30 hónap alatt fejlesztették ki az X1-et, amely a Forma-1-es versenyautókhoz hasonlóan szénszálas anyagból létrehozott utascellát kapott. Ehhez csatolták azután az alumínium és karbon segédkereteket, amikhez azután a motort, illetve az egyéb alkatrészeket rögzítik.
Nem is meglepetés, hogy az autó tömege igen csekély, mindössze 1180 kg, de ha valaki a versenyváltozatot szeretné magának, annak további 180 kilogrammot lefaragnak a súlyból. Ám nemcsak ettől ígérkezik elképesztően agilisnak a járgány, de a motor is rátesz egy lapáttal.
A Mitsubishi Lancer Evókban alkalmazott 2,0 literes turbómotor csal vigyort a pilóta arcára. Persze nem a hagyományos változatot ültették be, de minimum 350 lóerőre számíthat a vevő. Ez azonban csak a kezdet, pénztárcától függően a fékpad akár 500 lóerőt is mutathat méréskor.
Azért, hogy senki ne találjon gyenge pontot a koncepcióban, a hajtásláncot is átvették a Lancerből, így mind a négy kerék besegít. A szériafelszereltség itt nem CD-s rádiót vagy elektromos ablakokat rejt, sokkal fontosabb a két versenyülés vagy a 18 colos tárcsákon prezentált alacsony profilú, 235/40-es gumik.
Január 19-én mutatják be hivatalosan az X1-et a gyártó szalonjában, ahol már megrendeléseket is felvesznek rá. A vevőnek 45 ezer angol fontot, mintegy 17,5 millió forintot kell leszurkolni a járműért.