Felesleges a legendás DS-hez hasonlítani a mostani, aprócska ékszerdobozt, a koncepció itt teljesen más, csak a jól hangzó név maradt meg. Különben is furcsán venné ki magát bármi rokonság az őssel, ha már az új DS3 – Different Spirit – fennhangon hirdeti, hogy ő bizony egy ízig-vérig anti-retro autó.
Egyedi
Bár a tesztautónkon ez annyira nem látszik, a DS3-at mégis szinte az utolsó csavarjáig saját szájízünk szerintire alakíthatjuk. Tetőből rögtön négyféle színű közül is válogathatunk, de a tükrök burkolata, vagy az ajtóvédő betétek is variálhatóak, ugyanúgy, mint az utastér egyes díszítőelemei. A határozatlanabb Citroën vásárló így hosszú órákat tölthet a szalonban, mire végre minden a helyére kerül.
Gyors, szakszerű szóbeli értékelés következik:
Csinibaba
Nekünk irigylésre méltó helyzetünk van, a roppant dögös külsejű autót jó ízlésű, értő kezek válogatták össze helyettünk. Jutott bele a jóból is gazdagon. Hogy mást ne mondjak, itt van mindjárt a remek 1,6 literes, turbós benzinmotor, a maga 155 lóerejével. Bitang jól megy – a 7,3 másodperctől nem esünk hanyatt, de nem is rossz idő – főleg azért jó vele autózni, hiszen igen rugalmas a kis motor, nem kell feltétlenül ész nélkül pörgetni.
Ha mégis dinamikusabb vezetésre adjuk a fejünket, akkor pedig szívhez szólóan kezd muzsikálni. Nem bántóan, csak szolidan jelzi a motor, és a turbó szuszogása hogy az átlagos haladáshoz bőven elégnél kicsit több lapul a lemezek alatt.
Biztonság: |
A Citroën DS3-as könnyedén hozta az öt csillagot az EuroNCAP tesztjein. Frontális ütközésnél stabil maradt az utascella, megfelelő a lábak és a comb védelme.
Maximális pontszámot gyűjtött az autó a korlátos teszten, a valamivel kíméletlenebb oszlopos vizsgálatnál viszont találtak gyenge pontokat a szakemberek. Ilyenkor nagy terhelés éri a mellkast, hátsó ütközés esetén pedig csak átlagos az ostorcsapás-sérülések elleni védelem. Bővebben itt olvashatnak a teszt eredményéről. |
Így törik a DS3-as
A hatfokozatú kézi váltó jó kis darab, fényévekkel jobb, mint az ötös testvére, dicsértük már más autóban is. A futóműve annyira nem franciás, hogy már inkább néha kellemetlenül keménynek is tűnik. Már a közepes úthibák is határozottan beköszönnek az utastérbe. Igaz, ebben valószínűleg a nagy felnire feszített széles abroncsok is hibásak. Cserébe lehet vele jókat kanyarogni, de pályán próbálgatva azért jóval lágyabb, szerényebb, mint az igazi ökörködőautók.
Kényeztetés szemnek, kéznek
Belül nagyon rendben van a DS3-as, látszik rajta, hogy a rokonság ellenére ezt teljesen más kategóriába szánják, mint a C3-ast. A műszerfala ötletes és szép – igaz, néhány baki becsúszott, így a vészvillogó kapcsolóját a kurtább vezetők sosem fogják elérni és a műszereknél is van némi zavaró, analóg-digitális keveredés.
Az anyagok nagy része szintén kellemes a szemnek, kéznek egyaránt, mindössze a Fiat 500-ból és a MINI-ből ismert irdatlan méretű plasztikbetét láttán fanyaloghatunk.
Gyári galéria a képre kattintva nyílik meg:
Sajnos a belsőben nyoma sincs azoknak a varázslatoknak, ami számomra meghatározza a Citroënt. Nincsenek elképesztő, az állatkert hüllőosztálya által is megirigyelt üvegfelületek, és még a márkára jellemző stabil közepű kormánykereket is hiába kerestem. Nekem hiányzott, másnak nem biztos, hogy fog.
A hátsó sorban viszont mindenkinek hiányozni fog egy kis hely, ha huzamosabb ideig kell ott utaznia. Háromajtós autóban sosem fenékig tejfel a második sorban utazni, de itt a szűk, sötétített ablakok még jobban ráerősítenek a szűk lifthangulatra.
A hátsó utasoknak csupán annyi örömük lehet, hogy legalább az előttük ülőknek, akik jó tartású sportülésekben pöffeszkednek, jó. Kicsit még hátrébb haladva azért kitágul az Univerzum, a csomagtartó már nem is olyan szűk, 285 liternyi pakkot képes elnyelni.
Bár a háromajtós DS3 kifejezetten nem retrómodell, a fő konkurensek közül mégis a MINI és a Fiat 500 ugrik be leghamarabb. Hasonló hangulat és személyre-faraghatóság, árban a MINI alatt, kivitelben a Fiat felett.
A következő oldalon jönnek a technikai adatok! Megéri átkattintani!
Műszaki adatok -Citroën DS3 1,6i 155LE | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1598 |
Hengerek / szelepek száma | 4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 115(155)/6000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 240/1400-4000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 7,3 |
Végsebesség (km/h) | 214 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 9,4 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,1 |
Vegyes (l/100 km) | 6,7 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 155 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 3948/1715/1458 |
Tengelytáv (mm) | 2464 |
Csomagtér (liter) | 285 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1165/432 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 50 |
Gumiméret | 205/45 R17 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 5 410 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Itt megtalálhatók |
ÉRTÉKELÉS | |
Pontszám (max. 10) | 8 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|