Embertelenül nagy a QX 56
A design adja majd el az autót a Nissan szerint

A design adja majd el az autót a Nissan szerint

A design adja el a márkát, mondja a Nissan


Acura, Infiniti, Lexus: a Honda, a Nissan és a Toyota majdnem egyszerre gondolt arra, hogy önálló prémiummárkát indít Észak-Amerikában.

Odaát a piac kellően nagy a történelem nélküli, de kiváló minőségű, extrákban tobzódó és a német konkurenseknél alacsonyabb árszintű „diszkont luxusmárkák” sikeréhez.

Kitörni Amerikából

Az utóbbi pár évben az Infiniti (és a Lexus) elkezdett kitörni az Egyesült Államok piacáról. Tavaly már az Infinitik 17 százaléka talált gazdára a fő célországon kívül, és az arány egyre nő, bár a modellek még csak most állnak a kirajzás előtt.

A G35 a 3-as BMW, az M45 az S80-as Volvo kategóriája

A G35 a 3-as BMW, az M45 az S80-as Volvo kategóriája

A G35 a 3-as BMW, az M az S80 kategóriája


Európa meghódítása lesz a következő évek elsődleges feladványa. Oroszországban már sínen van az ügy, az ottani télben és a helyi benzinárakkal a kutyának sem kell a dízel.

Európában azonban nem lehet érvényesülni öngyulladós motor nélkül, ezért várhatóan 2010-től sorra kijönnek a dízel Infinitik, egy új háromliteres hathengeressel.

Két limuzin, két aszfaltterepjáró

A kontinensen a nyitány négy modellre szorítkozik. Fronthajtásról szó sem lehet, az SUV-k összkerekesek, a szedánok alapesetben hátul hajtanak vagy négykerék-hajtással is megrendelhetők.

Infiniti típusok
G35 V6
M45 V8
EX35 V6
FX50 V8
Max. teljesítmény (Le) 321/6800 329/6400 302/6800 390/6500
Max. nyomaték  (Nm) 358/4800 455/4000 343/4800 500/4400
Hossz (mm) és súly (kg) 4755/1580 4930/1894 4631/1719 4855/2075
Vetélytársak 3-as, A4, IS GS, S80 X3, XC60 Q7, X5, ML

Az EX a kisebb, a vadonatúj FX a nagyobbik szabadidő-autó, nagyjából BMW X3 és X5 leosztásban. A G-sorozatú limuzin az Alfa 159 és a Lexus IS konkurense, az M35 és az M45pedig az S80 és az E-osztály kategóriájában indul.

Elegáns és erős kupé a G37

Elegáns és erős kupé a G37

Elegáns és erős kupé a G37


A nekünk új prémiummárkával a Nissan 360 rendezvényen találkoztunk. Erre az eseményre a japán konszern összegyűjti a világ 190 országában forgalmazott típusait és bemutatja a kiválasztottaknak, a két magyar Év Autója zsűritag mellett nekünk is.

G37 Coupé: 333 lóerő

Három Infinitit sikerült kipróbálni, elsőként a V6-os G37 Coupét. A 333 lóerős gép a Nissan 350Z motorjának továbbfejlesztése növelt hengerűrtartalommal, amivel 10 lóerő híján az előző BMW M3 teljesítményénél tartunk.

Eszelősen jó hangjával és vad erejével a sportkupé több vágyat korbácsolt fel bennem, mint amennyit forgalmas, radarokkal védett közúton ki lehet elégíteni. V6-os motorja felajzza az embert, álomszép hangjával és a kormány mögötti fülekkel kapcsolható automata váltójával elfújja a hétköznapok nyűgjeit.

Egy amerikai léptékkel is brutális vassal folytatjuk a lapozás után


Hátsó- vagy összkerékhajtás

Ugyanerre a padlólemezre épül a G35 limuzin, amelyből még nincs kész az európai verzió. A kipróbált amerikai modell futóműve elviselne némi sportosítást. A hatfokozatú kézi váltó rendben van, a motorja ennek is isteni: a hátsókerék-hajtás és a 321 lóerő megteszi a magáét.

Elmegy prémiumterméknek a G35 belseje

Elmegy prémiumterméknek a G35 belseje

Elmegy prémiumterméknek a G35 belseje


A Nissan prémiumtermékként pozícionálja az Infiniti típusait, amit apró részletektől eltekintve az utastér anyagminősége sem cáfol meg. Az anyagok igényesek, de belső téri minőségérzetben a Laguna és a C5 is akkorát lépett előre, hogy a prémiummárkáknak muszáj lesz belehúzniuk a modellváltáskor, hogy náluk szebbet kínáljanak a pénzünkért.

Amerikai romboló

Mivel mifelénk nem fogják árulni, naná hogy elkértük a legdurvább masztodont is. A QX 56 egy elvetemült luxusdzsip, súlyban bőven a duplája egy Golfnak, de a 326 lóerős nyolchengerest nem hatja meg a tömeg.

Állati arcok
Hiúz, tigris, gepárd, puma, párduc

Hiúz, tigris, gepárd, puma, párduc

Hiúz, tigris, gepárd, puma, párduc


A Nissan formatervezési vezetője az Infinitik orr-részét vadmacskákhoz hasonlította.

Ezek szerint a különböző modellek arcát a hiúz, a tigris, a gepárd, a puma és a párduc ábrázata ihlette. Legalábbis valószínűleg, mert én csak a tigrisben voltam biztos, a többi állatról akár a leopárdot is elhinném. Mindenesetre sok sikert az autók és a modellek összepárosításához, amiben némi segítséget nyújtanak a galériában lévő képek az autókról.

Csodás hangon felhördül és nyílt úton csörtet is előre, de kijön rajta az összes olyan autó baja, amit egy adott környezetre terveztek.

Az Audi Q7 kiscsoportos a QX 56 mellett

Az Audi Q7 kiscsoportos a QX 56 mellett

Az Audi Q7 kiscsoportos a QX 56 mellett


Ha kiragadjuk a széles utak, a méretes parkolóhelyek és a miénkhez képest még mindig olcsó benzin hazájából, partra vetett bálnaként kesereg a szűk körforgalmak világában.

Utasként nem kell megszokni az USA-ban gyártott romboló méreteit. Belül luxuskényelmű, gombnyomásra ledönthető leghátsó üléssorral, csarnokszerű térkínálattal és a kolosszális test békéjével.

Mellette egy Audi Q7 kiscsopis óvodásnak tűnt, pedig számomra néha már annak a mérete és agressziv fellépése is nehezen emészthető.

Kombi helyett SUV

321 lóerő támad a hátsó kerekekre

321 lóerő támad a hátsó kerekekre

321 lóerő támad a hátsó kerekekre


A próbautak estéjén az Infiniti európai kommunikációs menedzsere vacsorázott velünk. Kínai nagymamája révén Nathalie Büttner egy egzotikus szépség, teli lendülettel, de néhány kétségünket ő sem tudta eloszlatni. A Nissan megköveteli az önálló bemutatótermet, tehát az Infinitit nem lehet felvenni a Cadillac, a Lexus, a Saab vagy más márkák mellé. Ez komoly befektetést igényel a kereskedők részéről, amire nehéz lehet rábeszélni valakit az Amerikára szabott palettával.

Európában kombi nélkül sem könnyű az élet, de Büttner szerint a kombikat kiváltja a divatosabb EX és az FX, amiben van igazság. „Mi nem elárasztani akarjuk a piacot, csak egy rést célzunk meg” – mondja.

1989 óta működik az Infiniti, a végén i-vel és nem y-nal

1989 óta működik az Infiniti, a végén i-vel és nem y-nal

1989 óta működik az Infiniti, a végén i-vel nem y-nal


Amikor a Mazda3 bevezetésekor felvetettük, hogy ennyiért drága lesz, az importőr PR-vezetőjének hasonló volt a válasza: ők nem akarnak tömegmodellt belőle, nem baj, ha nem adnak el belőle sokat. Ez mindig sántít, mert ki ne szeretne többet eladni a termékéből, ami a profitot termeli?

Itthon 2009 végén

Magyarországra várhatóan 2009 harmadik negyedévében érkezik meg az Infiniti, de a részletek még nem ismertek. Lehet, hogy a márka importját nem a Nissan-vezérképviselet, hanem egy komoly tradíciókkal rendelkező holland cég végzi majd, amely itthon a Hyundai importőreként aktív. A kínálat megegyezik majd az európaival, tehát két-két erős és sportos limuzinra illetve stílusteremtő szabadidő-autóra számíthatunk.