Röviden – Mercedes-Benz E 250 | |
---|---|
Mi ez? |
Nagy Merci, négyhengeres benzinmotorral |
Mit tud? | Kényelmes, tágas, szép, drága |
Mibe kerül? | 13,4 milliótól indul az árlista |
Kinek jó? | Aki élvezi, ha a pulzusa sosem megy 75/perc fölé |
Külső:
Az E-osztály nemrég egy alapos ráncfelvarráson esett át. Az előzőhöz hasonlítva rögtön feltűnik, hogy nincs Mercedes-csillag a motorháztetőn. Nem tűnt el örökre, csak ehhez a felszereltségi szinthez – Avantgarde – egy nagyobbat adnak. Így valamivel sportosabbnak tűnik az autó arca, amelyre még ráerősít a menő LED-es, kanyarba is bevilágító fényszóró. Az átrajzolt lökhárítók és az új lámpák is fiatalítottak az E-osztály megjelenésén.
Belső és csomagtartó:
Egy Mercedes belsejébe nehéz belekötni, a legtöbb kapcsoló, tekerentyű évszázadnyi gondtalan működést ígér, az elrendezés, kivitel praktikus, mindössze a belső ajtókilincs működése maradt kirívóan darabos. Kár érte. Mint ahogy a belsőből hiányzó hangulatért is, amely elég vérszegény, valahogy nem érezni bent, hogy bizsergetne az E-osztályos felsőbbrendűség. Hogy ez a már alacsonyabb kategóriákban is egyre ütősebb belsőket készítő egyéb márkák dicsősége, vagy a Mercedes fogyatékossága, nem tudom. A helykínálatra, kényelemre nem lehet panasz, ebben sosem hibázik a márka. Legalábbis ebben a kategóriában. Ülései roppant kényelmesek, és bazinagyok még a második sorban is.
Csomagtartója 540 literes, jól pakolható darab. A csomagtérfedél az autóból és kulccsal is nyitható, nem kell bepiszkolni a kezünket, motor nyitja, zárja. Civilizált megoldás, hogy ha kézi erővel csuknánk le, akkor sem kell a sivalkodó motor ellen küzdenünk, a mutatvány ugyanolyan könnyed, mintha villanymotornak híre hamva sem lenne a rendszerben.
Milyen városban?
Szűk, belvárosi környezetben az E-osztály nem igazán érzi jól magát, a 2874 milliméteres tengelytáv és a 4879 mm-es hosszúság itt nem válik az autó előnyére. Pedig a hátsókerék-hajtás miatt remekül kanyarodik a járgány, 11,28 méteres körben lehet vele körbe-körbe pörögni, ami a méreteit tekintve egész baráti adat. Urbánus terepen araszolva az adaptív, távolságtartó tempomat édesíti meg a sofőr életét, de a koccanásgátló és a magától fékező, gyalogosokat védő rendszer is hasznos dolog. Lehet nélküle élni, de elég, ha csak egyszer is megáll magától, hogy elkerüljük a balesetet.
Parkolásnál a 360 fokos, madártávlati képet adó tolatókamera jelent óriási segítséget, így még a talajszinten megbúvó, szemét virágosládák sem képesek elbújni szem elől, hogy leszakítsanak valamit az autó külsejéről. Sok más autónál láttunk már hasonlót, de egyelőre a Mercedesé a leghasználhatóbb darab, a nagy és világos képet mutató kijelzőnek köszönhetően. Emellett ha bizonytalanok vagyunk a parkolással, az autó felkutatja és be is áll a neki megfelelő méretű helyre.
Mit tud hosszabb úton?
Talán ez az E-osztály igazi terepe, itt remekül érzi magát. És aki benne ül, az is. A kényelmes, stressz nélküli autózást a temérdek vezetőtámogató berendezés teszi lehetővé, az aktív sávtartótól holttérfigyelőn át a táblafelismerő rendszerig. A sávtartó mókás dolog, egy darabig a kamerákkal figyelt felfestések között lavírozik az autóval, majd ha úgy érzi, nagyon elkényelmesedtünk és már a kormányt sem fogjuk, akkor sértődötten sikkant egyet és ő is elengedi a kormányt.
Vezető-támogatás
Hogy miféle megoldások könnyítik meg a Mercedes tulajdonosok életét, azt ebben a cikkben részletesen is bemutatjuk. Sőt, bizonyíték is van rá, hogy aki minden jóval teletömött Mercedesszel jár, az pihentebben, kreatívabban érkezhet a tárgyalásra, mint akitől több odafigyelést kíván az autója.
A kormány passzol az autó stílusához, és nem zavarja össze a vezetőt mindenféle felesleges információval. Steril. Viszont elegáns módon, a start-stop által pirosnál leállított motor mellett sem szűnik meg a rásegítés. Hétfokozatú váltója szintén jól sikerült darab, egész jól passzol a motorhoz. Elég okos és gyors is, de egyáltalán nem annyira bárdolatlan, mint egy rossz passzban lévő DSG.
A motor benzines révén nem csap sok zajt maga körül – ugyan ez még csak négyhengeres – és ebből sem jut be sok az utastérbe, hasonlóan a szélzajhoz. Ez nemcsak a kiváló hangszigetelésnek, hanem a kis légellenállású kasztninak is köszönhető.
Költségek és fogyasztás
Katalógus szerint 7,5, 7,7 litert eszik városban ez a benzinmotoros E-osztály. Nos, a mérések szerint ennek majdnem a dupláját nyakalta be az autó átlagban, nemcsak tisztán városi körülmények között. A mért 13,2 liter rémes adat, annak fényében meg különösen megrázó, hogy kifejezetten kulturált stílusban mentünk vele, hála a műszerfalon világító, folyamatosan tötymörgő nagypapává provokáló ECO diagramoknak. Pedig a sajtóanyag arról énekel, hogy ez a benzines, turbós négyhengeres aztán nagyon takarékos. Hát baromira nem az.
A Mercedes-Benz E-250 konkurensei | Listaár, forint |
|
Audi A6 2,0 TFSI (180 LE) | 11 891 860 | |
BMW 528i (245 LE) | 13 859 700 | |
Mercedes E-250 (211 LE) | 14 168 970 |
Az E-osztály árlistája 11,7 millió forinttól indul, az E 250 ára 13,4 milliónál kezdődik, míg a gazdagon teleextrázott Avantgarde tesztautóra 19,7 milliós árcédulát akasztanának.
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|