Bár idehaza a regadó-változás miatt mára már fogyóban a hibridek és nem hibridek adói közti elképesztő árkülönbség, de az élet ettől nem áll meg, és csak jönnek a hibridek. Így a BMW ActiveHybrid 7 és a Mercedes-Benz S400 Hybrid után – a kategória megteremtőjéről, a Lexus LS600h-ról nem is beszélve – ők is hibrid modellel bővítettek a csúcson.
A késlekedés valahol megbocsátható, hiszen a német prémium szentháromságból egyedüliként az Audi képes tisztán villanymotorral az önálló helyváltoztatásra. Ők komolyabban vették a feladatot, mint a konkurensek. Kérdés, ki akar négyhengeres, elsőkerék-hajtású A8-ast.
Technika
Szerkezetileg az A8-as benzin-elektromos hibridje szinte ugyanaz a konstrukció, mint amit a korábban az A6-osban, illetve a Q5-ben már megismerhettünk. Fogtak egy kétliteres, négyhengeres 211 lóerős turbós benzinmotort, mellé tették az 54 lóerős villanymotort és máris elkészült a hibrid A8-as. Ahogy a sajtóanyag ígéri, hathengeresre jellemző teljesítménnyel, és négyhengeres fogyasztással, károsanyag-kibocsátással.
Papíron az átlagfogyasztás imponáló, mindössze 6,3 liter benzint – 147 gramm/km CO2 kibocsátás mellett – éget el a fogyóban lévő földi szénhidrogén-készletből a csupán 130 kilogrammnyi hibrid rendszerrel felhizlalt, 1870 kg-os A8-as. A kis saját tömeg – kategóriájának legkönnyebbje a hibrid A8-as – nemcsak a könnyű hibrid rendszernek, hanem a 231 kilogrammos, szinte teljes egészében alumíniumból készülő karosszériának is köszönhető – csak a B-oszlop környékén találni extra erős acélt.
Kívülről a LED-es fényszórók, és a Hybrid feliratok árulják el, hogy a tulajdonost a szörnyű, 5,1 méteres autóméret ellenére valamennyire mégis érdekli a környezete.
A sofőr előtt mások a műszerek, a fordulatszámmérő helyére olyan műszer került, amely az energiaáramlás irányát és mértékét mutatja. A kerek számlapos műszerek közé természetesen az A8-asban is kitehető a lassan már minden hibrid autó kötelező tartozéka, az animált energiaáramlás mutató. Így az analfabéták is tudhatják, mikor működik csak a villanymotor, mikor a benzines, mikor dolgoznak együtt, és mikor töltődik az akksiba a mozgási energia.
Gyári fotók a képre kattintva bújnak elő:
Menet közben az A8-as teljesen szerethető járgány. Száguldásra nem nagyon csábít – furcsa és idegen is lenne ez a hibrid jellemétől – de a kényelmes, dinamikus haladáshoz bőven elegendő a rendelkezésre álló 245 lóerő is. A légrugón suhanó, kényelmes, prémiumkivitelű belsőben pedig boldogan és zölden suhanhatnak az utasok a szinte minden részletében személyre szabható részletek között.
Egyedül az autó méretéhez képest komikus, csupán 335 literes csomagtartó a furcsa. A japánok ennél jóval nagyobbat is tudnak hibrid autóban.
Audi a határba: új A6 allroad quattro
A 2000-ben, illetve 2006-ban bemutatott első és második generációs terepes A6-os után idén megérkezett a legfrissebb, harmadik széria is az A6 allroad quattróból.
Az A6-os kombijának – Avant – terepes változata az aszfaltutat elhagyva is kalandokat ígérő, légrugóval, négykerék-hajtással felszerelt igazán látványos modell. Külsőre az egyedi hűtőrács, lökhárítók, küszöbök és légterelők teszik könnyen felismerhetővé az allroad quattrót. A 4,94 méter hosszú, 2,91 méteres tengelytávú autó karosszériája 6 mm-rel hosszabb, 36-tal szélesebb és 13-mal magasabb lett, mint a korábbi változaté. Az ötödében aluból készült kasztni 15 százalékkal könnyebb, mintha tisztán acélból készülne.
A spoilerekkel, kerékjárat-szélesítésekkel terepesnek tűnő autó nem jön zavarba akkor sem, ha valóban le kell térni vele az aszfaltról. A szükség esetén magasra emelhető, légrugós karosszéria és a fejlett összkerék-hajtás segíti ki ilyenkor a sofőrt.
Csomagtartójába 565 liternyi szabadidős-kellék fér be, amelyhez okos, csomagrögzítő rendszer is tartozik.
Az új A6 allroad quattro négyféle, hathengeres motorral indul a piacon, amelyek közül egy benzines, a többi dízel. Mindegyikük háromliteres V6-os, teljesítményük pedig 204 és 313 lóerő között változik.
A gyári allroad quattro képekért katt ide:
Míg az A8 Hybridnek nincs pontos ára, csupán annyit tudni róla, hogy valahol 24,5 és 25 millió forint környékén lesz, és Európa szerte májustól kapható, addig az A6 allroad quattro árai már az Audi oldalán elérhetőek. Eszerint a legolcsóbb, terepes A6-os 3,0 literes dízelmotorral, 204 lóerővel 18,1 millió forintért vihető haza.