Ritka az olyan autó, amelyről azonnal érezni, hogy „ez rendben van”. A Suzuki Swift Sport viszont azonnal meggyőz. Jó fogású a kormány, pörög a motor, pöpec a váltó és a jók az ülései is. Elsőre ennyi, de előbb lássuk, mi is ez az autó.
A Swift története
A tetőspoiler nemcsak látványelem
A tetőspoiler nemcsak látványelem
Fotó megosztása:
Az új Swift Sport gyöngyfehér, ezüstmetál, metálszürke, metál fekete, vörös gyöngyház és kék metál gyöngyház színekben készül
Az új Swift Sport gyöngyfehér, ezüstmetál, metálszürke, metál fekete, vörös gyöngyház és kék metál gyöngyház színekben készül
Fotó megosztása:
Szürkében nagy visszafogott
Szürkében nagy visszafogott
Fotó megosztása:
Inkább látványosság, mint igazi aerodinamikai megoldás
Inkább látványosság, mint igazi aerodinamikai megoldás
Fotó megosztása:
Kizárólag sportos, háromajtós kivitelben készül
Kizárólag sportos, háromajtós kivitelben készül
Fotó megosztása:
Igazi kis méregzsák az Swift Sport
Igazi kis méregzsák az Swift Sport
Fotó megosztása:
Ugyanaz a lámpatest formája, mint a többi Swiften, de más az egyes szekciók kialakítása
Ugyanaz a lámpatest formája, mint a többi Swiften, de más az egyes szekciók kialakítása
Fotó megosztása:
A futómű alapvetően kényelmes, de gyors kanyaroknál kiderül, hogy milyen feszesen tartja a kasztnit
A futómű alapvetően kényelmes, de gyors kanyaroknál kiderül, hogy milyen feszesen tartja a kasztnit
Fotó megosztása:
Gyári átlagfogyasztása 6,4 liter 100 kilométeren, a CO2-kibocsátása 147 g/km
Gyári átlagfogyasztása 6,4 liter 100 kilométeren, a CO2-kibocsátása 147 g/km
Fotó megosztása:
Fényérzékelős bi-xenon fényszórók szériában
Fényérzékelős bi-xenon fényszórók szériában
Fotó megosztása:
Mintha Farkas karmai karmai lennének az X-Menből
Mintha Farkas karmai karmai lennének az X-Menből
Fotó megosztása:
A kilométeróra számozása elég fura. Nézzék csak 80 és 120 között. Kis vonal, nagy vonal, kis nyíl, fém dísz. Van ott minden
A kilométeróra számozása elég fura. Nézzék csak 80 és 120 között. Kis vonal, nagy vonal, kis nyíl, fém dísz. Van ott minden
Fotó megosztása:
Rozsdamentes acél pedálok idéznek versenyautós hangulatot
Rozsdamentes acél pedálok idéznek versenyautós hangulatot
Fotó megosztása:
Nemcsak kormánykerék kialakítása jó, de a nem látható szerkezet is, az autó gyorsan követi az "utasításokat"
Nemcsak kormánykerék kialakítása jó, de a nem látható szerkezet is, az autó gyorsan követi az "utasításokat"
Fotó megosztása:
Az elektronikus menetstabilizáló a kipörgésgátlóval együtt alapfelszereltség, csakúgy, mint a hét légzsák, közte a vezető oldalán a térdlégzsák
Az elektronikus menetstabilizáló a kipörgésgátlóval együtt alapfelszereltség, csakúgy, mint a hét légzsák, közte a vezető oldalán a térdlégzsák
Fotó megosztása:
A hifi MP3-kompatibilis, de USB-csatlakozó is van, illetve Bluetooth-szal telefonkihangosítóként is üzemel
A hifi MP3-kompatibilis, de USB-csatlakozó is van, illetve Bluetooth-szal telefonkihangosítóként is üzemel
Fotó megosztása:
Szolid jelzés az utasnak is
Szolid jelzés az utasnak is
Fotó megosztása:
Az utastér alapvetően csendes, de autópályás tempónál a nem túl barátságos motorhang egyértelműen jelen van
Az utastér alapvetően csendes, de autópályás tempónál a nem túl barátságos motorhang egyértelműen jelen van
Fotó megosztása:
Ha a motort leszabályozásig pörgetjük, az elektronika finoman nyúl közbe, nincs rángatás
Ha a motort leszabályozásig pörgetjük, az elektronika finoman nyúl közbe, nincs rángatás
Fotó megosztása:
Szép és ergonomikus a középkonzol
Szép és ergonomikus a középkonzol
Fotó megosztása:
A motor gombnyomásra indul
A motor gombnyomásra indul
Fotó megosztása:
Tágas, kényelmes a Swift belül
Tágas, kényelmes a Swift belül
Fotó megosztása:
Tempomat is szerepel az alapfelszereltségi listán
Tempomat is szerepel az alapfelszereltségi listán
Fotó megosztása:
Kikapcsolható a tolatóradar
Kikapcsolható a tolatóradar
Fotó megosztása:
Természetesen minden elektromos működtetésű
Természetesen minden elektromos működtetésű
Fotó megosztása:
Erősen tartják az elől ülőket a sportülések, ami kell is, mert a futómű gyors kanyarvételre sarkall
Erősen tartják az elől ülőket a sportülések, ami kell is, mert a futómű gyors kanyarvételre sarkall
Fotó megosztása:
11 lóerővel és 12 Nm-rel jobb, mint elődje, de lökettérfogat ugyanúgy 1,6 liter
11 lóerővel és 12 Nm-rel jobb, mint elődje, de lökettérfogat ugyanúgy 1,6 liter
Fotó megosztása:
Az első rugóállandó 15 százalékkal, a hátsó 30 százalékkal nagyobb, mint a normál Swiftben, ami javítja az irányíthatóságot és 15 százalékkal csökkenti a karosszéria dőlését a kanyarokban
Az első rugóállandó 15 százalékkal, a hátsó 30 százalékkal nagyobb, mint a normál Swiftben, ami javítja az irányíthatóságot és 15 százalékkal csökkenti a karosszéria dőlését a kanyarokban
Fotó megosztása:
A kipufogónak nem sok hangja van, de látványnak nem rossz a kétoldali kivezetés
A kipufogónak nem sok hangja van, de látványnak nem rossz a kétoldali kivezetés
Fotó megosztása:
A csomagtér űrtartalma alaphelyzetben 211 liter, a kalaptartó nem nyílik fel a csomagtérajtóval
A csomagtér űrtartalma alaphelyzetben 211 liter, a kalaptartó nem nyílik fel a csomagtérajtóval
Fotó megosztása:
Megtartották az elnevezést
Megtartották az elnevezést
Fotó megosztása:
Hivatalosan a fiatal, illetve a magukat fiatalnak érző vevőknek készült. Elsősorban a 30–40 év közötti, aktív életvitelű vásárlóknak
Hivatalosan a fiatal, illetve a magukat fiatalnak érző vevőknek készült. Elsősorban a 30–40 év közötti, aktív életvitelű vásárlóknak
Fotó megosztása:
8,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára
8,7 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára
Fotó megosztása:
1045 kg: bár nőtt, de csak 15 kilogrammal nehezebb az autó az előző Swift Sportnál
1045 kg: bár nőtt, de csak 15 kilogrammal nehezebb az autó az előző Swift Sportnál
Fotó megosztása:
Ellentétben a többi Swifttel, a Sport nem öt-, hanem négyszemélyes, hátul is ketten utazhatnak
Ellentétben a többi Swifttel, a Sport nem öt-, hanem négyszemélyes, hátul is ketten utazhatnak
Fotó megosztása:
Az új Swift Sport hossza 389 centi, 12-vel több, mint elődjéé és négy centivel nyúlik túl a közönséges Swiften. A növekedés oka az eltérő első és hátsó lökhárító
Az új Swift Sport hossza 389 centi, 12-vel több, mint elődjéé és négy centivel nyúlik túl a közönséges Swiften. A növekedés oka az eltérő első és hátsó lökhárító
Fotó megosztása:
Látványra a kocsi súlypontja még lejjebb került, a küszöbspoilerek hatására
Látványra a kocsi súlypontja még lejjebb került, a küszöbspoilerek hatására
Fotó megosztása:
Az új gyártástechnológiának köszönhetően darabonként egy kilóval könnyebbek az új 17-es felnik, mint az elődmodell keréktárcsái
Az új gyártástechnológiának köszönhetően darabonként egy kilóval könnyebbek az új 17-es felnik, mint az elődmodell keréktárcsái
Fotó megosztása:
Az 50 milliméterrel megnövelt tengelytávval a kocsi kényelmesebb, a hátsó rész tágasabb
Az 50 milliméterrel megnövelt tengelytávval a kocsi kényelmesebb, a hátsó rész tágasabb
Fotó megosztása:
Szélesebb a nyomtáv elöl és hátul, mint elődjében
Szélesebb a nyomtáv elöl és hátul, mint elődjében
Fotó megosztása:
Novembertől a kereskedőknél
Novembertől a kereskedőknél
Fotó megosztása:
Több mint tízszázalékos az üzemanyag-megtakarítás az előző modellhez képest
Több mint tízszázalékos az üzemanyag-megtakarítás az előző modellhez képest
Fotó megosztása:
Ma is különleges a 101 lóerős 1,3 GTi
Ma is különleges a 101 lóerős 1,3 GTi
Fotó megosztása:
Egy két apróságot leszámítva az Concept S került utcára
Egy két apróságot leszámítva az Concept S került utcára
Fotó megosztása:
Az autó a teljesítmény és a szórakozás egyensúlyára épít, aktív fiataloknak szánják
Az autó a teljesítmény és a szórakozás egyensúlyára épít, aktív fiataloknak szánják
Fotó megosztása:
Erősebb és nyomatékosabb az új motor
Erősebb és nyomatékosabb az új motor
Fotó megosztása:
A sportosabb vezetésről a gumiperselyek nagyobb oldalirányú merevsége, a nagyobb kerékcsapágyak és a hátsó felfüggesztés erősebb bekötési pontjai gondoskodnak
A sportosabb vezetésről a gumiperselyek nagyobb oldalirányú merevsége, a nagyobb kerékcsapágyak és a hátsó felfüggesztés erősebb bekötési pontjai gondoskodnak
Fotó megosztása:
Alapfelszerelés a hatfokozatú kézi váltó, kiváló darab
Alapfelszerelés a hatfokozatú kézi váltó, kiváló darab
Fotó megosztása:
Ma is különleges a 101 lóerős 1,3 GTi
Ma is különleges a 101 lóerős 1,3 GTi
Swift néven először 1983-ban jelent meg modell az európai piacon, amelyet 1989-ben követett a második generáció, amelyet már Esztergomban is gyártottak. Utóbbiból – japán gyártásban – készült a máig izgalmas GTi, 1,3-as, 101 lóerős motorral.
2004-ben teljesen megújult a Swift, amely elődjéhez hasonlóan a magyar piac legnépszerűbb modellje volt. 2006-ban elkészült a csúcsmodell, a Swift Sport. Ahogy korábbi tesztünkből kiderül, az 1,6-os motorral szerelt méregzsák hozta a hagyományos GTI-s értékeket. Élményautó.
2010-ben újabb generációváltáson esett át a japán kiskocsi, amellyel a korábbihoz formailag hasonló, de műszakilag vadiúj autó született. Mostanra megérkezet az új sportváltozat, amely ráígér elődjére.
Nem tuningverda
Egy két apróságot leszámítva az Concept S került utcára
Egy két apróságot leszámítva az Concept S került utcára
Szeptemberben a Frankfurti Autószalonon mutatkozott be az új Swift Sport. A tervezők szinte az összes látványelemet átvették a tavasszal kiállított Concept S tanulmányautóról. Minden megvan, ami izgalmassá teszi a Sportot.
Az első hűtőmaszk egyetlen nagy trapézt formáz, szemben a hagyományos modellel, ahol egy alsó és felső nyílásra osztották. Az Audi Single frame-jére hasonlító, erőt sugalló elem mellett a fényszórók és a lökhárítók ködlámpafészkei is dögösebbek, mint egyébként. Oldalról a küszöbspoilerek és a sportmodellhez fejlesztett 17 colos felnik segítik a leggyorsabb Swift azonosítását.
Érdekes, de hátulról ismerhető fel legkönnyebben az autó. Itt nem spóroltak a látványelemekkel. Azonnal feltűnik a méretes diffúzorelem a lökhárítóban illetve az oldalanként egy-egy kipufogóvég. Nemcsak a látványnak tesz jót, de állítólag nagy sebességnél valóban növeli a hátsó tengelyre ható leszorítóerőt a kis tetőspoiler. Elődjéhez hasonlóan a Sport hátsó lámpái egyediek.
Mindent bele
Az elektronikus menetstabilizáló a kipörgésgátlóval együtt alapfelszereltség, csakúgy, mint a hét légzsák, közte a vezető oldalán a térdlégzsák
Az elektronikus menetstabilizáló a kipörgésgátlóval együtt alapfelszereltség, csakúgy, mint a hét légzsák, közte a vezető oldalán a térdlégzsák
Az utastere barátságos, de a külsőhöz hasonlóan egy erős, jól felszerelt kisautóra utal, nem egy diszkójárgányra. Míg az elődnél az ülőlap és a gerinctámasz is piros szövetből készült, ezúttal visszafogottabb az adrenalin löket. Apró sportfelirat a háttámlán, illetve piros varrás a széleken, a kormányon és a váltószoknyán. Látvány ide vagy oda, az ülések sportosak, kiválóan tartanak még a gyors kanyarok esetében is, a kormány pedig remek fogású.
Az autó nemcsak küllemében nyújt többet, de valódi csúcsmodell a felszereltséget illetően is. A többi Swifthez hasonlóan az alapfelszereltség része a hét légzsák és a menetstabilizáló elektronika, de olyan extrák is benne vannak az árban, mint a fényérzékelős bi-xenon fényszóró, az automata légkondicionáló, sebességtartó automatika, az ülésfűtés az USB-s CD-s rádió Bluetooth-kihangosítóval.
Fordulatszám a fegyvere
1045 kg: bár nőtt, de csak 15 kilogrammal nehezebb az autó az előző Swift Sportnál
1045 kg: bár nőtt, de csak 15 kilogrammal nehezebb az autó az előző Swift Sportnál
Az utastér gyenge pontja a műszerfal, a sebességjelző számlapja nehezen olvasható, fura a beosztása és a rajzolata. Szerencsére nem ez a legfontosabb adat, amit figyelnünk kell, sokkal inkább a fordulatszám, hiszen 7000 felett kezdődik a vörös zóna.
A turbók térhódítása ellenére a japán gyár kitart a szívómotor mellett, így viszont kell a fordulatszám a teljesítményfokozáshoz. A Swift Sportban továbbra is 1,6 liter a hengerűrtartalom, de immár 136 lóerős a motor, ami 11-gyel több, mint eddig.
A maximális nyomaték 148-ról 160 newtonméterre növekedett. Ettől gyorsabbá igen, iszákosabbá nem vált az autó. Álló helyzetből 8,9 helyett 8,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége pedig 195 km/óra. Mindemellett a szabvány szerint 6,4 liter benzint fogyaszt százon, négy decivel kevesebbet, mint korábban.
A teljesítmény javulása elsősorban a jobb szívó- és kipufogórendszernek, valamint a nagyobb szelepemelkedésnek köszönhető. A levegő optimális áramlását a szívó oldali változó szelepvezérlés, valamint a változó szívócsőhossz segíti. Nekünk pedig nincs más dolgunk, mint tövig nyomni a gázt.
Padlógáz!
Erősen tartják az elől ülőket a sportülések, ami kell is, mert a futómű gyors kanyarvételre sarkall
Erősen tartják az elől ülőket a sportülések, ami kell is, mert a futómű gyors kanyarvételre sarkall
Erre kényszeresen figyelnünk is kell, mert bár a motor élénk, a hangja nem tökéletes és az alapján már 5500-nál úgy érezzük, „ne gyilkold, váltsd el”, pedig az igazi móka csak följebb kezdődik.
6500-tól a motorhang ércesebb, miközben a teljesítmény folyamatosan nő, míg el nem érjük a leszabályozást 6900 felett. Ekkor jöhet a következő fokozat. A százas sprinthez elég egyet váltani, mivel kettesben pont megfutja az autó.
Az új Sportban a sebességváltó már nem öt, hanem hatfokozatú. Ez önmagában is pozitív változás, ráadásul a szerkezet szuper, könnyen pontosan és gyorsan kapcsolható. Felírható a konkurensek ipari kémeinek listájára: etalon, amit le kell nyúlni. Hajrá, ilyet minden autóba!
Állítólag még a fogyasztásnak is jót tesz, mert a hatodikat szándékosan hosszabbra szabták. Mindenesetre 130-nál 3450-et forog így is, lehetne még hosszabb.
|
|
Régi Swift sport |
Új Swift Sport |
Motoradatok |
|
|
|
Lökettérfogat (l) |
|
1,6 |
1,6 |
Hengerek / szelepek száma |
|
4/16 |
4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) |
|
92[125]/6800 |
100[136]/6900 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) |
|
148/4800 |
160/4400 |
Dinamika |
|
|
|
Gyorsulás (0-100 km/h, sec) |
|
8,9 |
8,7 |
Végsebesség (km/h) |
|
200 |
195 |
Fogyasztás |
|
|
|
Vegyes (l/100 km) |
|
7,0 |
6,4 |
CO2 kibocsátás (g/km) |
|
165 |
147 |
Méretek |
|
|
|
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) |
|
3765/1690/1500 |
3890/1695/1510 |
Tengelytáv (mm) |
|
2380 |
2430 |
Gumiméret |
|
195/45R17 |
195/45R17 |
Gokart négy személyre
Ám nemcsak a hajtáslánc teszi igazán vonzóvá az autó vezetését, sokkal inkább a sportos futómű. A fejlesztés során az alapokat a hagyományos Swift adta, de a felfüggesztést átdolgozták az irányíthatóság és stabilitás növelése érdekében. Sikeresen.
Az első rugóállandó 15 százalékkal, a hátsó 30 százalékkal nagyobb, mint a normál Swiftben, ami javítja az irányíthatóságot és 15 százalékkal csökkenti a karosszéria dőlését a kanyarokban
Az első rugóállandó 15 százalékkal, a hátsó 30 százalékkal nagyobb, mint a normál Swiftben, ami javítja az irányíthatóságot és 15 százalékkal csökkenti a karosszéria dőlését a kanyarokban
Változott a kerékdőlés és kerékösszetartás, megnövelt merevségű gumiperselyek és nagyobb kerékcsapágyak tartják stabilan az autót gyorsabb tempónál. Feszesebbek a rugók, de az első lengéscsillapítóknál kiegészítő visszatérítő rugót is alkalmaznak. Összességében gyorsabban reagál az autó a kormánymozdulatokra, így jobban vezethető.
A valóságban ez azt jelenti, hogy az autó késedelem nélkül fordul, és piszok stabil. Persze ha túlterheljük, akkor elkezdi tolni az orrát, de tökéletesen kontrolláltan. Ám ami igazán meglepő, hogy a gokartos mozgás mellé kényelem társul. A 195/45 R17-es gumik ellenére az autó simán veszi az úthibákat, ami váratlan erény egy sportmodelltől.
Egy Swiftet lehet szeretni a formája, az ára, a felszereltsége miatt, de nem feltétlenül a dinamika jut róla eszünkbe. Nem véletlenül, Európában a félmillió eladott sima Swiftre 23 ezer sportmodell jut. Ám az új Swift Sport igazi élményautó, erős motorral, kiváló váltóval. Könnyen manőverezhető, remekül fordul, de mindez nem befolyásolja a hétköznapi használatot.
Esztergomból, novembertől
Az Esztergomban készülő új modell novembertől kerül a kereskedésekbe. Egyelőre az ára még nem ismert. Ha hasonló sportos kisautót keresünk a piacon, akkor az egy kategóriával kisebb Twingo RS merülhet fel ellenfélként, amely 3,7 milliótól indul, vagy a hasonló áru, de csak 105 lóerős Škoda Fabia Monte Carlo. Így 4-4,5 millió lehet majd az ára. Az olyan modellek, mint a 180 lóerős Fabia RS 5,6, a 192 lóerős Opel Corsa OPC 6 millióba kerülnek.
a videó a hirdetés után indul