A harmadiknál tartunk
Aki hozzáfért 1982 körüli nyugati autóslapokhoz, talán emlékszik, mit fanyalogtak egyesek a legkisebb Mercedes-Benz-sorozat bemutatásakor. A 190-esben nem lábbal működött a rögzítőfék, az egykarú ablaktörlőt is sokan furcsállták, ráadásul ilyen méretben igazi (értsd: kényelmes, biztonságos, megbízható, hosszú életű) Mercedest összehozni? Az első A-osztállyal és mondjuk a Vaneóval nem is sikerült.
Házon belül ismét a legkisebb és a legnagyobb limuzin hasonlít egymásra. Formailag az új C az S-osztály rokona, nem annyira az E-é. Ugyanígy húzza felfelé az Audi A4-et a hasonlóság az A8-cal.
A csillag eredete |
Gottlieb Daimler, a Daimler-Benz AG egyik alapítója hajdanán csillaggal jelölte otthonát egy térképen. Azt jósolta, hogy vállalkozása egykor csillagként ível majd felfelé. Az akkori Daimler Motor Társaság egy négyágú és egy háromágú csillagot is bejegyzett áruvédjegyként, de csak a háromágút használták a hűtőn 1910-től. A három ág a földön, a vízen és a levegőben megvalósuló motorizációra utalt. 1921-ben szabadalmaztatták hűtődíszként a körbe foglalt háromágú csillagot, a Mercedes-Benz-felirat pedig 1926-tól került a tövébe a babérkoszorúval, Carl Benz és Gottlieb Daimler cégeinek egyesítésével. |
Megáll marketing nélkül
Üdítő beszállni egy ilyen klasszikus limuzinba, amelynek létezését nem kell 30 powerpoint slide-dal megindokolniuk a marketingeseknek. A Classic- és az Elegance-modellek motorházán ott a csillag, ami meghatározó fontosságú. Mercedesben ülök, szuggerálja az embléma, ami az Avantgarde-sportmodellekről hiányzik, mert ott a hűtőmaszkra raknak egy nagyobb csillagot.
Belül a harmadik C-osztály nem annyira szép, mint kívül. A műszerfal középső részét egy prémiumtermékhez méltatlannak érezzük.
A rádiót, a navigációsrendszert és mindenféle mást is vezérlő forgókapcsoló viszont míves darab, nagyon jó ellenállással mozog. A színes és látványos képernyő egy gombnyomásra eltűnik a fedele mögött, ha éjszaka valakit zavar.
AMG, AMG, AMG!
A mostani C-osztály fejlesztőinek legfontosabb feladata az agilitás megteremtésén kívül a kényelem javítása volt. Hosszabb úton a C is valódi Mercedes-Benz-kvalitásokat csillogtat meg.
Ülései rendkívül jók, kicsi-nagy kedvére beállíthatja az elsőket, a zajszint csekély, a rugózási komfort pedig a 17 colos és sportos gumik ellenére dicséretes. A sok jóból a hátsó utasoknak is kijut, a tágasságot leszámítva, mert lábhely az nem sok van.
Az AMG-csomag 670 000 forintos árát érdemes megspórolni az élet pár más szépségén, mert hosszú távon feldobja kapcsolatunkat a C-osztállyal. A korábbi modell futóművébe és a kormányzásába löttyintett pomádénak nyoma sincs, a megállapodott és enyhén pocakos C-osztály átállt az aktív életmódra.
Közepes dízel
A csendet és a kiváló rugózási kényelmet élvezve ritkán tűnik fel, mennyire gyorsan megyünk. A karosszéria alig dől meg, csak azt látni, hogy minden kanyarban lemarad valaki, akiről egyenesben azt hittük, siet. Fantasztikus futóművet hozott össze a Mercedes a 24 millió tesztkilométer során, amit a prototípusokba belevertek.
A térkínálaton kívül egyedül a motorból érdemelne jobbat az új C. Az erejével semmi gond, időnként a sokat morfondírozó automata késését is ellensúlyozni tudja.
A pompás hétfokozatú automata csak a hathengeresekhez választható, a 220-asban be kell érni egy nyugodtan és finoman dolgozó ötgangossal, ha valakinek nem elég a széria manuális.
Kihúzatáskor a négyhengeres dízelhang még mindig feltűnő a jól szigetelt utastérben, bár kevésbé tolakodó, mint az elődben volt.
Feljebb-lejjebb
A négyhengeres dízel többet fogyasztott a vártnál. Pontosan dolgozó fedélzeti számítógépe 8,7 literen állapodott meg a teszt végére, pedig az 1300 kilométer többnyire autópályán és országúton ugrott bele az autóba. Városban 11 liter is elfogy.
Dízelmotorból ennek ellenére nehéz volna mást választani, mert a 200-as CDI nagyon erősen visszafojtott, 270 Nm-es nyomatékát 1,7 literes motorok is meghaladják. A 320 CDI meg biztos mesés, de kétmillióval drágább.
Műszaki adatok – Mercedes-Benz C 220 CDI aut. | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 2148 |
Furat x löket (mm) | 88 X 88,3 |
Hengerek / szelepek száma | S4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 125(170)/3800 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 400/2000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 8,5 |
Végsebesség (km/h) | 228 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 9,2-9,4 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,3-5,6 |
Vegyes (l/100 km) | 6,7-6,9 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 177-183 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4581/1770/1444 |
Tengelytáv (mm) | 2760 |
Csomagtér (liter) | 475 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1585/485 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 66 |
Gumiméret | 205/55 R16 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 9 732 000 (aut. váltóval) |
Konkurensek (forint) | Audi A4 2.0 TDI, 8 905 400 BMW 320d, 8 615 000 Volvo S60 2.4D Kinetic, 8 490 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | 13 633 200 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei |
ABS, ESP, vezető és utas oldali légzsák, térdlégzsák, függöny- és oldallégzsák, automatikus légkondicionáló, automatán bekapcsoló fényszórók, távirányítós központi zár, kanyarfényszóró a ködlámpában, elektromosan állítható, fűtött tükör, elektromos ablakemelő elöl-hátul, ködfényszóró, motoros ülésmagasság- és háttámla-állítás |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye |
Öröm ránézni és öröm bárhová elmenni vele, ha elöl ülünk. A C-osztály kényelmes és útfekvése önmagáért beszél. A hátsó térkínálattal már nem ennyire rózsás a helyzet és a dízelmotor is legfeljebb átlagost nyújt. |
Pontszám (max. 10) | 8,0 pont |