Itthon talán kevesen tudják, hogy a nem éppen sportosságáról híres Chevrolet Lacetti modellekre épülő versenyautók vesznek részt a túraautó-világbajnokság küzdelmeiben. Ezek a bizonyos autók a Chevrolet gyár támogatását élvezik.
Európában növekvő érdeklődés jellemzi ezt a sorozatot, ami leginkább talán a rendszeres TV-közvetítéseknek tudható be. A Chevi befektetése – amellett, hogy presztízskérdés, arculatjavítás, satöbbi – marketing célokra is kiválóan alkalmas.
Így nem meglepő, hogy ezt meglovagolva, WTCC Street néven, egy külső optikai csomagot árulnak a Lacetti modellekhez. Mi több, „az autó minden egyes elemét átjárja a versenyszellem.” Ami igazából az első és hátsó szoknyát, a díszküszöböt, a 15-ös felniket és a hátsó spoilereket takarja. Mindezt 125 000 forintért vesztegetik.
De mi az a WTCC? |
A WTCC, ez a bizonyos túraautó-világbajnokság (World Touring Car Championship), ami a DTM (Német túraautó bajnokság) mellett, a második legnépszerűbb (vagy hasonlóan népszerű) zárt karosszériás versenysorozat a világon. A WTCC mezőnyét számos korábbi F1-es és jó néhány tapasztalt öreg róka alkotja. Alessandro Zanardi, Tiago Monteiro, Gabriele Tarquini és a többszörös győztes, BMW-s Andy Priaulx neve bizonyára ismerősen cseng jó néhány autósport rajongónak. Gyári és magán csapatok is harcba szállhatnak, egyelőre Alfa 156-os, BMW 320si, Honda Accord, SEAT Leon benzines és dízel, valamint az idei évtől LADA 110-es versenyautók indulnak a Chevrolet Lacetti versenyautók mellett. A BMW hosszú ideje uralta a mezőnyt, de az elmúlt időszakban a Chevi és a SEAT is feljövőben van. A versenyhelyszínek: Curitiba (Brazília), Puebla (Mexikó), Valencia (Spanyolország), Pau (Franciaország), Brno (Csehország), Estoril (Portugália), Brands Hatch (Nagy-Británia), Oschersleben (Németország), Imola (San Marino), Monza (Olaszország), Okayama (Japán), Macau (Macau). 2009-től új modellel rukkol elő a Chevrolet! Fontos: Az évad utolsó versenyét most hétvégén rendezik Japánban. A dolog nem ettől szép, hanem, hogy a sorozat történetében először, egy magyar versenyző is rajthoz áll majd. Michelisz Norbert, egy SEAT Leon volánja mögé ülhet be erre a hétvégére. A Zengő Motorsport versenyzője, az Európai SEAT Leon kupa monzai futamán remekelve vívta ki magának az indulás jogát. Web: Chevrolet WTCC, FIA WTCC, markakupa.hu |
És milyen maga a sportos kinézetű Lacetti?
Aszfaltbetyár?
Az autóhoz visszakanyarodva: Ettől a bizonyos csomagtól persze az 1,6-os Lacetti nem lesz máris izompacsirta a maga 105 lóerejével. Nem leszünk a gyorsulási versenyek sztárjai. Viszont az autó adottságaihoz mérten, lehet egy sportosnak tűnő autónk. Sajnos ebben az árkategóriában nem reális a küszöbbe gravírozott felirat, a sportosabb pedálok, a bőr váltógomb, egy jó motor meg pláne nem. Nem lenne ember, aki megfizeti.
Egy felni, egy kis csicsa a spoilerekkel még mindenkinél belefér, pláne ha ízlésesen van tálalva. Már egyébként ezek a dolgok sem feltétlenül emlékeztetnek a versenyautóra, mint ahogy a vas többi része sem. A futóműve inkább a kényelmi szempontokat szolgálja. Mondjuk, úgy is mondhatnám, hogy puha, billegős, bizonytalan.
Sportos, de csak a nevében
A váltókarral időnként az volt az érzésem, hogy a bal tükörnél kell az egyest keresni, a tanksapkánál van a kettes, a Chevi logó a három, a csomagtartó nyitógombja a négy és a bal tükörnél lehet az ötödiket szúrni. Tolatást már nem részletezném. Ennyit a sportosságról.
Talán a fogyasztása emlékeztet a leginkább a versenyautókéhoz. 10 felett vett minden létező közlekedési forma mellett. Autópálya, város, országút, mindegy volt neki.
Az ülések tartása gyakorlatilag a nullával egyenértékűek. Egy lendületesen kivitelezett kanyarban könnyen felkenődhetünk az ablakra. Persze el kell dönteni, hogy kinek mire van szüksége, mert ha más szempontok a fontosak az utazás során, akkor kimondottan kényelmesek az ülések. Nehéz eset. Igaz, valószínűleg ez a jól kitalált koncepció.
Anno járt nálunk Lacetti Sport kivitel. Bőrülések, fém pedálok, dizájnos külső. Könnyen el tudom képzelni, hogy 1 és 0 között adtak el belőle itthon, annyit dobott az árán a sok csicsa.
Így lett Sport helyett WTCC, ami igazából egy minimális plusz, 125 ezer forintért.