Arra voltunk kíváncsiak, hogy a bűvös hátsókerék-hajtás vajon kihúzza-e a csávából a sokszor meggyalázott néhai Opel GT-t! (Néhai, mert időközben megszűnt a gyártása. R.I.P.)

Opel GT vs. Ford focus RS

A Focus RS itt háttérbe szorult
Légi fotó 3

Légi fotó 3

Az izomautó és a lifestyle


A két autónak a külső alapján nem sok köze van egymáshoz. Addig tanakodtunk, amíg csak összehoztuk, hogy mégis megférjenek egymás mellett egy összehasonlító teszt erejéig. Ők az első- és a hátsókerék-meghajtású élményautók.

Vajon melyik hogy szerepel, ha nem a köridő, csakis az élmény számít? Árban nagyjából egy szinten vannak. Ugyan a Focus RS erősebb majd ötven lóerővel, a GT a mindig izgalmas hátsókerék-hajtással kompenzál. Mit kompenzál? Hengerel!

A Focus RS akkora királyság, hogy elkértük még egyszer

A korábbi teszteken a Focus RS már többször bizonyította (és itt) számunkra, hogy egy tökéletesen összerakott, masszív erőgép. Mégsem haboztunk, amikor meghallottuk, hogy az importőr egy újabb tesztautót állított csatasorba.

Kicsit hülyegyerekes, de tényleg csak kicsit

Kicsit hülyegyerekes, de tényleg csak kicsit

Nem kellett kétszer mondani


Ezúttal az egyetlen eltérést az Ultimate Green fantázianevű feláras fényezés jelentette, aminek köszönhetően nem volt egy nyugodt percünk a városban. Lámpától lámpáig követtek, megállítottak, kérdezgettek, mutogattak, integettek.

Az embereket teljesen levette a lábáról a rikító, UV-zöld fényezés és a brutális motorhang párosa. Nem csak a fanatikusok, a hétköznapi, AUTÓ-val nem fertőzött emberek is felkapják a fejüket a jelenségre.

Az autó egy vérszomjas szörnyeteg, a közútra gyártott kocsik közül ez az egyik legvadabb jószág. Igaz, hogy egy kicsit bazári a látványarzenálja, de pont ez teszi kellően vonzóvá a fanatikus lóerőmániások számára. Ráadásul ép ésszel felfogható ára van, ennél könnyebben nem lehetünk menők a dizsiben. Talán egy Opel GT-vel…

a videó a hirdetés után indul

A Focus RS Az Opel GT akkora királyság, hogy elkértük még egyszer

Nem érdemelt bukást a GT

Nem érdemelt bukást a GT

Ezt sem kellett tukmálni


Refrén: az embereket teljesen levette a lábáról a rikító sárga fényezés és a kihívó külső. A gyerekektől kezdve a nyugdíjasokig mindenki felkapja a fejét egy ilyen jelenség láttán. A szakik viszont erre csak legyintenek; eddig nem sok jót lehetett hallani az Amerikában már évek óta futó (Pontiac Solstice, Saturn Sky) roadsterről.

Az autó nem egy vérszomjas szörnyeteg, gyakorlatilag a látvány visz mindent, illetve a tény, hogy kanyarodni iszonyatosan élvezetesen tud. És ennek is épp ésszel felfogható ára van.

Ja! A csomagtartó mérete nem elírás a lenti táblázatban, tényleg 66 liter. Ez van.

Irány a játszótér!

Nem versenypálya, játszótér. Pontosabban: egy szépen felbójázott, szűk kanyarokkal dúsított, műgyantás, fellocsolt (csúszik, mint a jég) vezetéstechnikai pálya. Itt biztonságos körülmények között lehet nagy tempóban kanyarogni, és ami a legfontosabb: a bóják soha nem sértődnek meg, ha érintőre vesszük őket.

Számolatlanul toltuk az élményköröket

Számolatlanul toltuk az élményköröket

Focus RS a tesztpályán

A kanyarokban a differenciálzár segíti

A kanyarokban a differenciálzár segíti

A kanyarokban a differenciálzár segíti…


Az RS gyakorlatilag ugyanazt hozta, mint közúton. Bődületes lelkesedéssel indul meg, nagyon közvetlen a kormányzása, viszont picit alulkormányzott. A szűk átjárókban meglehetősen tolta az orrát. Nagyobb, hosszabb íveken viszont olyan sebességeknél is stabil maradt, amit épeszű ember már nemigen forszírozna.

A kanyarokat nagyobb ívben kellett megkezdeni, mint a GT-vel, de azért nem teherautósan, ebben a differenciálzár sokat segített, ami nem csak rajtnál jön jól, de kanyarokban is érezhetően terelte a belső ív felé a Focust.

Viszont észnél kell lenni, a hibának nem sok előjele van, egyszer csak sok lesz, oszt szevasz.

Opel GT

A GT-t pedig a hátsókerék-hajtás segíti

A GT-t pedig a hátsókerék-hajtás segíti

A GT-t pedig a hátsókerék-hajtás segíti…


Leginkább amiatt volt értelme ennek az egész hajcihőnek, mert a bántóan gagyi (köszönhetően az amerikai rokonoknak) belsővel megáldott GT-t elkezdtük tisztelni. A 264 lóerős roadsternek alapból valahogy nem volt meg a kellő ereje az elismeréshez. Szép, jó, vagány, de egy kicsit butácska.

De könyörgöm! Létezik annál nagyobb élmény, amikor egy autó gázadásra áll keresztbe? És ez a GT ráadásul olyan kezesen teszi a dolgát, hogy rögtön az utak királyának képzeljük magunkat. A kiiktatott elektronika pedig pont addig marad kiiktatva, amíg nem érzi úgy, hogy be kell avatkozni.

A féktávokon visszaváltáskor minden kuplungfelengedésnél táncolt picit a kocsi hátulja, ami tovább növelte a hangulatot.

A Focus RS itt háttérbe szorult

A Focus RS itt háttérbe szorult

Gyorsulás

3...2...1

3…2…1

3…2…1


A gyári adatok szerint mindössze két tized az eltérés, ráadásul az Opel GT javára. Mi többszörös sofőrcserével próbáltuk lemodellezni az eltérést, és egy alkalmat leszámítva minden alkalommal igazolva láttuk a GT remek gyorsulási képességét.

Azért a Focus RS sem kapar gyengén. Hosszú egyenesben 130 környékén utoléri a GT-t, és szépen el is megy mellette. Ebben szerepe lehet a GT moslék váltójának is, de inkább azért az RS nagyobb teljesítménye felelhet a jelenségért.

a videó a hirdetés után indul

Összességében

Az Opel GT és a Focus RS is tökéletes élményautók. A GT életérzésben erősebb, jobban érezzük magunkat a tengerparti szerpentineken, a Focus RS pedig inkább a látványra, a hangra, az izomerőre gyúrt rá.

Pályán a GT nagyobb élmény, de a Focus RS gyorsabb.

A GT is csúszott a lecsiszolt felületen, de utána sem nagyon tapadt be

A GT is csúszott a lecsiszolt felületen, de utána sem nagyon tapadt be

MOTORADATOK
Lökettérfogat (cm3) 2522 1998
Furat x löket (mm) 83,0/93,2 86/86
Hengerek/szelepek száma 5/20 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) (224)305/6500 194(264)/5300
Max. nyomaték (Nm/ford.) 440/2300-4500 353/2000-5300
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 5,9 5,7
Végsebesség (km/h) 263 229
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 13,4 13,0
Lakott területen kívül (l/100 km) 7,0 6,9
Vegyes (l/100 km) 9,4 9,2
CO2-kibocsátás (g/km) 225 218
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4402/1842/1497 4100/1813/1274
Tengelytáv (mm) 2640 2415
Csomagtér (liter) 385 66
Gumiméret 235/65 R 15 R 18
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár 9 711 000 9 900 0000
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Hétköznapokon jobban használható, erősebb, jobb minőségű. Hátsókerekes, jobban illik rá az élményautó kifejezés.
8 pont 7,75 pont

Teszt: Ford Focus RS vs. Opel GT 110
Kattintásra az Opel GT és a Focus RS gyári képei