Az új, 2.2 literes lökettérfogatúra duzzadt motor rögtön háromféle teljesítménnyel is kapható lesz. Érdekes, hogy a kifutó, 140 lóerős változatnál gyengébb is akad a kínálatban, de figyelemreméltó a másik véglet is.
A legnagyobb
Valami apró hiba miatt kétfős brigádunknak mindkét napra a legerősebb dízelmotorral készült autóból jutott tesztpéldány. De így sem lettünk bánatosak, megpróbáltuk a lehetetlent, hogy a kegyetlenül szűk hegyi szerpentinen kipróbáljuk, mit is tud az új motor.
Azért kíváncsiak lettünk volna, milyen a gyengébb változat. Érdeklődésünkre egyik, szerencsésebb kollégánk néhány szóban összefoglalta a kedvükért, mi is a különbség a 163 és a 185 lóerő között. A tapasztalatok szerint a gyengébb változat kerekei hamarabb abbahagyják a kaparást. Különben egyaránt bitang jól megy mindkettő.
Mint a lift
A High Power változat volánja mögött mi is ezt éreztük. A 400 Nm-es nyomaték elképesztő dolgokra képes. Lélegzetelállító sprintet ne várjunk tőle, de ha 120-nál, vagy csúf emelkedőn adunk neki gázt, akkor biztosan meg fogunk lepődni. Ilyenkor liftként lódul meg a kényelmes, csendes karosszéria. Lefulladni meg egyenesen lehetetlen vele. Menet közben a motor nyomatékának nagy része már 1500-as fordulatszámnál rendelkezésre áll, a legtöbb Nm pedig 1800 és 3000 körül zúdul a nyakunkba. Az élményt a roppant korrekt futómű és a masszív, merev karosszéria koronázza meg.
Hízás
Hála a gondos tervezésnek, alig hat kilogrammal lett nehezebb az új motor a korábbinál. Az újítások között hajlított turbinalapátos, változógeometriájú turbót, – amelyben egyedi tömítés csökkenti a turbó háza és a lapátok közötti hézagot a minimálisra -, hűtött kompressziógyűrűket, megnövelt befecskendezési nyomást és tökéletesített befecskendező szelepeket találunk. A motor csendes, vibrációmentes üzeméért lánccal hajtott kiegyenlítő tengely a felelős.
Egy kattintás múlva eláruljuk, mibe teszik még bele az új motort
Zöldség
A Zoom-zoomérzéshez persze hozzátartozik a környezetvédelem is, így a gyorsabban regenerálódó kerámia részecskeszűrő, a hűtött kipufogógáz-visszavezető is része ennek. Az Euro IV-es rendszer CO2-kibocsátása teljesítményszinttől függően 147-149 g/km.
Saját radar
De nemcsak a motortérben változtattak, a korábbiak mellé újabb extrák is kerültek a palettára. A japán modellek közül elsőként kínál a Mazda holttérfigyelő berendezést. A lökhárítóba épített radarok az autó mögötti sávokat pásztázzák, és ha látnak ott valamit – a motorosokat is biztonsággal jelzi – akkor ezt apró sárgás fénnyel adják a vezető tudtára. Ha pedig a sávváltáshoz már az irányjelzőt is bekapcsolta a sofőr, akkor hangjelzéssel is figyelmeztet, hogy jobb lenne még egyszer átgondolni a tervezett akciót.
Árak
Az új motorral felszerelt Mazda 6-osok árairól még nem kaptunk információt, mindössze annyi tűnik igen valószínűnek, hogy a legkisebb teljesítményű – 125 lóerős – dízelmotor a most kifutó 140 lóerős, kétliteres árcéduláján látható összeghez nagyon hasonló áron vihető majd haza. A többiek esetében még hátra van az ár belövése, – a teljesítménynövekedéssel arányosan alakítják – de jövő januárig – amikortól otthon is kapható lesz – biztosan végeznek a számításokkal.
Másra is jó
A jövőben más Mazdák is megkapják majd a frissen fejlesztett motort, így a 3-asban és áthangolt formában a CX7-ben – igen, lesz belőle dízel – is találkozhatunk majd a kicsit kevesebb lóerővel, és más nyomatékgörbével bíró 2,2-essel. Kár, hogy a BT-50-et nem hallottuk ebben a felsorolásban.
Szépen fogy
A szinte hajszálpontosan egy éve kipróbált új Mazda 6-nak hála, a modell eladásai szépen alakultak mind az európai, mind a hazai piacon. Itthon 2008 októberéig 690 darab kelt el, amelynek 68 százaléka dízelmotoros 6-os volt. A legnépszerűbb az ötajtós, Sport változat volt, amelyből több fogyott, mint a Sedan és Sportkombi-kivitelekből együttesen.
Jövőre az Európában idén eladott 80 ezres darabszám fölé szeretne menni a Mazda, amire a dízelérdekelt piacon – az eladott 6-osok 80 százaléka dízelmotorral került a vevőkhöz – az új sokféle igényt kielégítő motorokkal komoly esélye van a cégnek.
MZR-CD 2.2 |
Standard power |
Medium power |
High power |
Teljesítmény: | 125 LE | 163 LE | 185 LE |
Nyomaték: | 310 Nm | 360 Nm | 400 Nm |
Gyorsulás: | 10,6 s | 9 s | 8,3 s |
Csúcssebesség: | 195 km/h | 212 km/h | 218 km/h |
Átlagfogyasztás: | 5,5 l/100 km | 5,5 l/100 km | 5,6 l/100 km |
Felszereltségi szint: | CE/TE | TE Plus | GTA/GT |