Kisétkű nagykocka
Lehetne hosszabb is

Lehetne hosszabb is

Lehetne hosszabb is


Kedvelem a Partnerhez hasonló, teherautóból puccos családi autóvá vált járgányokat. Van bennük hely bőven, aránylag magasak és öt ember biztosan belefér kétheti cuccával együtt.

A Peugeot Partner Tepee ennél kicsit tovább megy, mert ebben szükség esetén heten is eljuthatnak A-ból B-be. Persze ilyenkor a táskák kényszerből itthon maradnak.

Miért nem hosszabb?

Ötnek kényelmes, hétnek határeset

Ötnek kényelmes, hétnek határeset

Ötnek kényelmes, hétnek határeset


Nem is értjük, hogy miért nem a hosszabb tengelytávú alapanyagból készül a hétszemélyes kivitel, igaz, a plusz huszonöt centi nem a világ, de talán arra éppen elég lett volna, hogy a második, harmadik sorban az átlagnál magasabb emberek is elférjenek.

Így vagy a sofőr kénytelen az optimálisnál közelebbről nézni a műszerfalat, vagy a középső sor utasai térdelnek bele a lábterükbe lógó asztalkába. Utóbbi nélkül pár centivel több hely maradna az itt ülőknek. Az utolsó sor a vártnál kellemesebb hely az utazásra. Bemászni sem nehéz, hála az előreborítható üléseknek, és a két szék közötti távolság is jót tesz a hangulatnak, hasonlóan, mint a széles könyöklő vagy a rakodóhelyek.

Kényelmes, ízléses belső

Kényelmes, ízléses belső

Kényelmes, ízléses belső


Apró és nagyobb kacatok elnyelésében jó a Partner, a vezető felett van tetőtér, az első ülések között óriási, kivehető műanyag dobozt lehet telepakolni, a csomagtér aljában is vannak rekeszek, és szolgálaton kívül itt rejtőzik a csomagtartó rolója is.

Az ajtózsebekbe is fér anyag, van kesztyűtartó a műszerfal felett, középen, a rádió két oldalán pedig a világ első függőleges pohártartója tátong. Ha rendeltetésszerűen palacktartóként használjuk, akkor több örömünk lesz benne.
Heten egy légtérben 90

A képre kattintva a Peugeot Partner Tepee gyári galériája nyílik meg         

Nem munkagép

Utasterére más kisáruszállítóból személyautóvá okosodott járgányhoz képest a Peugeot-nál nyoma sincs a korábbi munkás létnek. Nincsenek meztelenül virító fémfelületek, a kárpitozás mindenhol rendben van, nem rosszak a műanyagok és a hangszigetelésre is odafigyeltek.

BArátságos arc

BArátságos arc

Barátságos arc


Nekem a hasonló autók üléshelyzete is bejön, nem a földön ülök, kényelmesebb a ki- és beszállás, jobban kilátni belőle, és kézre esik az ötfokozatú, manuális váltó karja. A Partnerből amúgy is remek kilátás nyílik a többi autósra, hála a sok üvegnek. Nagyok a tükrök, a kockaforma karosszéria sehol sem okoz kellemetlen meglepetést, jól átlátható, könnyű megszokni, hol, mennyi helyet foglal el a kocsi a világból.

Legjobb oldalát megrakottan mutatja a hétszemélyes Partner. Ilyenkor az üresen túl könnyű hátsó lehasal az útra és a rúgók is kellemesebb eredménnyel küzdenek meg az úthibákkal. Persze a magas építés és plafonig pakolható raktér nem tesz jót a stabilitásnak, de ez az autó nem a gyorsasági szakaszok sztárjának készült.

A következő oldalon összekeverjük az üléseket, és kiderül az autó ára is


Másodiknak lenni lúzerség

A Partnerben ez hatványozottan igaz. Nem elég, hogy szűkös a lábhely, de a légkondiból sem jár az ide ülőknek és még az ablakot sem lehet lehúzni, csak eltolni. Egyedül a külön-külön ülések okoznak kellemes perceket, azok kényelmesek, elég szélesek. Gyerekes családok örvendezhetnek a kihajtható asztalkáknak is, felnőtteknek ez már inkább csak útban van.

Étvágy

A kisétkű motor

A kisétkű motor

A kis étkű motor


Az 1,6 literes kis dízelhez már számtalanszor volt szerencsénk, sőt, a tartósteszten nálunk járt 308-asban is hasonló robotolt, így lassan teljesen kiismerjük. Azt eddig is tudtuk, hogy képes meglepően keveset fogyasztani, de azért egy hétüléses dobozforma mozgatásához előreláthatóan nem lesz elég a vega menü.

Ennek ellenére nálunk a Partner Tepee átlagfogyasztása kereken hét liter lett, amit nem tartunk soknak. Sőt. Mindezt a szokásos plafonig pakolt, teleült üzemmódban – ha már tágas autó van nálunk, illik használni is -, javarészt autópályán száguldva. Eközben tudásához mérten a 110 lovas dízel mindent megtesz a vezetőért, aránylag hamar magára talál, nem túl hangos még autópályán sem.

Kirakójáték

Nem nagy kunszt hátramászni

Nem nagy kunszt hátramászni

Nem nagy kunszt hátramászni


A kockaautó legnagyobb ütőkártyája a rengeteg, igazán kényelmes ülés, amelyeket összevissza lehet variálni. Tologatni ugyan – az első sor kivételével – nem tudjuk őket, de ha az ötből valamelyik útban van, bármikor kikaphatjuk a helyéről, így a hosszú sílécek vagy a mosógép ugyanúgy befér az autóba.

Igaz, hogy a harmadik sorban nem fenékig tejfel az élet, de mint tanult kollégám vázolta, hét utas mellé még be kell ruházni egy tetőcsomagtartóra és máris a váltásnyi fehérneműnél nagyobb túracsomagot is magunkkal vihetünk. Teljesen jogos felvetés, a hétemberes utazások úgysem mindennaposak.

Mi legyen az utolsókkal?

Magukba roskadt ülések

Magukba roskadt ülések

Magukba roskadt ülések


Örök kérdés, hogy használaton kívül mi legyen a harmadik üléssorral. Vannak, akik arra esküsznek, hogy mindig legyen az autóban, hátha szükség lesz rá, de a kivehető üléseknek is megvan az előnyük, bár ez némi logisztikai túlórával jár, mert vagy a garázs sarkában kell kerülgetni, vagy ami még rosszabb, a lakásban. A Peugeot Partnerben bármi megoldható, ha akarjuk, összehajtva magunkkal visszük, ha akarjuk, akkor kivesszük.

Kinek, miért, mennyiért?

Nagyobb családoknak vagy aktívabb, sok cimborával – és vastagabb pénztárcával – rendelkező fiataloknak jöhet jól, ha egy Peugeot Partner Tepee áll a ház előtt. Kirándulás közben szinte mindent elnyel, barátokat, csomagokat egyaránt, a gyerekek meg imádják a leghátsó sort és még a sivalkodásuk is elhal, mire előre ér.
Mindezt 5 175 000 forinttól élvezheti, aki a hétszemélyes Peugeot Partner mellett dönt.

Konkurensek:
 

Típus, modell
Árak
Citroen Berlingo 7 személyes 5 040 000
Volkswagen Caddy Maxi Life 6 775 400

Az utolsó oldal van már csak hátra, méretekkel, lóerőkkel, extrákkal, árakkal


Műszaki adatok – Peugeot Partner Tepee 1,6 HDi 110 LE
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1560
Hengerek/szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény kW(LE) 80(110)/4000
Max. nyomaték 240/1750
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 14,3
Végsebesség (km/h) 173
FOGYASZTÁS
Vegyes (l/100 km) 5,6
CO2-kibocsátás (g/km) 147
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4380/1810/1801
Tengelytáv (mm) 2728
Csomagtér (liter) 505/3000
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1429/636
Üzemanyagtank-kapacitás (liter) 60
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 5175 000
Tesztelt autó ára (forint) 5 710 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei ABS, ködlámpa, légzsákok, elektromos ablakemelők, tükrök, színezett üvegek.
ÉRTÉKELÉS
Pontszám (max. 10)   7,75 pont

Mellette – Ellene
  • Hét ülés
  • Kis fogyasztás
  • Csinos belső
  • Variálható utastér
  • Drága
  • Középen szűkös
  • Kár, hogy nem a hosszabb tengelytávú modellből készült a hétszemélyes változat