Még soha nem hallottam ennyi dicsérő megjegyzést egy koreai autóra. A formától kezdve a vezetési élményen át, a kényelmes belsőig mindenről nagy elismeréssel nyilatkozott, aki csak az autóra pillantott. A lelkesedésüket sajnos nagyon könnyű volt letörni, amikor szembesítettem őket a közel 6! millió forintos vételárral.
Ezen kívül tényleg nincs más probléma az autóval, de így sokan érezhetik úgy, mintha egy 30 milliós luxuslakást kínálnának a nyóckerben. Ha már ott van, akkor miért nem olcsóbb? Ha Kia, akkor miért adjak érte 100 ezer híján 6 milliót?
20-tól 50-éves korig
Kezdjük ott, hogy nem feltétlenül csak a 140 lóerős top felszereltségű járgányt választhatjuk. 3.599.000 forintos, 1,4-es szerepel a paletta alján. Akik most nagyon résen vannak, azoknak feltűnhet, hogy az ötajtós cee’d alapára 2.999.000 forint.
A különbség abban rejlik, hogy a pro_cee’d-et nem adják oda a legócskább, klímát is nélkülöző felszereltséggel. Igaz az azonos szintek közt is van némi különbség. Egész pontosan 100 ezer forinttal kerül több pénzbe minden pro_cee’d, az ötajtós változatokhoz képest. Éppen annyival, mint amennyivel az SW kerül többe.
A háromajtós az ötajtós és a kombi cee’d is vállalható, gyakorlatilag kortól függetlenül. Az egyik egy fokkal vagányabb, fiatalosabb a többinél, a másikban több a hely, a harmadikban pedig még több. A különböző varriánsok között 100 ezer a váltószám.
Kívül-belül
Belül minden ugyan az, mint a korábbiakban. Nincs semmi meglepő húzás. Jó minőségű anyagok, ízléses színek, szimpatikus műszerfal, érthető kezelőszervek a kormányon. Hátul talán kevesebb valamivel a fejtér, illetve nem egyszerű kilátni sem a lőrésszerű ablakon keresztül a magas hátsónak köszönhetően. Ez bizony a design áldozata lett.
Az ablakok egyébként nem csak hátul lettek kisebbek. Az első szélvédőn kívül minden ablak szűkebb, győzött a fém az üveg felett.
Sajnos teljesen világos, hogy nem fogunk 6 milliót adni egy Koreai autóért, ettől függetlenül nagyon meggyőző volt az autó teljesítménye, és ami a legfontosabb, a fogyasztása. Többnyire városi használat mellett is csak 6,7 liter volt. Hasonló teljesítményű dízelmotoroknál inkább a 8 liter körüli érték a megszokott. Nekem viszont akkor is inkább az 1,6-os CRDi az, ami tökéletesen megfelelne. Ide vele!
Zene, Mp3, USB
Alig több mint egy éve ismerjük testközelből Korea remekét. Amitől már akkor is a térdünket csapkodtuk örömünkben, az még most is nagy szám. Nem lehet akadály a zenehallgatás, mert az MP3-fájlokat USB-csatlakozóval, AUX-dugasszal, illetve mezei CD-ként is benyeli a Hi-Fi. Márpedig ezt együtt nem sokan tudják. Kiváló!
Műszaki adatok – Kia pro_cee’d 2.0 CRDi |
|
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1991 |
Furat x löket (mm) | 83 X 92 |
Hengerek / szelepek száma | 4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 103(140)/3800 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 305/2500 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 10,1 |
Végsebesség (km/h) | 205 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 7,5 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 4,5 |
Vegyes (l/100 km) | 5,6 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 149 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4250 / 1790 / 1450 |
Tengelytáv (mm) | 2650 |
Csomagtér (VDA módszer) | 340 / 1210 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1499 / 421 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 53 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 5 900 000 Ft |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Az autó kiváló, de a 6 millió forint rengeteg. Az 1,6 dízel 4 milliós induló ára viszont már jobban hangzik. |
Pontszám (max. 10) | 7,5 pont |