Puha, ötletes, igényes
7 centivel hosszabb az elődnél

7 centivel hosszabb az elődnél

7 centivel hosszabb az elődnél


Ez most melyik?

Csak annyi van írva rá, hogy Scénic, mégis Grand Scénic a neve a most nálunk járt Renault egyterűnek. A nagyobbik Scénicet talán a hátsó lámpájáról a legegyszerűbb felismerni, ennél ugyanis oldalra görbül a bumeráng alakú bura, nem a csomagtérajtóra. Igaz, szemből is akad különbség bőven, sőt a közel 22 centis méretkülönbség is szemet szúrhat valakinek, ha van érzéke az ilyesmihez. Árulkodó jel lehet a hétszemélyes kivitel is, bár ez a mi esetünkben tévútra vitt volna, mivel tesztautónkba csak öt jutott ülésből.

A leggyengébb dízel

A Grand Scénic ugyan a hét centis méretnövekedés ellenére is filigránnak tűnik, a másfél tonnás tömeghez azért nem árt némi motorerő. Nekünk összesen 105 lóerő adatott meg, 240 newtonméterrel vegyítve, amit az 1,5 dCi-ből lehet kipréselni. Nem egy tigris. Nem ültem előtte gyors autóban, az első pár nap mégis szomorkodással vegyített káromkodással telt, csak nem bírtam megbarátkozni a legkisebb dízellel.

Nézzen körül odabent!

Kész csoda, hogy egyszer sem fulladtam le vele. Indulásnál azonnal beleesünk egy óriási turbólyukba, ahonnan nagyon nehezen tudunk csak kievickélni.  Ha megpróbáljuk helyből átugrani, akkor sem sokkal könnyebb a helyzet, a legjobb gyári sprintidő 12,6 másodperc 100-ig. Egy örökkévalóságnak tűnik. Olcsó és bóvli trükk a klíma kikapcsolása, de itt az is használ.

Nincs rajta, hogy Grand

Nincs rajta, hogy Grand

Nincs rajta, hogy Grand


Érdekes, de örömteli hír, hogy menet közben a diétázó dízelmotor közel sem ennyire ványadt, teljesen kellemesen lehet vele autózni, és szereti az autópályatempót is, semmi gondja nincs vele. Persze egy erőlködő motortól – dízel vagy sem – nem érdemes extrém alacsony fogyasztást várni, még ha a gyári adat ilyesmivel is kecsegtet. Nem próbáltam vele lassan menni, de a gyári 6,3 literes városi fogyasztás nekem három literrel több lett.

Toyota Verso VS Renault Grand Scenic
Egy nap erejéig a Toyota Verso is vendégeskedett nálunk a Scénic tesztje alatt, így kicsit közelebbről is összehasonlíthattuk a két konkurenst. Mivel a Verso erősebb volt, maradtunk a belsők elemzése mellett, amelyekből nekünk a francia volt a szimpatikusabb. A Versoban túlságosan magas a vezetőülés, és a műszerfal sem olyan barátságos, de hát ezek a japán autók már csak ilyenek.  A Scénic futóműre is kényelmesebbnek tűnt, és kevésbé hallattuk a menetzajokat, így egy újabb jó pontot tudtunk felírni a számlájára. A Versoról is hamarosan megjelenik a teszt, tessék várni türelemmel.

Vicces, ügyes megoldások

Mielőtt elindulnánk a Scénic-kel feltűnik, hogy rendkívül igényes megoldások színesítik az utasteret. A műszerfal mintha szivacsból lenne, olyan puha, de ennél van valami sokkal szokatlanabb is ott. Nincsenek hagyományos analóg órák, helyettük egy TFT kijelzőt látunk, ami pont olyan, mintha egy számítógépes játék műszerfalát látnánk. Ráadásul gombnyomásra több gyárilag beállított műszerfaldizájn közül is választhatunk. Tényleg ötletes.

Több dizájn közül is lehet választani

Több dizájn közül is lehet választani

Több dizájn közül is lehet választani


Ettől kicsit jobbra találjuk a felára TomTom navigációs rendszert, amely nemcsak, hogy TMC képes, de egy sima SD-kártyáról táplálkozik, így könnyebb frissíteni, mint bármelyik másik autós navit. Az ára is barátságos, 145 ezerért nem kapunk máshol gyári rendszert egyik gyártónál sem.

Még egy látványos dolgot érdemes kiemelni, ez pedig a két első ülés között tárolódoboz, ami sínen csúsztatható és nem utolsósorban akkora, hogy szennyestartónak is lehetne használni. A padlóban rejtőző rekeszek már komoly hagyományra tekintenek vissza, így azokra most nem is vesztegetjük a szó. Mindenesetre könnyű benne felejteni valamit. 

A képre kattintva gyári galéria nyílik meg         
Nem akar dőlni

Rányomtunk a start gombra, beindult a dízel, felpörgött, elgyengült, megerősödött, eltelt egy csomó idő, és észrevettük, hogy egy kanyargós országúton haladunk, ahová a legtöbb francia egyterű nem való, mert billeg, és izeg-mozog.

Nem így a Grand Scénic, amelyik meglepően stabilan fordul a kanyarokban, miközben csöppet sem ráz, sőt kifejezetten kényelmes marad. Most nagyon ráéreztek a franciák a dologra, egy újabb ok az ünneplésre. Az 1,5 dCi-vel persze nem érdemes gyorsan menni, bár ha kevesebbet fékezünk, akkor nem kell újra a csigalassúságú gyorsulással visszavenni a kívánt tempót. Az érzés mindenesetre tényleg személyautós, örvendezzünk vala.

Tuti ötcsillagos
A Scénic és a Grand Scénic még túl frissek, ezért nem is szerepeltek még az EuroNCAP törésteszten. A Renault ismerve viszont nem kell attól tartani, hogy leszerepelnek majd az autók. A Mégane géneket hordozó egyterűektől a maximális ötcsillagos teljesítményt várja a gyártó, és ez nyílván így is lesz.

Személyautókat idéz az öt ülés is, igaz ebben három teljesen külön álló fogadja az utasokat. 150 ezer forintért adják a plusz két ülést, de ha nincs rá szükség, akkor minek megvenni. Az ötszemélyes csomagtere így viszont elképesztően óriási, 752 literes.  Pazar.

Konkurensek
Opel Zafira 1,9 CTDI Cosmo(100 LE) 7 507 000 Ft
Citroën  Grand C4 Picasso 1.6 HDi Exclusive 6 960 000 Ft
Mazda5 CD110 TX 6 959 000 Ft

Árban is ügyes

4 millióért egy ilyet?

4 millióért egy ilyet?

4 millióért egy ilyet?


3 999 000 forinttól hirdette a reklámtábla a Granc Scénicet, épp mikor visszavittük azt. Ennyiért alapfelszereltség jár és egy 1,6-os szívó benzinmotor, amelyek nem hangzanak biztatatóan, mégis jó az ár. Ennyi pénzért nem adnak normális családi autót, márpedig a Scénic nagyon hasonlít egy olyanra. Minden hájjal megkent tesztautónk sem került többe hatmilliónál, de talán érdemes, egy picit erősebb motorra áldozni esetleg néhány extra helyett. Sokat kupálódott a Grand Scénic, mi kifejezetten örülünk neki. 


Műszaki adatok – Renault Grand Scénic 1,5dCi
Teszt: Renault Grand Scénic 1.5 dCi 41
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1461
Furat x löket (mm) 76 X 80,5
Hengerek / szelepek száma 4/8
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 78(105)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 240/1750
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 12,6
Végsebesség (km/h) 180
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 6,3
Lakott területen kívül (l/100 km) 4,5
Vegyes (l/100 km) 5,2
CO2 kibocsátás (g/km) 168
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4560/2077/1645
Tengelytáv (mm) 2770
Csomagtér (liter) 752
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1485/636
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 60
Gumiméret 205/60 R16
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 4 390 000
Konkurensek (forint) 0
Tesztelt autó ára (forint) 5 740 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei Ez egy link!
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Tágas, ötletes családi autó, remek futóművel, kicsit gyenge dízelmotorral
Pontszám (max. 10)   7,5 pont
 Teszt: Renault Grand Scénic 1.5 dCi 42

Mellette
  • Igényes, tágas belső
  • Ötletes kilométeróra       
  • Óriási csomagtartó
  • Remek futómű
  • Olcsó gyári navi
 Teszt: Renault Grand Scénic 1.5 dCi 43

Ellene
  • Gyenge dízelmotor
  • Puha váltó
  • Nem síkba dönthető ülések