Ez mi ez?
Remegve érdeklődtek az ismerőseim: „Csak nem a remek 3008-as van nálam, amit mostanában úgy hirdetnek a plakátokon. Állatul néz ki. Nagyobb, mint gondoltam.”
És nem, ez a két éve bemutatott, egyszerre három cég márkajelzése alatt futott szösszenet, mellőzve minden franciás kütyüt. Az autóban gyakorlatilag semmi nem emlékeztet egy Peugeot-ra, kivéve a kormányon és a motorháztetőn díszelgő jeleket.
Persze egy szavam sem lehet a tudatlanokra. A bemutató óta eltelt két évben ki tudott a létezéséről? Tegye fel a kezét! Jól látom? Senki? Szerintem még maga a gyár is tagadta a létezését. Pedig nem is rossz, sőt! Nagyon jó. Más kérdés, hogy ez inkább egy jó együttműködésnek köszönhető és nem Peugeot remek mérnökeinek.
Az autó létjogosultságát egyébként az adhatta, hogy a franciák is szerettek volna egy szeletet a szabadidő-autók piacából. Saját modell hiányában, kérni kellett egyet kölcsönbe, amíg az övék elkészül.
Milyen?
Hátulról és az autó belsejéből is a Mitsubishi Outlander köszön vissza ránk, a motorja a Citroën C-Crosser 2.2-es dízelje, az autó eleje viszont hamisíthatatlan Peugeot. A hűtőrács egy hatalmasra nyitott szájra emlékeztet.
Előnyeit, hátrányait éppúgy magával hozta a hétüléses Mitsubishitől, mint a semmitmondó utasterét. Hiányoznak a gombok és a kapcsolók, vagy valami. Nem tudom mi, de hiányzik. Az első és a középső sorban hatalmas hely van, a csomagtartóból elővarázsolható hátsó ülések viszont gyerekek számára is lidérces élmény lehet. Ne ültessenek oda senkit, csak, ha ő kéri.
Motoradatok, árak jönnek a kattintás után. Érdemes velünk maradni!
Hajtás
Elektronikusan kapcsolható összkerék-hajtása háromféle módot kínál a vezetőnek. A legtakarékosabban úgy lehet közlekedni, ha csak az első kerekeknek jut a motor nyomatékából, ilyenkor viszont szinte kicsavarja az ember kezéből a kormányt a kigyorsításoknál.
Automatikus 4WD üzemmódban az első-hátsó tengelyekre mindig az éppen szükséges mennyiségű nyomatékot engedi a rendszer, ez tetszett a legjobban a városi üzemben. A harmadik esetben az első-hátsó tengelyre állandóan, közel azonos erő érkezik, ez a terepen lehet elengedhetetlen. Fékezéskor és kanyarban nem árt figyelni, mert már üresen is 1,8 tonna az autó.
A 2.2 HDi 156 lóerőt tud, ami pont elég ahhoz, hogy személyautósan közlekedjünk. Gyorsításnál egészen virgonc a kocsi és a német autópályán elvileg megfutja a 200 km/h-t. Ez mondjuk nem lehet kellemes, már 130 fölött is igen szélérzékeny.
A fogyasztásra nem lehet panaszunk. A gyári értékek szerint 9,5 literrel lehet közlekedni városban, ennél mi sem mértünk sokkal többet.
Árak | |
Citroën C-Crosser 2.2 HDi (160 LE) | 9 530 000 Ft |
Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D (156 LE) | 9 850 000 Ft |
Peugeot 4007 2.2 HDi (156 LE) | 10 200 000 Ft |
Adatok: Peugeot 4007 2.2 HDi | |
Motoradatok | |
Lökettérfogat | 2178 |
Max. teljesítmény (kW[LE]) | 115 [156] |
Max. nyomaték (Nm) | 380 |
Menetteljesítmények | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 9.9 |
Végsebesség (km/h) | 200 |
Méretek | |
Hosszúság (mm) | 4635 |
Szélesség (mm) | 1805 |
Tengelytáv (mm) | 2670 |
Hasmagasság (mm) | 176 |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|