Röviden – Nissan X-Trail 1,6 – 160 LE |
Mi ez? |
Hétüléses, nagyméretű szabadidő-autó piciny benzinmotorral |
Mit tud? |
Pofás, nagy autó, tágas, okosan variálható belsővel |
Mibe kerül? |
Az X-Trail árlistája hajszállal 7 millió forint alatt kezdődik és 10,9 milliónál végződik |
Kinek jó? |
Aki csinos, nagy bendőjű családi autóra vágyik, annak tutira jó lesz
|
A Nissan X-Trail a kezdetektől leginkább baltával faragott vonásaival, tekintélyes belső terével, megbízható műszaki tartalmával és biztos tereptudásával lopta be magát a vásárlók szívébe. A legutolsó generáció azonban szakított a vidéki életmóddal, szépen felöltözött és beköltözött a városba. Az új élettérhez annyira jól alkalmazkodott, hogy a tesztautó már csak elsőkerék-hajtású, terepen legfeljebb az átlagosnál nagyobb hasmagassága segíthet valamit, más nem.
Külső
Formája, stílusa már inkább a Qashqai-t idézi, ami nem is véletlen, a két modell jóval közelebb került egymáshoz, mint korábban. Például aki hétszemélyes Qashqai-ra vágyik, már hiába keresi a +2-es változatot a kereskedésekben, neki már mindenhol az X-Trailt fogják ajánlani. A Nissan Qashqai-jal közös moduláris padlólemezen nyugvó X-Trail bő negyed méterrel hosszabb a rokonánál, saját maga korábbi verziójához képest pedig 76 milliméterrel nagyobb a tengelytáv és kapható hétszemélyes változatban, illetve szimplán elsőkerék-hajtással is.
Megjelenése teljesen európai stílusú, modern, tele van ívekkel, a
nemzetközi bemutató tanúsága szerint még némi agresszivitást is megpróbáltak belevinni, szerintem sikertelenül. Az X-Trail egyáltalán nem ijesztő, sokkal inkább barátságos, mégis komolyan vehető külsejű jószág. Görbületekkel, gondosan kidolgozott apró részletekkel, és a jó ízlés határain belül maradó, mégis jellegzetes LED-es nappalifény-dizájnnal. Az extra odafigyelés nem véletlen, az új X-Trailtől jóval többet várnak, mint elődeitől.
Vállalható mennyiségű króm, csinos nappalifény és jó arányok
Vállalható mennyiségű króm, csinos nappalifény és jó arányok
Fotó megosztása:
Finom ívek, harmonikus vonalak alatt jól mutatnak a 19 colos kerekek is
Finom ívek, harmonikus vonalak alatt jól mutatnak a 19 colos kerekek is
Fotó megosztása:
Innen is jól mutat. A csomagtér nyitógombja jó alacsonyra került
Innen is jól mutat. A csomagtér nyitógombja jó alacsonyra került
Fotó megosztása:
Jó kiállású, cseppet sem agresszív, de komolyan vehető autó a z X-Trail
Jó kiállású, cseppet sem agresszív, de komolyan vehető autó a z X-Trail
Fotó megosztása:
LED-es nappalifény csík
LED-es nappalifény csík
Fotó megosztása:
Akár egy kristály, úgy fest a hátsó lámpabura
Akár egy kristály, úgy fest a hátsó lámpabura
Fotó megosztása:
Stabil, feszes futómű váltotta a korábbi kényelmeset
Stabil, feszes futómű váltotta a korábbi kényelmeset
Fotó megosztása:
A belső dizájn is van olyan jó, mint a külső
A belső dizájn is van olyan jó, mint a külső
Fotó megosztása:
Sok hely az ajtóban is
Sok hely az ajtóban is
Fotó megosztása:
A motoros csomagtérajtó innen kapcsolható ki
A motoros csomagtérajtó innen kapcsolható ki
Fotó megosztása:
Esztétikailag, ergonómiailag is rendben van az autó belseje
Esztétikailag, ergonómiailag is rendben van az autó belseje
Fotó megosztása:
Tágas, szellős
Tágas, szellős
Fotó megosztása:
A közlekedési jelzőtáblák nagy részét is képes elolvasni
A közlekedési jelzőtáblák nagy részét is képes elolvasni
Fotó megosztása:
Gombnyomásra indul
Gombnyomásra indul
Fotó megosztása:
A madártávlati kép csapnivaló. Ennél már ezerszer jobban vannak
A madártávlati kép csapnivaló. Ennél már ezerszer jobban vannak
Fotó megosztása:
Lehetne határozottabb is a váltó
Lehetne határozottabb is a váltó
Fotó megosztása:
Jaj, az a műanyag
Jaj, az a műanyag
Fotó megosztása:
Ipari ülésfűtéskapcsoló
Ipari ülésfűtéskapcsoló
Fotó megosztása:
Hűthető pohártartó
Hűthető pohártartó
Fotó megosztása:
Villanykézifék mellette az USB
Villanykézifék mellette az USB
Fotó megosztása:
Elektromos ülésállítás
Elektromos ülésállítás
Fotó megosztása:
A második sor ülései előre hátra tologathatóak
A második sor ülései előre hátra tologathatóak
Fotó megosztása:
Közel derékszögben nyílnak az ajtók
Közel derékszögben nyílnak az ajtók
Fotó megosztása:
Óriási üvegtető
Óriási üvegtető
Fotó megosztása:
Szellőztetés
Szellőztetés
Fotó megosztása:
Könyöklő a második sorban
Könyöklő a második sorban
Fotó megosztása:
Nagy, sík padlójú csomagtartó
Nagy, sík padlójú csomagtartó
Fotó megosztása:
A kalaptartó ide száműzhető, ha nincs más dolga
A kalaptartó ide száműzhető, ha nincs más dolga
Fotó megosztása:
Fény, csomagrögzítő, 12 voltos csatlakozó is van a csomagtartóban
Fény, csomagrögzítő, 12 voltos csatlakozó is van a csomagtartóban
Fotó megosztása:
Jó kiállású, cseppet sem agresszív, de komolyan vehető autó a z X-Trail
Vállalható mennyiségű króm, csinos nappalifény és jó arányok
Belső
Adatlap
Nissan X-Trail Tekna 1,6 DIG-T
Motor |
1618 cm3, Benzin, S4 |
Teljesítmény |
200 LE |
Nyomaték |
240 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
9,7 sec |
Végsebesség |
200 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
6,2 l / 100 km |
Közel derékszögben nyíló ajtajaival az X-Trail belsejét könnyű megközelíteni. Az, hogy az első két ülés kényelmes és tágas az teljesen normális, nincs ebben semmi váratlan, de az X-Trail második sora is teljesen korrekt, hely is van bőven, emellett az ülések háttámlájának szöge, illetve a sínen csúsztatható foteleknek hála a lábtér is változtatható.
Nem, mintha hátul bárkit is zavarna a túl nagy lábtér, sokkal inkább azért, hogy az utolsó, harmadik sorban is ülhessenek emberek. Na jó, inkább csak gyerekek, vagy hobbitok, kevés uzsonnával. A harmadik üléssor felára 300 ezer forint, és a hatalmas üvegtetővel párban is rendelhető, ilyenkor 500 ezer forintot kell még hozzácsapni az eredeti vételárhoz.
A két plusz ülés egy mozdulattal elővarázsolható az alapállásban 550, kreatív üléshajtogató öt perc után pedig durván két köbméteressé puffasztható csomagtartó padlójából, és a visszarendezéshez sem kell műszaki diploma. Bútorozása rendben van, a felhasznált anyagok ott puhák, ahol puhának kell lenniük, és ott olcsóbbak, ahol a kutya sem kopogtatja őket. Pár műanyag dekorelem talán már kicsit soknak tűnhet, de belefér, ez legyen a legnagyobb baj bent.
A belső dizájn is van olyan jó, mint a külső
A közlekedési jelzőtáblák nagy részét is képes elolvasni
Kormánya jó fogású, a kasztni tisztességesen átlátható a többi közlekedőnél kissé magasabban lévő ülésből. Ha ez a helyzeti előny mégsem lenne ez elegendő, akkor kamerák képeiből összeállított, sajnos nem túl részletes panorámaképen felülnézetből is megnézhetjük az autót, hogy kiderüljön milyen aljas virágládák, kiskutyák rejtőznek a holtterünkben. Vezetőtámogató rendszerekkel jól áll az X-Trail, vészfékasszisztens, éberségfigyelő, közúti táblafelismerő, sávelhagyásra figyelmeztető, holttérfigyelő, automata távolságifényszóró-kapcsoló, és mozgó objektumok észlelésére alkalmas berendezés is kerülhet bele igénytől és pénztárcától függően.
Szabadidő-autóhoz illő módon tengernyi gyári kiegészítővel lehet javítani az X-Trail megjelenésén, használati értékén. Vásárolható hozzá csomagtér védő műanyag betét, síléctartó, tetőbox, akár 3 kerékpár szállítására alkalmas bringatartó, lecsatolható vonóhorog, kutyarács, kerékfellépő, és persze mindenféle külső kiegészítő is, felnitől a szélterelőig, műanyag karosszéria rátétekig.
Milyen vezetni?
1,6 literes benzinmotort tenni egy ekkorára hizlalt autóba, nem feltétlenül tűnik bölcs dolognak. Hiába a turbó és a papíron 163 lóerő, alacsony fordulaton nem veti szét a motor ereje az autót. A kétezres fordulatszám környékétől aztán magára talál és innen szórakoztatóvá válik vele az autózás. Autópályán a hosszú hatodik fokozat tesz jó szolgálatot, így csendben és takarékosan lehet vele autózni.
Váltója könnyen jár, egy kis határozottság, pontosság jól jönne neki. Futóműve a korábbi X-Trailtől eltérően egyáltalán nem terepre szánt, lágy, kényelmes valami, hanem kifejezetten feszes, sokkal inkább jó minőségű aszfaltra való. Ott viszont remekül úton tartja az autót, amely magas építésének dacára teljesen stabil, nem dülöngél, nem bólint nagyokat. Vezetni egész élvezetes, 4,6 méteres hossza és 1,8 méteres szélessége ellenére jól manőverezhető autó.
A második sor ülései előre hátra tologathatóak
Kinek?
Aki európai külsejű, hatalmas és jól variálható praktikus belső terű, tágas szabadidő-autót szeretne, amelybe szükség esetén akár heten is be férnek, az X-Trailt mindenképpen nézze meg testközelből is. Az 1,6-os turbós benzinmotorral már 7 millió forint alatt is hazavihető.
Mellette – Ellene |
- Vonzó forma
- Csendes benzinmotor
- Tágas, jól variálható belső
|
|
Tízből hány pontot adnál a Nissan X-Trailnek, Kéne? Nem?
Tízből hány pontot adnál a Nissan X-Trailnek, Kéne? Nem?