Szívben dől el

Az Alfa vásárlókat elsősorban a szívük vezérli amikor betérnek egy szalonba, döntésük sokkal inkább emocionális, mint racionális – állítják az Alfa szakemberei. Valamit a MiTo MultiAir bemutatóját szervezők is átéreztek ebből, így az újfajta motorokkal felszerelt MiTók bemutatója sem a hagyományosnak mondható reptér, autópálya, szálloda, kanyargós út, reptér sokszögbe kényszerítve zajlott, hanem okosan hagyták, hadd élvezzük az autókat. Sikerült kiváló helyszínt is találniuk a mókához, a baloccói tesztpálya formájában.

Technikaóra
Komoly harc ment a legerősebbekért
135 lóerő lapul az 1,4-es motorban

135 lóerő lapul az 1,4-es motorban

135 lóerő lapul az 1,4-es motorban


Az, 1,4 literes – a legkisebb kivételével – turbófeltöltős MultiAir motorok elektrohidraulikus szelepvezérlésé lehetővé teszi a levegő-üzemanyag keverék szabályozását a pillangószelep elhagyása mellett.

A megoldásnak köszönhetően az újfajta motorok tíz százalékkal erősebbek  – a nyomaték tizenöt százalékkal nagyobb – , mint a hagyományos szívórendszerrel szerelt változatok. Emellett fogyasztásuk és szén-dioxid-kibocsátásuk tíz, nitrogén-oxid-emissziójuk negyven-hatvan százalékkal lett alacsonyabb.

Szabad a vásár

Nagy a választék

Nagy a választék

Nagy a választék


Érkezés után bátran odavetettek vagy félszáz MiTót az újságíróhad elé, megmutatták merre találjuk a kijelölt aszfaltcsíkokat – ahol mellesleg sem egymást, sem ártatlan közlekedőket nem tudtunk lemészárolni – és tapintatosan magunkra hagytak a kocsikkal. Nem volt gyári okos, aki mindent jobban tud, nem kellett sebességkorlátozásokat betartani, és ami a legfontosabb, nem rugdostak le minket a pályáról a harmadik kör után. Annyi üzemanyagot égettünk, gumit koptattunk el, amennyi csak jólesett.

Na, valahogy így kell megmutatni, mit tud egy sportos autó, nem pedig az anyósülésre ültetett szerencsétlen újságíróval furikázni pár kilométert a zsúfolt 1-es úton.

DNA

Komoly harc ment a legerősebbekért

Komoly harc ment a legerősebbekért

Komoly harc ment a legerősebbekért


Az első körnél a várakozás izgalmában elfelejtettük a DNA kapcsolót áttolni a sportos állásba, de ezt a csorbát hamar sikerült kiköszörülni. Innentől már igazán szórakoztatóak voltak a körök, hiszen változott a gázreakció, a kormány keménysége és a menetstabilizáló is elnézőbbé vált.

A gyengébb változatban az ötfokozatú váltóval nem nagyon tudtunk megbékélni, a kettes és a hármas közti űr, valamint a határozottan nagy távolság a fokozatok között a tesztpályán zavaró volt. Rendes, hétköznapi körülmények között valószínűleg sosem tűnne fel, de itt azt éreztük, hogy tizedmásodperceket vesztünk miatta. Nem mintha számított volna bármiben is.

Öljünk turbót!

A Start&Stop funkció okos dolog, városban közlekedve valóban mérhető üzemanyag-mennyiséget lehet vele megspórolni. Az Alfa bemutatóján azonban szerintünk többet ártott az autóknak, mint használt, mivel a próbára ösztönző piros lámpa és a kezelője éppen a tesztpályáról kijövő, még forrón pattogó fékekkel, ezerrel pörgő turbóval közeledő MiTo elé állított akadályt.

Dolce Vita: Alfa Romeo MiTo 60

Elsőre mi is megálltunk, persze a motor üresben azonnal leállt, mi pedig lelki szemeink előtt láttuk, amint a magasra épített turbóból kifut az utolsó csepp olaj is, miközben a lapátok még szédítő sebességgel forognak. A következő, őrült tempóban letudott forduló után csak intünk a jóembernek, hogy ne fáradjon a lámpával. Szerencsére ő sem lett vigasztalhatatlan, hogy nem nyomogathatja a berendezését.

Hová lett 35 lóerő?

Ááááá...

Ááááá…

Ááááá…


Várakozásainkkal ellentétben nem éreztünk eget verő különbséget a 135 és a 170 lóerős változat között. Az erősebb MiTo leginkább a hatfokozatú váltójával vált kívánatosabbá – az ötös váltónál a kettes és hármas fokozat közé túl nagy űr került – , meg persze a jóval karakteresebb hangjával, vonzóbb külsejével és futóművével.

170 lovas csak jövőre

Háromféle teljesítménnyel kerül a MiTóba az új motor, 105, 135, illetve 170 lóerős kivitelben, amelyekhez öt-, illetve hatfokozatú sebességváltó tartozik. A 105 és 135 lóerős kiviteleket már a jövő hónaptól itthon is meg lehet rendelni, de a 170 lóerős Quadrifoglio Verdére még várni kell egy keveset, az csak jövőre kerül a kereskedésekbe.