Akik bármilyen okból utálják a dízelt, azoknak sem csak az autógáz lehet a megoldás a környezetrombolás és az üzemanyagköltség csökkentésére. Magyarországon hivatalosan nincs hibrid Volkswagen, de szürkeimportból más a helyzet. Megnéztünk egy Touareg Hybridet.
1/25 Akik bármilyen okból utálják a dízelt, azoknak sem csak az autógáz lehet a megoldás a környezetrombolás és az üzemanyagköltség csökkentésére. Magyarországon hivatalosan nincs hibrid Volkswagen, de szürkeimportból más a helyzet. Megnéztünk egy Touareg Hybridet.
Akik bármilyen okból utálják a dízelt, azoknak sem csak az autógáz lehet a megoldás a környezetrombolás és az üzemanyagköltség csökkentésére. Magyarországon hivatalosan nincs hibrid Volkswagen, de szürkeimportból más a helyzet. Megnéztünk egy Touareg Hybridet.
Fotó megosztása:
2/25 Németországból behozott, makulátlan autók. Mindegyik dízel, csak a VW volt hibrid
Németországból behozott, makulátlan autók. Mindegyik dízel, csak a VW volt hibrid
Fotó megosztása:
3/25 Német teszten 8,1 liter volt a minimumfogyasztása, ugyanott a sokkal gyengébb 3,0 V6 TDI 7,9 litert evett. Átlaguk 11,8 illetve 10,5 liter lett, tehát a 380 lóerős hibrid is takarékos
Német teszten 8,1 liter volt a minimumfogyasztása, ugyanott a sokkal gyengébb 3,0 V6 TDI 7,9 litert evett. Átlaguk 11,8 illetve 10,5 liter lett, tehát a 380 lóerős hibrid is takarékos
Fotó megosztása:
5/25 Nehéz lehet eladni egy 17 milliós Volkswagent a 15 milliós BMW-k mellett
Nehéz lehet eladni egy 17 milliós Volkswagent a 15 milliós BMW-k mellett
Fotó megosztása:
6/25 Magas ára miatt a Porsche Hungaria rendelésre sem hozza be , szürkeimportból mégis kapható
Magas ára miatt a Porsche Hungaria rendelésre sem hozza be , szürkeimportból mégis kapható
Fotó megosztása:
7/25 Adókedvezmény luxusautókra: az állam az összes hibridet regadókedvezményben részesíti, függetlenül környezetszennyezésük mértékétől. Így a VW dzsipjére a háromliteres benzines 2 230 000 forintja helyett 190 000 forint a tarifa. A 3,5 vagy ötliteres benzinmotorú Lexusok regisztrációs díja 3 207 000 forintról csökken 190 ezerre
Adókedvezmény luxusautókra: az állam az összes hibridet regadókedvezményben részesíti, függetlenül környezetszennyezésük mértékétől. Így a VW dzsipjére a háromliteres benzines 2 230 000 forintja helyett 190 000 forint a tarifa. A 3,5 vagy ötliteres benzinmotorú Lexusok regisztrációs díja 3 207 000 forintról csökken 190 ezerre
Fotó megosztása:
9/25 Surrogó villanymotorjával parkol a Touareg, ha van elég kraft a hibridrendszer nikkel-fémhidrid akkumulátoraiban. Automata váltója 8 fokozatú
Surrogó villanymotorjával parkol a Touareg, ha van elég kraft a hibridrendszer nikkel-fémhidrid akkumulátoraiban. Automata váltója 8 fokozatú
Fotó megosztása:
10/25 Amerikába nagyon kellett már a hibrid
Amerikába nagyon kellett már a hibrid
Fotó megosztása:
11/25 A kompresszoros, 3,0 V6 nem azonos az Audi S4-ével. Lágyabbak a szeleprugók illetve a lánc- és szíjfeszítők, a kormányszervót és a légkondit nem szíj hajtja, hanem elektromos motor. Nincs generátor, az áramot a váltóházba integrált elektromos motor termeli
A kompresszoros, 3,0 V6 nem azonos az Audi S4-ével. Lágyabbak a szeleprugók illetve a lánc- és szíjfeszítők, a kormányszervót és a légkondit nem szíj hajtja, hanem elektromos motor. Nincs generátor, az áramot a váltóházba integrált elektromos motor termeli
Fotó megosztása:
13/25 87 litert vesz el a csomagtérből az akkumulátor, elfoglalva a feláras diffizár helyét is
87 litert vesz el a csomagtérből az akkumulátor, elfoglalva a feláras diffizár helyét is
Fotó megosztása:
14/25 Meg ne vágjon! 288V a hibridakkumulátor feszültsége. Nem lítium-ion az akku, mint az S-osztályban, mert drágább és kevesebb vele a szériagyártásban a tapasztalat. A Lexus is maradt az NiMH-nál
Meg ne vágjon! 288V a hibridakkumulátor feszültsége. Nem lítium-ion az akku, mint az S-osztályban, mert drágább és kevesebb vele a szériagyártásban a tapasztalat. A Lexus is maradt az NiMH-nál
Fotó megosztása:
15/25 6,5 s alatt gyorsul százra, végsebessége 240 km/óra. Német autópályán nagyon tud zabálni a benzines
6,5 s alatt gyorsul százra, végsebessége 240 km/óra. Német autópályán nagyon tud zabálni a benzines
Fotó megosztása:
17/25 Hiába kapcsolunk elektromos üzembe, szolid gyorsításkor is beröffen a benzines motor
Hiába kapcsolunk elektromos üzembe, szolid gyorsításkor is beröffen a benzines motor
Fotó megosztása:
18/25 Nyolcfokozatú az automata váltó, mint az összes Touaregben
Nyolcfokozatú az automata váltó, mint az összes Touaregben
Fotó megosztása:
19/25 Ebből lehet választani
Ebből lehet választani
Fotó megosztása:
21/25 Most a V6 az orrban hajtja az autót és tölti a hátsó tengely fölötti akkut
Most a V6 az orrban hajtja az autót és tölti a hátsó tengely fölötti akkut
Fotó megosztása:
22/25 Elvileg 50-ig gyorsulna csak villanymotorral az autó, de ritka kombináció a sík út és a kellően türelmes sofőr
Elvileg 50-ig gyorsulna csak villanymotorral az autó, de ritka kombináció a sík út és a kellően türelmes sofőr
Fotó megosztása:
23/25 Az RX 450h hátsó kerekeit a villanymotor hajtja, ami jó ötlet, de lemerült akkukkal az autó kényszerűen fronthajtású. A hibrid Touareg mindig 4x4-es
Az RX 450h hátsó kerekeit a villanymotor hajtja, ami jó ötlet, de lemerült akkukkal az autó kényszerűen fronthajtású. A hibrid Touareg mindig 4x4-es
Fotó megosztása:
25/25 79 kiló a hibridakku és a védőketrec súlya. 1,7 kWh energiát képes tárolni, amivel legfeljebb 2 kilométert gurulhat elektromos üzemben a dögnehéz terepjáró. A hűtést az utastérből beszívott levegő biztosítja a két ventilátorral
79 kiló a hibridakku és a védőketrec súlya. 1,7 kWh energiát képes tárolni, amivel legfeljebb 2 kilométert gurulhat elektromos üzemben a dögnehéz terepjáró. A hűtést az utastérből beszívott levegő biztosítja a két ventilátorral
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Németországból behozott, makulátlan autók. Mindegyik dízel, csak a VW volt hibrid
Makulátlan autók Németországból. Mindegyik dízel, csak a VW volt hibrid
Aki előfordul olyan helyeken, ahol a hazai felső tízezer kocsikázik, bizonyára észlelte a sok ML-t, Q7-et, X6-ot vagy Toyota Highlandert, Lexus RX 450h-t. A legtöbb drága és félelmetes SUV dízel, néhány hibrid, de szinte egyik sem benzines.
Nem LPG, nem dízel
A kategória autóinak zöme dízelmotoros, de akik bármilyen okból utálják a dízelt, azoknak sem csak az autógáz marad a környezetrombolás és az üzemanyagköltség csökkentésére.
VW Touareg Hybrid, 2010/07, 2650 km (333 LE ill. 47 LE)
16 990 000 Ft
*Elöl a benzines, utána a villanymotor(ok) teljesítménye
Magas ára miatt a Porsche Hungaria rendelésre sem hozza be , szürkeimportból mégis kapható
Magas ára miatt a Porsche Hungaria rendelésre sem hozza be , szürkeimportból mégis kapható
Az aszfaltterepjárók fő piaca az Egyesült Államok, ahol könnyű volt kiutálni a dízelt környezetvédelmi okokból, hiszen olcsó a benzin. Az amerikaiaknak a környezetszennyezés csökkentése a hibriddel jelent egyet, így az európai autómárkák kénytelenek voltak visszavenni az arcból és a Toyota nyomába eredni, hogy nekik is legyen mit felmutatniuk a hibridtechnikához ragaszkodó vevőknek.
Itthon nincs Hybrid. Hivatalosan
Ám hazánkban még a gyér európai kínálat sem teljesen érhető el, így például a Volkswagen Touareg Hybrid sem kapható.
Az RX 450h hátsó kerekeit a villanymotor hajtja, ami jó ötlet, de lemerült akkukkal az autó kényszerűen fronthajtású. A hibrid Touareg mindig 4×4-es
87 litert vesz el a csomagtérből az akkumulátor, elfoglalva a feláras diffizár helyét is
87 litert vesz el a csomagtérből az akkumulátor, elfoglalva a feláras diffizár helyét is
Nemhogy az árlistában nem szerepel, de még megrendelni sem lehet a kétmotoros Touareget. Az importőrnél lakonikusan annyit közöltek, hogy főleg az autó magas ára miatt nem forgalmazzák a benzin-elektromos hibridet, csak a hat- és a nyolchengeres dízelváltozatokat.
Ahol kapni lehet, ott tényleg borzasztó drága a Hybrid, csakhogy a többi Touareg is az. A 340 lóerős V8-as TDI-vel illene összevetni a 380 lóerős hibridet, előbbi alapára Németországban 71 750, a hibridé 74 500 euró, ami ezen a szinten már nem egy nagy ugrás. Persze a legtöbb a V6-os dízelből fogy, ehhez mérve az eltérés 6,8 millió forintnyi euró, ami tényleg durva.
Hibrid a dízel ellen
A kompresszoros, 3,0 V6 nem azonos az Audi S4-ével. Lágyabbak a szeleprugók illetve a lánc- és szíjfeszítők, a kormányszervót és a légkondit nem szíj hajtja, hanem elektromos motor. Nincs generátor, az áramot a váltóházba integrált elektromos motor termeli
A kompresszoros, 3,0 V6 nem azonos az Audi S4-ével. Lágyabbak a szeleprugók illetve a lánc- és szíjfeszítők, a kormányszervót és a légkondit nem szíj hajtja, hanem elektromos motor. Nincs generátor, az áramot a váltóházba integrált elektromos motor termeli
2010-ben, 13 évvel a Toyota Prius piaci bevezetése után mutatta be első hibrid szériaautóját a Volkswagen. A Touareg Hybrid V6-os motorja az Audi S4-ből ismert, de a kompresszoros, háromliteres benzines nem azonos az eredetivel.
A takarékosabb működés érdekében lágyabbak a szeleprugók illetve a lánc- és szíjfeszítők, a kormányszervót és a légkondit nem szíj hajtja állandóan, hanem elektromos motor, ha szükség van rá. Nincs generátor, az áramot a váltóházba integrált elektromos motor termeli.
A villamos gép úgy hét centi széles, csúcsteljesítménye 34 kW, maximális nyomatéka 300 Nm. Rajta kívül a helyet kellett szorítani a váltóharangban annak a kuplungnak is, amely leválasztja a benzinest a hajtásláncról.
79 kiló a hibridakku és a védőketrec súlya. 1,7 kWh energiát képes tárolni, amivel legfeljebb 2 kilométert gurulhat elektromos üzemben a dögnehéz terepjáró. A hűtést az utastérből beszívott levegő biztosítja a két ventilátorral
79 kiló a hibridakku és a védőketrec súlya. 1,7 kWh energiát képes tárolni, amivel legfeljebb 2 kilométert gurulhat elektromos üzemben a dögnehéz terepjáró. A hűtést az utastérből beszívott levegő biztosítja a két ventilátorral
Így takarékosabb a hajtás, ez az az alkatrész egyébként, amit a Honda kihagy IMA-hibridjeiből, hogy könnyebb, olcsóbb és egyszerűbb legyen a rendszer.
A nikkel-fémhidrid akkumulátort masszív ketrec védi a hátsó kerekek között. A hibrid Touareghez ezért nincs terepjárást segítő csomag, mert a diffizár helyét elfoglalták a hibridrendszer akkumulátorai. Hűtésüket az utastérből szívott levegő biztosítja.
A telep 87 literrel, 493 literre csökkenti a csomagteret. A hibridakku 240 cellából áll, feszültsége 288 V. 1,7 kWh energiát képes tárolni, amiből legfeljebb 2 kilométert gurulhat elektromos üzemben a dögnehéz terepjáró.
Majdnem új hibrid Touareg, 17 millióért
Hiába kapcsolunk elektromos üzembe, szolid gyorsításkor is beröffen a benzines motor
Hiába kapcsolunk elektromos üzembe, szolid gyorsításkor is beröffen a benzines motor
Használtan jobb a helyzet, a hibridek 190 000 forintos regadója is kedvez a szürkeimportnak, így találtunk mi is hibrid Touaregre.
Talán ez az egy van belőle az országban, talán bejött még néhány, mindenesetre érdekes autó, felkerekedtünk megnézni.
Szentendrén, az Ideál Autónál vár vevőre a sötétbarna SUV. Előkelő a környezet, néhány yacht is látható az elegáns szalonban, még több a kereskedés előtt. A VW körül új Hetes és Ötös BMW-k meg egy Mercedes-Benz CLS áll.
Német teszten 8,1 liter volt a minimumfogyasztása, ugyanott a sokkal gyengébb 3,0 V6 TDI 7,9 litert evett. Átlaguk 11,8 illetve 10,5 liter lett, tehát a 380 lóerős hibrid is takarékos
Mercedesből jobban megy a hibrid
Nehéz lehet eladni egy 17 milliós Volkswagent a 15 milliós BMW-k mellett
Nehéz lehet eladni egy 17 milliós Volkswagent a 15 milliós BMW-k mellett
Csupa makulátlan állapotú autó Németországból, tengernyi extrával, de ott jártunkkor a Touareg közülük az egyetlen hibrid, az összes többi dízel. „S-osztályból már több hibridet is eladtunk, de alapvetően a dízelre van kereslet. A Touareget csak próbaképp vettük meg” – mondja Szabó Attila, aki értékesítőként pontosan ismeri piacot.
Rövid próbaútra indulunk. A monitoron folyamatosan látszik, melyik motor mit csinál, hogyan dolgozik együtt a benzines és az elektromos motor. Elvileg csak a villanymotorral is tudna haladni az autó, de ehhez sík út és nagyon finom gázadás kell.
Két motor: 333 és 47 LE, 440 és 300 Nm
A gyorsulásérzet a benzineseket idézi, tehát induláskor nem rúg olyan nagyot az autó, mint a dízelmotoros, de a 380 lóerős rendszerteljesítmény nem elméleti adat. A kompresszoros V6 már önmagában sem vinné rosszul az autót, de az elektromos motorral a benzines 440 Nm-e helyett 580 Nm a hajtásrendszer csúcsnyomatéka, amivel legyalulhatók a hegyek.
Adókedvezmény luxusautókra: az állam az összes hibridet regadókedvezményben részesíti, függetlenül környezetszennyezésük mértékétől. Így a VW dzsipjére a háromliteres benzines 2 230 000 forintja helyett 190 000 forint a tarifa. A 3,5 vagy ötliteres benzinmotorú Lexusok regisztrációs díja 3 207 000 forintról csökken 190 ezerre
6,5 s alatt gyorsul százra, végsebessége 240 km/óra. Német autópályán nagyon tud zabálni a benzines
6,5 s alatt gyorsul százra, végsebessége 240 km/óra. Német autópályán nagyon tud zabálni a benzines
Alig érezni, mikor melyik motor kapcsol be vagy vonul háttérbe, igazán erős és kulturált az autó. Pedig a benzines akár autópályán is pihen rövid időre, ilyenkor az autó szinte vitorlázik előre.
Mennyit fogyaszt a dízelhez képest?
A hibrid Touareget nagyon takarékosan lehet vezetni, ha a vezetőnek számít a környezetvédelem. Az autóMAGAZIN német testvérlapja a hibriddel 8,1 literes országúti minimumfogyasztást mért, a 3,0 V6-os dízel alig volt jobb 7,9 literrel.
Tesztátlagban viszont a dízel vezet: 11,8 helyett 10,5 liter elég volt neki százon, de ez nagyon csekély előny a tisztább, kulturáltabb, modernebb és sokkal erősebb hibriddel szemben.
A hibrid SUV-ban autópályán fogy el a tudomány, aki gyorsan akar vele menni, az nagyon felveri a fogyasztást. Az említett tesztben mért 16,6 liter nem a felső határ.
EU-országokban gyártott, forgalomba helyezett majd újra eladott autó esetében a gyári garancia érvényességével nem lehet gond, de bennünk azért felmerülnek kérdések.
Kedvezményes regadóval is drága a hibrid
Nem hisszük, hogy az importőr kiképezte volna a márkaszerviz-hálózatot, köztük a Skodát, SEAT-ot áruló, de VW szervizjoggal bíró kereskedések dolgozóit egy olyan autó javítására és karbantartására, amit még rendelésre sem hoz be és az sem tűnik valószínűnek, hogy alkatrészt tartanának hozzá.
Ezzel együtt is érdekes a Touareg Hybrid, mert ha hibrid technikája nem is olyan komoly és nagy teljesítményű, mint a Lexus RX 450h-ban, a technikát befogadó SUV jobb autó, mint japán konkurense.
Sajnos újonnan annyira drága, hogy még használtan, kedvezményes regadóval is 17 millió forintba kerül.