Három évvel bemutatása után a Toyota felfrissítette a Corollából lett Aurist. Az ok egyszerű, egyre keményebb harcmezőn kell a modellnek helytállnia, ami csak kellően vonzó, friss külsővel, illetve belső tartalommal sikerülhet.

Lapszabászat

Dinamikusabb külsőt kapott az Auris
Javítottak a kormányzáson és a futóművön is

Javítottak a kormányzáson és a futóművön is

Javítottak a kormányzáson és a futóművön is


Az Auris kipofozása a szokásos rutinműtéteknél kissé komolyabbra sikerült. Hosszabb lett a kocsi huszonöt milliméterrel – az első és hátsó túlnyúlások vették fel a plusz centiket – elöl-hátul új lámpatestek, átdolgozott lökhárítók, új formájú hűtőmaszk és határozottabb domborzattal rendelkező motorháztető különbözteti meg a felfrissített Aurist az elődtől.

Áthelyezték a ködlámpát, az oldalsó irányjelzőt a visszapillantókba integrálták, hátra pedig látványos tetőspoilert illesztettek az autóra. Ezeken túl új 16 és 17 colos kerekekkel és szintén új színekkel is rendelhető az Auris.

Kattintás után a gyári fotós munkáiban gyönyörködhetnek: Katt a képre!

Kés alatt a Toyota Auris is 64

Belsőépítészet

Jó az új kormány

Jó az új kormány

Jó az új kormány


Meghallgatva a vevők szavát és elolvasva az Aurisokról írt teszteket, a frissítés során a belsőben leginkább a minőségérzet fokozására koncentráltak a japánok.

Az autó belsejébe jobb minőségű kárpitok kerültek, az eddig kemény műanyagok igen vékony, de mégiscsak puhább, kellemesebb tapintású bevonatot kaptak. Hála a koreai modelleket elárasztó USB és AUX bemeneteknek, mára egyre több autógyártó érzi szükségét, hogy vezetés közben, akár adatutaztatóról is hallgathassunk zenét.

Hosszabb lett 25 mm-rel

Hosszabb lett 25 mm-rel

Hosszabb lett 25 mm-rel


Ez jó hír, már éppen ideje volt, hiszen a nehézkesen használható, korlátozott befogadóképességű CD-tárak ideje már régen lejárt. Legutóbb a Ford nagy egyterűiben tűntek fel a kesztyűtartóban, a frissített Aurisba pedig már a Toyota is beépítette ezt az olcsó, de praktikus apróságot.

Az előző, érdekes formájú kézifékkar idén Pongó sorsára jutott, csúnyán kiszavazták. Az utód már jobban hasonlít az átlagos, megszokott kézifékkarra.

Változott a kormány formája – már nem teljesen kerek -, emeltek öt centimétert a könyöklőnek is használható középső tárolórekeszen, és a műszerfal színösszeállítása sem a régi.

Auris menet közben:

a videó a hirdetés után indul

Lélektan

A hátsó lámpa is megújult

A hátsó lámpa is megújult

A hátsó lámpa is megújult


Jöjjenek azok a változások, amelyek nem látszanak, hanem érezni kell őket. Furcsa, igényes népek az európai autóvásárlók, hiszen a Toyota direkt az ő kedvükért módosította az autó futóművét és hangolta újra az elektromos szervokormányt is. A futómű nagyobb tempónál is stabilabb, könnyebben kezelhető és még csendesebb, komfortosabb is.

Összesen hatféle motorral – három dízellel és ugyanennyi benzinessel – indul majd a 2010-es Auris, de idehaza sem a legnagyobb 1,8 literes benzines, sem a 2,2-es dízel nem lesz kapható. Az 1,8 literes benzin- és 60 kW-os villanymotorra épülő hibrid-hajtású kivitelre az év második feléig kell várni a miénknél szerencsésebb piacokon is.

Tervek

Kemény konkurensei vannak

Kemény konkurensei vannak

Kemény konkurensei vannak


A Toyota az európai piac legerősebb szeletének számító alsó-középkategóriában – minden ötödik eladott autó ebbe a kategóriába tartozik -, idén 101 ezer Aurist szeretne eladni, amelyet jövőre, az első teljes évre, amikor már az összes motorvariáció piacon lesz – Magyarországra a hibrid csak valamikor augusztus, szeptember környékén érkezik -, 130 ezres darabszámra emelnének.

Persze a Toyotának nincs könnyű dolga. Nem elég, hogy a recesszió elvette az emberek kedvét az autóvásárlástól, de a többi gyártó is kemény ellenfeleket küldött a ringbe. Így az Aurisnak olyan modellekkel kell megküzdenie, mint az Opel Astra, a Peugeot 308, vagy a VW Golf, és a Renault Megane.