|
---|
Gyenge motor, kemény műanyagok, alapvetőnek gondolt kényelmi és biztonsági extrák hiánya – ezek általában egy fapados autó jellemzői. Cserébe a forgalmazó viszonylag kedvező alapárat párosít mellé, amely bevonzza a potenciális vásárlókat, akiket aztán különböző technikákkal szépen rávesznek az értékesítők további költésre – gondolja az átlagember. Lehet ezt máshogy is.
5 999 900 forint
Adatlap
Mazda CX-5 2.0 2WD
Motor | 1997 cm3, Benzin, S4 |
Teljesítmény | 165 LE |
Nyomaték | 210 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 9,2 sec |
Végsebesség | 200 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 6 l / 100 km |
Ennyi a Mazda CX-5 kompakt szabadidő-autójának alapára. Fapados autóért talán soknak tűnhet, Golfot, Astrát kapni másfél millió forinttal lejjebb is. De! Gyorsan felejtsük el ezt a fajta összehasonlítást, a kompakt SUV kategória a hagyományos középkategóriát hivatott ugyanis kiváltani, és ennek fényében jóval nagyobb teret és luxust nyújt, mint egy Golf-osztályos jószág.
165 lóerő – nem tűnik kevésnek egy alapmotorhoz, és a kétliteres Skyactive benzines a valóságban sem az. Gyakorlatilag a létező egyik legjobb benzinmotor jelenleg a piacon, amely olyan könnyedén pörög, mint egy régi sportos négyhengeres, miközben olyan keveset fogyaszt, mint egy modern, túlszabályzott, kevés életkedvvel bíró, károsanyag-kibocsátásra optimalizált szerkezet. Etalon az észrevétlenül és sebesen működő start-stop automatika is, amely felár nélkül jár hozzá.
Papíron mindössze 6 liter az átlagfogyasztása elsőkerék-hajtással kombinálva, amely nemcsak egy dízelnek válna előnyére, de még az igazságtól sem áll távol. A CX5-ös öt felnőttel és a hozzájuk tartozó csomagokkal együtt is meglepően keveset fogyasztott külföldi utunk során. A javarészt autópályás, nem ritkán 150-160 km/órás tempóval megtett, több padlógázzal támadott emelkedővel fűszerezett utat is megúsztuk 8,5 literből átlagban. Kiváló érték, azonos körülmények között mindössze egy liter körül faraghattunk volna le egy hasonlóan erős dízelmotorral.
Nagyobb és könnyebb a többieknél
A kedvező fogyasztás nagyban köszönhető a mindössze 1345 kilós súlynak, amellyel a CX-5 az egyik legkönnyebb kompakt SUV a piacon. Mindezt úgy, hogy külső és belső méreteiben a Mazda rendre felülmúlja konkurenseit, jóval élhetőbb teret biztosítván ezzel. Egyedül a Toyota RAV4 jut eszünkbe, amely hasonlóan tágas és kényelmes volt, de a hátsó sorban a váll- és fejtér méretei még így is a Mazda mellett szólnak egy hangyányi különbséggel.
Három megtermett felnőtt órákra összezárva persze ebben az autóban sem mulathat teljesen felhőtlenül a második sorban, a szélre kikényszerített utasok a befelé görbülő párnázás miatt 3 óra után megállóért könyörögtek. A középen utazó kivételével a klíma hatékonyságára is érkeztek panaszok, mivel sem a középkonzol végében, sem az B-oszlopon nem találtunk szellőzőrostélyokat. Marad az elöl középről hátraveretett hideg levegő, de ezt a sofőr könyökízülete bánhatja.Szerény és majdnem elég
A hatmillió forintos alapmodell az MP3-lejátszós rádión kívül tulajdonképpen csak a manuális légkondicionálót tartalmazza kényelmi extraként, mégsem vágytunk sokkal többre a volán mögül. Ha egyetlen extrára költhetnénk összesen, akkor az feltétlenül a parkolóradar volna, mert a CX-5 mérete és formája sejtetni is alig engedi a karosszéria határait.
Télen még jól jönne egy ülésfűtés, a hosszabb autópályás szakaszokon pedig szívesen bekapcsoltam volna a tempomatot, ha lett volna olyan a kormányon. Apropó kormány: a műanyag kormány is többeknek szemet szúrt, de az igényességi tényezőt leszámítva semmi rosszat nem tudok elmondani annak borításáról, kiváló a fogása, tapintása sem bántó.
A CX-5 utastere minden más szempontból megfelel az elvárásoknak, egyszerű, letisztult formák köszönnek vissza, a borítás pedig ott puha, ahol leginkább szem előtt van. Az extralistán található olyan tételek, mint a hottérfigyelő, az automatikusan sötétedő belső visszapillantó, az elektromos ülések, vagy bi-xenon fényszórók hiánya nem befolyásolta igazán a jókedvünket.
A Mazda CX-5 és konkurensei | |
---|---|
Mazda CX-5 2.0 2WD Emotion (165 LE)* | 6 880 000 / 5 990 000 Ft |
Toyota RAV4 2.0 4WD Active (151 LE) | 6 990 000 Ft |
Kia Sportage 2.0 CVVT LX (163 LE)* | 5 654 000 / 5 454 000 Ft |
VW Tiguan Sport & Style 1.4 TSI (160LE) | 8 066 000 Ft |
*Hátul az akciós ár
Meghazudtolja méreteit
Márpedig a CX-5 tartogat még pozitív meglepetést. Méretei ellenére a vezetési élmény is felülmúlja legtöbb hasonló méretű versenytársáét. A futómű a sportos és kényelmes beállítás határán mozog, de mindkét szempontból többet nyújt a vártnál. Abszolút stabilan tűri a nagy sebességű kanyarokat, jól tartanak az abroncsok, a karosszéria eközben nem dől ijesztően, az átlag fölé emelve ezzel a biztonságérzetet. Kényelmi szempontból sincs hiba, meglepően ügyesen nyeli az úthibákat a futómű, és 130 felett kifejezetten csendes az utastér – felette a szélzaj kezd erősödni.
Fapados újradefiniálva
|
A hatmilliós CX-5 nem az a modell, amely kizárólag a vevők becsalogatására találtak ki. Egyértelműen élhető és okos választás. A kiválóan fogyasztó modern benzinmotornál nem ér egymillióval többet a dízel, jól megpakolva egyedül a visszaváltásokat kell megszoknunk, mivel a hosszú fokozatok és a dízelhez képest csekély nyomaték miatt ilyenkor szükség lehet rá.
A több mint másfél millió forintos összkerékhajtás is messze van attól az összegtől, amit szívesen kifizetnénk érte. A CX-5 hasmagassága elegendő a kisebb dagonyák leküzdésére, átlagos városi felhasználói szemmel nézve teljesen felesleges az AWD, nem beszélve az ezzel járó fogyasztásnövekedésről.
Ár/érték arányban a Mazda CX-5 az egyik legjobb választás jelenleg a piacon, elég a konkurensek árait mutató táblázatra pillantani.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|