Vezettük már szimulátorban, beleültünk, fogdostuk, megszagoltuk Frankfurtban, és most, végre igazi úton, rendszámmal is kipróbálhattuk az új Mercedes B-t
Vezettük már szimulátorban, beleültünk, fogdostuk, megszagoltuk Frankfurtban, és most, végre igazi úton, rendszámmal is kipróbálhattuk az új Mercedes B-t
Fotó megosztása:
Kétféle benzin- és ugyanennyi dízelmotor található az árlistán
Kétféle benzin- és ugyanennyi dízelmotor található az árlistán
Fotó megosztása:
Oldalról kisbuszos a forma
Oldalról kisbuszos a forma
Fotó megosztása:
Szendvics-szerkezetű padló nélkül jóval alacsonyabb lett az autó
Szendvics-szerkezetű padló nélkül jóval alacsonyabb lett az autó
Fotó megosztása:
Alapból 486 literes a csomagtartó, de a tologatható ülésekkel ördögi, 666 literesre is növelhető
Alapból 486 literes a csomagtartó, de a tologatható ülésekkel ördögi, 666 literesre is növelhető
Fotó megosztása:
Tányérnyi Mercedes-embléma az orron
Tányérnyi Mercedes-embléma az orron
Fotó megosztása:
Vékony fénycsík a lámpatestben
Vékony fénycsík a lámpatestben
Fotó megosztása:
Intelligens, akár egy jófajta mosópor
Intelligens, akár egy jófajta mosópor
Fotó megosztása:
A képen egy Mercedes-emblémát rejtettünk el
A képen egy Mercedes-emblémát rejtettünk el
Fotó megosztása:
Az erősebb, 136 lóerős dízellel kezdtük a próbát
Az erősebb, 136 lóerős dízellel kezdtük a próbát
Fotó megosztása:
A sportfutómű 20mm-rel alacsonyabb
A sportfutómű 20mm-rel alacsonyabb
Fotó megosztása:
Óriási zseb, a másfél literes flaska is biztosan belefér
Óriási zseb, a másfél literes flaska is biztosan belefér
Fotó megosztása:
Az ülésállítás gombjai az ajtón sorakoznak
Az ülésállítás gombjai az ajtón sorakoznak
Fotó megosztása:
Minőségi, remekbe szabott kapcsolók
Minőségi, remekbe szabott kapcsolók
Fotó megosztása:
Minőségi, remekbe szabott kapcsolók
Minőségi, remekbe szabott kapcsolók
Fotó megosztása:
Minden úgy működik benne, ahogy kell
Minden úgy működik benne, ahogy kell
Fotó megosztása:
Váltás közben könnyű véletlenül rátehénkedni a vezérlőtárcsára
Váltás közben könnyű véletlenül rátehénkedni a vezérlőtárcsára
Fotó megosztása:
Mélyről indulnak a műszerek mutatói
Mélyről indulnak a műszerek mutatói
Fotó megosztása:
Még az ablakmosó bajuszkapcsolója is szép
Még az ablakmosó bajuszkapcsolója is szép
Fotó megosztása:
Jó fogású kormány, rengeteg gombbal
Jó fogású kormány, rengeteg gombbal
Fotó megosztása:
Mercedes-kulcs, munka közben
Mercedes-kulcs, munka közben
Fotó megosztása:
Minőségi munka az autó utastere
Minőségi munka az autó utastere
Fotó megosztása:
Hagyományos módon férünk hozzá a hátrameneti fokozathoz
Hagyományos módon férünk hozzá a hátrameneti fokozathoz
Fotó megosztása:
Aprócska fiók az ülések elején
Aprócska fiók az ülések elején
Fotó megosztása:
A szellőzőnyílások mozgatása igazi gyönyörűség
A szellőzőnyílások mozgatása igazi gyönyörűség
Fotó megosztása:
Gyönyörű rajzú a központi kijelző
Gyönyörű rajzú a központi kijelző
Fotó megosztása:
Jóval alacsonyabbra kell benne ülni, mint a korábbi B-ben
Jóval alacsonyabbra kell benne ülni, mint a korábbi B-ben
Fotó megosztása:
A fejtérre nem lehet panasz
A fejtérre nem lehet panasz
Fotó megosztása:
Nem minden felszereltségi szinthez járnak a tologatható hátsó ülések
Nem minden felszereltségi szinthez járnak a tologatható hátsó ülések
Fotó megosztása:
Ha nem elég a 486 literes csomagtartó, lehet bővíteni
Ha nem elég a 486 literes csomagtartó, lehet bővíteni
Fotó megosztása:
Az anyósülés önmagába roskadt, jöhetnek a szörfdeszkák
Az anyósülés önmagába roskadt, jöhetnek a szörfdeszkák
Fotó megosztása:
Kétdarabos üvegtetőn dőlne be a napfény, ha nem lenne borús az ég
Kétdarabos üvegtetőn dőlne be a napfény, ha nem lenne borús az ég
Fotó megosztása:
Ez 486 liternyi csomagtartó, de kis trükkökkel 1545 literesre is feltornázható
Ez 486 liternyi csomagtartó, de kis trükkökkel 1545 literesre is feltornázható
Fotó megosztása:
Felismeri a táblákat és hisztizik, ha túl kis követési távolságot tartunk
Felismeri a táblákat és hisztizik, ha túl kis követési távolságot tartunk
Fotó megosztása:
Az autó legzajosabb pontja a visszapillantó tükör
Az autó legzajosabb pontja a visszapillantó tükör
Fotó megosztása:
Tolatókamera segíti a parkolást
Tolatókamera segíti a parkolást
Fotó megosztása:
A benzines magasabb fordulaton hajlamos zajongani
A benzines magasabb fordulaton hajlamos zajongani
Fotó megosztása:
Fehérben és napsütésben jobban látszik az ajtókon lévő domborulat
Fehérben és napsütésben jobban látszik az ajtókon lévő domborulat
Fotó megosztása:
Oldalról kisbuszos a forma
Oldalról kisbuszos a forma
Bár a kecskeméti gyárban még egyetlen B-Mercit sem szereltek össze, nekünk ez mégis magyar autó. Kevésbé magyar, mint a Túró Rudi, vagy, mint a tökös-mákos rétes, de valami közünk azért csak van hozzá. És ha valakinek egy Mercedeshez van köze, az nem lehet annyira rossz.
Nagyot változott a B-Merci. Oda a szendvicsszerkezetű padlólemez, 86 milliméterrel alacsonyabban helyezkednek el az ügyfelek kívánságára felegyenesített pozícióban lévő ülései, így könnyebb beszállni az újba, mint a korábbi változatba. És persze szebb, takarékosabb, tágasabb, biztonságosabb.
A külsőn nem rugózunk sokat, hiszen ez vagy tetszik valakinek, vagy nem. Ugyan ezzel a formával nagy csodát nem lehet tenni, de a Mercedes mérnökeinek valamit mégis sikerült kihozni belőle. Figyelemreméltó, 0,26-os (ECO technology csomaggal egyenesen 0,24-es) alaktényezőt, amely kategóriájának legjobbja, hála az áramvonalas külső mellett például a hűtőlevegő elvezetésnek, vagy a kerékdob speciális, szabadalmaztatott spoilerének.
Sejtettük
Minőségi munka az autó utastere
Minőségi munka az autó utastere
Már Frankfurtban is, amikor először láthattuk testközelből, illetve ülhettünk benne, belélegezhettük az utastér illatát, már akkor kiderült, hogy az új B-osztály minden tekintetben nagyot lépett előre az elődhöz képest. Nem csak a csillagos embléma különbözteti meg a többi, hasonló méretű autótól, hanem a tartalom is, ez tényleg igazi Mercedes, csak kisebben. Illetve nem is feltétlenül kisebben, hiszen a lábtér fejedelmi, fejünk távolról sem ér hozzá, még az üvegtetővel súlyosbított tetőhöz sem, és a hangulat is remek odabent. Tágas, világos, minőségi.
Nézzenek kedvcsináló filmecskét a Mercedes-B, és egy debil módon mosolygó szőke főszereplésével:
Apró nyalánkságok
Szendvics-szerkezetű padló nélkül jóval alacsonyabb lett az autó
Szendvics-szerkezetű padló nélkül jóval alacsonyabb lett az autó
Bár az új B-osztály belseje pazar kivitelű, a kapcsolói is példásan megtervezettek, pár kedvenc részletet muszáj kiragadnom. Hiszen nem gyakran lát az ember csillapított, nem idegesen kicsapódó, hanem arisztokratikus mozdulatokkal nyíló üzemanyagbetöltő-fedelet, olyan mesteri módon finomhangolt mozgású szellőzőnyílásokat, amelyeket kötelező menet közben ötpercenként buzerálni, vagy annyira szép rajzú, elegánsan a helyére biggyesztett központi kijelzőt, mint ami ebben az autóban van. Komolyan jól eső dolog még a távolságtartó tempomat kapcsolgatása is.
Az ülésállítás gombjai az ajtón sorakoznak
Bár a variálható Easy-Vario-Plus fantázianévre hallgató ülésrendszer nem jár alapból a B-osztályhoz, de aki mindenféleképpen az autóban akarja kiélni lakberendezői ambícióit, az bátran ikszelje be ezt a tételt az extralistán. A rendszer többek között 140 milliméterrel egymástól függetlenül, külön-külön is előrecsúsztatható hátsó üléseket – ilyenkor a csomagtartó mérete ördögi 666 literesre növekszik – és előrehajtható háttámlájú anyósülést is tartalmaz.
Ide nekünk mindet!
Mélyről indulnak a műszerek mutatói
Mélyről indulnak a műszerek mutatói
A bemutatón szinte a tesztparkban fellelhető összes variációt végigpróbálgattuk. Az 1,8 literes dízel a más modellekből ismert motor továbbfejlesztett változata, B 180 CDI-ként 109 lóerőt és 250 Nm-t, B 200 CDI-ként 136 lóerőt és 300 Nm-t teljesít. Az erősebb dízellel indítottunk, amihez hatfokozatú kézi váltó járt. A sportcsomagtól két centivel alacsonyabb az autó súlypontja, emellett direkt kormányzás és extra lengéscsillapítók is segítenek, hogy sportosabbnak érezzük a B-osztályt.
Nézzenek szét odabent:
Már amennyire egy 136 lóerős, közel másfél tonnás járgány sportosnak érezhető. Ugyan szépen lehet vele közlekedni, és a 9,5 másodperces százas sprint sem annyira vészes, mégis az egyetlen sport-közeli élményt a direkt kormányzás adta. Nincs hangja – egyedül a szögletes tükör hangoskodik már jóval az autópályás tempó elérése előtt – és a váltó is kissé hosszú úton, de bámulatosan simán, könnyedén jár.
Fehérben és napsütésben jobban látszik az ajtókon lévő domborulat
Ha Mercedes vásárlóként a racionális gondolkodás lenne a hobbim, akkor valószínűleg a B 180 CDI változatot emelném le a virtuális polcról, és azt is az új, hétfokozatú, dupla-kuplungos automatikus váltóval. Ez egy roppant harmonikus, jól eltalált párosítás. A 109 lóerő elegendő a békés helyváltoztatáshoz, az automatikus váltó pedig roppant kényelemessé teszi a vezetést. Igaz, nem olyan fürge, mint a VW DSG-je, de a nyugdíjas korzózáshoz nem is hiányzik a fokozatok közötti eszelős kapkodás.
A sportfutómű 20mm-rel alacsonyabb
A sportfutómű 20mm-rel alacsonyabb
Kipróbáltuk a teljesen új, 1,6 liter hengerűrtartalmú, turbófeltöltővel lélegeztetett benzinmotorokat is. A gyengébb 122 lóerős, az erősebb 156 lóerőt ad a vezetőnek, míg nyomatékuk 200, illetve 250 Nm.
Az erősebb változat nem is okozott csalódást, de a 122 lovas már elég kelletlenül mozgatja a B-osztály hízásra hajlamos testét. És emellett üvölt is, ha nagyon noszogatjuk. Meglepő módon a dízelek sokkal csendesebbek, szerethetőbbek voltak.
|
B 180 CDI |
B 200 CDI |
B 180 |
B 200 |
Lökettérfogat: |
1796cm3 |
1796cm3 |
1595cm3 |
1595cm3 |
Telj./ford.: |
109LE/3200-4600 |
136LE/3600-4400 |
122LE/5000 |
156LE/5300 |
Nyom./ford: |
250Nm1400-2800 |
300Nm/1600-3000 |
200Nm/1250-4000 |
250Nm/1250-4000 |
Gyors.: (aut.) |
10,9s (10,7s) |
9,5s (9,3s) |
10,4s (10,2s) |
8,6s (8,4s) |
Max. seb.: |
190km/h |
210km/h |
190km/h |
220km/h |
Átl. fogy.: |
4,6-4,4l |
4,6-4,4l |
6,2-5,9l |
6,2-5,9l |
Széria cuccok:
Felismeri a táblákat és hisztizik, ha túl kis követési távolságot tartunk
Felismeri a táblákat és hisztizik, ha túl kis követési távolságot tartunk
Mindegyik B-Merci a szíve mélyén elkötelezett környezetvédő, így ösztönösen leállítja a motorját a piros lámpánál. Emellett hálás jószág, gondosan ügyel a gazdára, és annak barátaira, rokonaira és üzletfeleire. A Collision Prevention Assist optikai és akusztikai figyelmeztetést ad a sofőrnek, ha akadályt lát maga előtt az autó, és a vezető éberségét is folyamatosan figyeli a rendszer. Ha pedig mégis közel a baj, akkor a Pre Safe rendszer becsukja az ablakokat, megfeszíti az övet és még az ülést is olyan pozícióba állítja, amely minimálisra csökkenti a sérülés esélyét.
Mindezt mennyiért?
A forgalmazó a menetpróbán még nem tudott semmit sem mondani a hazai árakról, de állítólag napokon belül mindenre fény derül, és jönnek az árcédulák. Ha megtudjuk, mi is tovább adjuk majd az információt.
Update, ma reggel beestek az új B-osztály árak is. Íme:
B 180 CDI BlueEFFICIENCY |
7 843 000,- Ft |
B 200 CDI BlueEFFICIENCY |
8 433 000,- Ft |
B180 BlueEFFICIENCY |
7 134 000,- Ft |
B 200 BlueEFFICIENCY |
7 628 000,- Ft |