A Mercedes C-osztály mindig is kapós volt, a legutóbbi változat 2007-es piaci bevezetése óta világszerte több mint 2,4 millió darabot adtak el a belőle. Az
új C-osztályra talán még ennél is nagyobb siker várhat, hiszen szebb, igényesebb, tágasabb és nem utolsó sorban fiatalosabb az elődnél.
A Mercedes C-osztály mindig is kapós volt, a legutóbbi változatból több mint 2,4 millió darabot adtak el. Az új C-osztályra talán még ennél is nagyobb siker várhat, hiszen szebb, igényesebb, tágasabb lett az elődnél
A Mercedes C-osztály mindig is kapós volt, a legutóbbi változatból több mint 2,4 millió darabot adtak el. Az új C-osztályra talán még ennél is nagyobb siker várhat, hiszen szebb, igényesebb, tágasabb lett az elődnél
Fotó megosztása:
A nyugdíjas Merci fíling most kipukkadt
A nyugdíjas Merci fíling most kipukkadt
Fotó megosztása:
Gombbal és kézzel is nyitható a csomagtartó
Gombbal és kézzel is nyitható a csomagtartó
Fotó megosztása:
Nem kell mindig ennyire hasalnia, a légrugóval megemelhető a kasztni
Nem kell mindig ennyire hasalnia, a légrugóval megemelhető a kasztni
Fotó megosztása:
Kétféle orral is kapható, ezen éppen az óriási csillagos változat díszlik
Kétféle orral is kapható, ezen éppen az óriási csillagos változat díszlik
Fotó megosztása:
Hosszabb, tágasabb az elődnél
Hosszabb, tágasabb az elődnél
Fotó megosztása:
Az intelligens lámpáknak megkérik az árát. 457 ezer forint.
Az intelligens lámpáknak megkérik az árát. 457 ezer forint.
Fotó megosztása:
LED-es betétek a fényszóróban
LED-es betétek a fényszóróban
Fotó megosztása:
Rafinált ívek, vonalak, törések mindenhol
Rafinált ívek, vonalak, törések mindenhol
Fotó megosztása:
Holttérfigyelő a tükörben
Holttérfigyelő a tükörben
Fotó megosztása:
Ez is szinte egy műremek, pedig csak egy visszapillantó
Ez is szinte egy műremek, pedig csak egy visszapillantó
Fotó megosztása:
Masszív, krómkilincs
Masszív, krómkilincs
Fotó megosztása:
Ez is LED-es, csak most nem látszik
Ez is LED-es, csak most nem látszik
Fotó megosztása:
Kipufogónak tűnik, de csak ordas megtévesztés ez a lyuknak látszó tárgy
Kipufogónak tűnik, de csak ordas megtévesztés ez a lyuknak látszó tárgy
Fotó megosztása:
Diffúzor és ál-lyuk hátul
Diffúzor és ál-lyuk hátul
Fotó megosztása:
Óriási üvegfelület a tető
Óriási üvegfelület a tető
Fotó megosztása:
AMG-dizájnos felni
AMG-dizájnos felni
Fotó megosztása:
AMG-csomag és feliratos féknyereg
AMG-csomag és feliratos féknyereg
Fotó megosztása:
Csendes, takarékos és erős
Csendes, takarékos és erős
Fotó megosztása:
Akár hathengeres is lehetne
Akár hathengeres is lehetne
Fotó megosztása:
Merész színösszeállítás
Merész színösszeállítás
Fotó megosztása:
Nehéz belekötni ebbe a belsőbe
Nehéz belekötni ebbe a belsőbe
Fotó megosztása:
A kistévé itt sem bújik el, ha nincs rá szükség
A kistévé itt sem bújik el, ha nincs rá szükség
Fotó megosztása:
Sportos ülések, szellőztetéssel
Sportos ülések, szellőztetéssel
Fotó megosztása:
Megosztotta a szerkesztőséget ez a gomb. Volt akinek nagyon bejött, más meg legagyizta
Megosztotta a szerkesztőséget ez a gomb. Volt akinek nagyon bejött, más meg legagyizta
Fotó megosztása:
A príma Burmester hifi alig negyedmillió. Vicc nélkül alkalmi vétel.
A príma Burmester hifi alig negyedmillió. Vicc nélkül alkalmi vétel.
Fotó megosztása:
Gyönyörű minden részlete
Gyönyörű minden részlete
Fotó megosztása:
Kézifék gomb. Nem ide tenném.
Kézifék gomb. Nem ide tenném.
Fotó megosztása:
Head Up Display, a táblákat is felismeré, megmutatja
Head Up Display, a táblákat is felismeré, megmutatja
Fotó megosztása:
Hát, nem 4 liter, de még így is jó
Hát, nem 4 liter, de még így is jó
Fotó megosztása:
Folyamatosan pontozza, hogyan vezetünk
Folyamatosan pontozza, hogyan vezetünk
Fotó megosztása:
Apró LED-es téglalapok
Apró LED-es téglalapok
Fotó megosztása:
Ha akarjuk, még a kormányt is tekeri helyettünk. Hülye érzés.
Ha akarjuk, még a kormányt is tekeri helyettünk. Hülye érzés.
Fotó megosztása:
Szép felbontású, hatalmas kijelző
Szép felbontású, hatalmas kijelző
Fotó megosztása:
Analóg óra nappali fényben
Analóg óra nappali fényben
Fotó megosztása:
És éjszakai díszkivilágításban
És éjszakai díszkivilágításban
Fotó megosztása:
Légbeömlők, roppant kulturált működéssel
Légbeömlők, roppant kulturált működéssel
Fotó megosztása:
Ennyi minden szabható benne személyre
Ennyi minden szabható benne személyre
Fotó megosztása:
Személyiségváltó gomb. Lehet sportos és kényelmes, takarékos is
Személyiségváltó gomb. Lehet sportos és kényelmes, takarékos is
Fotó megosztása:
Egér-szerű tapipad
Egér-szerű tapipad
Fotó megosztása:
Na, tudja valaki, hogy ez mi a frász? Elárulom, a légfrissítő. Patront nem volt szívünk kibontani és beletenni, azt majd installálja magának, aki megveszi a kocsit.
Na, tudja valaki, hogy ez mi a frász? Elárulom, a légfrissítő. Patront nem volt szívünk kibontani és beletenni, azt majd installálja magának, aki megveszi a kocsit.
Fotó megosztása:
Kesztyűtartó, saját lakóval
Kesztyűtartó, saját lakóval
Fotó megosztása:
Minél nagyobb a bezöldült terület, annál boldogabbak a bálnák
Minél nagyobb a bezöldült terület, annál boldogabbak a bálnák
Fotó megosztása:
Ez a klíma kijelzője. Csinos.
Ez a klíma kijelzője. Csinos.
Fotó megosztása:
Elnézve a kasztnit, nem várunk hátul túl nagy teret. Pedig a C-osztály itt is tágasabb lett
Elnézve a kasztnit, nem várunk hátul túl nagy teret. Pedig a C-osztály itt is tágasabb lett
Fotó megosztása:
A hátsóknak ennyi gomb jutott, hogy javítsanak az életkörülményeiken
A hátsóknak ennyi gomb jutott, hogy javítsanak az életkörülményeiken
Fotó megosztása:
Akár egy modern szobor. Sajnos inkább szép, mint használható valami.
Akár egy modern szobor. Sajnos inkább szép, mint használható valami.
Fotó megosztása:
Az üvegtető javít a fekete tetőkárpit nyomasztó hangulatán
Az üvegtető javít a fekete tetőkárpit nyomasztó hangulatán
Fotó megosztása:
A 480 literes csomagtartó felső része
A 480 literes csomagtartó felső része
Fotó megosztása:
Ez pedig az alsó szint, hajtogatható műanyagkosárral
Ez pedig az alsó szint, hajtogatható műanyagkosárral
Fotó megosztása:
Nem kell mindig ennyire hasalnia, a légrugóval megemelhető a kasztni
Külső
Már a
CLA is bitang jól nézett ki, de formában a C-osztály, ha lehet, még erősebb lett. Szemből egy töpörödött S-osztályt láthatunk, hosszú orr, lapos, széles test, dinamikus megjelenés, rafinált vonalak, dögös ívek mindenfelé. Szóval dolgoztak vele rendesen, de megérte, szép lett a végeredmény. Persze az AMG-csomag tagadhatatlanul sokat dob a látványon.
Ez is szinte egy műremek, pedig csak egy visszapillantó
Belseje a külsőhöz hasonlóan vagány. Ez a Merci már régen nem a nyugdíjasok Mercije, hanem bárki bevállalhatja még 30 alatt is. Feltéve, ha van rá rengeteg pénze. A formák, az anyagok mind mind jól néznek ki, kívánatosak, még az olyan apróságok is a végletekig átgondoltak, mint az ülésfűtés, -szellőztetés kapcsolói. Az automatikus váltó karja pont annyi helyet foglal el, amennyit kell neki, a HUD könnyen olvasható, és a mercis hóbort miatt ezer funkcióval felruházott baloldali bajuszkapcsoló használatára is rá lehet érezni.
Kétféle orral is kapható, ezen éppen az óriási csillagos változat díszlik
Adatlap
Mercedes-Benz C 220 BlueTEC
Motor |
2143 cm3, Dízel, S4 |
Teljesítmény |
170 LE |
Nyomaték |
400 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
8,1 sec |
Végsebesség |
234 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
4,2 l / 100 km |
Egyedül a bal térdhez került rögzítőfék-gomb idétlen, de hát ugye ez is olyan dolog, amit csak egy Mercedesnek néz el az ember. Mindenki ezt szokta meg, így nem változtattak rajta. Középen a vezérlőtárcsa fölé furcsa fémplasztika tornyosul, aminek a teteje egérpadként működik. Ráférne még egy kis finomítás, mert a működése messze van az ösztönszerűen használhatótól. De tagadhatatlanul látványos berendezési tárgy. Hasonlóan érdekes a kesztyűtartóba elszállásolt légfrissítő is, ami bármi másra jobban hasonlít, mint amire valóban való. Mentségünkre szóljon, hogy a jószag-patron nem volt benne, így pohármelegítőtől indukciós töltőig ezerféle tipp jött a funkciójára, míg ki nem találtuk.
A Head up Display már könnyebben megfejthető eszköz, csodás találmány, és a sebesség mellett az aktuális sebességkorlátozó táblákat is felismeri, kijelzi a rendszer. És ez itt nem valami olcsó, műanyaglapra vetítős megoldás, hanem igazi, a szélvédőre világítós modell. A belső összeszerelésének minősége viszont mintha elmaradna a bajor konkurensétől. Bízzunk benne, hogy a tesztautó egyedi baja, hogy nyikorognak, recsegnek benne itt-ott a műanyagok. Valószínűleg más autóban nem nagyon tűnne fel, csak a Mercedesben uralkodó csendben tudják átlépni a zavaró szintet.
Merész színösszeállítás
Tér
Az új C-osztály a 8 centiméterrel hosszabb tengelytávval elsősorban a hátsó utasoknak szerez nagyobb örömet, térdben egész tágas az autó második üléssora. A feláras, a sötét tetőkárpittól nyomasztó belsőt mégis otthonossá varázsoló üvegtetőt azonban húzzuk le az extralistáról, ha az átlagnál valamivel magasabb utasok is ülnek ide, mert különben a fejtető belekarcol majd a sötét kárpitba. De ebben az autóban inkább igyekezzünk előre ülni. Leginkább a kormány mögé.
Gyönyörű minden részlete
A C-osztály csomagtartója 480 literes, többemeletes, és a legtöbb dolgot tudja, amit egy raktérnek tudnia kell. Van benne világítás, elektromos csatlakozó, kampók, plusz még gombnyomással is nyitható, csukható, nem kell összekoszolni az érzékeny kezeket. Sőt, ügyesen oldották meg azt is, hogyha nem akarjuk gombnyomással nyitni-csukni, akkor se kelljen tiszta erőből küzdeni a villanymotor ellen.
Hogy megy?
Egész tisztességesen szalad. 170 lóerő ugyan nem a világ vége, de az új C-osztály jóval könnyebb az elődnél, így papíron 7,7 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót, amiben a villámgyors, kényelmes hétfokozatú automatikus váltó segít. A 2143 köbcentis dízelmotor roppant civilizált darab, csendes, és olyan kiegyensúlyozott, akár egy hathengeres, pedig csak négy dugattyú dolgozik benne.
Csendes, takarékos és erős
Bár a légrugó úri huncutságnak tűnhet, meg ugye ebben a kategóriában nem is annyira jellemző (most először rendelhető), azért mégse ezt húzzuk le elsőként az extralistáról, ha spórolni kell. Amellett, hogy gombnyomásra érezhetően feszesebbé tehetjük vele az autót, van egy másik hasznos funkciója is, mégpedig hitvány úton – ha véletlenül ilyen helyre keverednénk vele – segítségével elegánsan megemelhető a kasztni.
A középkonzol bal oldalán lévő Agility gomb nyomkodásával további személyiségváltozásra bírható rá az autó, a spórolóstól a kényelmesen át a sportosig. Ilyenkor a motorvezérlés mellett a futómű, a kormányrásegítés, a start-stop rendszer, és a légkondi is másként viselkedik. Ha ez nem lenne elég, van Custom mód is, ahol azt és úgy állít be a tulaj a felsoroltak közül, amit és ahogyan csak akar.
A príma Burmester hifi alig negyedmillió. Vicc nélkül alkalmi vétel.
Futóműve a légrugóknak köszönhetően elképesztően civilizált darab, kevés úthibát lehet megérezni vele. A változó áttételű kormányt pedig valószínűtlenül keveset kell forgatni parkoláskor, vagy szűk helyen evickéléskor. Ez is olyan dolog, ami először fura, aztán rácsodálkozik az ember, hogy vajon miért nem ilyen minden kormány a világon?
Városban a temérdek szenzor figyel az autó épségére, szinte lehetetlen figyelmeztetés nélkül virágládát, oszlopot eltalálni. Autópályán, városon kívül pedig az adaptív tempomat az a dolog, amely kényelmessé, biztonságossá teszi az unalmas, hosszú utakat, és egy darabig a kormányt is tudja saját maga tekergetni. Feltéve, ha látja a felfestést.
Folyamatosan pontozza, hogyan vezetünk
Költségek, fogyasztás
A C-osztály alapára első blikkre nem is olyan vészes, 11,2 millió forint. Ahhoz azonban, hogy ne egy üres, fapados csillagos autóban üljünk, még mélyen zsebbe kell nyúlni. Nagyon mélyen. A tesztautóhoz hasonló külső, belső minőséghez még majdnem újabb 10 milliót hozzá lehet csapni, így jön ki a 21 millás, a kasszánál fizetendő összeg. Rémisztő.
Például az AMG külső, belső csomag 725 ezer, illetve 473 ezer forintba, a panoráma üvegtető 558 ezerbe, a hétfokozatú automatikus váltó 662 ezerbe, a Command Online rendszer 945 ezer forintba, az állítható légrugózás pedig 375 ezer forintba kerül. Pillanatok alatt összejön egy lakás áránál is több extra. Persze nem feltétlenül kell ennyire puccos Mercit összeállítani. De ha már Mercedest vesz valaki, az nyúljon a zsebébe. Megéri.