Belül minden ugyan az
Sok vas, kevés üveg
24 fotó
Sok vas, kevés üveg

Sok vas, kevés üveg

Sok vas, kevés üveg


Még soha nem hallottam ennyi dicsérő megjegyzést egy koreai autóra. A formától kezdve a vezetési élményen át, a kényelmes belsőig mindenről nagy elismeréssel nyilatkozott, aki csak az autóra pillantott. A lelkesedésüket sajnos nagyon könnyű volt letörni, amikor szembesítettem őket a közel 6! millió forintos vételárral.

Ezen kívül tényleg nincs más probléma az autóval, de így sokan érezhetik úgy, mintha egy 30 milliós luxuslakást kínálnának a nyóckerben. Ha már ott van, akkor miért nem olcsóbb? Ha Kia, akkor miért adjak érte 100 ezer híján 6 milliót?

20-tól 50-éves korig

Jó a fara, muci!

Jó a fara, muci!

Jó a fara, muci!


Kezdjük ott, hogy nem feltétlenül csak a 140 lóerős top felszereltségű járgányt választhatjuk. 3.599.000 forintos, 1,4-es szerepel a paletta alján. Akik most nagyon résen vannak, azoknak feltűnhet, hogy az ötajtós cee’d alapára 2.999.000 forint.

A különbség abban rejlik, hogy a pro_cee’d-et nem adják oda a legócskább, klímát is nélkülöző felszereltséggel. Igaz az azonos szintek közt is van némi különbség. Egész pontosan 100 ezer forinttal kerül több pénzbe minden pro_cee’d, az ötajtós változatokhoz képest. Éppen annyival, mint amennyivel az SW kerül többe.

A háromajtós az ötajtós és a kombi cee’d is vállalható, gyakorlatilag kortól függetlenül. Az egyik egy fokkal vagányabb, fiatalosabb a többinél, a másikban több a hely, a harmadikban pedig még több. A különböző varriánsok között 100 ezer a váltószám.

Kívül-belül

Célozz, tűz!

Célozz, tűz!

Célozz, tűz!


Belül minden ugyan az, mint a korábbiakban. Nincs semmi meglepő húzás. Jó minőségű anyagok, ízléses színek, szimpatikus műszerfal, érthető kezelőszervek a kormányon. Hátul talán kevesebb valamivel a fejtér, illetve nem egyszerű kilátni sem a lőrésszerű ablakon keresztül a magas hátsónak köszönhetően. Ez bizony a design áldozata lett.

Az ablakok egyébként nem csak hátul lettek kisebbek. Az első szélvédőn kívül minden ablak szűkebb, győzött a fém az üveg felett.

Sajnos teljesen világos, hogy nem fogunk 6 milliót adni egy Koreai autóért, ettől függetlenül nagyon meggyőző volt az autó teljesítménye, és ami a legfontosabb, a fogyasztása. Többnyire városi használat mellett is csak 6,7 liter volt. Hasonló teljesítményű dízelmotoroknál inkább a 8 liter körüli érték a megszokott. Nekem viszont akkor is inkább az 1,6-os CRDi az, ami tökéletesen megfelelne. Ide vele!


Zene, Mp3, USB

Alig több mint egy éve ismerjük testközelből Korea remekét. Amitől már akkor is a térdünket csapkodtuk örömünkben, az még most is nagy szám. Nem lehet akadály a zenehallgatás, mert az MP3-fájlokat USB-csatlakozóval, AUX-dugasszal, illetve mezei CD-ként is benyeli a Hi-Fi. Márpedig ezt együtt nem sokan tudják. Kiváló!

Műszaki adatok – Kia pro_cee’d 2.0 CRDi

MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1991
Furat x löket (mm) 83 X 92
Hengerek / szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 103(140)/3800
Max. nyomaték (Nm/ford.) 305/2500
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 10,1
Végsebesség (km/h) 205
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 7,5
Lakott területen kívül (l/100 km) 4,5
Vegyes (l/100 km) 5,6
CO2 kibocsátás (g/km) 149
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4250 / 1790 / 1450
Tengelytáv (mm) 2650
Csomagtér (VDA módszer) 340 / 1210
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1499 / 421
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 53
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 5 900 000 Ft
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Az autó kiváló, de a 6 millió forint rengeteg. Az 1,6 dízel 4 milliós induló ára viszont már jobban hangzik.
Pontszám (max. 10) 7,5 pont
Kia pro_ceed
átlag
5.15
szavazat
33
Kia pro_ceed