Jó ideje széttárják a kezüket a márkakereskedésekben, ha az ügyfél hárommillió forintból szeretne új Volkswagent. Az up! révén a márka visszatért az alsó árkategóriába, egy spórolós, de nívós kocsival
Magas peremű a csomagtartó, de van benne egy könnyen mozgatható, kétféle magasságban rögzíthető polc. 251-951 literes térfogata kiemelkedő a mezőnyben

Magas peremű a csomagtartó, de van benne egy könnyen mozgatható, kétféle magasságban rögzíthető polc. 251-951 literes térfogata kiemelkedő a mezőnyben

Magas peremű a csomagtartó, de van benne egy könnyen mozgatható, kétféle magasságban rögzíthető polc. 251-951 literes térfogata kiemelkedő a mezőnyben


Kis autó, kis profit: ezen az alapigazságon a legfineszesebb gyártásszervezés sem változtat, ám az autógyártás csúcsáról a GM, a VW, a Toyota és a Hyundai-Kia mégis egymást tiporja a legolcsóbb minik között. A Spark és az Agila, az Aygo illetve a Picanto és a magyar piacról eltűnt i10 mellé befutott az up!.

Nem Lupo, nem Fox

A márkák felépítésében és pozicionálásában oly profi VW konszern méltatlanul bénán kezelte ezt a kategóriát. A drága Lupo az Arosával megtámogatva sem szólt nagyot, a fejlődő országoknak szánt, nem is olcsó, de elég suta Fox európai importja kényszeredett lépés volt.

Nem érezni szegényesnek a belső teret

Nem érezni szegényesnek a belső teret

Nem érezni szegényesnek a belső teret


Most először van olyan minije a Volkswagennek, amely elég nívós ahhoz, hogy az alacsony árral megnyert fiatalok házon belül váltsanak nagyobb-drágább modellre. Az up! ugyanis remek kiskocsi lett.

Kicsi, de nem csóró

Nem olyan imádnivaló, mint a FIAT 500, de designjával megadja az olasz konkurens legfőbb értékét: egyik sem azt sugallja, hogy a tulajnak nincs pénze drágább autóra, hanem pont ekkora kocsira van szüksége, ezzel közlekedhet könnyen és stílusosan egy nagyvárosban.

Hamarosan összehasonlító teszttel jelentkezünk, amelyben a VW a nagyon takarékos és 2,4 millióba kerülő Altóval, egy igen cifra Ford Kával, a most renovált Renault Twingóval és a szintén új Kia Picantóval mérkőzik meg

Hamarosan összehasonlító teszttel jelentkezünk, amelyben a VW a nagyon takarékos és 2,4 millióba kerülő Altóval, egy igen cifra Ford Kával, a most renovált Renault Twingóval és a szintén új Kia Picantóval mérkőzik meg

Pofátlanság volt megspórolni egyetlen ablakemelő-kapcsolót, így az utas ablakát csak elfeküdve, a jobb ajtókárpitról lehet leengedni

Pofátlanság volt megspórolni egyetlen ablakemelő-kapcsolót, így az utas ablakát csak elfeküdve, a jobb ajtókárpitról lehet leengedni

Pofátlanság volt megspórolni egyetlen ablakemelő-kapcsolót, így az utas ablakát csak elfeküdve, a jobb ajtókárpitról lehet leengedni


Inkább belül szúr szemet, hogy mennyire spórolni kell ebben a kategóriában. A kormány ki-be nem állítható, csak fel le, de ez nagyjából minden konkurensre igaz.

Feltűnőbb az első ülések háttámláját borító műbőr és az integrált fejtámla, ami jól hangzik, de igazából az üléssel egybeépített, állíthatatlan magasságú és colos népeknek túlságosan alacsony fejtámlát fedi. A kalaptartót sem emeli fel zsinór, ám ez mind megszokható.

Egy ordenáré sóherség

Több mint pofátlanság viszont megspórolni egyetlen ablakemelő-kapcsolót azon az áron, hogy a jobb első ablakot csak a jobb ajtókárpitról lehessen leengedni.

Meglepően kényelmes és kulturált autó az up!. Finoman fut, akár a nagyobb autók

Meglepően kényelmes és kulturált autó az up!. Finoman fut, akár a nagyobb autók

Meglepően kényelmes és kulturált az up!. Finoman fut, akár a nagyobb autók


Ez elfogadhatatlan, mert a belső tér túl széles ehhez. Még Földes Attila kollégánknak is el kell feküdnie keresztbe, hogy elérje a szomszéd ajtót, pedig ő 193 centi, ráadásul gibbonkarú. Mit csináljon egy konfekcióméretű hölgy?

Kár az ordenáré sóherségért, mert a belső tér az autó egyik erőssége. Az up! szellős, világos és barátságos belül.

Egészséges az üléshelyzet, elöl Dikembe Mutombón innen bárki jól beállíthatja az ülést, hátul átlagos a láb- és a fejtér. Négy átlagmagas ember egy balatoni túrát simán megkockáztathat vele, ötödiknek nemcsak helye, de biztonsági öve sincs a négyszemélyes autóban.

Volkswagen, 2,5 millióért

Ma van a típus magyarországi sajtóbemutatója, de árait már korában kiadta az importőr. Kétféle motorváltozat és összesen négy felszereltség közül lehet választani. A 60 lóerős verzió csak a take up! (szállj fel) nevű alapkivitelhez kapható. Érdemes messze elkerülni, mert filléres, de fontos apróságok hiányoznak belőle, például a térképtartó az első ajtókon.

Listaárak

take up! (1,0 60 LE)    2 546 900 Ft
move up! (1,0 75 LE)   2 703 110 Ft
high up! (1,0 75 LE)     2 901 230 Ft
white up! (1,0 75 LE)   3 381 290 Ft

Felszereltség: take up!: ABS, vezető, utas oldali és első oldallégzsák, szervokormány, elektromos első ablakemelő, távirányítós központi zár, 2 hangszórós, MP3-as CD-s rádió
A move up! többletfelszereltsége: könnyített beszállás a hátsó ülésekhez, állítható magasságú vezetőülés, csomagtérpolc, utas oldali sminktükör a napellenzőben, dísztárcsa
A high up! többletfelszereltsége: ülésfűtés elöl, elektromosan állítható és fűthető külső tükrök, bőrborítású kormánykerék, kézifékkar és váltógomb
A white up! többletfelszereltsége: manuális légkondicionáló, 16 collos könnyűfém felni, fedélzeti számítógép, maps + more navigációsrendszer (benne Európa-térkép, Micro-SD-kártya bemenet, Bluetooth-kihangosítás és fedélzeti számítógép. Más modellekhez nagyon megéri a 96 520 forintos felárat)

Mindenütt műanyag

96 520 Ft a kivehető navigációskészülék ára, Európa-térképpel. Megéri, mert kihangosítani is tud, jár vele az USB-csatlakozót pótló SD-kártya-bemenet és a fedélzeti számítógép

96 520 Ft a kivehető navigációskészülék ára, Európa-térképpel. Megéri, mert kihangosítani is tud, jár vele az USB-csatlakozót pótló SD-kártya-bemenet és a fedélzeti számítógép

96 520 Ft a kivehető navigációskészülék ára, Európa-térképpel. Megéri, mert kihangosítani is tud, jár vele az USB-csatlakozót pótló SD-kártya-bemenet és a fedélzeti számítógép


A gusztusos műszerfallal sosem éreztük szegényes autóban magunkat. Kemény műanyagokkal is sikerült normális minőségérzetet kelteni, majdnem olyan jót, mint a Kiának a Picantóban.

Elsőre kicsit nagy, de nem rossz fogású a műanyag kormány. A kapcsolók, forgatógombok megnyugtató finomsággal mozognak, rakodóhelyből azonban több is lehetne egy ennyire női autóban. Cserébe az ajtótárolók megtartják a másfélliteres üvegeket.

Könnyű vele az élet

Városban az up! könnyen suhan, a váltó finoman jár, a kormány könnyen forog. Jó belőle a kilátás és parkolni is könnyű a fordulékony, kezes kisautóval.

Teljes modellcsalád alapul a kisautóra. A Panda 4x4-re hasonlít, de csak elöl kapar az emelt Cross up!, fölötte az ötajtós verzió, tőle jobbra a winter up! tanulmány és a szintén koncepcióautóként debütált cargo up! látszik, a lemezelt, együléses teherszállító. Az elektromos változat 2013-ra lesz kész

Teljes modellcsalád alapul a kisautóra. A Panda 4×4-re hasonlít, de csak elöl kapar az emelt Cross up!, fölötte az ötajtós verzió, tőle jobbra a winter up! tanulmány és a szintén koncepcióautóként debütált cargo up! látszik, a lemezelt, együléses teherszállító. Az elektromos változat 2013-ra lesz kész

Háromhengeres motorja alapjáraton bizsergeti a pedálokat, de fordulaton váratlanul halkan és finoman forog, pedig nincs is benne kiegyensúlyozó-tengely. Kevés ereje jól oszlik el, alapjárat közelében nem reszketeg, ezért könnyű vele elindulni és onnan fürgén gyorsul.
Sok mini elhasal az árán, mert a nagyobb és kényelmesebb testvér alig kerül többe. A légkondis, 75 lóerős up! a Polóhoz képest jó vétel 2,85 millióért, de az ötajtós, 94 lóerős Swift Edition20 jóval komolyabb autó öt ajtóval és ESP-vel 2 990 000 forintért

Sok mini elhasal az árán, mert a nagyobb és kényelmesebb testvér alig kerül többe. A légkondis, 75 lóerős up! a Polóhoz képest jó vétel 2,85 millióért, de az ötajtós, 94 lóerős Swift Edition20 jóval komolyabb autó öt ajtóval és ESP-vel 2 990 000 forintért

Ki lehet vele merészkedni autópályára, élénksége mellett a vezetőülés kényelme is túlmutat a rövid városi utakon, amikre az autót tervezték. Ahogy a futómű is: finoman, szinte döccenések nélkül siklik az autó, mint a jóval nagyobb és drágább kocsik.

Kerülendő az alapmodell

Mi felerészt városban, felerészt országúton 6,1 literes fogyasztást mértünk, amihez nem kellett spórolni. Az eredmény átlagos, a nagyon takarékos Aygo-C1-107 trió fél literrel kevesebbel beérné.

Move up! felszereltséggel 2,7 millióért mérik a kisautót, amit a kedvező árú extracsomagokkal sem lehet felverni az égbe.

Tömbösített extrák, korrekt áron

A manuális légkondi ára 152 400 Ft, a biztonsági csomag ESP-vel, kikapcsolható utas oldali légzsákkal és radarral működő, az ütközési sebességet csökkentő automatikus vészfékezéssel 93 980 forintba kerül.

Ezzel az árképzéssel nemcsak a konkurensekre veszélyes az újdonság, de akár a Polóra és a Golfra is: két embernek nem kell ennél több autó.