2009-es megjelenése óta a Chevrolet Cruze-ból komoly mennyiséget, nagyjából 1,3 millió darabot adtak már el világszerte, így jelen pillanatban ez a modell a legnépszerűbb Chevrolet. És ez még nem minden, hiszen az Európában hagyományosan népszerű kombi változat, még csak most érkezett meg. Nem mellékesen az extra csomagtér mellé szolid modellfrissítés, és új motorok is érkeztek, hogy továbbra is töretlen legyen a Cruze népszerűsége.
Kívülről minimális a változás, mindössze szögletesebb lett hűtőmaszk, illetve a ködlámpák körüli műanyagkeret módosult. A plusz ráépítés miatt hátra kicsit nehézkes belőle kilátni, de ott a tolatókamera és a radar duója, amely sokat segít a manőverezésben. Odabent a műszerfalat és a klímakonzolt tervezték újra, illetve a borításokon finomítottak egy keveset. Egyes modellekben a felső kis rakodóhely gyomra rejti az USB csatlakozót, míg máshol, a könyöklő alatt csatlakoztatható a zenével dagadtra tömött pendrive.
Kedvcsináló a kombi Cruze-hoz:
Nyártól – bár elvileg most is az van – sokat ígérő szórakoztató rendszer is kapható majd a Cruze-hoz. A MyLink fantázianevű cucc okostelefon, vagy mindenféle i-betűs termék gondtalan vezetékes, vagy vezeték nélküli csatlakoztatásához nyújt segítséget.
Hétcolos, nagyfelbontású érintőképernyős kijelző tartozik hozzá, telefon-kihangosítóként, zenelejátszóként, digitális vételre is alkalmas rádióként és képnézegetőként is funkcionál az LG által tervezett berendezés, később pedig letölthető alkalmazások is elérhetőek lesznek hozzá. Mi sajnos ezt még nem láthattuk.
Kombi kocsiról van szó, így nézzük, mit is tud az autóhoz kapcsolt extra poggyásztér. Papíron 500, illetve lehajtott ülésekkel 1478 liter csomagtérrel gazdálkodhat a kombi Cruze tulajdonosa. Ebből sokat nem tudunk meg a használhatóságról. A széles, jól pakolható rakodóhely, a 60:40 arányban dönthető ülések, az alacsony rakodóperem, illetve a kellően magasra nyíló hátsó ajtó már hasznosabb infó. Emellett több szint is megtalálható a csomagtartóban – a szuterénben kisebb cuccoknak külön-külön rekesz is van – illetve a háttámla mögött, fejmagasságban is vannak rekeszek, az útközben nélkülözhetetlen apróságoknak.
Padlójában csomagrögzítő fülek és extra kis rekeszek is akadnak. Ajtajában az italos palackoknak – elöl 1,5 hátul 0,5 literes – is van hely, az ülések háttámláján lévő zsebekbe pedig állítólag egy laptop is befér.
A csomagtér-takaró roló sínben a D-oszlopba felcsúszó funkciója sok más típushoz hasonlóan itt sem tetszett különösebben. Nyilván meg lehet szokni, hogy minden pakolás után le kell rángatni a helyére, de én általában azt a bosszantó színdarabot játszottam, hogy lecsuktam a csomagtartót, beültem, benéztem a belső tükörbe, majd morogva kiszálltam és visszaállítottam az eredeti állásba, majd újból vissza a kormány mögé. Kombiként a helykínálat nem lehet kérdéses, az átlagosnál magasabbra nőtt emberek is kényelmesen elücsöröghetnek hátul.
Új modern motorok
Történt változás a motortérben is. Nem kell komoly forradalomra gondolni, mindössze az Opelnél már bevált új motorok költöztek be a Cruze orrába. Egyikük az 1,4 literes, turbós benzines – ezt már Opelekben volt alkalmunk kipróbálni – illetve az 1,7 literes dízel, amely hangulatában és fogyasztásában is jobban illik a jól pakolható, családi kombi arculatához.
Mind a két újdonságot kipróbáltuk, mindkettő megbirkózik a Cruze tömegével a legtöbb helyzetben, de érezhető, hogy itt a takarékos üzem – ezt segíti a műszerfal extra grafikonja is – lesz a lényeg. Ez főleg akkor lett egyértelmű, mikor az új motorok után muszáj volt elvinnünk egy kétliteres dízelt is – ennek volt színe is, így a fényképezéshez szerencsésebb választás volt, mint a fekete. Na, ezzel azért valamivel könnyebben lehetett érvényesülni a német autópályán.
A Cruze kombi biztonsági felépítése szinte azonos a négyajtóséval, amely maximális, ötcsillagos értékelést kapott az EuroNCAP töréstesztjén. Felszereltségtől függően hat légzsák, elektronikus menetstabilizáló, kipörgés- és blokkolásgátló vigyáz az utasok biztonságára, illetve az alapfelszerelés részeként ISOFIX gyermekülés-rögzítés a hátsó-külső helyeken és a kiakadó pedálsor is felár nélkül jár a kocsihoz.
Mindent egybevetve egy jól működő, kényelmes, finom kombit kap a pénzéért, aki a Cruze puttonyos változata mellett dönt. Az, hogy az új motorok mennyire lesznek takarékosak, majd a rendes teszten kiderül.
A Cruze kombi, a már frissített többi Cruze-zal együtt valamikor szeptemberben érkezik a kereskedésekbe. A kombi 200 000 forinttal lesz drágább a mezei változatnál, de az új motorokkal felszerelt modellek árát még homály fedi.