Hétesztendős pályafutása után Moszkvában mutatták be a Thalia új generációját. A helyszínválasztás nem lehetett véletlen, hiszen a modell kifejezetten az orosz, török, és román piacokon erős. A gyártott autók 80 százalékát értékesítik ezekben az országokban, de ezen kívül a közép- és kelet-európai piacokon is népszerű.

Sok dízel, egy benzines
Sok dízel, egy benzines

Sok dízel, egy benzines

Sok dízel, egy benzines


A külsőt, illetve az utasteret érintő módosításokon kívül nagy reformokat ne várjunk a Thaliától. Alapként továbbra is a Clio II alvázát használják, és a futómű darabjai is maradtak a régiek. A változtatáskor elsőként a korábban „odabarkácsolt dobozként” emlegetett csomagtartót dolgozták meg. Sikerrel jártak a dizájnerek, az új hátsó már nem tűnik idegennek a kocsin. Érdekes asszociációkra adhat okot a csomagtartó nyitásának módja, a tervezők biztos tréfás kedvükben alkották meg olyanra, amilyen.

Fenékplasztika

Szemből is látszik rajta, hogy négyajtós

Szemből is látszik rajta, hogy négyajtós

Szemből is látszik rajta, hogy négyajtós


Legnagyobb vonzerejét, az alacsony árát szerencsére megtartotta a Törökországban készülő kocsi, így az alap Thalia ára alig lépi át a kétmilliós lélektani határt. A meglehetősen fapados Authentique modellért 2 090 000 forintot kérnek. Ez jól hangzik, de ne feledjük, hogy az alapfelszereltségű modellek szinte egyik márkánál sem túlzottan népszerűek. Érdemes elgondolkodni a kétszázezres felár kifizetésén, hiszen ennyiért már szervokormányt, elöl elektromos ablakokat, fedélzeti számítógépet, központi zárat, illetve egyéb hasznos extrákat kapunk az autóhoz.

Itt nagyobb, ott összement

Igen, bele kell nyúlni

Igen, bele kell nyúlni

Igen, bele kell nyúlni


A csinosítással párhuzamosan kissé megnőtt az autó hossza is, egészen pontosan hat centiméterrel lett nagyobb a Thalia. Csomagtartója a korábbi 510-ről egy leheletnyit összement, csupán 506 liternyi cuccot rámolhatunk be hátra, ami észrevehetetlen változás. Odabent nem érdemes a prémium érzést kutatni – bár látszik némi igyekezet -, puha, jó minőségű műanyagokra már nem futotta, de ez az autó nem is erről szól. Sokkal inkább egy rendesen pakolható, megfizethető kocsit kapunk a pénzünkért, amit a vásárlók szigorúan közlekedésre, nem élményautózásra szánnak.

Motorok

Sokkal jobban fest, mint a korábbi változat

Sokkal jobban fest, mint a korábbi változat

Sokkal jobban fest, mint a korábbi változat


Tanult kollégám még a hivatalos bemutató előtt, amikor részleteket nem tudtunk az autóról, már megtippelte, szerinte milyen motorokkal gyártják majd az új Thaliákat. Érdemes visszakeresni, mert mindent eltalált.

Nekünk a parkolóban álló egyetlen benzines járgány jutott. Az 1.4 literes, 16 szelepes motorral felszerelt jószág 98 lóerőnyi teljesítményre képes. Mivel a Thalia a Renault egyik legkönnyebb karosszériájú modellje, ezt a teljesítményt nem fogjuk kevésnek érezni. A hozzánk kerülő autóban alig volt kétszáz kilométer, így még biztosan nem volt a legjobb formájában, mégsem lehetett rá panaszunk. A rövid tesztvezetésen a futómű is ismerősnek tűnt, a szokásos franciás, kényelmesen puhához áll közelebb, mint a pattogós, sportoshoz. Ezzel ellentétben a kormánya cseppet sem hasonlít a kisautókra jellemző túl könnyű darabokra.

Az új Thalia magyarországi forgalmazása novembertől kezdődik, az alábbi táblázatban a motorválaszték, illetve a különböző felszereltségi szintek árai olvashatóak.

Árak és motorválaszték:

Új Thalia
Authentique
Expression
Privilege
1.2 16V 75 LE 2 090 000 2 290 000 2 490 000
1.4 16V 98 LE 2 640 000
1.5 dCi 65 LE 2 740 000
1.5 dCi 85 LE 3 090 000