Mint tudjuk, van az a pénz, amiért korpásodik egy filmcsillag haja, vagy éppen potenciazavarokkal küzd és elbujdokol a világ elől. Homer Simpson és kis családja nem választhatja meg, mihez adják az arcukat, mivel csak a képzelet szüleményei. Mindenesetre vannak annyira népszerűek, hogy eladjanak velük egy teherautót családi autóként.
Nagyon nem
Természetesen számtalan pozitív tulajdonsága van a nagyra nőtt új Kangoo-nak, de előbb mégis a rosszakkal vagyok kénytelen kezdeni, a tesztelés óta eltelt idő ugyanis nem szépítette meg az emlékeket. Én tényleg próbáltam beleélni magam abba, hogy a Kangoo egy vidám családi autó is lehet, nem csak lóti-futi szervizes kocsi, de ez nehezen ment.
A külföldi menetpróbán megtudhattuk a sajtóanyagból, hogy jobban odafigyeltek az anyagminőségre és az összeszerelést is komolyabban vették. Sajnos azt kell mondanom, hogy ez nem látszik. Az ajtó burkolata például olyan rideg műanyagból van, hogy az embernek borsózik a háta, ha hozzáér. A komolyabb belső térnek mond ellent, hogy álló helyzetben az 1,5-ös dízelmotor kerregése, menetközben pedig a szélzaj töri meg a csendet.
Az áramvonalasnak nem nevezhető hatalmas testhez, két viszonylag nagy tükör tartozik, amelyek 80 km/h feletti sebességnél úgy remegnek, mint a nyárfalevél. Megfordult a fejemben, hogy behajtom őket, mielőtt leviszi a szél. Apropó tükör. Mint a legtöbb autóban, a Kangoo-ban is van belső tükör (nem várt fordulat), ebben azonban képtelenség úgy beállítani, hogy ne csak két méter magas emberek lássanak hátra. Kénytelen voltam azt a következtetést levonni, hogy teherautókra jellemzően, ebben sincs nagy jelentőssége a belső tükörnek, hátul úgyis csak a raktér van.
Az oldalsó tolóajtók nem nyílnak könnyedén, bezáráskor pedig csak akkor sikerült elsőre becsukni, amikor olyan erővel vágtam be, mint egy Lada ajtaját.
És vajon mik a pozitívumai?
Pakolni azt lehet dögivel
Az előző Kangoo-hoz hasonlóan most is a repülőgépek poggyásztartóit vették alapul az első ülések fölötti rekeszekhez. Ezekbe ugyan mindössze egy-egy baseball-sapka méretű tárgy fér el, de legalább valamennyire betöltik a nagy fejteret.
Egyébként nagyszerű dolog, hogy hátul akár egy színpadi darabot is el lehet próbálni, akkora a hely. Bohócsipkától elkezdve, cilinderig mindennel el lehet férni. A repülőgépeket megszégyenítő rekeszekből egyébként jutott még bőven az autóba. Elöl-hátul, alul-fölül, felről-le és lelről-fel, összesen 77 liter.
A műszerfal közepén pedig megtalálható a perdöntő bizonyíték a Kangoo teherautó mivoltára: az ott található A/4-es méretű tartó ugyanis biztosan nem a meséskönyv számára lett kialakítva, hanem a menetnaplónak.
A Simpson család |
A Simpson család, angol címén The Simpsons egy nagy sikerű amerikai rajzfilmsorozat, Matt Groening-től, melyet a Fox TV-csatorna számára készített a Klasky Csupo studió (melynek alapító tagja a magyar származású Csupó Gábor). Elsőként 1987. április 19-én jelent meg, mint 2 perces műsor a Tracy Ullman Show-ban. Akkora sikert aratott, hogy két évvel később a FOX tévécsatorna 1989. december 17-én 20 perces adásban műsorára tűzte. A Simpson család azóta 18) évadot élt meg, és Matt Groeninget világhírűvé tette. Magyarországon a TV3 kezdte vetíteni 1998-tól, majd a csatorna megszűnése óta kisebb-nagyobb szünetekkel a Viasat 3 és a TV 6 sugározza. Ez a rajzfilm egy átlagosnak cseppet sem nevezhető családot mutat be, hétköznapi gondokkal, mindezt remek humorral párosítva. |
Az ára?
3,5 és 4,4 millió forint között válogathatunk a különféle felszereltségek és motorok között, de nem ám kedvünkre kombinálgatva. A legkisebb dízel például csak alacsony felszereltséggel, a nálunk járt 106 lovas Kangoo (ez a csúcs) pedig csak a legmagasabb felszereltséggel érhető el. A három különböző erejű dízel (68/86/106) mellet egyébként egy benzines modell is van, ami 110 lóerős.
A motorról annyit, hogy bár könnyedén el tudnánk képzelni egy erősebb vasat is (finoman fogalmaztam), de egy családi autóhoz tökéletesen elég a 106 lóerő. De ami a legfontosabb: a nagy test ellenére rendkívül kedvező a fogyasztása! A tényleg óriásira nőtt új Kangoo mindössze 6,7 litert fogyasztott.
Mindent egybevetve: Jó áron, tágas személyszállító teherautó, alacsony fogyasztással, barátságos megjelenéssel. Ez az új Kangoo.
Műszaki adatok – Renault Kangoo 1,5 DCi | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1461 |
Furat x löket (mm) | 76 X 80,5 |
Hengerek / szelepek száma | 4/8 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 78(106)/2000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 240/2000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 13,0 |
Végsebesség (km/h) | 170 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 6,4 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,0 |
Vegyes (l/100 km) | 5,5 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 146 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4213/1829/1799 |
Tengelytáv (mm) | 2697 |
Csomagtér (liter) | 660 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1430/514 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 60 |
Gumiméret | 195/65 R15 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 4 440 000 Ft |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Itt érhető el |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Jó áron, tágas személyszállító teherautó, alacsony fogyasztással, barátságos megjelenéssel |
Pontszám (max. 10) | 7 pont |