Nem nyavalygásként mondjuk, de alapmodellt tesztelésre elhozni legalább akkora feladat, mint Norbit rajtakapni körömpörkölttel, tányérsapkában. Az alapmodelleket féltik a kényes újságíróktól, ráadásul eladni is alig lehet őket, bár az embert mindig érik meglepetések: a Kia Ceedet is elvitték vagy ötvenen légkondi nélkül, alapmotorral.
50 000 barlanglakóknak
Daciát sem sikerült a legolcsóbbikból keríteni. A Logan MCV 1.4 típusú diszkontautó pedigréjét az Ambiance-felszereltség, a feláras utaslégzsák és a kazettás rádió rontotta. Alapáron a választási lehetőség a színre korlátozódik, a fehér vagy a piros helyett tengerészkék lehet az autó, illetve 50 rongyot levonnak az árból az összes barlanglakónak, aki 2007-ben direkt nem kéri az ABS-t. Ilyen zombik szabadon járkálhatnak és vehetnek új autót?
Nem vitás, a kombi a rokonszenvesebbik Logan. Számos formatervezésre utaló nyomot fedeztünk fel a karosszérián, oldalról és hátulról is üdítően jobban mutat a limuzinnál. Az MCV túllépett azon az autóformán, amit 3 évesen zsírkrétával rajzolunk, nagy füsttel a kipufogóból.
Még egy kicsi, még egy kicsi
A legolcsóbb Logan MCV szervokormány, belső levegőkeringtetés, csomagtér-világítás és térképzsebek nélkül az emberek elriasztására alkalmas, ezért nincs más választás, mint árban feljebb lépni a 2,6 milliós következő szintre.
Itt már annyira közel (150 000 forintnyira) van egy jobb motor, hogy az 1,4-esről csak egy üzenetet szeretnék átadni. Mindenki figyel? Ez a motor nem rossz, de nem való ebbe az autóba.
Kemény küzdelem
Arra alkalmas, hogy lejjebb induljon az árlista, ne pedig 2,8 milliónál az erősebb 1,6-ossal, súlyosabb regisztrációs adóval és az első használható felszereltséggel. A Daciánál ismerik a 75 lóerős motor korlátait, ezért a hétszemélyes modellekbe nem is választható. Nagyon igazuk van, ez a motor a limuzinba simán elég, de tényleg gyenge a nagy bódéhoz.
A túloldalon a Dacia lefuttatja a 1.0-s ügyfélelhárító programot
Amennyiben eljut a tudatunkig, hogy Magyarországon mennyien visznek haza egy havi munkáért 55-70 000 forintot, más a helyzet. Pozitív hozzáállással városban, amíg ketten ülünk az autóban, nincs nagy baj. 50-70-80-ra, amennyivel menni lehet, a Logan is felér, ha máshogy nem, kettesben kell ottmaradni a gázon, kíméletlenül. Az autót vonszoló kis benzines 9,9 literes városi fogyasztással jelezte, hogy rosszul érzi magát. Akinek belefér, a két erősebb benzines nem annyival drágább, mint amennyivel jobb velük és még a fogyasztásuk is kedvezőbb lehet.
Nem szép, de okos
Mert most autópályán csak a türelem marad, országúton végképp, a dombságok leküzdésére kidolgozandó lendületautózásos technikával. A baktatós tempó ellenére azt érdemes tudni, hogy egy új családi kombi megbízhatóságát ennél olcsóbban sehol máshol nem élvezhetjük.
Bármennyire olcsó is a Logan, a belsejét is okosan kitalálták. Az ülés előredöntésére gondolkodásmentes mechanizmus szolgál. Először egy igazán csúf szürke kallantyúval kell kioldani a rögzítést, aztán két mozdulattal előrebukik az egész pad. Az autó két részletben is képes a mutatványra, mert az ülés osztottan dönthető.
Most ez a legnagyobb
Méreteinél fogva a csomagtér sokszor elveszi az üléshajtogatás kenyerét. Bármi másnál sokkal nagyobb a saját kategóriájában, még az egészen hatalmas csomagterű Skoda Octavia kombit vagy a Peugeot 307-et is lelépi. Ez már a Berlingo, a Combo Tour és a Kangoo felségterülete.
A háttámla túloldalán semmilyen meglepetés nem ér, ugyanolyan jól elférni széltében-hosszában mint eddig is, az ülés és a térkínálat egyaránt háromszemélyes. A talán pohártartónak szánt mélyedés a váltó előtt annyira csökött, hogy mélység híján álló helyzetben jó csak az üdítőnek, és mivel oldalt nyitott, a telefon is minduntalan kiborul belőle.
Szándékos elhárítás
A Dacia anyagait kifundálók mintha ügyfélelhárítást végeznének. Nem igaz, hogy ne lehetne szebb anyagokkal, barátságosabb színekkel kapósabbá tenni a Logant. Biztos menne, csak nem akarják, mert így is épp elég keresett. A Renault visszaesését mostanában a Logan sikere egyedül fékezi.
Zűrös helyzetekre nem kell számítani, legfeljebb az oldalszél támaszkodik rá erősebben megtermett autónkra, de kanyarodni ügyesen tud, zavaró imbolygás nélkül. A nagy batár észrevéteti méreteit, kevésbé fordulékony, mint a rövidebb tengelytávú limuzin. Amíg olyan sebességre felgyorsul, hogy számottevő zajt keltsen, szinte van is időnk megszokni a motorhangot, de a maga árszintjén a Logan nem zajos. Ha nem az árban, hanem méretben hasonló kombikhoz mérjük, akkor persze kidomborodik az árkülönbség a zajcsillapításban is. De pont az árkülönbség az, ami a Logan létét igazolja és megbocsáthatóvá teszi a nem is olyan sok hibáját.
Ennyi pénzből, vagy ekkora autót? Konkurensek a túloldalon
|
|
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1390 |
Furat x löket (mm) | 79,5×70,0 |
Hengerek / szelepek száma | S4/8 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 55 (75)/5500 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 112/3000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 15,6 |
Végsebesség (km/h) | 155 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 10,0 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 6,2 |
Vegyes (l/100 km) | 7,6 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 179 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4450/n.a./1640 |
Tengelytáv (mm) | 2905 |
Csomagtér (liter) | 700/2350 |
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) | 1165/515 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 50 |
Gumiméret | 185/65 R15 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 2 619 000 |
Konkurensek (forint) | Chevrolet Lacetti 1.6 SW Plus, 3 497 000 |
Fiat Doblo Panorama 1,4, 3 210 000 | |
Opel Corsa 1,0 Essentia 5a, 2 699 000 | |
Peugeot Partner 1.4 Sphere, 3 460 000 | |
Suzuki SX4 1.5 GC, 2 900 000 | |
Tesztelt autó ára (forint) | 2 759 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Vezető oldali légzsák, ABS, központi zár, szervokormány |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Nem érnénk be az 1,4 literes motorral, mert a többi nem annyival drágább, mint amennyivel jobb. A Logan kombiként az igazi, igazi családbarát autó, józan áron, egész jó kényelemmel. |
Pontszám (max. 10) | 7,0 pont |