Vincent Cassel. Erről a pasiról ugyan nekem egy köcsög jut eszembe, aki a szerencsétlen balettos kislányt támogatta volna, ennek viszont most meg kell változnia. Vincentről mától a Lancia Ypsilon jut majd mindenkinek az eszébe, ha a FIAT csoport húzása bejön. És miért ne jönne be, hiszen biztosan van még olyan ember a világon, akinek nem égett bele a retinájába az erőszakoskodó kis pötsfej a Fekete Hattyúból.
Ami viszont sokkal fontosabb a Fekete Hattyúnál is, hogy ez az ember a mi kis békéscsabai Mihalik Enikőnkkel is incselkedett egy másik reklámban:
És most jöhet az autóbemutató.
Elvitték a pirosat
A torinói bemutatón egy 1,2-es modell kipróbálására kaptam lehetőséget, fél napra. Egy helyes, csokibarna Ypsilont választottam, majd nekiindultam a torinói délelőttnek. (Persze azért, mert mire észbe kaptam, az élelmes férfiak minden csudaszép piros-fekete modellt elvittek) Az igazság az, hogy nem ez volt életem legnagyobb élménye, de nem tudok róla rosszat mondani.
Nyilván az ezerkettes motor nem hatott meg, viszont tény, hogy szaladgálni tökéletes. Csak az autópályán kellett imádkozni hozzá egy darabig, hogy ugyan induljon már meg a gyorsulás.
A 69 csak a pasiknak jön be

Lassan húsz éve parancsolta vissza a FIAT a Lanciat a ralipályákról, mondván az Alfa Romeo a konszern sportos márkája. Viszont azóta sem tudták kitalálni, mi legyen a Lancia sorsa. A legújabb ötlet: összeolvasztani a Chryslerrel, így a Lancia patinás nevén futnak egy másik világnak tervezett, mélyen jenki autók
A 69 lóerős kisautóval tényleg csak egy a baj. A 69 lóerő. Abban az esetben, ha valóban igazi, menő 30-as menedzser uraknak akarják eladni, édeskevés. Ha viszont 30-as, kendős, napszemüveges, korall színű rúzsos, ovális, vörös körmű kisasszonyoknak, akkor tökéletes választás.
Ugyanis számukra a gyenge motor semmiség ahhoz képest, hogy majdnem minden más jó. A váltó könnyen kezelhető, a tárolórekeszek jó helyen vannak, elég mélyek egy átlagos lányfelszerelésnek (táska, kulcs, pénztársa, telefon, napszemüveg…)
A hátsó ülés is pont elég nagy, még egy magasabb úriember mögött is pompásan elfértem, az első ülés viszont beállíthatatlan. Lehet persze, hogy csak én adtam fel túl könnyen, de tény, hogy ültem már kényelmesebb autóban.
A csomagtartó méretével is meg voltam elégedve, bele is ültem, még én is elfértem benne. A hátsó üléseket természetesen le lehet dönteni, így az elégedettség még tovább növelhető.
Elképzelhetetlen
Az egész túra alatt azon gondolkoztam, hogy milyen helyzetekben tudnám elképzelni a jó öreg Vincentet ebben a kisautóban. Mert vezetés közben biztosan nem. Az Ypsilon nem csak kívül nem hordoz semmilyen pasis jelzőt, hanem belül sem. A sajtótájékoztatón viszont egyértelműen azt éreztem, hogy itt és most teljesen át akarják formálni mindenki véleményét az autóról.
Ez nem egy tipikus csaj autó, ez jóval több annál. Ez pasis kocsi. Hát, kedves Lancia, nem az.
Nem ismerek túl sok férfit, de egyről sem tudom elképzelni, hogy otthon egy Ypsilonról álmodozna. A kis feleségükről, lányukról, barátnőjükről, anyjukról viszont annál inkább! (Természetesen arról is mélyen hallgatok, hogy a macsós életérzést csillivilli gyémántokkal hozzák össze…)
Az ára sem rossz
Az ára 3 295 000 forinttól 5.454.000 forintig terjed, a kedves vásárló választhat 0,9, 1,2 és 1,3 literes motorok közül, és persze dönthet, hogy a modell 69 vagy 85 lóerős legyen (utóbbi a FIAT 500-ból ismerős kéthengeres turbó. A szerk.)
Az úgynevezett Silver felszereltségben a piros lámpánál a motort leállító Start&Stop funkció is megvan, az eggyel magasabban pedig már manuális légkondi is akad. A Lancia szerint ez utóbbi lesz a legkelendőbb, és valóban két azonos, 1,2-es, 69 lóerős modell között csak 300 ezer Ft a különbség.
Vinnéd?
Jó-jó, de azért nem hiszem, hogy, amikor autóvásárlási gondjaim lesznek, az Ypsilon fog eszembe jutni első vagy második körben. Néhány hét múlva viszont a szerkesztőségi fiúk, a magyarországi bemutató után, sokkal több információt felkutatnak majd, addig szerintem mindenképpen várjon mindenki a rendelések leadásával.