Nemrég vettük át a Kia Cee'd kombit huzamosabb tesztelésre. Fehér színe szerény, felszereltsége a középső szint a három közül, dízelmotorja viszont az elérhető legerősebb a kínálatból
Az előd oldalnézetét finoman szólva is a 407-es SW ihlette

Az előd oldalnézetét finoman szólva is a 407-es SW ihlette

Az előd oldalnézetét finoman szólva is a 407-es Peugeot ihlette


Európában az idei első 10 hónapban 7,3 százalékkal csökkentek az újautó-eladások, ami 814 000 darabos mínuszt jelent és három-négy gyár bezárását, többezer ember kirúgását indokolja. A Ford 12,4, az Opel 15,2 százalékot esett, míg a Hyundai eladásai 9,1, a Kia-értékesítések 17 százalékkal nőttek.

Amire igény van

Ezért egy új Kia nem egyszerűen egy új autó a sok közül, hanem a világméretű hódítás része. Pedig nincs titkos recept. A vásárlók a gyakori modellváltást, a tetszetős designt és a stabil minőséget preferálják. Pontosan ezt tudja a Cee’d kombi is, amely öt év után váltja le elődjét.

A Cee’d kombi és dízelmotoros konkurensei
Hyundai i30 kombi Life 1,6 CRDi HP (128 LE) 5 699 000 (5 299 000) Ft*
KIA Cee’d LX 1,6 CRDi HP (128 LE) 5 349 000 (4 949 000) Ft
Opel Astra Sports Tourer Enjoy 1,7 CDTI (130 LE) 5 980 000 Ft
Renault Mégane Grandtour Advantage 1,5 dCi (110 LE)** 5 750 000 (5 200 000) Ft

*Elöl a listaárak, zárójelben az importőri akciós árak
**A 130 lóerős dízel csak alapjárati motorleállítással és az aránytalanul gazdagabb Dynamique felszereltséggel volna elérhető. Ára 6 540 000 (5 990 000) Ft

Kulturált anyagokból, jól összerakták a műszerfalat

Kulturált anyagokból, jól összerakták a műszerfalat

Kulturált anyagokból, jól összerakták a műszerfalat


Az Auditól átcsábított Peter Schreyer vezetésével a design emancipálódott, a kombi oldalnézetet már nem a 407 SW-ről lopták le. A lendületesen magasra kanyarított övvonal sejteti, hogy a rossz kilátás miatt a tolatóradarért érdemes külön fizetni. Előrefelé a vaskos és lapos szögben álló tetőoszlop is hosszan beletakar a látványba.

Komor és praktikus

A belső tér megosztotta a társaságot. Egyikünk szerint a Cee’d jól megcsinált, de nyomasztóan lelketlen autó. A kevésbé összetett kollégákat a sorjanyomos kormánynál és a komor műszerfalnál jobban zavarná, ha kényelmetlen volna az ülés vagy a nem akadna elég rakodóhely.

Esőben, sötétben tolatva kell a hátsó radar. A magasra húzott lemezek miatt rossz a kilátás hátra, a vaskos és hosszan elnyúló oszlopok miatt ferdén előrefelé is

Esőben, sötétben tolatva kell a hátsó radar. A magasra húzott lemezek miatt rossz a kilátás hátra, a vaskos és hosszan elnyúló oszlopok miatt ferdén előrefelé is

Egyformán 265 centi az ötajtós és a kombi tengelytávja, a hátsó lábtér kényelmesen tágas

Egyformán 265 centi az ötajtós és a kombi tengelytávja, a hátsó lábtér kényelmesen tágas

Egyformán 265 centi az ötajtós és a kombi tengelytávja, a hátsó lábtér kényelmesen tágas


A mélyfekete, de kulturált anyagokból, rendesen összerakott belső térben sosem volt olyan érzésünk, hogy a Cee’ddel nem a megfelelő helyen költenénk el az autóra szánható pénzt.

Minél többet ülünk bene, annál jobban értékeljük átgondoltságát. Például a csomagtérnyitó mikrokapcsolója nem középen van, hanem kicsit jobbra eltolva. Elsőre rossz helyen keressük, de könnyebb előrefelé érte nyúlni, mint a hasunk előtt matatni. Az ajtót jobb- és balkezesek is könnyedén le tudják húzni a kényelmesen megragadható fogantyúkkal.

528 liter, sok jó ötlettel

Alaphelyzetben 528 literes a csomagtartó

Alaphelyzetben 528 literes a csomagtartó

Hasznosak a különféle méretű rekeszek a padló alatt


Az alapesetben 528, de 1642 literesre bővíthető csomagtér mérete és kialakítása is tetszett. Amikor kitolod a közértből a kocsit és sehol egy szatyor, a padló alatti rekeszek nagyon jól jönnek. Itt nem gurul szerteszét a szárított citromhéjtól a mályvaszínű padlóápolóig az egész zsákmány, amitől otthon hős vadászként domboríthatsz.

Az ülések szépen síkba dőlnek, a támlán kívül az ülőlapot is előre lehet hajtani. A csomagtérpadló egyenletes, a kalaptartó könnyen behúzható és felcsévéléséhez elég rápaskolni, mint az Octavia vagy Astra kombiban. Az USB-csatlakozó, amelynek elterjesztését a Kiának köszönhetjük, optimális helyen van a váltó előtt, nem a kesztyűtartóban vagy más rejtekhelyen kell kutatnunk utána.

Adatlap

Kia Cee’d SW LX 1,6 CRDi HP

Nemrég vettük át a Kia Cee'd kombit huzamosabb tesztelésre. Fehér színe szerény, felszereltsége a középső szint a három közül, dízelmotorja viszont az elérhető legerősebb a kínálatból
Motor 1582 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 110 LE
Nyomaték 260 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 11,8 sec
Végsebesség 185 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,5 l / 100 km

A Cee’d kényelmes és praktikus autó, amely semmivel nem nehezíti meg a mindennapokat. Az üléshelyzet jól beállítható, a váltó finoman siklik egyesbe. Az eltalált áttételezés miatt könnyű alapjáraton elindulni, de csak sík úton. Lejtőn a visszagurulás-gátló túlfékezi az autót, csak viszonylag nagy gáznál, rántással indul el.

Kevesebbnek érezni a 128 lóerőt

Több modellben is feltűnt, hogy az elvileg 128 lóerős dízelmotor nem elég vehemens. Teljesítményéhez képest tompán gyorsul vele az autó, az i30-ban sem tűnik 128 lóerősnek.

Rá lehet állni a békés stílusra, mert a 110 lóerős verzióéval azonos, 260 Nm nyomaték kényelmesen elég és hamar megjön. A finoman járó, csendes dízellel a Cee’d halkan és kényelmesen suhan autópályán és országúton.

Hiányzik az opciók közül a lehajtható támlájú első utasülés. Lehajtott támlákkal az 1642 literes csomagtér padlója tökéletesen sík, mert az ülőlapok is felhajthatóak

Hiányzik az opciók közül a lehajtható támlájú első utasülés. Lehajtott támlákkal az 1642 literes csomagtér padlója tökéletesen sík, mert az ülőlapok is felhajthatóak

Halk és takarékos

Keveset fogyaszt a tesztautó, hosszabb utakon alig 5 liter felett száz kilométeren

Keveset fogyaszt a tesztautó, hosszabb utakon alig 5 liter felett száz kilométeren

Keveset fogyaszt a tesztautó, hosszabb utakon alig 5 liter felett száz kilométeren


Az eddigi 3500 kilométer alapján 5,6 literes fogyasztást ír ki a számítógép, nagyjából fele város, fele országúti használatban. Kúton mérve 6,1 a fővárosi és 5,3 liter/100 km a Budapesten kívüli fogyasztás.

Mivel itthon is büntetik a kézben tartott mobilon telefonálókat, a P1 kényelem csomagra márcsak a Bluetooth-kihangosítás miatt is megéri beruházni. 140 000 forintért kapunk még tempomatot, ködfényszórót és három fokozatban állítható rásegítésű szervokormányt.

14 gomb és kapcsoló a kormányon

Sport módban az érzéketlen kormányzás fölöslegesen nehézzé válik, de a Flexsteer rendszertől sem pontosabb nem lesz, sem az útról, a kerekek tapadásáról nem ad több visszajelzést. Cserébe plusz három gombbal terheli a kormányt. A volánon 14 kapcsoló és gomb van, köztük a tempomaté, meg kell szokni a használatukat.

Ha betekert kormánnyal állítottuk le a motort, induláskor ábra figyelmeztet az alászedett kerekekre. Mivel ez a funkció többeknek hasznos, mint bevallanák maguknak, érthetetlen, hogy miért csak a legdrágább EX felszereltséggel érhető el az 1,2 milliós luxuscsomagban. (LX kivitelű tesztautónk felszereltsége eltér az itthoni árlistán jelzettől, mert van benne tolatóradar, de nincs az elvileg a radarral együtt a P3 csomagba tartozó ülésfűtés, bőrbevonatú kormány és váltógomb).

Plusz egy érv: 7 év/150 000 km

A hétéves, 150 000 kilométerben limitált garancia fontos érv mindazoknak, akiknek tetszene a Cee’d, de nem bíznak az alig ismert márka minőségében és alkatrészellátásában. A konkurenseket ismerve a Cee’d listaára és bevezetőára is kedvező.