Pont ezekben a hetekben lesz hatéves az E-osztály, így várhatóan már jövőre leváltják. De ugyan minek? Egy Mercedesben (vagy Alfában, Audiban, BMW-ben) sosem elég, ha úgy általában jó autó, hanem igazán jó Mercedes kell legyen. Az E-osztály ma, a korábbi minőségi hibákból kikúrálva épp ilyen.

Hamisítatlan Mercedes

De mi teszi a Mercedest? Talán a békebeli kényelem, a megkérdőjelezhetetlen biztonság, a tisztes luxus, a megbízhatóság és persze a csillag az elején. A világ egyik legismertebb márkajelzése a hátsó ülésről is látszik, de elöl ülve is meghatározó az a jó érzés, hogy a csillag vigyáz ránk. Egy ekkora Mercedes-Benz a tenyerén hordozza az utasokat. Bámulatosan jól működik benne minden, amiről alapesetben tudomást sem veszünk. Az ülésfűtés, ami a V8-as modellekhez hátul is széria, sosem hevül a tojásfőzőüzemig, mert pont a jó időben csökkenti az intenzitást. A légkondicionálás is erőssége a márkának, észre sem vesszük, ahogy nehezen utolérhető finomsággal fűt, hűt és adagolja a friss levegőt. Tágasnak viszont nem mondanám, mármint hátul.

Mercedes E 420 CDI: Jegelt vulkán 1

Dízel V8? Máshol nincs

Érdekes, hogy az Audi és a BMW sem erőlteti a V8-as dízeltömböt. Valószínűleg az eleve orrnehéz A6-ba csak betonkemény első rugókkal lehetne átvenni a nyolchengeres TDI-t, ami agyonvágná a kényelmet. Az 5-ös BMW-nél az agilitás rovására menne, márpedig hosszú évek alatt épp a sportos eleganciával sikerült felnőniük a Mercedes-Benz mellé. A Mercedes viszont a V8-as dízellel is önmaga maradhat. Sőt, ezzel válik valóban pazarrá a luxus. A 420 CDI-ben méterekkel a földi gondok felett lebeghetünk. A csodálatosan hangszigetelt szalontól jótékonyan távol maradnak a való élet nyűgjei. Az illatos bőrkárpiton tovasuhanva súlytalannak tetszenek az amúgy égető gondok. Kevés relaxáltabb pillanat van annál, amikor 160-180-nal siklik előre az autó. A pulzusunk nyugodt, a világ legerősebb szériaautóinak egyikében nem kell bizonygatni, hogy akár a 350Z-t is odaverhetjük autópályán. A V8-as úgy repül, hogy meghazudtolja a nehézségi erő létezését. MOTORADATOK Lökettérfogat (ccm) 3996 Furat x löket (mm) 86,0 X 86,0 Hengerek / szelepek száma V8/32 Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 231(314)/3600 Max. nyomaték (Nm/ford.) 730/2200 MENETTELJESÍTMÉNYEK Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 6,1 Végsebesség (km/h) 250 FOGYASZTÁS Város (l/100 km) 13,2 Lakott területen kívül (l/100 km) 7,0 Vegyes (l/100 km) 9,3 CO2 kibocsátás (g/km) 246 MÉRETEK Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4856/1822/1465 Tengelytáv (mm) 2854 Csomagtér (liter) 530 Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1910/525 Üzemanyagtank kapacitás (liter) 80 Gumiméret 245/45 R17 ÁR, KÖLTSÉGEK Alapár (forint) 19 396 000 Konkurensek (forint) Nincs közvetlen konkurense Tesztelt autó ára (forint) 23 634 400 A szériafelszereltség fontosabb tételei Lásd itt ÉRTÉKELÉS a vezess.hu véleménye Nyolchengeres dízelt nem kapni a vetélytársaknál, de az E 420 CDI nemcsak ettől egyedülálló. Pazar luxusautó, alig felfogható erővel. Pontszám (max. 10) 9,0 pont