A Renault későn lépett be a szabadidő-autók piacára, de a Samsung Motors üzemeiben, Dél -Koreában gyártott Koleos nem sikerülhetett rosszul, hiszen alig nyúltak hozzá a modellfrissítésnél
A Renault későn lépett be a szabadidő-autók piacára, de a Samsung Motors üzemeiben, Dél -Koreában gyártott Koleos nem sikerülhetett rosszul, hiszen alig nyúltak hozzá a modellfrissítésnél
Fotó megosztása:
Innen látszik a legjobban a változás
Innen látszik a legjobban a változás
Fotó megosztása:
A Koleosok hetven százalékát viszik 4x4-es hajtással
A Koleosok hetven százalékát viszik 4x4-es hajtással
Fotó megosztása:
Hátulról semmit nem változott a Koleos
Hátulról semmit nem változott a Koleos
Fotó megosztása:
Működik benne a szivargyújtó
Működik benne a szivargyújtó
Fotó megosztása:
Itthon novembertől kapható az új Koleos
Itthon novembertől kapható az új Koleos
Fotó megosztása:
Itthon csak dízelmotorral kapható
Itthon csak dízelmotorral kapható
Fotó megosztása:
150 és 170 lóerős változatban kapható a kétliteres dízelmotor
150 és 170 lóerős változatban kapható a kétliteres dízelmotor
Fotó megosztása:
Könnyebb terepen is jól érzi magát
Könnyebb terepen is jól érzi magát
Fotó megosztása:
Új a Cayenne narancs fényezés is
Új a Cayenne narancs fényezés is
Fotó megosztása:
Jól állnak a Koleoson a Nissan felnik
Jól állnak a Koleoson a Nissan felnik
Fotó megosztása:
Kétszáz kilót is elbír a csomagtartóajtó alsó fele
Kétszáz kilót is elbír a csomagtartóajtó alsó fele
Fotó megosztása:
A régi belső
A régi belső
Fotó megosztása:
Eltűntek az orrlyukai
Eltűntek az orrlyukai
Fotó megosztása:
Régi lámpatest
Régi lámpatest
Fotó megosztása:
Új fényszóró
Új fényszóró
Fotó megosztása:
Itt még narancssárga a háttérfény
Itt még narancssárga a háttérfény
Fotó megosztása:
Ez az új, kozmetikázott műszerfal
Ez az új, kozmetikázott műszerfal
Fotó megosztása:
A régi középkonzol
A régi középkonzol
Fotó megosztása:
Új középkonzol, befeketedett vészvillogóval
Új középkonzol, befeketedett vészvillogóval
Fotó megosztása:
Földúton is kényelmes a rugózása
Földúton is kényelmes a rugózása
Fotó megosztása:
Meredélyen a lejtmenet-vezérlő biztonságosan ereszti az autót
Meredélyen a lejtmenet-vezérlő biztonságosan ereszti az autót
Fotó megosztása:
A Nissantól érkező összkerékhajtás ilyen kunsztokra is képes
A Nissantól érkező összkerékhajtás ilyen kunsztokra is képes
Fotó megosztása:
A terepszögek jók, de alacsony a hasa
A terepszögek jók, de alacsony a hasa
Fotó megosztása:
Kerék a magasban
Kerék a magasban
Fotó megosztása:
Új a Cayenne narancs fényezés is
Új a Cayenne narancs fényezés is
A 2008-ban bemutatott, a Renault szerint azóta is egész jól fogyó modellen – nem meglepő módon Ázsiában szeretik a legjobban – alig lehet tetten érni az újításokat.
Kintről szinte alig változott a Koleos, mindössze az orrát rajzolták át alaposabban, ami érthető is, hiszen korábban éppen az autónak ez a része volt az, ami leginkább megosztotta a közönséget. Mostantól elegánsabb arc néz ránk, eltűnt a két légbeömlőnyílás, helyükre gazdagon krómozott hűtőrács költözött.
Innen látszik a legjobban a változás
Innen látszik a legjobban a változás
Emellett az eredetileg a Nissanokhoz kapható felnik, illetve a külső visszapillantóba integrált LED-es irányjelzők jelentenek újdonságot a szabadidő-autó megjelenésében. Ebben a nagy munkában annyira elfáradhattak a tervezők, hogy a szabadidő-autó fenekét már nem is piszkálták, az pont olyan maradt, mint amilyen volt.
Új kárpitok, új színek
Belül sem borították fel a megszokott képet a dizájnerek, mindössze a sebességmérő skálája kapott leheletfinom grafikai frissítést, és a folyadékkristályos kijelző háttérvilágítása változott narancsról fehér színűre. A figyelmesek még a felszereltségi listákat összehasonlítva találhatnak pár apróságot, hiszen eddig nem volt kárpitanyagok és új burkolatok is rendelhetők a megújult Koleoshoz, valamint a színválaszték is bővült a Cayenne narancs fantázianevű fényezéssel.
150 és 170 lóerős változatban kapható a kétliteres dízelmotor
A lemezek alatt sem maradt minden a régiben, de a látványos forradalom itt is elmaradt. Különféle trükkökkel – változtattak az autó aerodinamikai jellemzőin, fékenergia-visszanyerő berendezést építettek bele, valamint módosítottak a sebességváltón is – leszorították a CO2-emissziót, így az elsőkerék-hajtású 2,0 dCi, 150 lóerős változat mindössze 148gramm széndioxidot bocsát ki egy kilométeren. Ennyi.
Így néz ki a megújult Koleos. Megtalálják az újításokat?
Ha akarjuk városi, ha akarjuk terepes
Ez az új, kozmetikázott műszerfal
Ez az új, kozmetikázott műszerfal
A legtöbb, a Koleoshoz hasonló szabadidő-autó csak úgy csinál, mintha terepen is képes lenne bármire. Ezzel szemben a Koleos tényleg megbirkózik a földútnál kicsit bonyolultabb dzsindzsával is. Igen jók a terepszögei, a Nissantól származó összkerékhajtással pedig a Koleos is ügyesen mozog az aszfaltúttól távol is. Már amennyire ezt engedi a csekély, mindössze 18,8 centiméteres – a benzinesé 20,6 centis – hasmagasság.
Talán nem véletlen az sem, hogy a Koleosok hetven százalékát négykerék-hajtással adták el. Ennél jobb 4×4-es arányokkal csak a RAV4-es büszkélkedhet, a többi konkurensnél, Tiguantól a Qashqai-ig már rosszabb a terepes változatok aránya sőt, akadnak olyan márkák is, ahol az összkerekes változatot alig választják a vevők.
Idehaza novembertől indul a felfrissített Renault Koleos értékesítése és továbbra is csak a kétféle teljesítményű – 150 és 170 lóerős változat kapható belőle – 2,0 literes dízelmotorral.