, a költségvetésbe a szabványos 3,5 mm-es jackdugó is belefért.

Jó dolga van a vezetőnek is. A formás, gombokkal gazdagon megáldott kormány ki-be, fel-le is mozgatható, az ülés emelhető, a működésükben, logikájukban, elrendezésükben egyaránt jellegzetesen opeles műszerek, kapcsolók határozottan jól néznek ki.

Nyomogassuk

Feláras navi

Feláras navi

Feláras navi


A fűtés-hűtés és a ventilátor-szabályzó tekerőgombok szép nagyok. Olyannyira, hogy akaratlanul, térddel is lehet rajta fordítani.

Veszélyes helyre került a menetstabilizáló kapcsolója is, amelyet a jobb egyben ülő véletlenül ki is tud kapcsolni. Szerencse, hogy a műszerfalon lévő lámpa hamar elárulja a gaztettet.

Ablakemelőkből csak félautomata jutott a Cruze-ba, lefelé nem kell végig nyomva tartani a gombot, de felfelé már a gombkezelő felelőssége, ha valakinek becsípi a fejét a záródó üveg.

Kellemes kék

Kellemes kék

Kellemes kék


Ha tehetném, a világ összes kék színben játszó műszerfalát szép nagy gúlába rakatnám, megöntözném benzinnel, majd meggyújtanám a hatalmas halom négy sarkát.

Ezután nehéz bevallani, de a Cruze kékes derengését mégsem tudtam tiszta szívből gyűlölni. Sőt, határozottan tetszett. Persze ez nem is az az idegtépő kék, hanem valami sokkal lágyabb, kellemesebb árnyalat.

Filmen így néz ki az autó:

a videó a hirdetés után indul

Egy sorral hátrébb már nem ilyen fényes a helyzet. A határozott, dögös forma oltárán feláldozták a hátsó fejteret. Itt az átlagos magasságú utas már fejbúbbal jó eséllyel súrolja majd a tetőkárpitot és a kilátás sem az igazi a második sorban.

Gombnyomásra kinyílik a csomagtartó

Gombnyomásra kinyílik a csomagtartó

Gombnyomásra kinyílik a csomagtartó


A Cruze csomagtartója 450 literes, amely átlagosnak mondható. El lehet vele éldegélni, csupán a hasznos térbe alaposan benyúló csomagtartófedél-zsanérok miatt kell nagy odafigyeléssel pakolni.

Kár a mechanikai spórolásért, de bízzunk benne, hogy ha majd az autó árát nézzük, nem fogunk emiatt sopánkodni.

Motor, fogyasztás

A gyári adatok szerinti 5,6 literes, vegyes használat mellett elérhető átlagfogyasztást nem hinném, hogy a valóságban is el lehet érni. A közösen leautózott bő ezer kilométer alatt 6,3 literes átlagfogyasztást mértünk. Nem rossz eredmény még úgy sem, hogy ennek nyolcvanöt százalékát országúton intéztük. Városban erre még bátran rá lehet számolni pár litert.

Kétliteres dízel

Kétliteres dízel

Kétliteres dízel


Az ötgangos manuális váltó fokozatai igencsak hosszúak, így autópályán nem érezni kínzó hiányt a hatodik miatt. Városban a kapcsolások már igényelnek egy kis megszokást, mert ha takarékos vezetést tervezünk, és ennek megfelelően váltunk, könnyen eshet a motorfordulatszám kritikusan alacsonyra.

Ilyenkor gyötrelmesen legyengül az autó, úgyhogy hamar leszokik az ember a gyors felkapcsolásokról. 1500-as percenkénti fordulattól már nincs baj a 150 lóerős dízellel, innen már szépen, határozottan húzza a kasztnit, még sok emberrel, csomagokkal is.

Határozott futás

Kívül amerikai, belül európai

Kívül amerikai, belül európai

Kívül amerikai, belül európai


Tetszett az autó futóműve is, pedig az év végi túra miatt a nagy népi Románia útjaival kellett megküzdenie. A tekintélyes méretű, tizenhét colos kerekek – nem is tudtunk hozzá hóláncot szerezi az ismerősöktől – a legtöbb hibát kivasalták, és a futómű is teljesen felnőtt, komoly nagyautós hangulatot adott a végtelennek tűnő utazásnak. Nem okozott csalódást jeges úton sem, ahol a helyiek – nyílván nem téli gumival – egymás után hullottak az árokba.

A csinos formát, jó motort, szép belsőt, ügyes futóművet szerettük, a fura áttételezésű váltót megszoktuk, a szűk hátsó részben pedig nem töltöttünk túl sok időt. Így az autó 5 450 000 forintos árával tényleg jó vételnek tűnik. A minden extrával teletömött tesztautó ára is egy hajszállal 6,2 millió forint alatt van. Természetesen van nála jobb autó, de azt ennyiért biztosan nem lehet hazavinni.

Kattintás után jönnek a számok, milliméterek, forintok


Műszaki adatok -Chevrolet Cruze 2,0D LT
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1991
Furat x löket (mm) 83 X 92
Hengerek / szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 110(150)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 320/2000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 10
Végsebesség (km/h) 210
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 7
Lakott területen kívül (l/100 km) 4,8
Vegyes (l/100 km) 5,6
CO2 kibocsátás (g/km) 149
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4597/1788/1477
Tengelytáv (mm) 2685
Csomagtér (liter) 450
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1427/503
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 60
Gumiméret 215/50 R17
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 5 450 000
Tesztelt autó ára (forint) 6 175 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei Itt találhatóak
ÉRTÉKELÉS
Pontszám (max. 10) 8 pont

Mellette – Ellene
  • divatos forma
  • takarékos
  • jó ár
  • korrekt belső
  • hátul szűkös fejtér
  • nagyon hosszú váltófokozatok