A Renault későn lépett be a szabadidő-autók piacára, de a Samsung Motors üzemeiben, Dél -Koreában gyártott Koleos nem sikerülhetett rosszul, hiszen alig nyúltak hozzá a modellfrissítésnél
Új a Cayenne narancs fényezés is

Új a Cayenne narancs fényezés is

Új a Cayenne narancs fényezés is


A 2008-ban bemutatott, a Renault szerint azóta is egész jól fogyó modellen – nem meglepő módon Ázsiában szeretik a legjobban – alig lehet tetten érni az újításokat.

Kintről szinte alig változott a Koleos, mindössze az orrát rajzolták át alaposabban, ami érthető is, hiszen korábban éppen az autónak ez a része volt az, ami leginkább megosztotta a  közönséget. Mostantól elegánsabb arc néz ránk, eltűnt a két légbeömlőnyílás, helyükre gazdagon krómozott hűtőrács költözött.

Innen látszik a legjobban a változás

Innen látszik a legjobban a változás

Innen látszik a legjobban a változás


Emellett az eredetileg a Nissanokhoz kapható felnik, illetve a külső visszapillantóba integrált LED-es irányjelzők jelentenek újdonságot a szabadidő-autó megjelenésében. Ebben a nagy munkában annyira elfáradhattak a tervezők, hogy a szabadidő-autó fenekét már nem is piszkálták, az pont olyan maradt, mint amilyen volt.

Új kárpitok, új színek

Belül sem borították fel a megszokott képet a dizájnerek, mindössze a sebességmérő skálája kapott leheletfinom grafikai frissítést, és a folyadékkristályos kijelző háttérvilágítása változott narancsról fehér színűre. A figyelmesek még a felszereltségi listákat összehasonlítva találhatnak pár apróságot, hiszen eddig nem volt kárpitanyagok és új burkolatok is rendelhetők a megújult Koleoshoz, valamint a színválaszték is bővült a Cayenne narancs fantázianevű fényezéssel.

150 és 170 lóerős változatban kapható a kétliteres dízelmotor

150 és 170 lóerős változatban kapható a kétliteres dízelmotor

A lemezek alatt sem maradt minden a régiben, de a látványos forradalom itt is elmaradt. Különféle trükkökkel – változtattak az autó aerodinamikai jellemzőin, fékenergia-visszanyerő berendezést építettek bele, valamint módosítottak a sebességváltón is – leszorították a CO2-emissziót, így az elsőkerék-hajtású 2,0 dCi, 150 lóerős változat mindössze 148gramm széndioxidot bocsát ki egy kilométeren. Ennyi.

Így néz ki a megújult Koleos. Megtalálják az újításokat?

Ha akarjuk városi, ha akarjuk terepes

Ez az új, kozmetikázott műszerfal

Ez az új, kozmetikázott műszerfal

Ez az új, kozmetikázott műszerfal


A legtöbb, a Koleoshoz hasonló szabadidő-autó csak úgy csinál, mintha terepen is képes lenne bármire. Ezzel szemben a Koleos tényleg megbirkózik a földútnál kicsit bonyolultabb dzsindzsával is. Igen jók a terepszögei, a Nissantól származó összkerékhajtással pedig a Koleos is ügyesen mozog az aszfaltúttól távol is. Már amennyire ezt engedi a csekély, mindössze 18,8 centiméteres – a benzinesé 20,6 centis – hasmagasság.

Talán nem véletlen az sem, hogy a Koleosok hetven százalékát négykerék-hajtással  adták el. Ennél jobb 4×4-es arányokkal csak a RAV4-es büszkélkedhet, a többi konkurensnél, Tiguantól a Qashqai-ig már rosszabb a terepes változatok aránya sőt, akadnak olyan márkák is, ahol az összkerekes változatot alig választják a vevők.

Idehaza novembertől indul a felfrissített Renault Koleos értékesítése és továbbra is csak a kétféle teljesítményű – 150 és 170 lóerős változat kapható belőle – 2,0 literes dízelmotorral.

Csak orrplasztikára futotta: új Koleos 57