Sok van belőle
Most hirtelen miért jön szembe ennyi Corolla Verso? Épp beengedett egy a hídon, majd amíg átérek a Duna felett, szembe is jön egy másik. Megyek kétutcányit és újabb ezüstszínű Corolla egyterűkbe akadok. Feltűnően sokan vesznek Toyotát a kompakt egyterűk között válogatva, legalábbis a tesztelés hete óta biztos vagyok benne.
A rengeteg Corolla Versónak két oka lehet. Az egyik az a törvényszerűség, hogy egy moszkvicstulaj számára a világ telis tele van Moszkvicsokkal, mert neki arra áll rá a szeme. De a Corolla Verso esetében ez nem érzékcsalódás, tényleg sikeres autó.
Kicsit más lett
Itthon az idei első félévben 388 talált gazdára belőle, de nyilván nem a ráncfelvarrás előtti utolsó hónapokban fogy egy autó a legjobban. Európában éves szinten 90 000 felett mozognak az eladások, ami elég nagy szám.
A tesztautó azért járt nálunk, mert a Toyota átdolgozta a Versót. Ezt csak azért említem meg külön, mert nekem a változások felfedezéséhez a korábbi tesztautók fotóit kellett nézegetnem. A modellfrissítéssel más lett az első lökhárító, az index és a hűtőmaszk, ezenkívül új a rádió és oldalanként beállítható a hőmérséklet elöl a feláras automata légkondival.
Dizájnos és szűk
Az 5+2 üléses kompakt egyterűk között a Corolla Verso a szűkebbek közé tartozik. Csoda, hogy a dizájnos formába bele tudták passzírozni a harmadik üléssort. A mögötte maradó csomagtér tényleg röhejes, nem csak literre kevés. A Verso csomagtartója öt üléssel sem valami nagy.
A kisgyermekek viszont imádják a leghátsó helyeket, ahol egy kirándulásra magukkal vihetik a barátaikat vagy bekucorodhatnak az apró termetű anyukák mellé. A szűk harmadik sor közös a konkurensekkel, a leghátsó üléseken csak a Logan MCV teljesít jól.
Ennél okosabban?
Családosoknak a Verso belseje korlátlan játékterep. A középsők hosszirányban tologathatók és az összes szék rém egyszerűen lefektethető. Ha mind az ötöt ledöntjük, a terep sík és a hétüléses kocsiból 40 másodperc alatt kétszemélyes óriáskombit csináltunk.
Ezt ennél gyorsabban, egyszerűbben, okosabban nemigen lehet megoldani. Nem kell hadakozni a súlyos ülések kipakolásával és mindig kéznél vannak. Persze a raktér belső magassága ezzel a megoldással mindig kisebb, mint kiszerelhető ülésekkel, de emiatt kevesen fordulnak pszichiáterhez.
A Verso folyamatosan megerősíti, hogy kisgazdája nem nyúlt mellé, amikor autót választott. Autópályán békében-nyugalomban szalad, ha kanyargós úton akad dolgunk, ott sem bőg le, városban viszont rosszul áttekinthető, mint a legtöbb egyterű.
Drágán hasít
Jelenleg dízelmotorral sehol nem kapni a Versónál erősebb kompakt egyterűt, de más márkák marketingesei faraghatják addig a kategóriahatárokat, míg az ő autójuk lesz a legjobb. Szóval a címekkel kár foglalkozni, mert amit ez a motor tud, az lehengerlő.
Tényleg bazi erős. Meglepő, de már 1500-as fordulatnál sem hiányzik a teljesítmény, aztán viszont nagy tűzijáték jön és az első négy fokozat gyorsan leforog. Érdekes ellentét van a motor diszkrét hangja, puha járása és kíméletlen ereje között.
A négy hengerrel elérhető dízelidillhez hiányzik a kedvező vagy legalább átlagos fogyasztás. A túlzott étvágy nem vette el a kedvünket a rengeteg lóerőtől és a 400 newtonmétertől, de a tesztautónak illett volna kevesebbel beérnie. Csak országúton autózva 8 liter jött ki, Budapesttel és autópályával dúsítva a teljes tesztfogyasztás 9,4 liter lett százon.
Műszaki adatok –Toyota Corolla Verso 2,2 D-CAT Premium Active | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 2231 |
Furat x löket (mm) | 86,0 X 96,0 |
Hengerek / szelepek száma | S4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 130(177)/3600 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 400/2000-2600 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 9,0 |
Végsebesség (km/h) | 205 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 8,5 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,8 |
Vegyes (l/100 km) | 6,8 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 178 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4370/1770/1620 |
Tengelytáv (mm) | 2750 |
Csomagtér (liter) | 63-1563 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1565/600 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 55 |
Gumiméret | 215/50 R17 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 6 950 000 (Sol) +Premium Active-csomag |
Konkurensek (forint) | Mazda5 CD 143 GTA, 7 349 900 Opel Zafira Cosmo 1,9 CDTI, 7 295 000 Renault Grand Scénic Priv. 2,0 dCi, 6 835 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | 0 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | ABS, VSC menetstabilizáló elektronika, első, oldalsó és függönylégzsákok, vezető oldali térdlégzsák, ködfényszóró, esőérzékelő ablaktörlő, kétzónás automatikus légkondicionáló, sötétített szélvédő és oldalablak hátul, motoros állítású, fűtött külső tükrök, sebességtartó automatika, 17 colos könnyűfém keréktárcsa, kormányról vezérelhető CD-s rádió hat hangszóróval, MP3- és WMA-lejátszással, elöl-hátul motoros ablakemelők, távirányítós központi zár, fedélzeti számítógép |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Belül túl passzentos a Corolla Verso egy Zafirához vagy Mazda5-höz képest és a kirobbanó erőben lévő dízel fogyasztása is lehetne alacsonyabb. A Verso egy intelligens és jó minőségű autó, remek motorral, és a minden jóval ellátott csúcsmodellt kivéve igen kedvező áron. |
Pontszám (max. 10) | 8,0 pont |