Hétesztendős pályafutása után Moszkvában mutatták be a Thalia új generációját. A helyszínválasztás nem lehetett véletlen, hiszen a modell kifejezetten az orosz, török, és román piacokon erős. A gyártott autók 80 százalékát értékesítik ezekben az országokban, de ezen kívül a közép- és kelet-európai piacokon is népszerű.
A külsőt, illetve az utasteret érintő módosításokon kívül nagy reformokat ne várjunk a Thaliától. Alapként továbbra is a Clio II alvázát használják, és a futómű darabjai is maradtak a régiek. A változtatáskor elsőként a korábban „odabarkácsolt dobozként” emlegetett csomagtartót dolgozták meg. Sikerrel jártak a dizájnerek, az új hátsó már nem tűnik idegennek a kocsin. Érdekes asszociációkra adhat okot a csomagtartó nyitásának módja, a tervezők biztos tréfás kedvükben alkották meg olyanra, amilyen.
Fenékplasztika
Legnagyobb vonzerejét, az alacsony árát szerencsére megtartotta a Törökországban készülő kocsi, így az alap Thalia ára alig lépi át a kétmilliós lélektani határt. A meglehetősen fapados Authentique modellért 2 090 000 forintot kérnek. Ez jól hangzik, de ne feledjük, hogy az alapfelszereltségű modellek szinte egyik márkánál sem túlzottan népszerűek. Érdemes elgondolkodni a kétszázezres felár kifizetésén, hiszen ennyiért már szervokormányt, elöl elektromos ablakokat, fedélzeti számítógépet, központi zárat, illetve egyéb hasznos extrákat kapunk az autóhoz.
Itt nagyobb, ott összement
A csinosítással párhuzamosan kissé megnőtt az autó hossza is, egészen pontosan hat centiméterrel lett nagyobb a Thalia. Csomagtartója a korábbi 510-ről egy leheletnyit összement, csupán 506 liternyi cuccot rámolhatunk be hátra, ami észrevehetetlen változás. Odabent nem érdemes a prémium érzést kutatni – bár látszik némi igyekezet -, puha, jó minőségű műanyagokra már nem futotta, de ez az autó nem is erről szól. Sokkal inkább egy rendesen pakolható, megfizethető kocsit kapunk a pénzünkért, amit a vásárlók szigorúan közlekedésre, nem élményautózásra szánnak.
Motorok
Tanult kollégám még a hivatalos bemutató előtt, amikor részleteket nem tudtunk az autóról, már megtippelte, szerinte milyen motorokkal gyártják majd az új Thaliákat. Érdemes visszakeresni, mert mindent eltalált.
Nekünk a parkolóban álló egyetlen benzines járgány jutott. Az 1.4 literes, 16 szelepes motorral felszerelt jószág 98 lóerőnyi teljesítményre képes. Mivel a Thalia a Renault egyik legkönnyebb karosszériájú modellje, ezt a teljesítményt nem fogjuk kevésnek érezni. A hozzánk kerülő autóban alig volt kétszáz kilométer, így még biztosan nem volt a legjobb formájában, mégsem lehetett rá panaszunk. A rövid tesztvezetésen a futómű is ismerősnek tűnt, a szokásos franciás, kényelmesen puhához áll közelebb, mint a pattogós, sportoshoz. Ezzel ellentétben a kormánya cseppet sem hasonlít a kisautókra jellemző túl könnyű darabokra.
Az új Thalia magyarországi forgalmazása novembertől kezdődik, az alábbi táblázatban a motorválaszték, illetve a különböző felszereltségi szintek árai olvashatóak.
Árak és motorválaszték:
Új Thalia |
Authentique |
Expression |
Privilege |
1.2 16V 75 LE | 2 090 000 | 2 290 000 | 2 490 000 |
1.4 16V 98 LE | – | – | 2 640 000 |
1.5 dCi 65 LE | – | 2 740 000 | – |
1.5 dCi 85 LE | – | – | 3 090 000 |