Az új, 2.2 literes lökettérfogatúra duzzadt motor rögtön háromféle teljesítménnyel is kapható lesz. Érdekes, hogy a kifutó, 140 lóerős változatnál gyengébb is akad a kínálatban, de figyelemreméltó a másik véglet is.

A legnagyobb

185, 163 és 125 lóerősek
Nehezebb az új motor

Nehezebb az új motor

Nehezebb az új motor


Valami apró hiba miatt kétfős brigádunknak mindkét napra a legerősebb dízelmotorral készült autóból jutott tesztpéldány. De így sem lettünk bánatosak, megpróbáltuk a lehetetlent, hogy a kegyetlenül szűk hegyi szerpentinen kipróbáljuk, mit is tud az új motor.

Azért kíváncsiak lettünk volna, milyen a gyengébb változat. Érdeklődésünkre egyik, szerencsésebb kollégánk néhány szóban összefoglalta a kedvükért, mi is a különbség a 163 és a 185 lóerő között. A tapasztalatok szerint a gyengébb változat kerekei hamarabb abbahagyják a kaparást. Különben egyaránt bitang jól megy mindkettő.

a videó a hirdetés után indul

Mint a lift

Lesz hozzá automatikus váltó is

Lesz hozzá automatikus váltó is

Lesz hozzá automatikus váltó is


A High Power változat volánja mögött mi is ezt éreztük. A 400 Nm-es nyomaték elképesztő dolgokra képes. Lélegzetelállító sprintet ne várjunk tőle, de ha 120-nál, vagy csúf emelkedőn adunk neki gázt, akkor biztosan meg fogunk lepődni. Ilyenkor liftként lódul meg a kényelmes, csendes karosszéria. Lefulladni meg egyenesen lehetetlen vele. Menet közben a motor nyomatékának nagy része már 1500-as fordulatszámnál rendelkezésre áll, a legtöbb Nm pedig 1800 és 3000 körül zúdul a nyakunkba. Az élményt a roppant korrekt futómű és a masszív, merev karosszéria koronázza meg.

Hízás

Egész pontosan 2184 köbcentis

Egész pontosan 2184 köbcentis

Egész pontosan 2184 köbcentis


Hála a gondos tervezésnek, alig hat kilogrammal lett nehezebb az új motor a korábbinál. Az újítások között hajlított turbinalapátos, változógeometriájú turbót, – amelyben egyedi tömítés csökkenti a turbó háza és a lapátok közötti hézagot a minimálisra -, hűtött kompressziógyűrűket, megnövelt befecskendezési nyomást és tökéletesített befecskendező szelepeket találunk. A motor csendes, vibrációmentes üzeméért lánccal hajtott kiegyenlítő tengely a felelős.

Egy kattintás múlva eláruljuk, mibe teszik még bele az új motort


Zöldség

A Zoom-zoomérzéshez persze hozzátartozik a környezetvédelem is, így a gyorsabban regenerálódó kerámia részecskeszűrő, a hűtött kipufogógáz-visszavezető is része ennek. Az Euro IV-es rendszer CO2-kibocsátása teljesítményszinttől függően 147-149 g/km.

Saját radar

Radarok figyelik a holtteret

Radarok figyelik a holtteret

Radarok figyelik a holtteret


De nemcsak a motortérben változtattak, a korábbiak mellé újabb extrák is kerültek a palettára. A japán modellek közül elsőként kínál a Mazda holttérfigyelő berendezést. A lökhárítóba épített radarok az autó mögötti sávokat pásztázzák, és ha látnak ott valamit – a motorosokat is biztonsággal jelzi – akkor ezt apró sárgás fénnyel adják a vezető tudtára. Ha pedig a sávváltáshoz már az irányjelzőt is bekapcsolta a sofőr, akkor hangjelzéssel is figyelmeztet, hogy jobb lenne még egyszer átgondolni a tervezett akciót.

Árak

Szereti a kanyarokat

Szereti a kanyarokat

Szereti a kanyarokat


Az új motorral felszerelt Mazda 6-osok árairól még nem kaptunk információt, mindössze annyi tűnik igen valószínűnek, hogy a legkisebb teljesítményű – 125 lóerős – dízelmotor a most kifutó 140 lóerős, kétliteres árcéduláján látható összeghez nagyon hasonló áron vihető majd haza. A többiek esetében még hátra van az ár belövése, – a teljesítménynövekedéssel arányosan alakítják – de jövő januárig – amikortól otthon is kapható lesz – biztosan végeznek a számításokkal.

Másra is jó

Ennyi látszik a motorból

Ennyi látszik a motorból

Ennyi látszik a motorból


A jövőben más Mazdák is megkapják majd a frissen fejlesztett motort, így a 3-asban és áthangolt formában a CX7-ben – igen, lesz belőle dízel – is találkozhatunk majd a kicsit kevesebb lóerővel, és más nyomatékgörbével bíró 2,2-essel. Kár, hogy a BT-50-et nem hallottuk ebben a felsorolásban.

Szépen fogy

A szinte hajszálpontosan egy éve kipróbált új Mazda 6-nak hála, a modell eladásai szépen alakultak mind az európai, mind a hazai piacon. Itthon 2008 októberéig 690 darab kelt el, amelynek 68 százaléka dízelmotoros 6-os volt. A legnépszerűbb az ötajtós, Sport változat volt, amelyből több fogyott, mint a Sedan és Sportkombi-kivitelekből együttesen.

Jövőre az Európában idén eladott 80 ezres darabszám fölé szeretne menni a Mazda, amire a dízelérdekelt piacon – az eladott 6-osok 80 százaléka dízelmotorral került a vevőkhöz – az új sokféle igényt kielégítő motorokkal komoly esélye van a cégnek.

MZR-CD 2.2
Standard power
Medium power
High power
Teljesítmény: 125 LE 163 LE 185 LE
Nyomaték: 310 Nm 360 Nm 400 Nm
Gyorsulás: 10,6 s 9 s 8,3 s
Csúcssebesség: 195 km/h 212 km/h 218 km/h
Átlagfogyasztás: 5,5 l/100 km 5,5 l/100 km 5,6 l/100 km
Felszereltségi szint: CE/TE TE Plus GTA/GT