Spanyolországba repített minket a Renault, hogy országúton és versenypályán próbáljuk ki, mit tud a megújult Mégane. Minden terepen elégedettek voltunk vele.
A Renault Mégane 2012-es, faceliftelt változatának bemutatóján jártunk Spanyolországban. Azért itt, mert a Mégane-t itt gyártják
A Renault Mégane 2012-es, faceliftelt változatának bemutatóján jártunk Spanyolországban. Azért itt, mert a Mégane-t itt gyártják
Fotó megosztása:
A sárgával jelölt új motorok közül mi csak az 1,2 literes benzines turbósnak és az 1,6-os dízelnek örülhetünk; a másfél literes dízel valamiért nem jön hozzánk új változatában
A sárgával jelölt új motorok közül mi csak az 1,2 literes benzines turbósnak és az 1,6-os dízelnek örülhetünk; a másfél literes dízel valamiért nem jön hozzánk új változatában
Fotó megosztása:
A Mégane-portfolió, a nemrég megújult Scénic-kel együtt
A Mégane-portfolió, a nemrég megújult Scénic-kel együtt
Fotó megosztása:
Ritka jelenség: a Renault a sajttájon konkurensei közé helyezve vonultatta fel a Mégane változatait
Ritka jelenség: a Renault a sajttájon konkurensei közé helyezve vonultatta fel a Mégane változatait
Fotó megosztása:
Íme az ötajtós, 2012-es modell, GT Line kivitelben. A Nike-logóhoz hasonlító LED-csíkról lehet felismerni
Íme az ötajtós, 2012-es modell, GT Line kivitelben. A Nike-logóhoz hasonlító LED-csíkról lehet felismerni
Fotó megosztása:
Profilból csak az új felnik vehetők észre az avatott szemnek - gyakorlatilag nincs változás
Profilból csak az új felnik vehetők észre az avatott szemnek - gyakorlatilag nincs változás
Fotó megosztása:
Harcias pofa a Gt Line-on
Harcias pofa a Gt Line-on
Fotó megosztása:
Kétségkívül a GT Line a legszebb Mégane, de kemény futóműve miatt nem ez a legharmonikusabb
Kétségkívül a GT Line a legszebb Mégane, de kemény futóműve miatt nem ez a legharmonikusabb
Fotó megosztása:
Gyöngyház-fehérben eddig csak CC-t és Monaco GP-t lehetett kapni, de már az alap-Mégane-ok is választhatók ezzel a színnel
Gyöngyház-fehérben eddig csak CC-t és Monaco GP-t lehetett kapni, de már az alap-Mégane-ok is választhatók ezzel a színnel
Fotó megosztása:
Nike, ugye?
Nike, ugye?
Fotó megosztása:
Íme a nem-GT Mégane-arc
Íme a nem-GT Mégane-arc
Fotó megosztása:
GT Line és sima egymás mellett
GT Line és sima egymás mellett
Fotó megosztása:
A kombi és versenytársai
A kombi és versenytársai
Fotó megosztása:
A beltér változásainak anziksza: új kárpitok, új hifi, új extrák
A beltér változásainak anziksza: új kárpitok, új hifi, új extrák
Fotó megosztása:
A GT Line fekete-fehér bőrbeltere ugyancsak hatásos
A GT Line fekete-fehér bőrbeltere ugyancsak hatásos
Fotó megosztása:
A sportülések 90 kiló felett elég passzosak fenékben
A sportülések 90 kiló felett elég passzosak fenékben
Fotó megosztása:
A GT Line analóg sebességmérőt kapott. A 115 lovas 1.2 Turbo mellé azért elég vicces a 270
A GT Line analóg sebességmérőt kapott. A 115 lovas 1.2 Turbo mellé azért elég vicces a 270
Fotó megosztása:
Az új hifi előlapja USB sticket és 3,5 mm-es jack-dugót is fogad
Az új hifi előlapja USB sticket és 3,5 mm-es jack-dugót is fogad
Fotó megosztása:
Amikor már a hifi is energiatakarékos: 2012-re elég jól szétcsesztük a Földet
Amikor már a hifi is energiatakarékos: 2012-re elég jól szétcsesztük a Földet
Fotó megosztása:
A kis turbó-benzin adatlapja
A kis turbó-benzin adatlapja
Fotó megosztása:
A Mégane-ba is bekerültek a szokásos biztonsági újdonságok: sávelhagyás-jelző, automata reflektor, lejtőn elindulást segítő rendszer, komfortindex...
A Mégane-ba is bekerültek a szokásos biztonsági újdonságok: sávelhagyás-jelző, automata reflektor, lejtőn elindulást segítő rendszer, komfortindex...
Fotó megosztása:
A háromajtós Coupé és konkurensei
A háromajtós Coupé és konkurensei
Fotó megosztása:
Sötétben jól néz ki a Coupé, de...
Sötétben jól néz ki a Coupé, de...
Fotó megosztása:
.. nappal kiderül, hogy ez a legkevésbé sikerült új Mégane. Azok a ködlámpafészkek, brrr!
.. nappal kiderül, hogy ez a legkevésbé sikerült új Mégane. Azok a ködlámpafészkek, brrr!
Fotó megosztása:
A Mégane RS, minden Mégane-ok legerősebbike
A Mégane RS, minden Mégane-ok legerősebbike
Fotó megosztása:
15 lóerővel és 20 Nm-rel erősebb az RS
15 lóerővel és 20 Nm-rel erősebb az RS
Fotó megosztása:
A Renault-technikát használó F1 csapatok számára dekorált Mégane RS-ek
A Renault-technikát használó F1 csapatok számára dekorált Mégane RS-ek
Fotó megosztása:
A Caterham RS-e
A Caterham RS-e
Fotó megosztása:
Tiszteletet parancsoló skálázás a sebességmérőn. 265 a vége
Tiszteletet parancsoló skálázás a sebességmérőn. 265 a vége
Fotó megosztása:
Pályán próbálhattuk ki a Mégane RS-t; remekül irányítható, erős, kezes GTI-nek bizonyult
Pályán próbálhattuk ki a Mégane RS-t; remekül irányítható, erős, kezes GTI-nek bizonyult
Fotó megosztása:
Ha ilyet látunk a tükörben, nem sok esélyünk van arra, hogy sokáig ott is látjuk
Ha ilyet látunk a tükörben, nem sok esélyünk van arra, hogy sokáig ott is látjuk
Fotó megosztása:
Ha ilyet látunk a tükörben, nem sok esélyünk van arra, hogy sokáig ott is látjuk
Ha ilyet látunk a tükörben, nem sok esélyünk van arra, hogy sokáig ott is látjuk
Fotó megosztása:
Hátul nem változott a dizájn. Nincs is rá szükség
Hátul nem változott a dizájn. Nincs is rá szükség
Fotó megosztása:
LED-ek és fekete betét a 2012-es Mégane RS-ben
LED-ek és fekete betét a 2012-es Mégane RS-ben
Fotó megosztása:
Hármasával vonultunk fel a pályára, de jó nagy közökkel engedtek minket körözni
Hármasával vonultunk fel a pályára, de jó nagy közökkel engedtek minket körözni
Fotó megosztása:
Remekül tart és kényelmes a feláras Recaro
Remekül tart és kényelmes a feláras Recaro
Fotó megosztása:
Most így utólag a duci kormány elég hülyén néz ki az RS-ben, de élesben próbálva nem tűnt fel semmi hiba a kocsin
Most így utólag a duci kormány elég hülyén néz ki az RS-ben, de élesben próbálva nem tűnt fel semmi hiba a kocsin
Fotó megosztása:
Gyönyörű ez a sárga-piros-fekete kombó
Gyönyörű ez a sárga-piros-fekete kombó
Fotó megosztása:
A beltér úgy lett sportos, hogy közben teljesen kulturált maradt
A beltér úgy lett sportos, hogy közben teljesen kulturált maradt
Fotó megosztása:
265 lóerő előttem és alattam
265 lóerő előttem és alattam
Fotó megosztása:
Az öv a kocsi fényezéséhez illő színt kap az RS-ben
Az öv a kocsi fényezéséhez illő színt kap az RS-ben
Fotó megosztása:
RS-monitor: verseny-stopper
RS-monitor: verseny-stopper
Fotó megosztása:
RS-monitor: G-mérő
RS-monitor: G-mérő
Fotó megosztása:
RS-monitor: finomhangolási lehetőségek
RS-monitor: finomhangolási lehetőségek
Fotó megosztása:
Egy turbina a pálya mellől, ami még a Mégane RS feltöltőjénél is nagyobb
Egy turbina a pálya mellől, ami még a Mégane RS feltöltőjénél is nagyobb
Fotó megosztása:
A gyors körök ára. És akkor még a fékbetétekről, kuplungtárcsáról, gumiról nem is beszéltünk
A gyors körök ára. És akkor még a fékbetétekről, kuplungtárcsáról, gumiról nem is beszéltünk
Fotó megosztása:
Szolidan adja elő magát a kétliteres turbómotor
Szolidan adja elő magát a kétliteres turbómotor
Fotó megosztása:
Az alsó pöcökkel indíthatjuk a köridő-számláló stopperét a célvonalon
Az alsó pöcökkel indíthatjuk a köridő-számláló stopperét a célvonalon
Fotó megosztása:
F1-tapasztalatok a motorokban
F1-tapasztalatok a motorokban
Fotó megosztása:
A Renaul Mégane minősége a Renault szerint jó, külön védjegyet is kapott. Halkan kérdem: akkor a többi Renault vacak?
A Renaul Mégane minősége a Renault szerint jó, külön védjegyet is kapott. Halkan kérdem: akkor a többi Renault vacak?
Fotó megosztása:
Spanyolországban készülnek a Mégane-ok
Spanyolországban készülnek a Mégane-ok
Fotó megosztása:
A kombi és versenytársai
A kombi és versenytársai
Fotó megosztása:
Új színek, felnik, extrák a 2012-es kombiban
Új színek, felnik, extrák a 2012-es kombiban
Fotó megosztása:
A kompakt mezőnyben figyelemreméltóan tágas a Mégane kombija
A kompakt mezőnyben figyelemreméltóan tágas a Mégane kombija
Fotó megosztása:
Mégane kombik glédában
Mégane kombik glédában
Fotó megosztása:
1,6 literes dízelmotorral vezettük. Talán a legjobb ilyen a piacon
1,6 literes dízelmotorral vezettük. Talán a legjobb ilyen a piacon
Fotó megosztása:
Pálmafás kép: 20-25 fok volt és meleg. Spanyolország márciusban egy jó hely
Pálmafás kép: 20-25 fok volt és meleg. Spanyolország márciusban egy jó hely
Fotó megosztása:
Az alap Mégane-műszerfal
Az alap Mégane-műszerfal
Fotó megosztása:
A GT Line szebb, de ez a betétes kárpit se rossz
A GT Line szebb, de ez a betétes kárpit se rossz
Fotó megosztása:
Azért van még, amivel a Mégane nem zárkózott fel a konkurenciához: a hátul ülőknek továbbra sem jár saját friss levegő
Azért van még, amivel a Mégane nem zárkózott fel a konkurenciához: a hátul ülőknek továbbra sem jár saját friss levegő
Fotó megosztása:
A Mégane-portfolió, a nemrég megújult Scénic-kel együtt
A Mégane-portfolió, a nemrég megújult Scénic-kel együtt
A Mégane, a Renault alsó-középkategóriás modellje az utóbbi években mintha kissé lemaradt volna technológiában a konkurenciától, ugyanakkor árképzése miatt így is erős versenyzőnek számított a Golf-kategóriában. A 2012-es frissítéssel a jó ár maradt, viszont megjött a tudás is. Nem lennék most az ellenség helyében!
Külső, belső, kütyük, motorok
A fészliftelt Mégane-ok során végigtekintve elsőre elég zavarosnak tűnt, mi is történt valójában. Kellett a sajtótájékoztató, hogy kitisztuljon a kép: nem úgy általában kapott új arcot a kompakt Renault, máshogy lett más a háromajtós, az ötajtós, a kombi és az RS. Ja, a CC, a keménytetős kabrió maradt, amilyen volt.
(Most fel fogom sorolni, mi minden lett új a Mégane-on, aztán kikövetkeztetem, milyen jó vétel lett így az autó. Unalmas lesz, aki nem akar elaludni, inkább ugorjon vagy három bekezdést, és térjen át a konkrét autókkal szerzett tapasztalatainkra.)
GT Line és sima egymás mellett
Külső: új LED-es nappali fények, Nike-logo alakú a GT Line-on, egyenes a sima Mégane-okon. Színre fújt oldalsó csík és kilincs, új lökhárító, fényes, fekete betétek elöl. Selyemfényű tetőrudak a kombin. Új (szerintünk csúnya) ködlámpa-fészek a Coupén. Krómkeretes légbeömlők a legdrágább modelleken! 6 új felni! 2 új szín!
A GT Line fekete-fehér bőrbeltere ugyancsak hatásos
A GT Line fekete-fehér bőrbeltere ugyancsak hatásos
Belső: hat új kárpit, közte két alcantara-bőr kombó! Új biztonsági-kényelmi elektronikus extrák (amiket már régóta használ számos konkurens modell), mint a sávelhagyásra figyelmeztető hang, vagy az egy indexkar-bökésre hármat villantó komfortindex. Automata reflektor, lejtőn elindulást segítő féknyomás-megtartó, tolatókamera, kétzónás klíma. És új audio-fejegységek, USB-aljzattal az előlapjukon!
Mindezekkel a harmadik generációs, 2008-tól gyártott Mégane remekül felzárkózott az olyan újabb modellekhez, mint a Focus, Astra, Hyundai i30, Citroen C4. Nagyjából változatlan árakon jó esélyekkel indul a vásárlók kegyeiért. És még az új motorok is jól sikerültek; élményeink a menetpróbáról a táblázat után!
Mégane-ok és konkurensek (aktuális listaárak a márkák weblapjáról, 2012 április) |
|
Mégane |
Golf |
Focus |
Belépő benzines, ötajtós |
1.6i, 100 LE: 3 540 000 |
1.2 TSI, 85 LE: 4 993 870 |
1.6i 85 LE: 4 370 000 |
Belépő dízel, ötajtós |
1.5 dCi, 90 LE, 4 290 000 |
1.6 TDI, 90 LE, 5 737 770 |
1.6 TDCi, 95 LE, 5 330 000 |
105-125 lovas benzines, kombi, alap |
1.2 TCe, 115 L, 5 340 000 |
1.4 TSI, 122 LE, 5 691 100 |
1.6 Ti-VCT, 105 LE, 4 980 000 |
1,6 dízel, fullos (de opciók nélkül), ötajtós |
1.6 dCi, 130 LE, 6 390 000 |
1.d TDI, 105 LE, 6 649 630 |
1.6 TDCi, 115 LE, 6 045 000 |
GTI-modell, 200+ lóerő, alapár |
RS, 2.0T, 265 LE, 7 990 000 |
GTI, 2.0T, 210 LE, 7 897 710 |
– (régi RS már, új még nincs) |
Remek benzinmotor: 1,2-es turbó-benzin (ötajtós, GT Line)
Három, a Mégane-ban újnak számító Renault-motort emeltek kia sajtótájékoztatón, három új motort próbálhattunk ki a forgalomban, három új Mégane-ban. Elsőként az 1,2 literes kis turbós benzinest vittük el, sportos Gt Line felszereltségű ötajtós karosszériával.
Kétségkívül a GT Line a legszebb Mégane, de kemény futóműve miatt nem ez a legharmonikusabb
Kétségkívül a GT Line a legszebb Mégane, de kemény futóműve miatt nem ez a legharmonikusabb
Egy 1,2 literes Renault-turbómotort már a clióban is szerettünk, harmóniája, finom járása miatt. Ez nem ugyanaz a blokk, teljesen új fejlesztés, de ez is jó. A Mégane-ban kicsit több erővel is ékesen bizonyította: a downsizing, ha jól csinálják, remek dolog. Az 1,6-os szívó benzinmotorok teljesítményét, ugyanakkor dízeles, 190 Nm-es nyomatékot hozó kis turbómotor kiválóan teljesített a 12 mázsás Mégane-ban. Utcai használatra teljesen elegendő, már 2000-es fordulaton érkező nagy nyomatéka képes kiváltani a hasonló teljesítményű, de drágább dízeleket, hangereje, orgánuma pedig össze sem mérhető egy gázolajos motoréval.
A „vasököl, bársonykesztyűben” gyári szlogenben csak a vasököl a túlzás, de ha a közvetlen befecskendezéses kis motor nem is tud – újra idézek – a „kétliteres motorokhoz mérhető értékeket”, a Mégane-hoz kapható legkisebb motor igenis képes országúti előzésekre is bőven alkalmas dinamikát adni a Mégane-nak. Stop/Start rendszere is gyors, nem idegesítő a piros lámpáknál a leállás, újraindulás.
Nagyon várjuk a magyar rendszámos tesztautót, hogy a fogyasztási adatokat is mellétehessük a teljesítménynek. Az 5,3 literes gyári érték nyilván nem fér össze azzal, ahogy egy átlagos cégautós üti-vágja kocsiját.
Új színek, felnik, extrák a 2012-es kombiban
Remek dízelmotor: 1,6-os turbódízel (Grandtour)
A Renault új dízelmotorjáról számos kollégát hallottam már áradozni például Scénic-es tapasztalatok alapján, de nekem most először volt alkalmam kipróbálni a 130 lovas 1,6-ost. Hát kérem: ez tényleg a legjobb, legkifinomultabb motornak tűnik a mai 1,6-os mezőnyben. A hersegő, lefulladós Fiat és VW-dízel a nyomába sem érhet, a Peugeot-Ctroen-Mazda-Ford autókban szolgáló, közös eredetű 1,6-os mostanság csak kétszelepes hengerenként, és ez érződik is rajtuk magas fordulaton. Még talán a Hyundai/Kia 1,6-os dízelével volna értelme egy összehasonlító tesztnek: megpróbáljuk megszervezni.
A parádés dízelmotor egy Grandtour elé volt fogva a menetpróbán, és családi kombiként a 2012-es Mégane ezzel a motorral ugyancsak vonzó választás a mezőnyben.
.. nappal kiderül, hogy ez a legkevésbé sikerült új Mégane. Azok a ködlámpafészkek, brrr!
Egész jó dízelmotor, de nem nekünk: 1,5-ös turbódízel (Coupé)
Egy háromajtós Coupé-ban az új turbóval, új fúvókákkal, új olajszivattyúval és hűtött EGR-rel (kipfogógáz-visszavezetés) 110 lóerősre húzott másfél literes dízelmotort is kipróbálhattuk, méghozzá dupla kuplungos váltóval párosítva.
Mivel ez a motor egyelőre nem lesz rendelhető nálunk a Mégane-hoz, kifejezett megkönnyebbüléssel számolhatok be arról, hogy bár erős és nem is túl hangos a motor, az 1,6-os blokk sokkal kellemesebb útitárs. A váltó viszont jól harmonizál a hétköznapi Mégane-ok komfortjával, így reméljük, mielőbb kínálja majd a Renault a nagyobb dízelmotorhoz is.
265 lóerő előttem és alattam
A Mégane-ok királya (RS)
Bár a legkevesebbet a Mégane RS változott, a sajtóbemutató fénypontja mégis az a kétszer három pályakör volt, amit ezzel a kocsival tehettünk meg a Sevillához közeli Monteblanco pálya aszfaltján.
a videó a hirdetés után indul
265 lóerő, 390 nm, kiváló futómű, remekül adagolható fékek, önzáró differenciálmű a CUP modellben: a Mégane RS nagyjából a legtöbb, amit egy fronthajtású szériaautóból utcai technológiával ki lehet hozni. (Azért csak nagyjából, mert a 305 lovas Focus RS még ennél is jobb, de legalábbis állatabb GTI egy hangyányit.) Sokatmondó információ: Japánban, ahol szeretik az igen kemény sportautókat, a Mégane RS-ből, több fogy, mint nem-RS Mégane-ból.
Biztos az RS Monitor miatt. Ez a kütyü, egy továbbfejlesztett fedélzeti számítógép, ami a navigáció helyén lévő LCD-ből és a kormány melletti rádió-konzolon lévő extra gombokból áll. Ezzel lehet köridőket, 400 m-es, 0-100 km/h-s gyorsulást mérni, a hosszirányú és oldalgyorsulási erőket követni, sőt, a gázpedál karakterisztikáját beállítani a vezetőülésből.
Egy Mégane RS Recarójába csüccsenve igazi versenypilótának, netán megelevenedett Need for Speed-szereplőnek érezhetjük magunkat.