Az új Focus a Ford globális fejlesztési programjának első terméke. Mint ilyennek, a világ minden táján helyt kellene állnia. Az első visszhangok alapján az európai szem nehezen barátkozik meg az új modell formájával. Talán itt már a típus jó hírére építenek, míg az új piacokat a látvánnyal is meg kell fogni – Kínát semmiképpen nem hagyhatják figyelmen kívül.
A Ford hosszú idő után végre lecserélte a Focust. Az újdonság bemutatója jócskán lemaradt a vetélytársakétól, ám úgy tűnik, hogy ezt a késlekedést mégis sikerült előnnyé kovácsolnia a gyárnak.
A Ford hosszú idő után végre lecserélte a Focust. Az újdonság bemutatója jócskán lemaradt a vetélytársakétól, ám úgy tűnik, hogy ezt a késlekedést mégis sikerült előnnyé kovácsolnia a gyárnak.
Fotó megosztása:
Kell még egy ideig nézegetni, hogy megszokjuk az új formát
Kell még egy ideig nézegetni, hogy megszokjuk az új formát
Fotó megosztása:
Benne minden földi jó, ám az Astra még így is nehezebb
Benne minden földi jó, ám az Astra még így is nehezebb
Fotó megosztása:
Hét százalékkal csökkent a légellenállási együttható az előző modellhez képest, így 0,295 lett
Hét százalékkal csökkent a légellenállási együttható az előző modellhez képest, így 0,295 lett
Fotó megosztása:
Méretei alig változtak
Méretei alig változtak
Fotó megosztása:
Nekem hiányzik a modellre korábban jellemző hátsó lámpa
Nekem hiányzik a modellre korábban jellemző hátsó lámpa
Fotó megosztása:
2012-től Kínában is gyártani fogják
2012-től Kínában is gyártani fogják
Fotó megosztása:
Ezt látja az egész világ. A 120 piacon forgalmazott autó 80%-ban azonos alkatrészeket kap
Ezt látja az egész világ. A 120 piacon forgalmazott autó 80%-ban azonos alkatrészeket kap
Fotó megosztása:
Aktív hűtőmaszk először a kategóriában
Aktív hűtőmaszk először a kategóriában
Fotó megosztása:
Csak a kipufogó bontja meg a szimmetriát. Viszont a dízelnél sem fordul szégyellősen a föld felé
Csak a kipufogó bontja meg a szimmetriát. Viszont a dízelnél sem fordul szégyellősen a föld felé
Fotó megosztása:
Párhuzamos parkolásnál már nem kell félteni az autó sarkait. Az aktív parkolóasszisztens helyettünk kormányoz
Párhuzamos parkolásnál már nem kell félteni az autó sarkait. Az aktív parkolóasszisztens helyettünk kormányoz
Fotó megosztása:
Nekem tetszik a hátsó lámpa alá rejtett tanksapkafedő
Nekem tetszik a hátsó lámpa alá rejtett tanksapkafedő
Fotó megosztása:
Az autó alatti légáramlás optimalizálásában segítenek az első kerekek elé szerelt terelőlapok
Az autó alatti légáramlás optimalizálásában segítenek az első kerekek elé szerelt terelőlapok
Fotó megosztása:
Magasan hordja
Magasan hordja
Fotó megosztása:
Xenon fényszóró csak felárért
Xenon fényszóró csak felárért
Fotó megosztása:
LED hátsó világítás csak a legmagasabb szinthez jár
LED hátsó világítás csak a legmagasabb szinthez jár
Fotó megosztása:
Már nem az emblémát félrehajtva nyithatjuk a motorházat
Már nem az emblémát félrehajtva nyithatjuk a motorházat
Fotó megosztása:
Dinamikus betűtípus
Dinamikus betűtípus
Fotó megosztása:
Egy kis króm is kell
Egy kis króm is kell
Fotó megosztása:
Körbe van pakolva érzékelőkkel
Körbe van pakolva érzékelőkkel
Fotó megosztása:
Ford EasyFuel: félretankolás kizárva
Ford EasyFuel: félretankolás kizárva
Fotó megosztása:
Remélhetőleg sikerült úgy kialakítani, hogy esőben ne az oldalablakra terelje a vizet. A második generációnál ez nem ment
Remélhetőleg sikerült úgy kialakítani, hogy esőben ne az oldalablakra terelje a vizet. A második generációnál ez nem ment
Fotó megosztása:
Részleteiben szép
Részleteiben szép
Fotó megosztása:
Biztosan velem van a baj, de rajtam kívül mindenki tökéletesnek találta. Szerintem egy kicsit puha. De jól tart
Biztosan velem van a baj, de rajtam kívül mindenki tökéletesnek találta. Szerintem egy kicsit puha. De jól tart
Fotó megosztása:
Kellemes a látvány és a kezelhetőség is. A térképzseb lehetne nagyobb is
Kellemes a látvány és a kezelhetőség is. A térképzseb lehetne nagyobb is
Fotó megosztása:
A tárolórekesz illesztésével nincs semmi probléma, csak nem zártam be rendesen. AZ első elinduláskor kellemesen a sípcsontomra csapódott
A tárolórekesz illesztésével nincs semmi probléma, csak nem zártam be rendesen. AZ első elinduláskor kellemesen a sípcsontomra csapódott
Fotó megosztása:
Rengeteg gomb található a nagyon jó fogású kormányon
Rengeteg gomb található a nagyon jó fogású kormányon
Fotó megosztása:
Az indexkarról aktiválhatjuk a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert és a sávtartó asszisztenst. A kormány küllőjén lévő gombokat nyomogatva a központi kijelzőt birizgálhatjuk
Az indexkarról aktiválhatjuk a sávelhagyásra figyelmeztető rendszert és a sávtartó asszisztenst. A kormány küllőjén lévő gombokat nyomogatva a központi kijelzőt birizgálhatjuk
Fotó megosztása:
Jobb oldalról a középkonzolon található kijelzőre hathatunk
Jobb oldalról a középkonzolon található kijelzőre hathatunk
Fotó megosztása:
A sebességtartó automatika és a sebességhatároló kezelőszervei
A sebességtartó automatika és a sebességhatároló kezelőszervei
Fotó megosztása:
Telefonál, zenél, hangvezérel
Telefonál, zenél, hangvezérel
Fotó megosztása:
A Titanium szinthez jár a nyomógombos indítás
A Titanium szinthez jár a nyomógombos indítás
Fotó megosztása:
Korrekt minőségű anyagokból összeállított, keleties műszerfal
Korrekt minőségű anyagokból összeállított, keleties műszerfal
Fotó megosztása:
Klasszikus módon négy órát tartalmazó műszercsoport
Klasszikus módon négy órát tartalmazó műszercsoport
Fotó megosztása:
Információdömping a központi kijelzőn
Információdömping a központi kijelzőn
Fotó megosztása:
A középkonzolra is jutott egy ugyanolyan méretű kijelző
A középkonzolra is jutott egy ugyanolyan méretű kijelző
Fotó megosztása:
Néha elgondolkozik, de simán vált
Néha elgondolkozik, de simán vált
Fotó megosztása:
Pofonegyszerű
Pofonegyszerű
Fotó megosztása:
Kia?
Kia?
Fotó megosztása:
Kissé erőszakosan nyomul az utas felé a műszerfal
Kissé erőszakosan nyomul az utas felé a műszerfal
Fotó megosztása:
Csak elsőre volt nehéz megtalálni
Csak elsőre volt nehéz megtalálni
Fotó megosztása:
"A tetőre szerelt Utastéri Világítás Központ lehetővé teszi a vezetőnek, hogy szabályozza a belső világítás fényerejét, és megváltoztassa annak színét."
"A tetőre szerelt Utastéri Világítás Központ lehetővé teszi a vezetőnek, hogy szabályozza a belső világítás fényerejét, és megváltoztassa annak színét."
Fotó megosztása:
Először itt kerestük az USB-csatlakozót
Először itt kerestük az USB-csatlakozót
Fotó megosztása:
Kényelmes a 193 cm magas vezető helye
Kényelmes a 193 cm magas vezető helye
Fotó megosztása:
Ugyanolyan magasságú utasának viszont sem a lába, sem a feje nincs kényelemben. Átlagos magassággal azonban hozza az átlagot
Ugyanolyan magasságú utasának viszont sem a lába, sem a feje nincs kényelemben. Átlagos magassággal azonban hozza az átlagot
Fotó megosztása:
Ennyit láthatunk a 163 lóerős dízelmotorból
Ennyit láthatunk a 163 lóerős dízelmotorból
Fotó megosztása:
Ez nem tűnik valami igényes megoldásnak
Ez nem tűnik valami igényes megoldásnak
Fotó megosztása:
Mindkét oldalon van fogantyú a lecsukáshoz
Mindkét oldalon van fogantyú a lecsukáshoz
Fotó megosztása:
A kipróbált darabokba 363 liternyi cuccot pakolhattunk volna
A kipróbált darabokba 363 liternyi cuccot pakolhattunk volna
Fotó megosztása:
De csak azért, mert defektjavító készlet volt a padló alatt
De csak azért, mert defektjavító készlet volt a padló alatt
Fotó megosztása:
Két üléssel a tetőig pakolva 1148 liternyi terünk van
Két üléssel a tetőig pakolva 1148 liternyi terünk van
Fotó megosztása:
Hullámzó vonalak
Hullámzó vonalak
Fotó megosztása:
Az ott nem teljesen követi a hátsó ajtó ívét. Valamibe csak bele kell kötnöm.
Az ott nem teljesen követi a hátsó ajtó ívét. Valamibe csak bele kell kötnöm.
Fotó megosztása:
Szereti az autópályát, de a kacskaringós hegyi utakat még inkább
Szereti az autópályát, de a kacskaringós hegyi utakat még inkább
Fotó megosztása:
1,6 literes EcoBoost motor 180 lóerővel
1,6 literes EcoBoost motor 180 lóerővel
Fotó megosztása:
A kocsitest 55 százaléka készül nagyszilárdságú acélból
A kocsitest 55 százaléka készül nagyszilárdságú acélból
Fotó megosztása:
Az első futómű továbbra is MacPherson rugóstagos elrendezésű
Az első futómű továbbra is MacPherson rugóstagos elrendezésű
Fotó megosztása:
Teljesen független, multi-link Control Blade hátsó futómű
Teljesen független, multi-link Control Blade hátsó futómű
Fotó megosztása:
Duratorq TDCi dízelmotor
Duratorq TDCi dízelmotor
Fotó megosztása:
Ez a Ford PowerShift névre hallgató hatfokozatú, duplakuplungos automatikus sebességváltója
Ez a Ford PowerShift névre hallgató hatfokozatú, duplakuplungos automatikus sebességváltója
Fotó megosztása:
Ikrek. Egy alapfelszereltségű (Ambiente) sem volt köztük
Ikrek. Egy alapfelszereltségű (Ambiente) sem volt köztük
Fotó megosztása:
A Titanium felszereltségű Focusok 16 collos felniket kapnak. Ezek 17-esek voltak.
A Titanium felszereltségű Focusok 16 collos felniket kapnak. Ezek 17-esek voltak.
Fotó megosztása:
A Ford Holttér-információs rendszere a szalagkorlát közelségét jelzi
A Ford Holttér-információs rendszere a szalagkorlát közelségét jelzi
Fotó megosztása:
Hiába hagyták ki a navigációs rendszert a felszereltségi listából, találtunk megoldást rá, hogy letérjünk a kijelölt útvonalról
Hiába hagyták ki a navigációs rendszert a felszereltségi listából, találtunk megoldást rá, hogy letérjünk a kijelölt útvonalról
Fotó megosztása:
A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer szerint most jó helyen haladunk. Amint átlépjük az útra festett jelzést, pirosan színnel és a kormány remegtetésével informál. A sávtartó asszisztens pedig finoman visszakormányoz.
A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer szerint most jó helyen haladunk. Amint átlépjük az útra festett jelzést, pirosan színnel és a kormány remegtetésével informál. A sávtartó asszisztens pedig finoman visszakormányoz.
Fotó megosztása:
Andalúziában nagyon nem tanácsos a padkára hajtani
Andalúziában nagyon nem tanácsos a padkára hajtani
Fotó megosztása:
Sokkal rövidebb útszakasz is elég ahhoz, hogy szabálysértést kövessünk el
Sokkal rövidebb útszakasz is elég ahhoz, hogy szabálysértést kövessünk el
Fotó megosztása:
Még jó, hogy a táblafelismerő rendszer csak a sebességkorlátozó, az előzést tiltó és ezeket a tiltásokat megszüntető táblákat érzékeli. Egyébként itt dobott volna egy hátast.
Még jó, hogy a táblafelismerő rendszer csak a sebességkorlátozó, az előzést tiltó és ezeket a tiltásokat megszüntető táblákat érzékeli. Egyébként itt dobott volna egy hátast.
Fotó megosztása:
Kabrióval fenyőfát, az új kompakt Forddal pálmafát szállítunk
Kabrióval fenyőfát, az új kompakt Forddal pálmafát szállítunk
Fotó megosztása:
Kezdődhet vásárlókért vívott harc
Kezdődhet vásárlókért vívott harc
Fotó megosztása:
Kell még egy ideig nézegetni, hogy megszokjuk az új formát
Lehet, hogy nekik ez a forma tetszik jobban. Az is elképzelhető, hogy az első generáció formatervét látva – New Edge Design – hangos hahotázás közepette a térdüket csapkodták, míg mi, európaiak eközben elégedetten csettintettünk. Úgy tűnik, most mi állunk a dolog rossz végén, csak itt nem röhögnek, hanem a klasszikus focusos jegyeket siratják az emberek.
Hagyományok
Benne minden földi jó, ám az Astra még így is nehezebb
Benne minden földi jó, ám az Astra még így is nehezebb
Holott ezen gyorsan túl kellene lépni. Az 1998-ban bemutatott Focus is megosztó volt, aztán szépen megszoktuk a látványt, a vezethetősége pedig azóta is a kategória etalonjának számít. Az új modell esetében is hívószó a dinamizmus és a kezelhetőség.
Merevebb, nem nehezebb és alig nagyobb elődjénél
A dinamizmusra már a forma is utal. A generációváltás ugyan nem érintette túlzottan az autó méreteit – 16 mm-rel alacsonyabb, 21 mm-rel hosszabb és 16 mm-rel keskenyebb lett -, mégis sokkal több erőt sugároz. Ha nem is egy ugrásra kész vadmacska, de könnyen elhiteti velünk, többre képes, mint kategóriatársai.
A Focus tényleg sokkal kezesebb náluk. Szerencsére elmaradt a modellváltások alkalmával megszokott tömegnövekedés – miközben 15 százalékkal merevebb a réginél -, holott az új Focus felszereltsége lényegesen gazdagabbá vált. A mutatvány a nagyszilárdságú acél széles körű alkalmazásával, könnyebb futóműalkatrészek beépítésével illetve olyan trükkökkel sikerült, mint a változó vastagságú B-oszlop (1,35 és 2,7 mm közötti lemezvastagsággal készül).
Ezt látja az egész világ. A 120 piacon forgalmazott autó 80%-ban azonos alkatrészeket kap
Az új Focus szériában megkapja a Nyomatéki Vektor Szabályozó rendszert, amely a kanyarban gyorsításkor kipörgő ívbelső kereket lefékezi, nyomatékát pedig az ívkülső kerékhez továbbítja. Pontosabban, stabilabban irányítható az autó, pedig egy, új elektromos szervokormányt kapott, amit addig hangoltak, hogy teljesen eltűnjön a szintetikus érzet, ami általában ezek jellemző sajátossága.
Újdonságok
Még jó, hogy a táblafelismerő rendszer csak a sebességkorlátozó, az előzést tiltó és ezeket a tiltásokat megszüntető táblákat érzékeli. Egyébként itt dobott volna egy hátast.
Még jó, hogy a táblafelismerő rendszer csak a sebességkorlátozó, az előzést tiltó és ezeket a tiltásokat megszüntető táblákat érzékeli. Egyébként itt dobott volna egy hátast
A jó vezethetőséggel az apró hibákat még ki lehet küszöbölni. Az új Focus azonban éberen ügyel arra, hogy ne követhessünk el baklövést. Ezért olyan, a vezetést segítő rendszereket építenek az autóba, amelyekkel jócskán az ellenfelek elé kerül.
A táblafelismerő rendszert ugyan már az Opel Astrához is rendelhető, ám a próbaút alatt úgy tűnt, hogy a Focusban hatékonyabban dolgozik. Az ítélettel én megvárnám az itthoni tesztet, lehetséges, hogy a magyar táblák könnyebben átverik.
A holttérellenőrző rendszer sem egyedi. A Mazda3-mal ellentétben itt nem visított, csak a visszapillantóba épített lámpa jelzett. Szép is lett volna, ha a szalagkorlát mellett haladva folyamatosan hallatja azt az éles hangot!
Visszaterel a sávba
A Ford Holttér-információs rendszere a szalagkorlát közelségét jelzi
A Ford holttér-információs rendszere a szalagkorlát közelségét jelzi
Az autó megvéd bennünket attól is, hogy elkalandozó figyelmünk megbosszulja magát. A sávelhagyásra figyelmeztető rendszer a kormány rezegtetésével hozza tudomásunkra, anélkül léptük át az útra festett jelzést, hogy használtuk volna az irányjelzőt. Ha úgy állítjuk be, már be is avatkozik és szépen visszaterel minket a saját sávunkba, de heves mozdulatokat nem végez.
Leginkább autópályán hasznos az adaptív sebességtartó automatika, amelynek aktiválásával már tényleg csak kormányozni kell.
A 30 km/h alatti sebességnél aktív kis sebességű biztonsági rendszerrel elkerülhetjük a városi koccanásokat is, vagy legalább mérsékelhetjük a sérülések nagyságát. Amennyiben az elektronika azt érzékeli, hogy közeleg az ütközés, jelez a vezetőnek, a fékeket készenlétbe helyezi, és ha szükséges, fékez is. Ha 15 km/h-nál kisebb a sebességkülönbség az előttünk haladó és köztünk, segít elkerülni az ütközést. Nekünk ezt a többiekkel ellentétben nem a tesztpályán, hanem a forgalomban demonstrálta az autó. Örültem, hogy jól működött.
Látja, ha fáradunk
Körbe van pakolva érzékelőkkel
Körbe van pakolva érzékelőkkel
A vezetőt figyelmeztető berendezés az autó kamerarendszerével figyeli a helyzetünket az útburkolati jelekhez viszonyítva, és ebből jól kiszámolja, hogy fáradtak vagyunk-e. Ha arra a következtetésre jut, hogy igen, folyamatosan zaklatja a sofőrt.
Sokak kedvence lehet az aktív parkolóasszisztens is, amely járdával párhuzamos parkoláskor önmagától bekormányozza az autót egy parkolóhelyre, amelynek elég akár 20 centiméterrel hosszabbnak lennie az autónál. Ez esetben nekünk csak a féket és a gázt kell kezelnünk, közben akár karba is tehetjük a kezünket.
A következő oldalon kiderül, hogy milyen vezetni és mennyibe kerül
A végeredmény?
A repülőről egyenesen egy Titanium felszereltségű – naná, bemutatókon nem kapunk alapváltozatot! -, a legerősebb, 163 lóerős, kétliteres TDCi motorral szerelt változatba ültünk. A navigációs rendszeren kívül gyakorlatilag mindent tartalmazott, minket azonban elsősorban az érdekelt, sikerült-e a célkitűzéseket megvalósítani.
Azt hamar megállapítottuk, hogy a műszerfal nem az egyediségével fogja magába bolondítani az embereket, ám az anyaghasználat és az összeszerelés minősége elsőrangú, talán csak a hifi fehér gombjai nem illenek a képbe. Nem tetszett viszont, hogy az első utas előtti rész túlságosan tolakodó.
Sofőrként a helykínálattal sem volt gondom, de a hátsó ülésre csak egy alacsonyabb ember mögé lennék hajlandó beülni, mert másképp a térdeimnek nem jutna hely. Csomagtartóból is a legnagyobb jutott, pótkerék viszont nem, pedig az itthon jól jöhet. Pótkerékkel együtt viszont hely nincs…
A kormány mögött ezek az érzések hamar feledésbe merülnek. A kipróbált verzió duplakuplungos automata váltóval rendelkezett, ezért nem volt más dolgom a kanyargós utakon, csak nyomni a gázt – néha a féket – és két kézzel markolni a volánt, hogy megfelelő íveken forduljak az autóval. Feltűnt, hogy bármennyire is forszíroztam a kanyarvételt, valahogy sosem kellett erőltetni a kormányzást. Ugye ismerős az az érzés, hogy ilyenkor szinte neki kell feszülni? Ez itt elmaradt. A közvetlen áttételű kormánnyal pontosan irányítható a Focus, amiben az eltalált futóműnek is komoly szerepe van.
Szakadék szélén
Andalúziában nagyon nem tanácsos a padkára hajtani
Andalúziában nagyon nem tanácsos a padkára hajtani
A Ford Andalúziában tartotta az új Focus bemutatóját. Jerez és Benalup-Casas Viejas között vezettük pár száz kilométert. Az útvonalnak csak kis része volt autópályára tervezve – az más kérdés, hogy mi a gibraltári látogatás miatt lenyomtunk egy száz kilométeres szakaszt a sztrádán -, így volt lehetőségünk megismerni az Andalúziában uralkodó útviszonyokat.
Az utak nagy része sima, ám néhány helyen hasonlóan nagy műgonddal végzett javításokkal találkoztunk, mint Magyarországon. Ami viszont nagyon furcsa volt, hogy szinte mindenütt hiányzott a padka. Volt, ahol úgy tűnt, a víz mosta el, máshol viszont az volt az érzésünk, többször aszfaltoztak úgy, hogy régi réteget nem marták föl előtte. Így bármekkora autó jött is szembe – néha kamionok, nem éppen jól megválasztott sebességgel -, legfeljebb az út széléig húzódhattunk le, ha nem akartunk hirtelen 30-40 centiméterrel lejjebb kerülni egy szempillantás alatt, ahonnan nem lett volna visszaút. Lehet, hogy ott így bírják rá a sebességhatárok betartására a sofőröket?
Rengeteg gomb található a nagyon jó fogású kormányon
Rengeteg gomb található a nagyon jó fogású kormányon
A dízelmotor közben valahonnan nagyon távolról hallatta a hangját, miközben az emelkedőkön jól jött a 340 Nm-es nyomaték. Kényelmes volt, hogy nem kellett a váltásokkal törődnünk, a Powershift finoman és gyorsan kapcsolta a fokozatokat. Néha viszont elidőzött azzal, melyiket is válassza. Én örültem volna a kormány mögötti kapcsolófüleknek, illenének az autó karakteréhez.
Másnap a legerősebb benzines modellbe sikerült beülni, amiből kimaradt az automata váltó is. A 182 lóerős 1,6 literes turbós motornak két arca van. Egyenletes sebességgel haladva egyáltalán nem hallani, hogy dolgozik, viszont ha szükség van az erőre és odalépünk, olyan szépen kezd el zenélni, hogy legszívesebben állandóan a gázt nyomnánk.
Néha elgondolkozik, de simán vált
Néha elgondolkozik, de simán vált
A hatsebességes váltó precíz, megfelelő erővel kapcsolható, ám ennél feltűnt az, ami az automatánál nem, hogy a váltókar túlságosan hátra került. Nem kényelmes váltani, pedig felépítésem nem emlékeztet gibbonra.
Ennek ellenére mindkét változatot élvezet volt vezetni. Azt hiszem, én inkább a dízelt választanám, mert ahhoz lehet rendelni a jó kis duplakuplungos automatát.
Motorok: egy kivétellel csupa ezerhatos
A motorpaletta kilenc tagot számlál. A magyar piac számára nyilván lényegesebb, hogy milyen menetteljesítményeket nyújt az alapmotor, amely az eddigi 1,4 helyett 1,6 literes és 105 lóerős. Következő lépcsőben a Duratec Ti-VCT 125 lóerőt teljesít. A feltöltött EcoBoost erőforrások 150 és 182 lóerős teljesítménnyel érhetőek el.
A dízelek kétféle lökettérfogattal, öt teljesítményszinttel készülnek. Az 1,6 literes Duratorq TDCi 95 és 115, míg a kétliteres 115, 140 és 163 lóerővel kapható.
Környezet
Aktív hűtőmaszk először a kategóriában
Aktív hűtőmaszk, először a kategóriában
Autózás közben megnyugtathatjuk önmagunkat, hogy a világnak jó az új Focus. Hiszen nemcsak a motorok szén-dioxid-kibocsátását mérsékelték, de aerodinamikai trükköket is alkalmaztak a kevésbé szennyező üzem érdekében.
Mind az 1,6 literes benzin-, mind pedig az 1,6 literes dízelmotorok megkapják az automatikus stop-start rendszert, mely városban akár 10%-kal csökkentheti az emissziót.
Elsőként jelenik meg a kategóriában az aktív hűtőmaszk, amely a hűtőnyílások működtetésével optimalizálja az aerodinamikát, s szabályozza a hűtőmaszkon keresztül a hűtőrendszerre és a motortérbe jutó levegő mennyiségét. A zárt hűtőnyílások csökkentik a légellenállást és segítenek abban, hogy a hideg motor hamarabb elérje az üzemi hőmérsékletet.
Xenon fényszóró csak felárért
Mindez mennyiért?
Az új Focus már itthon is rendelhető. A továbbra is Ambiente néven futó, 105 lóerős, benzines alapmodell ára 4 750 000 forint, a legolcsóbb dízelé pedig 5 310 000 Ft. Nem tűnik kevésnek, különösen annak ismeretében, hogy ez még a légkondicionálót sem tartalmazza.
Az ötajtós változatok listaárai
Motor/felszereltség: |
Ambiente |
Trend |
Trend Plus |
Titanium |
1.6 Ti-VCT (105 LE) |
4 750 000 |
4 995 000 |
5 330 000 |
|
1.6 Ti-VCT (125 LE) |
|
5 230 000 |
5 530 000 |
5 750 000 |
1.6 EcoBoost (150 LE) |
|
|
5 930 000 |
6 150 000 |
1.6 EcoBoost (180 LE) |
|
|
|
6 450 000 |
1.6 TDCi (95 LE) |
5 310 000 |
5 530 000 |
5 830 000 |
|
1.6 TDCi (115 LE) |
|
5 680 000 |
5 980 000 |
6 200 000 |
A Ford az új Focust egyértelműen magasabbra pozicionálta, még akkor is, ha az Astra J listaárai még magasabbak. Ezen az áron nem lehet cél az eladások számának növelése, inkább magasabb nyereség elérése. Olybá tűnik, kevésbé lesz elterjedt modell, mint felmenői. Kár érte, mert az első tapasztalatok alapján piszkosul jól sikerült autó.