Hátul közepes a lábtér
Ez kellett, hát megkaptátok 33

Az összhatás maradt a régi


Kinek a pap, kinek a paplan

Ahogyan egyre többet hajtogatom az elméletem, miszerint egy Honda kézi váltóval az igazi, egyre többen cáfolnak meg. Igaz, ha Dénes kollégámat kérdezem, ő sem nagy híve az automatának egy Hondában, de úgy látszik, kilógunk a sorból mi ketten. Az emberek igenis szeretik a kényelmes automataváltót, főleg, ha egy középkategóriás autóról van szó. A benzinmotorokhoz eddig is választható volt, mostantól a dízelnél sincs akadálya.

Az automata váltó tökéletesen illik a Honda azon elképzelésébe, amely a modellváltással az Accord feljebb pozicionálását tűzte ki célul, és így a prémium márkáknak kívántak versenytársat állítani. Utóbbi talán kicsit túlzás, mégis meggyőzően sikerült az átalakítás.

Új a dízelmotor is

Új a dízelmotor is

Új a dízelmotor is


A vicc az egészben, hogy az Accordról sokan nem is tudják, hogy megújult. A jelenlegi egy laza modellfrissítés is lehetne, a főbb ismertetőjelek alig változtak a korábbiakhoz képest. Sportosabb lett, elegánsabb is, nőtt is valamicskét, de a változás sokkal feltűnőbb belülről, ahol nagyságrendekkel javult a helyzet. Az anyagok a kategória élmezőnyéhez tartoznak, puhák, szépek, nem fényesek, és ami ennél is fontosabb, menet közben masszívan, csendben tűrik az úthibákat. Mindezt úgy, hogy megmaradt valami a sportos Hondás hangulatból is.

Az utastérre aligha mondhatunk rosszat, hacsak nem a közepes hátsó helykínálatba kötünk bele. Elöl ülve közel áll a tökéleteshez, amilyen csak a mesében van. Na, de mit keres itt egy automata váltó?

Ötfokozatú, nem túl gyors

Ötfokozatú, nem túl gyors

Ötfokozatú, nem túl gyors


Dízel és automata?

Az igazi Hondások tíz évvel ezelőtt el sem tudtak volna képzelni egy Hondát dízelmotorral, pláne nem egy automatával párosítva. A világ változik, mostanra mindkettő elérhető. Az állítólag nyolc évig fejlesztett első Honda dízel is leváltásra került azóta, a mostani 150 lóerős kivitel csak hengerűrtartalmában egyezik a régivel.

A 2,2 literes i-DTEC jelzésű motor szerintünk már közel sem akkora durranás, mint az előd öt évvel ezelőtt, de tény, hogy egy kellemes, kiegyensúlyozott dízelről van szó. Méretéhez képest nem sok a 150 lóerő, kicsit öregurasnak tűnik már papíron is, és az automata váltóval párosítva nincs is esélye ennek az ellenkezőjét bizonyítani. Lesz 180 lóerős változat is, de egyelőre úgy tűnik: kizárólag kézi váltóval.

Biztonságról, lassúságról, sportosságról a következő oldalon lesz szó. Tessék lapozni


Nincs vész

Ideje elvonatkoztatni az üveghangig pörgetett változó szelepvezérlésű benzinesektől, és ha ez sikerül, akkor nem lesznek álmatlan éjszakáink a 150 lóerős automata Accord miatt sem. Ez ugyan nem gyorsul úgy, mint egy rakéta, sőt

Jól fekszik a kanyarban

Jól fekszik a kanyarban

Jól fekszik a kanyarban


azt sem tudjuk pontosan, hogy gyorsul (9,6 másodperc kézi váltóval), viszont városban, országúton, és autópályán tudjuk azt a dinamizmust produkálni vele, ami a biztonságos vezetéshez kell. Nyomaték van elég. Hangra hallottunk már csendesebbet és hangosabbat egyaránt.

A dízeleknél kardinális kérdés a fogyasztás is, aminek egy automata váltó nem szokott igazán jót tenni. Így van ez most is, a 7,3 literes gyári érték máris 8,5 a táblázatban, amit a gyakorlatban egy fél literrel érdemes még megfejelni. Nem vészes, ez a kényelem ára.  

Minden ellen véd
Az új Accord a Honda szerint a  „fejlett ütközési kompatibilitású karosszéria-szerkezetnek” (ACE) köszönhetően olyan frontális ütközéseknél is jól szerepel, amelyeknél az ütköző autók magassága, tömege vagy vázszerkezete eltérő. Az autó az EuroNCAP frontális tesztjén sem vallott szégyent, a megerősített oldalvédelemnek köszönhetően az oldalirányú ütközéseknél maximális pontszámot szerzett. A frontlégzsákok mellett oldalsó fej- és testlégzsákokkal is felszerelt autó a felnőtt utasok védelmére összesen 35 pontot, azaz öt csillagot kapott. Bővebben itt.

Azzal lehet váltani

Azzal lehet váltani

Azzal lehet váltani


Az ötfokozatú váltó teszi a dolgát rendesen, egy jó közepest tudnánk adni rá, ha osztályozni kellene. Manapság csöppet sem ritka a hatodik sebesség, a tiptronic funkcióról nem is beszélve, ami a kézzel való kapcsolás lehetőségét biztosítja. Ez utóbbi itt is megvan, csak nem a váltón kell keresni. A sportosság jegyében a kézi kapcsolás a kormány mögötti fülekkel lehetséges, ami jópofa ugyan, mégis spórolásnak tűnik, hogy a váltókarról ezt lehagyták. Én speciel a botot szeretem jobban pecegtetni.

A Honda az Honda

Ha a motor-váltó kombinációban nem leljük az igazi hondás feelinget, keressük azt a kormányt forgatva. Kényelmes francia és német autóból van elég, így mi kifejezetten örülünk, hogy az Accord kicsit közvetlenebb a többieknél, szerintünk épp annyira, hogy az még egy öltönyös cégvezetőt se zavarjon.

Szép és igényes

Szép és igényes

Szép és igényes


A kormányzás kellően közvetlen, a futómű pedig elég feszes ahhoz, hogy egy szűkebb kanyart is bátrabban vegyünk a többieknél. A futómű hangolása kicsit zordabb az átlagosnál, de nem kelt szétesős benyomást, tompán elnyeli az úthibákat, így összességében jól eltalált. Ennyi kell ahhoz, hogy a nap végén feldobjuk magunkat egy kis vezetéssel.

Árában van

A 2,2-es dízel executive felszereltséggel 7,6 milliót kóstál, amit az automata váltó további 450 ezerrel dob meg. Az így 8 millió feletti Accord nem épp olcsó, viszont temérdek extrát kapunk cserébe. Mi inkább kézi váltóval vennénk, de az Accord még így is jó autó. Akinek ez kellett, megkapta.

Konkurensek
Mazda6 CD140 TE Plus kézi váltóval 7 559 000 Ft
Toyota Avensis Sol A/6 7 955 000 Ft
Ford Mondeo Ghia 2.0 TDCi DPF A/6 8 380 000 Ft

Műszaki adatok, ár, értékelés a következő oldalon lesz. Izgi mi?


Műszaki adatok -Honda Accord 2.2 i-DTEC
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 2199
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 110(150)/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 350/2000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) >10
Végsebesség (km/h) 207
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 8,5
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,3
Vegyes (l/100 km) 6,4
CO2 kibocsátás (g/km) 170
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4725/1840/1440
Tengelytáv (mm) 2705
Csomagtér (liter) 467
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1663/447
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 65
Gumiméret 225/50 R17
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 8 090 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei Lásd itt
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Nyugodt autó, jó futóművel
Pontszám (max. 10) 8 pont

Mellette – Ellene
  • Sportosan elegáns forma
  • Remek anyagminőség
  • Ritka jó kanyarstabilitás
  • Reális ár, jó felszereltség
  • Nem túl gyors automata
  • Szűk hely hátul
  • Nem túl erős dízel