Az első generáció megjelenése óta több mint 170 ezer darab Coupé-Cabriolet talált vevőre. Ez így a Megane család négy százalékát teszi ki, az európai kompakt kabriók közül pedig minden tizedik volt Megane CC. Az új generációs Megane CC nagyobb, kényelmesebb, merevebb, csendesebb és biztonságosabb is elődjénél.
Bár a válság a kabriók piacának sem tett jót, mégis a nyitható keménytetejű modellekből egyre több fogy, mint vászontetős társaikból. Nem kell nagyon sokáig keresni az okokat, a nagyobb biztonság, csendesebb menet és a sokkal praktikusabb felépítés – akár teljes értékű autóként is használható egy CC – jóval vonzóbbá teszik a vászontetős kabriónál.
Vízálló
Az új modell tervezésekor különös figyelmet fordítottak a több darabból készülő tető vízzáróságára, illetve az aerodinamikai komfortra, a csendes utastérre. A biztonságról a 35 mm-es, extra szilárdságú acélcsővel megerősített A oszlop, a kettős padlószerkezet, illetve a boruláskor aktivizálódó pirotechnikai borulásvédő keret gondoskodik. Emellett adaptív első légzsákok, alácsúszást gátló és oldallégzsák, valamint új generációs fejtámlák is vigyáznak az utasokra.
Extra belső színek
Odabent a legtöbb alkotóelem már ismerős a Megane család többi tagjából, így a fura helyen lévő tempomat-kapcsoló vagy a digitális-analóg műszerfal sem okoz meglepetést.
Az ülések jobb oldaltartásúak, mint a mezei Megane-ban, és a hagyományos sötétszürke, világos vajszín kárpitok mellett merészebb, piros-szürke kombináció is választható.
Komfortindex csak 2012-ben
A komfortindex után érdeklődő kérdésünkre a gyár szakembere is zavarba jött. Mintha eddig nem is hallottak volna róla. Nem sokkal később az egyik kollégájától érkezett a jó hír, már csak két évet kell várni erre az apró figyelmességre.
Furcsa, hogy pont a technológiai újításokra annyira fogékony márkánál eddig átsiklottak e felett.
Tető
A teljesen új fejlesztésű, a korábbinál tíz százalékkal nagyobb, közel egy négyzetméter felületű, két darabban nyíló üvegtető a Karmann műve és Németországban készül, a teljesen összeszerelt szerkezetet onnan szállítják a Renault franciaországi üzemébe. Az árnyékolóval felszerelt üvegtető 110 kilogrammot nyom, és gombnyomásra nyílik 21 másodperc alatt, ami kategóriájának egyik legjobb ideje.
Tiszta üveg
Bár az UV-szűrős, edzett üvegtető igen hangulatos dolog, nyári napsütésben mégis jól jön, ha teljesen árnyékba borítható az utastér. A Megane CC csak egy vékonyka, elhúzható hálóval véd a perzselő napsütéstől, amely a nyári kánikulában nem biztos, hogy minden esetben elegendő lesz.
De egy kabrió autó úgyis nyitott tetővel az igazi, így inkább kotorjuk elő az ajtókkal együtt bezáródó kesztyűtartóból a kabriók kötelező kellékét, a sapkát, majd nyomjuk meg a tetőnyitó gombot. Ha bezártuk a csomagtartót és a benne lévő elválasztó is a helyén van, akkor a tető pillanatok alatt eltűnik a csomagtartóban.
Két utassal érdemes a szélterelőt is összeszerelni, a helyére illeszteni, mert így akár autópályán is élvezetesen lehet autózni a nyitott Megane-nal. Az aerodinamikai komfort remek, 130-cal halláskárosodás és zavaró huzat nélkül lehet vele közlekedni.
Négy utassal 90 km/órás tempóig garantált az élvezet, utána már a két hátsó fejtámla közti, alapfelszereltségként járó üveg szélterelő nem képes megbirkózni a légörvényekkel.
A keménytetős Megane mellett a szokásosnál sportosabb, de még kényelmes GT-Line és GT változatokat is kipróbálhattuk. Előbbi megnevezés a Megane Dynamique felszereltségi szintjéhez rendelhető sportos kiegészítőket takarja. Alacsonyabb tömegközéppont, dinamikusabb vezethetőség jellemzi a GT-Line szintet, de főként csak a szemnek szólnak az autó külső-belső extra kiegészítői.
A GT változat már csak a legerősebb motorokkal, a 2,0 literes, 180 lóerős TCe, illetve a szintén kétliteres, 160 lovas dCi motorokkal kapható. Az izmos motorok és látványos külső módosítások mellett eltérő hangolású első- hátsó rugók, egyedi lengéscsillapítók, feszesebbre, sportosabbra hangolt kormánymű segít a dinamikusabb, élvezetes vezetésben.