Láttak már gyermekes családot

Jobb vétel a kicsit drágább 1,6 HDI, sokkal gazdaságosabb a dízellel autózni
1400-as fordulaton megjön a 240 Nm-es maximális nyomaték

1400-as fordulaton megjön a 240 Nm-es maximális nyomaték

1400-as fordulaton megjön a 240 Nm-es maximális nyomaték


Kezdjük egy örömhírrel! A C4 Picassóról süt, hogy tervezői láttak már közelről gyermekes családot, bizonyára ők maguk is rendelkeznek porontyokkal.

Kevés ennyire praktikus családi autó létezik, még néhány logikai bakugrásnak tűnő, citroënes sajátosság ellenére is.

Okos apróságok

Van apró tükör a hátsó sor szemmel tartására, a csúcsmodellben a hátsó szélvédő az ajtótól függetlenül nyitható.

Remek ötlet a középső hűtőbox

Remek ötlet a középső hűtőbox

Remek ötlet a középső hűtőbox


Értékeltük az árnyékolókat a hátsó ablakokon és a B-oszlopról oldalanként szabályozható ventilátort. Az üléseket tényleg két mozdulat lenyomni a padlóba, a két első ülés között hátra lehet lépni, ha a helyzet ezt igényli. Tehát nincs középső ládikó, de így is van is van elég rakodóhely.

Ötletparádé

A süllyeszthető-emelhető hátsó üléseken elfér három felnőtt. A hosszirányú állítással összehozható az az állás, amikor egymás mögött jól ülnek magas emberek, és mögöttük még így is van bőven csomagtér.

Végre egy ötlet: fedélzeti banyataliga

Remek a kiskocsi, de miért négy apró tépőzár tartja a helyén a zsákot?

Remek a kiskocsi, de miért négy apró tépőzár tartja a helyén a zsákot?

Remek a kiskocsi, de miért négy apró tépőzár tartja a helyén a zsákot?


Családapaként már nem kell mamutot ejtenem, elég az ábécéből hazacipelni a zsákmányt, de valami szatyor ehhez is kell.

Midőn bevásárlás után ott álltam a tele bevásárlókocsival, punga nélkül, rendkívül hálás voltam a C4 Picassónak a csomagtéri gurulós dobozért.

Jó lenne a fedélzeti banyataligát más családi autókban is viszontlátni, némi továbbfejlesztéssel. A Citroën apró tépőzárakkal rögzíti zsákot a vázhoz, ám a négykörömnyi felület egy önjáró szerkezetben (afféle automobilban) alulmarad a fizikai erőkkel vívott heroikus küzdelemben.

Mindig velünk van az összecsukható bevásárlókocsi

Mindig velünk van az összecsukható bevásárlókocsi

Kéznél van az összecsukható bevásárlókocsi


Ha a tépőzárak elengedtek, hazaérve a telerámolt kocka kompletten kiborulhat a csomagtérből – legalábbis velem ez történt.

Sóvárogva néztem, ahogy az anyaföld felissza Mészáros Pál 2007-es pinot noirját, csak az üvegcserép feltakarítását hagyva nekem. Ehhez képest a hatalmas mérete miatt nehézkesen nyitható és zárható csomagtérfedél bagatell ügy.

Adatlap

Citroën C4 Picasso 1,6 THP

Jobb vétel a kicsit drágább 1,6 HDI, sokkal gazdaságosabb a dízellel autózni
Motor 1598 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 140 LE
Nyomaték 240 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 12,6 sec
Végsebesség 192 km/h
Fogyasztás (vegyes) 8,5 l / 100 km

Akkor sincs gond, ha tetőig rámoljuk az autót, mert az Exclusive kivitel hátsó légrugózással tartja szintben az autó farát.

Ezt kamatoztattuk is költözködéskor, egy értelmiségi család végeláthatatlan könyvesládáit mozgatva.

Öööö, hol is a napi számláló?

Elsőre nehéz kiigazodni a műszerfalon, amely 250-es ugrásokkal mutatja a fordulatszámot és mintha minden másképp volna rajta, mint a többi autóban.

A nélkülözhető infókat gombnyomásra eltüntethetjük középről, ilyenkor csak a váltófokozat és a sebesség látszik.

Anno a Saabokban is szerettük a nyugalmat árasztó night panel funkciót, amikor a zöldben fürdő kilométerórát leszámítva minden elsötétül.

Eltart egy ideig, mire sikerül hozzászokni a C4 Picasso sajátosságaihoz, de van miért szeretni.

Egy Zafira simán kitakarná az Astrát

Egy Zafira simán kitakarná az Astrát

Egy Zafira simán kitakarná az Astrát


Egy drabális helyett két vékony tetőoszlopát kötelezővé tennénk a fél világot kitakaró konkurenseknek, nagy üveghomloka egészen kiváló kilátást biztosít előre. A duda helye a kormány közepén van, ez súlyos hiba, de a tempomat és a rádió könnyen nyomkodható a mozdulatlan kormányagy szélein.

Kabin a vattacukron

A szédületesen könnyen járó, merőben érzéketlen kormánnyal olyan érzés vezetni az autót, mintha egy vattacukorra illesztett kabinban ülnénk. Minden távol, a vezetőtől elszigetelten történik.

Vezetni nem jó, de különleges érzés a C4 Picassóban utazni

Vezetni nem jó, de különleges érzés a C4 Picassóban utazni

Vezetni nem jó, de különleges érzés a C4 Picassóban utazni


Meglepő, mennyire másképp (jobban) viselkedik a hardveroldalról hasonló, de eltérően hangolt Peugeot 5008. Ám az biztos, hogy húsz méter után bekötött szemmel is felismerném a C4 Picassót, olyan egyedi a lebegése az út felett.

Ha kell, az 1,6 literes turbós benzinessel igen gyorsan tud lebegni az egyterű. A MINI-től a 207 RC-n át a C5-ig számos autóban megszeretett motor az egyterűben is elemében van. 130 ezer forinttal kevesebbe kerül, rugalmasabb, finomabb, halkabb és a szintén jó 1,6 literes dízelnél.

Kötelező az automata váltó

Nem hullajtanánk könnyet a robotizált váltóért

Nem hullajtanánk könnyet a robotizált váltóért

Nem hullajtanánk könnyet a robotizált váltóért


Vonzereje ott szenvedett csorbát, hogy nyolcezer forintba került egy csupán 280 kilométeres kiruccanás a Balatonra. A motor jókedvvel, bőséggel fogadta magába az üzemanyagot: mi 9,4 literes átlagot mértünk sztrádán és országúton. Azonos motorral, de kézi váltóval az 5008 1,6 THP bő egy literrel takarékosabb volt ugyanott.

Szerencsétlen felállás a 156 lóerős benzinest kizárólag az MCP6 nevű automatizált kézi váltóval kínálni, amely automata váltóként elég gyatra. Ha kitaláljuk váltási logikáját és a várható kapcsolások előtt szépen elvesszük a gázt, akkor nem bólint nagyokat, de egy automatától kényelmet vár a tulaj, amit az MCP6 nem ad meg.

Jobbra számítottunk a 9,4 literes fogyasztásnál

Jobbra számítottunk a 9,4 literes fogyasztásnál

Jobbra számítottunk a 9,4 literes fogyasztásnál


A gázról lelépve az autó nem kezd kúszni, csak gázadásra indul el, ami nem rossz.

Ám a szerkezet tehetségtelenül adagolja a kuplungot, ezért meredek utcában nehéz vele finoman manőverezni.

6,3 millió forint

Három dolog azért tetszett a váltóban: gyorsak és finomak a visszakapcsolások, lehet váltani a kormány mögötti kapcsolókkal és ipszilonozáskor kellően gyorsan az átállás a rükverc és az előremenet között.  

Gyorsan lehajthatók a hátsó ülések, a hely kellően tágas

Gyorsan lehajthatók a hátsó ülések, a hely kellően tágas

Gyorsan lehajthatók a hátsó ülések, a hely kellően tágas


Jelenleg 6 870 000 forint 6 320 000 forint szerepel az árlistában a minden jóval ellátott C4 Picasso neve mellett, ami a rendkívül gazdag felszereltséggel, az automata váltóval és az erős motorral.

Más kérdés, hogy gyengébb felszereltséggel, de még jobb autót lehet kapni a PSA csoport másik márkájánál, a Peugeot 5008-cal. Vonzó alternatíva lenne a jóval olcsóbb Renault Scénic is, de ehhez csak dízelmotorral rendelhető automatizált váltó.