Este 7 óra, Charles de Gaulle-reptér, Párizs. Reggel fél öt óta talpon vagyok. Túl vagyunk három autó közúti próbáján és némi terepezésnek mondott sárdagasztáson. Gyulladt a szemem, nem segít a Tobrex és az Ultracortenol sem. Fáj a fejem a fáradtság miatt, de küzdök az elalvás ellen. Próbálom elővarázsolni tompa tudatomból, mi is történ azóta, hogy reggel 9-kor megérkeztünk Párizsba.
Egyen autók?
Kipróbáltuk a Peugeot új kombiját, a 207 SW-t, amely 15 hónappal a Peugeot 207-es bemutatása után készült el. A három- és ötajtós, valamint a coupé-cabriolet után ez a negyedik változata az új kis Peugeot-nak.
Családfáját le sem tagadhatná, hiszen ha egymás mellett állnának, szemből alig-alig különböztethetőek meg. Nem véletlen, hiszen az SW egy az egyben megörökölte a ferdehátú orrészét, viszont a hátsó rész alját a nyithatótetős CC-ből emelték át. Mégpedig azért, mert annak merevített padlójának hála a hátsó ülések egy mozdulattal a padlóba hajthatók. Ha fentebb kúszik a tekintet, akkor az 1007-es vagy a 407 SW C oszlopát vizionáljuk.
Nem a puttonya a nagy
Bár az SW csak a hátsó tengely mögötti rész miatt hosszabb a hagyományos modellnél, mégis kényelmesebb az utastere. A hátsó ülés magasabbra és hátrébb került, így pedig két 180 centis utas is jól elfér egymás mögött. A tágasabb autózáshoz a magasabb tető is hozzá járul, mert így a fejtér sem szűkös.
Főleg nem tűnik annak, ha megrendeljük a panoráma üvegtetőt, amelyet a 307 és 407 SW-ben már használtak, de a 206 kombihoz maximum nagyméretű tolótetőt lehetett kérni. Ez az 1,1 négyzetméteres üvegfelület kell is az autóhoz, mert e nélkül túl komor a szinte teljesen fekete anyagokból kialakított utastér, amely szinte copy-pastével került át a ferdehátúból.
Bár kombiról beszélünk, mindent elnyelő fekete lyukra senki ne számítson hátul. Az ötajtóshoz képest 67 egységgel bővült a csomagtartó, most 337 literes. Ha nagyobb tárgyat akarunk vinni, le kell hajtanunk a hátsó ülést, ilyenkor viszont egy mozdulattal sík padlólapot kapunk. Viszont ha csak apró dolgokat cuccolnánk be, elég a hátsó szélvédőt kinyitnunk, nem kell az egész ajtót.
Jó vezetni:
Korábban azt mondtam volna, akkor érdemes valakinek Peugeot venni, ha a kényelmet és a franciás stílust kedveli, most eljutottunk oda, hogy a motorok miatt is ajánlanám. Na jó, mondjuk ötből négy esetben. Az alap 1,4-es már kicsit öregecske, de a BMW-vel közösen fejlesztett új benzinesek és a két HDi remek.
207 SW adatlap és 4007 a következő oldalon!
Motorok – 207 SW |
Benzinesek |
1,4 – 75 LE – 118 Nm – átlagfogyasztás: 6,5 l/100km |
1.4 Vti -95 LE -136 Nm – átlagfogyasztás: 6,3 l/100km |
1.6 Vti -120 LE -160 Nm – átlagfogyasztás: 6,3 l/100km |
Dízel |
1.6 HDi – 90 LE – 215 Nm – átlagfogyasztás: 4,6 l/100km |
1.6 HDi – 110 LE – 240 Nm – átlagfogyasztás: 5,0 l/100km |
Próbáltuk a 110 lovas dízelt, s ahogy minden korábbi modellben (Ford, Mazda, Volvo), itt is meggyőzött. Ha nem nyomjuk neki, akkor spórolós, de dinamikusan is használható, ám mégsem csábít oly intenzív gázpedáltaposásra, mint a BMW-s 1,6 VTi. Az ugyanis imádja, ha pörgetik. 4000 fölé kívánkozik, s azt meg is kell neki adni, a kedvességünket érces hanggal és virgoncsággal hálálja meg.
Jelenleg közel sem teljes a 207 SW kínálata, hamarosan tovább bővül. Készítenek belőle egy szabadidősre dekorált 30 milliméterrel megemelt Outdoor kivitelt, illetve ilyen kombiból is készül RC. Sajnos úgy hírlik, hogy a 175 lóerős turbós sportmodellt nálunk nem forgalmazzák majd. Aki száguldani akar, vegyen ferdehátút.
VESZIK-VISZIK: |
Nehéz lesz űberelni a 206-os sikereit, de a 207-es igyekszik: elfogyott már belőle 570 ezer darab, és az új Corsát, Cliót, Grande Puntót tömörítő nem is annyira kisautós szegmensben – 27 európai országot vizsgálva- az idei év első öt hónapjában 9 százalékos piaci részesedésével az élen áll a francia autó. A 206 SW-ből négy év alatt 368 ezer fogyott, a tervek szerint a 207 SW is hozza ezt a mutatót, hiszen egyedül a következő évben 98 ezret akarnak eladni.
Nemcsak az eladásokban, de az anyagiakban is követi elődjét a 207 SW. Bár pontos ára még nincs, az importőr számításai szerint hasonlóan a korábbiakhoz, a ferdehátúhoz képest 300 ezer forintos felárral lehet kalkulálni. Nem is kell rá sokat várni, szeptembertől már kapható az autó. |
Terepgép
Ezzel szemben utazásunk másik célja, a Peugeot 4007-es csak a jövő év elején kerül a kereskedésekbe. A francia gyártó új terepre merészkedett az autóval, hiszen katonai járműveit leszámítva ez lesz az első „terepjáró” az oroszlános márka kínálatában. Nem is ugrottak fejest a fejlesztésbe, a Citroënnel közösen szerződést kötöttek a Mitsubishivel, amely a rendelkezésükre bocsátotta az új Outlandert.
De minek venne valaki japán szabadidő-autót francia márkajelzéssel? Mondjuk, mert a Peugeot cicás orrésze jobban tetszik neki, vagy mert a HDi-t jobban szereti. Szemben ugyanis a Mitsubishi által alkalmazott Volkswagen motorral, a 4007-esben a PSA blokkja dübörög.
A 2.2 HDi korábbi fejlesztését dolgozták át, azaz ez nem a high-tech duplaturbós kivitel, de így is 156 lóerőt tud. Ez pont elég is, hogy személyautósan közlekedjünk, egyedül fékezéskor és kanyarban kell figyelni, mert már üresen is 1,8 tonna az autó. Gyorsításnál egészen virgonc a kocsi, lehet nagyobb tempóval is próbálkozni – elvileg 200 a vége – 160-felett viszont igencsak szélérzékeny.
Előnyeit, hátrányait éppúgy magával hozta a hétüléses Mitsubishitől, mint a semmitmondó utasterét. Remek a váltója, viszont csak függőleges irányban állítható a kormány. A középső sorban bazinagy hely van, hátra viszont csak gyerekeket ültessünk.
Aki tényleg fogja sáros rossz úton is használni a négykerék-hajtású modellt, az ne fizessen plusz pénzt a 18-as kerekekért, maradjon a 16 colos gumiknál. Előbbiekkel ugyanis a görög kollégáknak sikerült 3,5 centis sárban is az árokban kikötniük. Hogy csinálták?
Peugeot 4007 2.2 HDi | |
Motoradatok | |
Lökettérfogat | 2178 |
Max. teljesítmény (kW[LE]) | 115 [156] |
Max. nyomaték (Nm) | 380 |
Menetteljesítmények | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 9.9 |
Végsebesség (km/h) | 200 |
Méretek | |
Hoszzúság (mm) | 4635 |
Szélesség (mm) | 1805 |
Tengelytáv (mm) | 2670 |
Hasmagasság (mm) | 176 |