Verso

Mindegy, hogyan hívják, csak ne Corolla legyen! 1
Nem megy rosszul, de manuális váltóval még jobb lenne

Nem megy rosszul, de manuális váltóval még jobb lenne

Ismerős jegyek


A Corolla Verso 5 év után végleg búcsút vett az új autók piacától. Az utód, az év elején bemutatott, hétszemélyes egyterű megnőtt egy picit és már csak Verso néven fut.

A méretbeli növekedés nem jelentős, mindössze néhány centivel lett hosszabb, illetve magasabb. Ez azonban éppen elég ahhoz, hogy az Opel Zafira és a Citroën C4 Picasso méretű autókkal egy lapon lehessen emlegetni.

Eldőlt viszont, hogy a korábban gyártott (lényegesen nagyobb) Avensis Verso nem számíthat egyhamar utódra, továbbra sem látnak benne nagy perspektívát.

Minden rokontól örökölt egy keveset

Minden rokontól örökölt egy keveset

Minden rokontól örökölt egy keveset


Az új modell emlékeztet ugyan az elődre, de a végeredmény sokkal izgalmasabb, lendületesebb lett. A Verso orr-részén az új Avensisnél alkalmazott jegyek köszönnek vissza, de az autó oldalán is találni ismerős jegyeket.

A Toyota válságkezelő tervében nagy szerep jut az új Versónak, a kis családi egyterű egyelőre nagyobb hangsúlyt kap, mint a szintén mostanában debütált új Prius.

Belső

A méretbeli növekedésnek érezhető hatása van az utastérben is, hátul például öt centiméterrel nagyobb lett a lábtér. Az első két sorban tehát még bőségesebb lett a helykínálat.

Középre kerültek a műszerek

Középre kerültek a műszerek

Középre kerültek a műszerek


Az ülések variálhatósága megmaradt, a hátsó ülések teljesen besimíthatók a padlóba és egy pillanat alatt varázsolhatóak vissza. Sajnos a leghátsó sorban továbbra sem egészséges huzamosabb ideig tartózkodni.

A középre rendezett műszeregység a legérdekesebb a kocsiban, igaz, a gyakorlati hasznát sajnos nem fejtettük meg. Talán majd lesz egy hiteles tanulmány, amely bizonyítja ennek a hasznosságát.

Mindent egybevéve a Verso egy rendesen összerakott, tipikusnak nevezhető Toyota, tökéletes megbízhatósággal működő elektromos berendezésekkel, praktikus érintőképernyős központi panellel.

Sajnos az összképet az első perctől beárnyalta a kedvezőbb fogyasztásért folytatott harcom. Katt a folytatáshoz!


Nem szerettem, de megszerettem

Nem mintha nagy bizodalmam lenne a fedélzeti számítógépen olvasható átlagfogyasztásban, mégis riasztó volt az első hazaút után kijelzett 12 literes átlag. Az rendben van, hogy egy 150 lovas, viszonylag nagy testű jószágról beszélünk, de hát akkor is. A sajtóanyag nem ezt állítja.

Azt az első pillanattól éreztem, hogy automata állásban nem fogunk jól kijönni. Bőgött, mint egy fokozatmentes vacak és nem akart időben felváltani. Igaz, legalább nem is ment túl jól.

Izgalmasabbra szabott vonalaival feltűnőbb lett

Izgalmasabbra szabott vonalaival feltűnőbb lett

Manuális váltóval jobb lett volna…


Ahogy menet közben a kijelzőt figyeltem, már sejtettem, hogy baj lesz. Ezért átvettem az irányítást és csak manuálisan pakoltam a fokozatokat. Így sem lett jobb az eredmény.

Amennyire csak lehetett, kíméltem a jószágot, de a teszt végéig sem sikerült a közelébe érni a városra becsült, 8,4 literes gyári értéknek.

Ettől függetlenül a végére egész jól összebarátkoztunk. Manuális állásban már ízlésesebben lehetett adagolni a fokozatokat, és azért azt szögezzük le, nem ment rosszul a méretes családi autó.

Toyota Verso VS Renault Grand Scenic

Te kit választanál?

Te kit választanál?

Te kit választanál?


Egy nap erejéig párhuzamosan tartózkodott nálunk a Toyota Verso és a Renault Grand Scenic, így kicsit közelebbről is összehasonlíthattuk a két konkurenst. A Verso jóval erősebb volt, így a külső, illetve a belső tulajdonságok elemzésére szorítkoztunk.

Ha be kéne költöznöm egy autóba, akkor a Scenic lenne a nyerő. Sokkal jobb minőségű anyagokkal látták el és barátságosabb az összkép. A Scenic futóműve is kényelmesebbnek tűnt, kevésbé hallottuk a menetzajokat, így egy újabb jó pontot ér. A Verso mellett szól viszont a külső, nekem legalábbis ez tűnik izgalmasabbnak. Egy családi autó esetében vajon ez a tényező a legfontosabb?


Konkurensek
Renault Grand Scenic 2,0 dCi Aut. (150 LE) 6 590 000 Ft
Citroën C4 Picasso 2.0 HDi 16V Aut. (138 LE) 7 400 000 Ft
Mazda5 CD143 TX PLUS (143 LE) 7 479 900 Ft
Opel Zafira 1.9 CDTI Aut. (150 LE) 7 900 000 Ft
Toyota Verso 2.2 D-CAT Aut. (150 LE) 8 270 000 Ft

Következnek az adatok! Lapozzon!


Műszaki adatok – Toyota Verso 2.2 D-CAT
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 2231
Furat x löket (mm) 86,0 x 96,0
Hengerek / szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 110 (150)/3600
Max. nyomaték (Nm/ford.) 340/2000-2800
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 10,1
Végsebesség (km/h) 195
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 8,4
Lakott területen kívül (l/100 km) 6,8
Vegyes (l/100 km) 5,8
CO2 kibocsátás (g/km) 178
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4440/1790/1620
Tengelytáv (mm) 2780
Csomagtér (liter) 155 (7 üléssel)
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) 1595-1650/2260
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 55
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Drága, de megbízható minőségű japán
Pontszám (max. 10) 7 pont

Mellette – Ellene
  • Minőségileg ez a csúcs
  • Tágas utastér
  • Erős motor
  • Praktikusan variálható hátsó ülések
  • A váltó nagyon gyengén szerepelt
  • Lehetne barátságosabb a beltér