Drága és sikertelen volt, ezért nálunk nem kapható a Modus
Kimúlt a konkurensek közül a Cordoba Vario és a Polo Variant

Kimúlt a konkurensek közül a Cordoba Vario és a Polo Variant

Kimúlt a konkurensek közül a Cordoba Vario és a Polo Variant


Engem minden, magyar pénztárcával is elérhető autó érdekel, így örömmel huppantam le az Air France reggel 7 órás járatán, hogy Párizson át megközelítsük Nizzát, ahol az utóbbi hetekben Focus- illetve Mazda6- ügyben is jártunk. Az előzékeny jegyfoglalók négy órát tartalékoltak az átszállásra, de csapatunk rutinos, így jutottak percek a gyári háttérinfók feldolgozására is.

Eddig ketten voltak

Európában a kombik részesedése csupán 3% a kiskategóriában. Ám ez a tavalyi évben 140 000 autó két modell között oszlik meg, mert a Cordoba Vario és a Polo Variant is rég eltűnt. A 207 SW-ből és a Fabia Combiból álló piacon a Skoda a régi motoros, mert a Favoritból és a Feliciából is gyártott kombit, a Peugeot a 206-tal kezdte, míg a Renault csak most lépett.

Törökországban készül, ahol a lépcsőshátú Mégane, a Thalia és a Clio III is

Törökországban készül, ahol a lépcsőshátú Mégane, a Thalia és a Clio III is

Törökországban készül, ahol a Thalia


Tokkal-vonóval 82 millió euróba (20,8 milliárd Ft) került a Renault-nak a Clio Grand Tour, amelyből 35 millió ment el az autó tervezésére. Az új változat 60 százalékban azonos a ferdehátú Clióval, hátsó futóműve a Grand Modusé, a Renault-Nissan B-padlólemeze meg eleve közös a Logannal és a Nissan Note-tal is, amivel sikerült kordában tartani a költségeket. A maradék 47 millióból felszerszámozták a török gyárat a kombihoz.

Sztrájkolni, azt tudnak

Miközben én a padló alatti rekesszel 439 literes csomagtérről olvasok, a másik párizsi reptéren (Orly) épp munkabeszüntetés van. Délután kiderül, hogy emiatt nem jutott el hozzánk Patrick Blain, a Renault értékesítésért, marketingért és a könnyű haszonjárművekért felelős alelnöke. Nagy kár, mert ő elmondhatta volna, mit kezdenek majd a Ladával, amelynek a negyedét nemrég megvásárolták. Végül 20 perccel sötétedés előtt leszállunk Nizzában, ahol meglepetésként a Clio Grand Tour helyett egy Grand Modus kulcsát kapjuk meg, amelynek szintén ott volt a bemutatója.

Meglepetés nekünk, autó másoknak
Drága és sikertelen volt, ezért nálunk nem kapható a Modus

Drága és sikertelen volt, ezért nálunk nem kapható a Modus

Drága és sikertelen volt, ezért nem kapható Modus


A bemutató fele egy olyan autóról szólt, amelyet az importőr a kudarc nyomán kivezetett a hazai piacról.

A Modus nem olcsóbb, mint a Nissan Note vagy az Opel Meriva, de sokkal kisebb náluk és alkalmatlan családi autónak, kisautóként viszont drága. Ez a koncepció ritkán hozza lázba a magyarokat, de hála a nyugati jólétnek, így is elfogyott 390 000 darab.

Három év elteltével a gyár továbbgondolta a kocsit. Apró egyterűként a Modus továbbra is a városi kisautókkal harcol, de a modellfrissítéssel beállt mellé a megnyújtott Grand Modus. Csomagtartója 309-410 literre tágult és a hátsó lábtérnek is megszaladt a hosszabb tengelytávval.

A Grand Modus családi autóként is megjárja

A Grand Modus családi autóként is megjárja

A Grand Modus családi autóként is megjárja


A futómű meglepett azzal, mennyire finoman szűrte az úthibákat és a töksötét, szűk országúton jól viselte a kanyarparádét is. Jó áron részünkről jöhetne is újra.

Az esti prezentáció tartogatott egy vaskos meglepetést. A kivetítőn a rövid Modus konkurenseként megjelent az új Opel Agila és a Suzuki Splash, majd jött a döbbenet deréktól fölfelé és lefelé: a gyári tudorok betették melléjük a Honda Jazzt.


Lapozás után jön a Skoda Fabia Combi szép új vetélytársa


A könnyű autóválasztás jegyében egyetlen motorral lehetett vezetnünk a Cliót, a 106 lóerős 1,5 dCi-vel. A kipróbált autóba nem jutott tengelyirányú kormányállítás, nem tagadva, hogy ez bizony feláras tétel. Köszönjük az őszinteséget!

Üvegtető: non, merci!

Remek az anyagminőség, a Clio ízléses belül

Remek az anyagminőség, a Clio ízléses belül

Remek az anyagminőség, a Clio ízléses belül


A kormány kihúzására azért lett volna szükség, mert a dupla üvegtető viszont benne volt a kocsiban, így csak hanyatt vágott támlával fért el a fejünk. Aki kicsit is magas, felejtse el az elöl nyitható-dönthető, hátul fix napfénytetőt, mert nem férni be alá.

Hátul sem a lábtérrel volt baj, a kisautók között ez nem rossz, a Clio belső szélessége egyenesen jó, de a fejteret itt is csúnyán agyoncsapta az üvegtető. Alaphelyzetben a csomagtartó a 207-énél jóval nagyobb, a Fabiáénál némileg kisebb. A támla és az ülőlap is előredől, a padló így sík és egy magasságban van a lökhárítóval. A mélyben 72 liternyi hely rejlik, kapható csomagrögzítő necc az aljára, kutyaháló az ülések mögé és a padlót védő betét.

Nem torkosabb

3,3 millióba kerül a turbós benzinessel

3,3 millióba kerül a turbós benzinessel

3,3 millióba kerül a turbós benzinessel


Az ötajtósnál csupán 25 kilóval nehezebb a kombi, ezért fogyasztása sem magasabb és pont ugyanolyan élénken megy a dízellel, ha leküzdöttük valahogy a turbólyukas erőtlen tartományt.

A futóműve kevésbé tűnt harmonikusnak, mint a nagy Modusé, mert kanyarokban vagányan suhant, de az úthibákkal nem viselkedett annyira szuverénen és az apró kombi fordulóköre bántóan nagy.

A Clio nagyon merev, az ötcsillagos törésteszt nem kamu, amit minden járdára álláskor vagy huplin érezhetünk, mert a kasztni meg sem rezdül.

Három néven

Elegendő hely jut a hátsó sorban

Elegendő hely jut a hátsó sorban

Elegendő hely jut a hátsó sorban


Belül igazán nagymenő a Clio, látszik hogy a franciáknak van ízlésük és befektettek a jó anyagminőségbe. A névválasztásban már nem ennyire ügyesek, egy holland kolléga rá is tért a sajtótájékoztató után, hogy miért vergődnek ennyit? A 21 és a Laguna I kombija még Nevada volt, francia területen a kombik Break néven futottak. Ehhez képest a kombi Clio nálunk és még sok más piacon Grand Tour, de helyenként Sport Tourer illetve Estate.

Itthon 2008 első negyedévében dúsul a kínálat a családi Clióval. Az árlistában szereplő két benzines és három dízelmotor közül az 1,2 literes turbós benzines érdekes darab 3,3 millió forintért, amely a szabványos ciklusban takarékosabb a 75 lóerős szívó alapmotornál. A Renault józanul kalkulált, a legkevesebbe a 3 070 000 forintos 1,2 Expression kerül, legfelül a 106 lóerős dízel Dynamique áll 4,2 milliós árcédulával.

Listaárak forintban:

Dízellel 3,5 és 4,2 millió forint közötti az ára

Dízellel 3,5 és 4,2 millió forint közötti az ára

Dízellel 3,5 és 4,2 millió forint közötti az ára


Clio Grand Tour Expression-modellek:

1,2 – 75 LE: 3 070 000
1,2 TCE – 100 LE: 3 300 000
1,5 dCi – 68 LE: 3 480 000
1,5 dCi – 86 LE: 3 630 000

Clio Grand Tour Dynamique:

1,2 TCE – 100 LE: 3 620 000
1,5 dCi – 86 LE: 3 950 000
1,5 dCi – 106 LE: 4 200 000