Ez mi ez?

Remegve érdeklődtek az ismerőseim: „Csak nem a remek 3008-as van nálam, amit mostanában úgy hirdetnek a plakátokon. Állatul néz ki. Nagyobb, mint gondoltam.”

És nem, ez a két éve bemutatott, egyszerre három cég márkajelzése alatt futott szösszenet, mellőzve minden franciás kütyüt. Az autóban gyakorlatilag semmi nem emlékeztet egy Peugeot-ra, kivéve a kormányon és a motorháztetőn díszelgő jeleket.

Mi ez az autó fiatalok? Talán 3008? Neeeem
Mitsubishinek látszó Peugeot terepjáró, Citroën-motorral 55

Persze egy szavam sem lehet a tudatlanokra. A bemutató óta eltelt két évben ki tudott a létezéséről? Tegye fel a kezét! Jól látom? Senki? Szerintem még maga a gyár is tagadta a létezését. Pedig nem is rossz, sőt! Nagyon jó. Más kérdés, hogy ez inkább egy jó együttműködésnek köszönhető és nem Peugeot remek mérnökeinek.

Az autó létjogosultságát egyébként az adhatta, hogy a franciák is szerettek volna egy szeletet a szabadidő-autók piacából. Saját modell hiányában, kérni kellett egyet kölcsönbe, amíg az övék elkészül.

Milyen?

Kevés az inger

Kevés az inger

Kevés az inger


Hátulról és az autó belsejéből is a Mitsubishi Outlander köszön vissza ránk, a motorja a Citroën C-Crosser 2.2-es dízelje, az autó eleje viszont hamisíthatatlan Peugeot. A hűtőrács egy hatalmasra nyitott szájra emlékeztet.

Előnyeit, hátrányait éppúgy magával hozta a hétüléses Mitsubishitől, mint a semmitmondó utasterét. Hiányoznak a gombok és a kapcsolók, vagy valami. Nem tudom mi, de hiányzik. Az első és a középső sorban hatalmas hely van, a csomagtartóból elővarázsolható hátsó ülések viszont gyerekek számára is lidérces élmény lehet. Ne ültessenek oda senkit, csak, ha ő kéri.

Motoradatok, árak jönnek a kattintás után. Érdemes velünk maradni!


Hajtás

Elektronikusan kapcsolható összkerék-hajtása háromféle módot kínál a vezetőnek. A legtakarékosabban úgy lehet közlekedni, ha csak az első kerekeknek jut a motor nyomatékából, ilyenkor viszont szinte kicsavarja az ember kezéből a kormányt a kigyorsításoknál.

Mitsubishinek látszó Peugeot terepjáró, Citroën-motorral 57

Nem apró


Automatikus 4WD üzemmódban az első-hátsó tengelyekre mindig az éppen szükséges mennyiségű nyomatékot engedi a rendszer, ez tetszett a legjobban a városi üzemben. A harmadik esetben az első-hátsó tengelyre állandóan, közel azonos erő érkezik, ez a terepen lehet elengedhetetlen. Fékezéskor és kanyarban nem árt figyelni, mert már üresen is 1,8 tonna az autó.

A 2.2 HDi 156 lóerőt tud, ami pont elég ahhoz, hogy személyautósan közlekedjünk. Gyorsításnál egészen virgonc a kocsi és a német autópályán elvileg megfutja a 200 km/h-t. Ez mondjuk nem lehet kellemes, már 130 fölött is igen szélérzékeny.

A fogyasztásra nem lehet panaszunk. A gyári értékek szerint 9,5 literrel lehet közlekedni városban, ennél mi sem mértünk sokkal többet.

Mitsubishinek látszó Peugeot terepjáró, Citroën-motorral 58

Árak
Citroën C-Crosser 2.2 HDi (160 LE) 9 530 000 Ft
Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D (156 LE) 9 850 000 Ft
Peugeot 4007 2.2 HDi (156 LE) 10 200 000 Ft

Adatok: Peugeot 4007 2.2 HDi
Motoradatok
Lökettérfogat 2178
Max. teljesítmény (kW[LE]) 115 [156]
Max. nyomaték (Nm) 380
Menetteljesítmények
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 9.9
Végsebesség (km/h) 200
Méretek
Hosszúság (mm) 4635
Szélesség (mm) 1805
Tengelytáv (mm) 2670
Hasmagasság (mm) 176
Mellette – Ellene
  • Terepjáró
  • Japán gyártmány
  • Kellemes motor
  • Tágas belső
  • Nehézkesen variálható hátsó ülés
  • Semmitmondó beltér