Külsőre minimális változtatáson esett át a Navara, a megszokott lökhárító- és hűtőmaszkplasztikával aránylag olcsón megúszta az újrarajzolást. Persze érthető a finom, óvatos munka, a remek, férfias formát nem lett volna szerencsés alapjaiban megváltoztatni. A Navara így néz ki jól, ahogy van. Szögletes arccal, masszív felépítéssel, félelmetes magassággal.
És persze nagysággal. A Navara kintről sokkal nagyobbnak tűnik, mint a konkurensei. Aztán ha elkezdjük az adattáblákat böngészni, kiderül, hogy a különbség nem is annyira vészes, a legkisebbnél is csupán egy arasznyival nőtt nagyobbra a Nissan platósa. Talán az agresszív forma láttatja ekkorának, nem tudom. Mindenesetre ez a legimpozánsabb trágyahordó széles-e határban.
Így kell szakszerűen, elegánsan terepjárni:
Belső értékek
Bent már alaposabb szépészeti beavatkozást végeztek, a középkonzol környéke teljesen új formába öltözött. A hatalmas képernyő, amely a navigációs utasításokat és a tolatókamera képét mutatja, szintén méretes gombokkal van körberakva. Nagy kár, hogy a tolatókamera mellé nem került radar is. Maga a tolatókamera igen fejlett darab, a kormány tekergetése közben a központi kijelzőn színes vonalkák jelzik, mit fogunk menthetetlenül lebombázni, ha nem figyelünk eléggé.
Műszerfala nem egy dizájngyöngyszem, de minden információt megad a sofőrnek, és a háttérvilágítás színe is kellemes. Bár a hifi nem tartozik egy autó legfontosabb felszerelési tárgyai közé, a Nissané mégis érdemel pár jó szót.
Gyári képtár egy kattintásra:
A rádió érzékenysége, az állomások behangolási ideje elképesztően gyors, és még a világvégi zugadók is tisztességes minőségben szólalnak meg az autóban. Tényleg ritka, üdítő jelenség az ilyen. Az USB-csatlakozó, a beépített merevlemez újabb jó pontot érnek.
Kényelem
Egy termetes pickupban nem csodálkozunk, ha elöl kényelmesen elférnek az utasok. Hátul általában már nem ennyire rózsás a helyzet, de a Navarában nem büntetés a második sor sem. A tér, ha nem is tágas, de elegendő és van külön világítás a hátsó sorban utazóknak. Utazás, terepezés közben kicsit romlik hangulat, de ne feledjük, ez munkagép, nem luxusbusz, még ha ezt az autó a puccos belsővel szeretné is palástolni.
Kigyúrva
A Nissan platós terepjárói motorerővel mindig is igen jól álltak. A mostani módosítás után a 2,5 literes dízelből 190 lóerőt passzíroztak ki, amely kategóriájában jelenleg viszi a legerősebb címet. Bár a nagyobb teljesítmény kedvezőbb fogyasztással is párosul, a Navara 224 grammos CO2-kibocsátásával mégsem lesz a zöldek kedvence.
Autózás közben néha a turbó muzsikája is átszűrődik a mérgesen hörgő négyhengeres hangján, ha éppen képes rá. Ugyanis a Navarának szimpla négyhengeresként is remek, testes hangja van. És hasonlóan lendületesen is megy. Hiába, a férfias külső mellé kell is az erő, állóképesség.
Kell ekkora ménes? |
Amióta a hazai KRESZ-változás is lehetővé tette, hogy rendes tempóban, nem kilencvenes sebességkorlátozással kelljen vánszorogni egy hasonló, teherautónak anyakönyveztetett erőgéppel, már akár értelme is lehet a bivalyerős motornak. Rendeltetésszerű terephasználathoz, pláne felezővel megtámogatva – nem igazán indokolt ez a teljesítmény. |
Raktér kívül-belül
A méretes, csomagrögzítő sínekkel alul, oldalt ellátott plató mellett az utastérbe is rengeteg cucc elfér. A dupla kesztyűtartó mellett a hátsó üléssor alá és mögé is elférnek olyan apróságok, amelyeket nem szívesen hagynánk kint, a nyitott felületen. Ha pedig a nyolc mázsa körüli terhelhetőségbe még beleférünk, csak a hely fogyott el, akkor a tetőre is mehetnek cuccok, igaz, mindössze 56 kg-nyit szállíthatunk odafent.
Nem városi játékszer
Öt méternél is hosszabbra nyúlt testével a Navara nem a belvárosi sikátorok királya. Sokkal inkább a füves pusztákon érzi elemében magát, ahol nem zavaró a 13,3 méteres fordulókör. Mélygarázsban, parkolóházban lesznek vele izgalmas perceink – nemcsak a hosszal, hanem a tetőcsomagtartóval megbolondított magassággal is.
A kilátás, a fekvőrendőrök meggyalázása, vagy éppen az a hanyag elegancia, ahogy átgázol mindenféle kátyún, útbajon azonban kárpótol azért, hogy szűk helyen nem jó vele lavírozni.
Terepen
A Nissan Navara nem a szalonterepjárók kasztjába tartozik. Az alvázas, alapból hátsókerekes járgányt egy díszes mosógép programkapcsolóval átválthatjuk 4×4-es üzemmódba, sőt, felező is van benne. Ha nagy a baj, akkor pedig a bal kéznél lévő kapcsolóval a hátsó tengely differenciálzárát is bekapcsolhatjuk.
Sajnos a terepképességeknek aszfalton megvannak a hátrányai. A robusztus építésű merev hátsó híd nem a kényelmes utazás nagymestere. Kicsit bután viselkedik, kicsit faragatlan, de persze nem az eszéért szeretjük és nem is azért került az autóba.
A Navara mindig is kedvelt lakója volt a szerkesztőségi garázsnak. Kedveljük nyers erejét, teherbírását és azt a főként csak képzelt szabadságot, amit a négykerekes életforma megízlelésével nyújt.
Műszaki adatok -Nissan Navara | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 2488 |
Furat x löket (mm) | 89 x 100 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 140(190)/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 450/2000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 11,1 |
Végsebesség (km/h) | 180 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 10,6 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 7,3 |
Vegyes (l/100 km) | 8,5 |
CO2-kibocsátás (g/km) | 224 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 5296/1848/1913 |
Tengelytáv (mm) | 3200 |
Csomagtér (mmxmm) | 1560x1130x457 |
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) | 1960/845 |
Üzemanyagtank kapacitása (liter) | 80 |
Gumiméret | 255/65 R17 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 7 290 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Itt olvashatók |
ÉRTÉKELÉS | |
Pontszám (max. 10) | 7,75 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|