Röviden – Honda Civic Tourer 1,8 i-VTEC
Mi ez? Kompakt kombi, japán módra  
Mit tud? Sok hellyel, kulturált belsővel, szállítani öt embert
Mibe kerül? A legolcsóbb Civic kombi 5,5 millió forintba, a legpuccosabb 7,2 millió forintban kerül
Kinek jó?  Akik sokan, sok cuccal utaznak és valami különlegesre vágynak

Külső

Valamiért egy autótípusból mindig a kombi kasztnis állt hozzám a legközelebb. Talán azért, mert kényelmes, végtelen utazások ígéretét rejtik magukban a hülyére pakolható hátsóval, vagy csak sosem tudtam szép, csapott hátat rajzolni zsírkrétával, csak szögleteset, nem tudom. Gyerekkoromban imádtam a szomszédék piros, kombi 1200-esével utazni, az alattunk lakó, naponta waxolt, aranyra fújt felnis kombi Wartburgját is szívesen bámultam. És a kombi Civicet is jóval kívánatosabbnak látom, mint ötajtós rokonát. 

Puha térdvédő párna a vezető jobb lábánál
A hátsó felfüggesztés állítható keménységű lengéscsillapítókat kapot

A hátsó felfüggesztés állítható keménységű lengéscsillapítókat kapot

Pedig a Civic Tourer nem szépség. Oldalról kissé esetlenek az arányai, itt-ott nagyon túllóg a kasztni a keréken, és a fekete betét – különösen ezen a fehér színű testen – olyan idegenül fest rajta. A hátsó ajtó magasra húzott és fekete műanyagba rejtett kilincsét pedig egyáltalán nem érzem indokoltnak. De a Civicet így szeretjük, a formájáért lehet rajongani, és lehet utálni is, de azt meg kell hagyni, hogy igazi egyéniség, összetéveszthetetlen a német génekkel rendelkező kompakt kombi kínálat darabjaival.

Belső


Adatlap

Honda Civic Tourer 1,8 i-VTEC teszt

Puha térdvédő párna a vezető jobb lábánál
Motor 1798 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 143 LE
Nyomaték 174 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,2 sec
Végsebesség 210 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6,2 l / 100 km

Belseje megbízhatóan hozza a civices káoszt. A szerkesztőségben sokféle vélemény elhangzott a sajátos, több szintből, formából és ezernyi kijelzőből építkező berendezéssel kapcsolatban. Van akitől ez távol áll, pokoli rendetlenséget, összevisszaságot érez elöl, és van akinek nagyon bejön. Nekem nincs különösebb bajom ezzel a katyvasszal, bár a milliónyi, ide-oda beszerelt kijelző, illetve a színváltós betétek már valóban súrolják a bazári kategóriát, de a Honda mégsem csúszik át ezen a vékonyka határon. Talán azért, mert a formai következetlenség mellett a minőségbe nehéz belekötni, a gombok, kapcsolók, kezelőszervek megbízhatónak tűnnek, és az összeszerelés is lelkiismeretesnek látszik, a kormány jó fogású, a műszerfal, kárpit pedig ott és annyira puha, amennyire kell. 

Ami viszont határozottan nem tetszett az autóban, az az ajtók és a csomagtartó záródása. Nyoma sincs finomságnak, ezeket bizony durván be kell csapni, ha nem akarunk újból nekifutni. Na nem azért, mintha slendrián módon csináltak volna valamit, szimplán annyi vele a baj, hogy érzésre nem az igazi. Máshol külön mérnökhad dolgozik azon, hogy egy ajtó hangra, érzetre is úgy csapódjon, ahogy annak kell. Ha mérnöksereg nem is, de egy kis finomítás még kéne ide. Emellett a fedélzeti számítógép kezelése is lehetne jóval felhasználóbarátabb.
Vizuális balegyenes

Vizuális balegyenes

Csomagtartó, utastér

Kötekedés után muszáj valami jót is mondani a Civic ajtajáról, ez pedig az, hogy közel 90 fokban nyílik. Legalábbis a hátsók. Így könnyű hátra bármit betenni, legyen az gyerekülés vagy éppen egy mázsa virágföld. Emellett a csomagtartója is példás: amellett, hogy alapból is óriási – pontosan 624 literes – még extra 125 literes rekesz is akad a padló alatt – pótkerék nincs – ha pedig az üléseket is lehajtjuk, akkor máris 1668 literesre puffasztható. Befogadóképessége mellett variálhatósága is varázslatos, az ülések előredöntése mellett az ülőlapok fel is hajthatóak. 
Tekintélyes méretű, példásan kialakított csomagtartó

Tekintélyes méretű, példásan kialakított csomagtartó

A kisebb csomagokat hálós szeparéba zárhatjuk, a nagyobb, nehezebb darabokat pedig csomagrögzítő fülekhez kötözhetjük. Klassz dolog, hogy a kiszerelt csomagtartórolónak is van saját helye, nem kell a garázsban, vagy a csomagtartóban hánykolódnia használaton kívül. A kombi karosszériának nemcsak a csomagok, hanem az utasok is örülhetnek, főleg fejtérben lett nagyvonalúbb a Civic. A puha, plüssborítású ülésekben elöl-hátul elegendő a hely, és van hová dugni a pendrive-ot, üdítős flaskát, miazmást.

A csomagtartó a következő trükkökre képes:

Vezetés városban

Kombi létére a Civic Tourer könnyen irányítható valami. Hogy a parkolás közben egyik sarkát se radírozzuk le, a tesztautóban elöl-hátul ultrahangos szenzorok, illetve tolatókamera is segíti a vezetőt. 
Futóműve jól eltalált, valahol félúton a sportos és a komfortos világok között, amin finoman magunk is állítgathatunk még egy keveset, a különböző keménységűre hangolható lengéscsillapítóknak köszönhetően. A háromféle beállítást a váltó előtti nyomógombbal választhatja ki a vezető, de csak a hátsó felfüggesztés keménységére van hatással a kapcsoló. Viszont határozottan érezhető a különbség a különböző módok között. Így egyaránt elviselhető a macskaköves kis utca és a kanyargós hegyi út is.
A lengéscsillapító háromféle keménységűre állítható

A lengéscsillapító háromféle keménységűre állítható

Hosszabb úton

Autópályán az 1,8-as benzinmotor hálás, csendes úti társ. Bár a hatfokozatú, ügyesen eltalált erővel és kapcsolási pontossággal működő váltó rövid fokozatokat kapott, a menetzajhoz nem sokat ad hozzá a motor. Pedig a hangja nem rossz, ha akarjuk, a gázpedállal rá tudjuk venni egy kis morgolódásra. Az 1,8-as szívómotor már nem a mai divat szerinti darab, pedig a 142 lóereje a legtöbb közlekedési helyzethez bőven elég. Talán autópályán, dinamikusabb előzésnél jönne jól még egy kis tartalék. 
Csendes, civilizált darab az 1,8-as benzinmotor

Csendes, civilizált darab az 1,8-as benzinmotor

Csendes, civilizált darab az 1,8-as benzinmotor

Fogyasztás, költségek

Szinte kizárólag városi használat mellett, többé-kevésbé nyugodt, kiegyensúlyozott vezetés mellett 7,9 liter benzint nyelt be a kombi Civic. Az alapáras Civic és a full extrás kivitel között 1,7 millió forint a különbség. A Civic zavaros műszerfalával, nem éppen hipermodern 1,8-as szívómotorjával, de kényelmes, tágas, és jól variálható belsejével, óriási csomagtartójával, és jó vezethetőségével, versenyképes árával jóval több figyelmet érdemelne az alsó középkategóriás kombik közt, mint amennyit kap.
A 6,3 milliós tesztautó és alternatívái:

A Honda Civic Tourer és 142 lóerő körüli, benzines vetélytársai Listaár, forint 
VW Golf Variant 1,4 TSI Comfortline (140 LE)  6 760 440
Opel Astra ST 1,4T Cosmo (140 LE) 6 130 000
Ford Focus Kombi 1,6 SCTI (150 LE) 6 255 000
Skoda Octavia Kombi 1,4 TSI Ambition (140 LE) 6 153 380

A Civic vezetéstámogató és biztonsági felszereléseinek működése:

Mellette – Ellene
  • Óriási csomagtartó
  • Remekül variálható raktér
  • Csendes, minőségi utastér
  • Tágas belső
  • Príma váltó
  • Kényelmes ülések
  • Kaotikusműszerfaldizájn
  • Logikátlan fedélzeti számítógép kezelés
  • Csapkodni való ajtók

A Honda Civic Tourer 1,8-i VTEC: az Olajwebshop a Mobil 1 Fuel Economy 0W-30-as motorolajat ajánlja  3 090 Ft/1liter áron, vagy az Eneos Premium Hyper Multi 5W-30-as motorolajat ajánlja  9 090 Ft/4liter áron..

Szerinted egy tízes skálán mennyit ér a kombi Civic?
átlag
8.77
szavazat
319
Szerinted egy tízes skálán mennyit ér a kombi Civic?