Dél-Korea – Németország 1-0 1
Én nem akartam a helyes írásmóddal fecsérelni az időt

Én nem akartam a helyes írásmóddal fecsérelni az időt

A  helyes írásmóddal fecsérelnénk az időt


Az eleinte kifejezetten gyengén kezdő dél-koreaiak, a 65. perc körül tudták csak felvenni a ritmust, a végig robotoló németekkel. Ekkor- az alig egy perce csereként beállt Rio egymaga bolondította meg a teljes német védelmet, de ebből az akcióból még nem lett gól. A lenyűgöző fejesgólt egy jól kidolgozott akció előzte meg, Kovácsnak így már nem volt nehéz dolga.

Szóval a gól maga a Ceed, Dél-Korea a Kia gyár lenne, a német csapat pedig az én színjátékomban a teljes nyugati autóipart szimbolizálja ezen a meccsen. És bizony meccset nyertek az autóval a koreaiak. Gondoljunk csak a Volvo C30-ra, ami ugyan nem német, tehát nem passzol a focis felvezetőmbe, de bármennyire is erőltetett gondolatnak tűnik elsőre, ugyanannak a rétegnek szól, mint a Ceed. És akkor nagy kérdés, hogy az adott célközönségen belül kinek mire van szüksége, vagy pénze. És ez szerintem egy mérkőzés végkimenetelét eldöntő momentum.

Az itthon tapasztalható mérhetetlen elismerés és pozitív vélemények áradata magyarázható egyrészt az autó hazai kapcsolatával: Kovács Miklós volt az, akinek a tollából papírra került az autó formaterve. Azonban akinek erről lövése sincs és csak egy Kiát lát maga előtt, az is elismerően konstatálja a szemügyre vett autót. Szóval valóban nem a firkászok beszéltek össze, hogy majd viccből csupa jót mondanak az autóról. Én ott voltam, láttam, hallottam miket mondanak.

Mi kell a sikeres modellhez?

Az űrtechnika vezérlőegysége

Az űrtechnika vezérlőegysége

Az űrtechnika vezérlőegysége


Csupa olyan dolgot, amivel egy átlag érdeklődőt meg lehet szédíteni. Például tágas belsőtér elöl és hátul. Legyen kényelmes, kulturált, modern. Legyen Kia, mert akkor alacsonyabb a mérce. Illetve, ha rádugom egy USB-portra az mp3-lejátszómat, akkor a kormányról léptethessem a számokat. És tényleg elég ennyi. Egyszerűen nem tértek napirendre a cimborák- ennek az új NASA-fejlesztéseket lepipáló funkciónak a hallatán.

Ami egyébként legalább akkora high-tech csoda, mint amikor az első telefonomon a 15 éves kígyós kvarc-játékot lehetett nyomni. A mai napig lényeges kérdés, hogy milyen játékok vannak az egyes telefonokon, pedig ezek színvonala többnyire nem haladja meg a Commodore 64-es játékok szintjét. Ebből is látszik, hogy apró, ám annál fontosabb húzásokkal milyen sikert lehet elérni. Lehet, hogy ha zseblámpa funkcióval látnának el telefonokat, az is előbb-utóbb keresett lenne.

Mi történik, ha autópályára visszük az 1,4-es Ceed-et? Lapozás után megvilágosodunk


Azért persze vannak olyan apróságok, amik hatására könnyen legagyizhatunk egy-egy modellt. A kormány például annyira érdes, hogy könnyen lereszeli a bőrünket, ha nem vigyázunk. És hát ugye ez az 1,4-es nem egy világbajnok gyorsuló művész, de megint csak nagy kérdés, hogy kinek mire van szüksége? Mert, ha például padlógázzal startolva, mindenkit lehagyva szeretnénk bizonyítani, hogy a milyen rátermettek vagyunk, akkor nem jó lóra tettünk.

A sárga műanyag kulcstartó feláras

A sárga műanyag kulcstartó feláras

A sárga műanyag kulcstartó feláras


Ezzel a változattal sokkal nagyobb sikert érhetünk el, ha az időnként megfelelően működő zöldhullámot kihasználva, büszkén elhúzunk a lámpánál beragadtak mellett. Esetleg egy-egy kanyarban odaverhetünk a csak egyenesben remeklő csodaautó-tulajoknak. Belátom, hogy ehhez a szemlélethez kell egyfajta versenyzési mánia is, de én le tudom ezt győzni, tudok rajta uralkodni.

Amikor például kirándulni indultunk Ópusztaszerre a Ceed-el, nem szidtam, amiért nem akart hipp-hopp újra felgyorsulni, ha az M5-ösön kijött elém egy kamion 82-vel, hogy a mellette 80-nal haladó hasonló kategóriájú járművet megelőzze.

Ár

Az EX a második legjobb (a 4-ből) felszereltséget jelenti a Kiánál. A más modellekkel történő összehasonlítást leginkább az nehezíti, hogy hasonló motorhoz nem sűrűn kínálnak jól felszerelt modelleket a többiek. Ennek ellenére 4 milliós árával ez a változat is partiban van az Astrával és a Focusszal. A Golfhoz pedig nem is érdemes hasonlítani, ott valahogy másképpen gondolták ki az árképzési stratégiát. Az autó legnagyobb konkurense a dízel 1,6-os, kevésbé jól felszerelt Ceed, ami alapáron majdnem csontra annyi, mint ez a benzines.

Fogyasztás

Nem tudom azt mondani, hogy sok a 10 liter (amit autópályán, közel fényvégsebességgel haladva sikerült elérnem. Ez annyira elcsépelten hangzik így. Legyünk tisztában vele, hogy ez van, ennyit tudnak a benzines modellek. Akinek ez nem tetszik és kevesebbszer szeretne tankolni, az dízelt vegyen!

A csapat:

MOTORADATOK Lökettérfogat (ccm) 1396 Furat x löket (mm) 77×75,44 Hengerek / szelepek száma S4 / 16 Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 80(KW) / 109(LE) / 6200 Max. nyomaték (Nm/ford.) 137 / 5000 MENETTELJESÍTMÉNYEK Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 11,6 Végsebesség (km/h) 187 FOGYASZTÁS Város (l/100 km) 7,6 Lakott területen kívül (l/100 km) 5,2 Vegyes (l/100 km) 6,1 CO2 kibocsátás (g/km) 145 MÉRETEK Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4235/1790/1480 Tengelytáv (mm) 2650 Csomagtér (liter) 340 liter Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) 1263 Üzemanyagtank kapacitás (liter) 53 Gumiméret ÁR, KÖLTSÉGEK Alapár (forint) 4 090 000 Ft Konkurensek (forint) Kia Ceed 1,6 CRDi: 4 041 000 Ft Ford Focus 1,4 Trend: 3 856 000 Ft Chevrloet Lacetti 1,4 Elite: 3 615 000 Ft Peugeot 307 1,4 D-Sign: 3 911 000 Ft Renault Mégane 1.4 Expression: 3 960 000 Ft Tesztelt autó ára (forint) A szériafelszereltség fontosabb tételei ABS + EBS, ESP, Sok-sok légzsák, Deréktámasz az első üléseken, Emelhető magasságú vezetőlés, Immobiliser, Állítható magasságú halogén fényszóró, ISO-Fix gyermekülésrögzítés, Biztonsági gyermekzár, Riasztó+ távirányító központizár vezérléssel, Fémhatású középkonzol a műszerfalon, 205/55 16″ Michelin abroncsok acél keréktárcsával, Színezett üveg, Automata légkondi, Elektromos szervokormány, Esőszenzor ÉRTÉKELÉS a vezess.hu véleménye A konkurensek felsorolásából látszik, hogy az 1,4-es Ceednek nem túl nyerő az ára, pedig kiváló felszereltséggel lett megáldva. Pontszám (max. 10) 7,75 pont